ka
door kaja56 Jan 13, 2018 om 13:22
Computers & telefonie

Garantietermijn hp laptop

Mijn hp pavilion laptop/tablet (via site hp gekocht) is binnen 2 jaar kapot gegaan ( moederbord) en volgens hp heb ik  pech en dat is het. Zij geven 1 jaar garantie en gisteren hoorde ik dat een bij winkel 2 jaar garantie geldt.
Heeft iemand ervaring hiermee?

19779 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 13, 2018 om 14:43
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

Als u 1 jaar garantie had, had u 1 jaar garantie en geen 2.
Bij reparatie zou ongeveer 2/3e door u moeten worden betaalt en nog 1/3e door HP.
Een laptop schrijft ongeveer in 3 jaar af en u heeft hem al  bijna 2 jaar gebruikt.

Le
door Leonardio Jan 13, 2018 om 16:38
4 Antwoorden / Vragen

Totale onzin wat je hier schrijft, zie de link van Edrick3.

jayrayskull
door jayrayskull Jan 15, 2018 om 12:49
48 Antwoorden / Vragen

Uw antwoord is geheel onjuist Diewilik. Kijk op https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie voor de wetten en regels omtrent de garantie.

tijger1
door tijger1 Jan 16, 2018 om 00:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@leonarduo en @ jayraskull. Lees dan zelf die linken nog maar eens door.

Le
door Leonardio Jan 18, 2018 om 15:15
4 Antwoorden / Vragen

Bedankt voor je nietzeggende antwoord, wat bedoel je hiermee?
Het blijft totale onzin wat diewilik schrijft, TS heeft recht op kosteloos herstel, tenzij TS hem zelf kapot heeft gemaakt.

pe
door peentjes - Jan 13, 2018 om 17:18
421 Antwoorden / 0 Vragen
0

HP geeft 1 jaar garantie. Ik heb net zelf een laptop bij HP gekocht. Als ik hem bij een andere webshop had gehaald dan had ik twee jaar gehad. Mijn eigen keuze.
De wettelijke garantie is 1 jaar. Nederland heeft zich een aantal jaren geleden niet aangesloten bij een EU besluit van 2 jaar. U heeft dus inderdaad pech.

pe
door pebk Jan 13, 2018 om 18:20
583 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is dus niet waar. Nederland heeft het besluit niet genomen omdat het slechter is dan wat we hebben. Alleen is het niet altijd makkelijk om je recht te krijgen...

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/tv-kapot-en-fabrieksgarantie-verlopen-moet-ik-reparatie-zelf-betalen

tijger1
door tijger1 Jan 16, 2018 om 00:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De wettelijke garantie is zes maanden.

marita5
door marita5 - Jan 13, 2018 om 18:48
11534 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Kaja56 , 

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels . ( de eerste link is na 2 jaar , u zit nog binnen de 2 jaar ) 

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/computer-na-twee-jaar-kapot-verkoper-wil-hier-niks-aan-doen 

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa

jayrayskull
door jayrayskull - Jan 15, 2018 om 12:47
48 Antwoorden / Vragen
1

Als u klikt op de link van Edrick3, kunt u lezen hoe het precies zit met de garantie in Nederland.

Kortgezegd komt het erop neer dat u recht heeft op een product (in dit geval een laptop) dat niet binnen de kortste keren kapot gaat. Van een laptop mag men over het algemeen verwachten dat deze het 4 á 5 jaar volhoudt bij normaal gebruik. Het product is dan 'deugdelijk'.

Als een product binnen de gebruikelijke levensduur kapot gaat, noemt men dit een 'ondeugdelijk' product. Volgens de wet heeft u in geval van een ondeugdelijk product recht op een gratis reparatie dan wel vervanging. De verkoper is verplicht dit voor u te regelen. Als echter blijkt dat de laptop kapot is gegaan door uw eigen toedoen, dan vervalt uw recht op gratis reparatie of vervanging. Als er twijfel bestaat over hoe de laptop kapot is gegaan, kan deze vraag worden voorgelegd aan een deskundige. Zie hiervoor de link van Maritas.

tijger1
door tijger1 Jan 16, 2018 om 00:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als een product binnen een gebruikelijke levensduur kapot gaat, is het helemaal niet ondeugdelijk. U begrijpt helemaal niets van de regels inzake garantie.

Le
door Leonardio Jan 18, 2018 om 15:17
4 Antwoorden / Vragen

Jij bent zelf degene die het niet begrijpt tijger1

panter22
door panter22 - Jan 15, 2018 om 12:55
6599 Antwoorden / Vragen
0

Lees de volgende info van HP klantondersteuning:
https://support.hp.com/nl-nl/document/c03955682

hansje klein
door hansje klein - Jan 15, 2018 om 12:59
3037 Antwoorden / 62 Vragen
1

Neem eens contact op met Consuwijzer (het doorgeefluik voor ACM):  HIER

en ga vervolgens met het (schriftelijke) antwoord terug naar de verkoper indien er nog steeds problemen blijven.

mo
door mof - Jan 15, 2018 om 19:03
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

U heeft recht op twee jaar garantie daar waar u het product heeft aangeschaft. Ook de webshop van HP moet u binnen de EU die garantie leveren.

Echter, na een half jaar moet u kunnen aantonen dat de schade een productiefout was en niet door onvakkundig gebruik is veroorzaakt. Dat maakt de zaak lastig.

lemmy
door lemmy - Jan 15, 2018 om 20:42
42 Antwoorden / 1 Vragen
0

Tja, pech heb je natuurlijk wel dat een laptop zo snel kapot gaat. Ook na de garantietermijn blijft er recht op garantie bestaan, alleen zal over het algemeen een deel van de reparatiekosten door u moeten worden gedragen.
De hoogte van uw deel hangt af van het moment waarop het defect optreedt en de ecenomische levensduur van een laptop.

Stel dat deze duur 3 jaar is en na 1,5 jaar gaat de laptop kapot, dan geldt dat de leverancier 50% van de reparatiekosten voor haar rekening dient te nemen. Uitzondering hierop is uiteraard als het defect is ontstaan door 'onoordeelkundig gebruik'. Bij een laptop waar de verzegeling nog aanwezig is lijkt er dan eerder sprake te zijn van een defect wat niet had mogen onstaan en waardoor er dus recht op vergoeding bestaat (althans voor een deel dus).

Zoek ook maar eens op de term non-conformiteit. 


Em
door Emmap - Jan 17, 2018 om 17:30
162 Antwoorden / 8 Vragen
0

Zoek bij sites als:
consumentenbond > Ondeugdelijk product
consuwijzer > Uw rechten bij een product dat niet goed (ondeugdelijk) is
juridisch loket > wat kan ik doen als ik iets heb gekocht dat niet (goed) werkt?
rijksoverheid > Wat zijn mijn rechten bij een product dat kapot is?

Hier heb ik zelf onlangs goede info gevonden, waardoor ik goed beslagen ten ijs kwam in de winkel.
Ik heb expres bij meerdere sites gekeken, omdat ik wel zeker van mijn zaak wilde zijn.
Met zonder al te veel moeite als eindresultaat: product werd kosteloos vervangen en ook nog bijzonder snel.

Succes!

hansje klein
door hansje klein - Jan 18, 2018 om 10:57
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

@Kaja56 ...

Heeft u van HP nog nieuws? ... 
en wat hebben de adviseurs van Consuwijzer.nl inmiddels aangegeven wat u nu moet doen?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer