barnhoorn
door barnhoorn Apr 1, 2017 om 20:37
Computers & telefonie

Geen constante internetverbinding met android mediabox

voor een organisatie help ik om diverse mediaboxen bij mensen neer te zetten. Ikzelf heb ook zo'n mediabox staan (van een ander merk) en die lijkt de internetverbinding (via kabel) te behouden als ik de box op standbye zet. Ik heb namelijk TeamViewerHost er op geinstalleerd en daar kan ik altijd, ook als de box standbye staat, contact met maken.

Echter de boxen bij de mensen lijken zich af te sluiten van internet want die zijn niet meer te benaderen als ze standbye staan. Dat wordt nog eens bevestigd door het feit dat als ik de box ter plaatse uit de standbye haal er eerst enkele seconden een melding komt dat er geen internetverbinding is. Daarna is er wel gewoon internet, dus blijkbaar heeft de box enkele seconden nodig om het internet op te starten.

Weet iemand een manier om de internetverbinding wel constant te houden?

1865 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 1, 2017 om 22:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien zou u dan om te beginnen het merk kunnen vermelden? En wat is dat voor onzin dat u voor "een organisatie" bij mensen mediaboxen neer zet?

aurora1
door aurora1 - Apr 1, 2017 om 22:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoezo voor een organisatie mediaboxen bij mensen neerzetten?
Wilt u altijd met de Team Viewer in de computers van al die mensen kunnen? En waarom zou u dat willen, waarom is dat volgens u nodig? Dat is toch alleen zinvol als er problemen zijn en om dan een handje ermee te helpen met goedvinden van betrokkenen dat u bij alles in hun computer kunt komen. Weten betrokkenen wel dat u in hun computer zit en van alles kunt doen en zien?
Heeft u al aan de leverancier gevraagd of op forums: https://www.google.nl/search?q=android+mediabox&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&ei=hhPgWLiqLILc8Ae94oOABw#q=android+mediabox+en+team+viewer&*

barnhoorn
door barnhoorn - Apr 2, 2017 om 08:24
336 Antwoorden / 288 Vragen

Om alle verwarring te voorkomen zal ik het toelichten: Vanuit de kerk plaatsen wij bij oudere gemeenteleden van deze boxen zodat zij via die boxen de kerkdiensten kunnen meekijken via de televisie.

Ouderen kunnen niet altijd even goed omgaan met apparatuur. En ik hoef hier niet uit te leggen dat moderne apparatuur prachtig is zolang het werkt. Maar als het niet werkt dan raken ouderen snel in paniek. Vandaar mijn gedachten om hen dan indien mogelijk via teamviewer op afstand op weg te kunnen helpen. Natuurlijk zijn zij daar dan van op de hoogte en dat ik bij alles in hun computer zou kunnen komen is dus absoluut geen sprake.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is en dat jullie bereid zijn mij verder inhoudelijk met de vraag te helpen?

Wat betreft leverancier en merk: OTT TVBOX (made in China). De leverancier is een overkoepelende stichting voor kerkomroep maar ook voor hen is het nieuw en kunnen mij niet direct helpen met dit soort vragen.

Wi
door Wil_H - Apr 2, 2017 om 10:13
270 Antwoorden / Vragen

Stel de box gewoon zo in dat die niet in  stand-by gaat.
Verder is er niks zinnigs te zeggen want je vertelt niet over welk merk en type media box het gaat en welke versie van Android er op staat.
Komt een beetje overeen met hier de vraag stellen:
"Als ik dit doe, gebeurt dat niet. Wie weet raad? "

ro
door ronny530 - Apr 2, 2017 om 10:28
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Ouderen snappen best wel dat de mediabox aan moet staan om te kunnen kijken daar is uw hulp niet voor nodig. Mocht er toch iets mis gaan dan is één telefoontje naar u voldoende om de oplossing van het probleem al dan niet door toegang op de pc mogelijk te maken. Ik snap niet waarom u een permanente toegang wenst want als die ouderen volgens u al niet met de apparatuur om kunnen gaan zullen ze de privacy wetgeving ook niet begrijpen en dan is toestemming snel gegeven. U kunt wel goede bedoelingen hebben maar als er iets grandioos misgaat bent u verantwoordelijk, en dan nog als u een oplossing vindt en deze deelt met de stichting waar u zich voor inzet dan krijgt die stichting ook toegang tot alle pc's die op het systeem zijn aangesloten. In mijn optiek is een telefonische hulplijn de beste oplossing en niet een permanente toegang tot iemands pc.

diumenge
door diumenge - Apr 2, 2017 om 10:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgens mij draait die TV Box Android 4.4.

Ga naar Instellingen > Wifi > Geavanceerd (op mijn tablet gaat dat via het menu met drie puntjes boven elkaar) > Wifi behouden in slaapstand.  Die staat dan vermoedelijk op Nooit, zet die optie op Altijd.

gerbera
door gerbera - Apr 2, 2017 om 10:53
7364 Antwoorden / 14 Vragen

U bent zeer sterk in het vragen stellen, al eerder een dergelijke vraag gesteld door u. U zat al te kl.....en met uw eigen mediabox, echter neemt u niet de moeite ook maar iets terug te melden of het ja dan nee is gelukt.
Het is zoiets als ik weet er geen b.l van dus laat ik het door het forum maar oplossen

marita5
door marita5 Apr 2, 2017 om 11:28
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , +10 daarom reageerde ik al niet , geen zin meer in .

gerbera
door gerbera Apr 2, 2017 om 11:31
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@marita5, kon me ff niet inhouden;-))

marita5
door marita5 Apr 2, 2017 om 11:38
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , heeft u goed gedaan , ik heb me ingehouden , uw reactie telt voor twee ;-))

aurora1
door aurora1 - Apr 2, 2017 om 12:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik sluit mij aan bij de reactie van @ronny530. Zo vaak zullen er geen problemen zijn, mochten die zich al voordoen. Daarvoor is geen permanente toegang via de Team Viewer in de computers van anderen nodig. U doet ook net of ouderen simpel van geest zijn. Als er een keertje problemen zijn kunnen ze u bellen en dat u dan op die manier helpt. Met vreemden/anderen (permanente) toegang op de computer verlenen lopen betrokkenen ook een extra risico. Niet alleen u maar ook anderen kunnen dan via uw computer in de computers van deze mensen en als er ergens problemen ontstaan met hacken van een bankrekening o.i.,d., dan denk ik niet dat de betreffende bank ze het voordeel van de twijfel geeft omdat ze hun computer compleet onveilig gemaakt hebben met die toegang via de Team Viewer.
Verder heeft u nogal eens vragen die de computer betreffen en u kennelijk niet zelf kunt oplossen, evenals deze zaak en de eerdere vragen o.a. over de mediabox, dus misschien bent u ook niet zo de aangewezen persoon om in de computers van anderen te prutsen. Dan zou Seniorweb een betere keuze zijn bij eventuele probelemen. En dat de leverancier dan maar moet helpen bij problemen.
Kerkdiensten zijn niet 24 uur per dag de hele week door, dus het is nergens voor nodig dat die mensen hun computer alsmaar aan hebben staan en laten staan (bovendien onverstandig) en dat derden 24/7 in die computers kunnen.

diumenge
door diumenge - Apr 2, 2017 om 12:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uit de vraagstelling maak ik op dat het gaat om toegang tot de mediabox. Of dat noodzakelijk is daar kan je over discussieren, lijkt mij inderdaad niet. Maar maak het ook niet groter dan het is, het gaat niet om toegang tot de computer van die mensen zoals hierboven wordt gesuggereerd.