ce
door celestion68 Feb 9, 2004 om 18:01
Computers & telefonie

Geblokkeerde e-mails.

Steeds meer e-mail providers gaan gebruik maken van spam filters. Is wel leuk dat ze dit doen, maar er worden nu ook e-mails geblokkeerd van niet spammers. In 4 dagen tijd is het nu 2 keer voor gekomen dat van een vriendin die woont in Zuid Afrika 2 e-mails waren geblokkeerd gericht aan mij omdat 1 van haar providers mail server op een zwarte lijst staat. Zijn er meer mensen met soort gelijke ervaringen of hebben advies hoe hier tegen te handelen? Vind het behoorlijk irritant, want krijg nog steeds tich spam e-mails per dag, en dan gaan ze nu ook nog eens mijn gewone e-mail verkeer blokeren!!!!

630 4 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:37
504 Antwoorden / 8 Vragen

Als eerste zou ik je provider erop aanspreken, meestal wordt dan het probleem gelijk opgelost. E en andere oplossing is dat je vriendin een ander email account aanmaakt, eentje waarvan bij je provider niet te zien is dat deze uit Zuid Africa komt, bijvoorbeeld hotmail of dolfijn. Een andere oplossing is dat jezelf daar een account aanmaakt en dat zij dat daarheen stuurt. Tegenwoordig doen er gelukkig steeds meer providers aan een spamfilter, helaas dat het bij deze provider te 'streng' is afgesteld. Maar om welke provider gaat het?

ce
door celestion68 - Apr 16, 2004 om 12:37
21 Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat om Chello, maar ze hebben zelf geen spam filter maar maken gebruik van de lijst van spamcop. Overigens heb ik net gezien dat de block bij spamcop weer is opgeheven. Het ging om 1 spam bericht van Vrijdag, en 2 op Zondag die daar bij spamcop gemeld zijn. Snap het ook nog niet hellemaal.

mrsempel
door mrsempel - Apr 16, 2004 om 12:37
57 Antwoorden / 3 Vragen

Ik las in een ander bericht van je dat het gaat om Chello die gebruik maakt van SpamCop. Spamcop is vrij snel met het opnemen op een blacklist, maar als er geen spamrapporten meer worden ontvangen wordt de opname ook snel weer ongedaan gemaakt. Jammer genoeg is er niet meer aan te doen dan gewoon afwachten. Gelukkig doet Chello in elk geval iets tegen spam, ook al is het niet de meest ideale methode misschien. De suggestie van Gery (zie ander antwoord op je vraag) is de beste: Vraag de afzender van de mail aan jou tijdelijk gebruik te maken van een ander (web)mailadres.

ce
door celestion68 - Apr 16, 2004 om 12:37
21 Antwoorden / 2 Vragen

Heb inmiddels een andere oplossing gevonden. :) Ik geef haar een forward adres zodat al mijn e-mails gewoon in mijn Chello postvak komen. En in mijn eigen e-mails heb ik nu een ander reply adres gezet omdat ze in de meeste gevallen toch alleen maar reply gebruikt. Een e-mail forward account is gratis, http://www.ulimit.com/en/ .De kans dat deze server geblokt wordt is vrij gering omdat het voor spammers niet aantrekkelijk is aangezien e-mails maar naar 1 adres tegelijk doorgestuurd kunnen worden.