Fr
door Freddy 3 aug. 2018 om 13:46
Computers & telefonie
Geen geld terug van Samsung inruilactie

Geen geld terug van Samsung inruilactie

Hallo! 18 februari participeerde ik in een promotieactie van Samsung. Destijds heb ik een overeenkomst met Samsung gemaakt dat ik na het inruilen van mijn iPhone 6s 64GB, €303,- gestord zou krijgen op mijn bankrekening bij de aanschaf van mijn nieuwe Samsung Galaxy s8. Ik heb begrepen dat het bedrag binnen zes weken op mijn rekening zou verschijnen. Zoals je wellicht al vermoed is dit niet het geval, en wacht ik nog op het bedrag. Graag zal ik willen weten wat ik kan doen om het geld te ontvangen. Ook zal ik willen weten of ik juridisch in aanmerking kom voor een compensatie. Aangezien ik als student het een aanzienlijk bedrag vindt om maanden later te ontvangen dan afgesproken. Ik hoor het graag, alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Fredrick

PS. Na wat desk research kwam ik erachter dat de organisatie L8P, financiele problemen heeft of failliet is. Dit bedrijf is door Samsung toevertrouwd de actie uit te voeren.

4208 13 Rapporteer
door panter22 - 3 aug. 2018 om 14:07
1713 Antwoorden / Vragen
0

Heb je alles gedaan wat op de bon staat?
Heb je een track & trace bewijs dat het pakje is aangekomen?
Heb je al contact opgenomen met Samsung?
Kijk ook eens op:
https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/Samsung-Galaxy-S8-inruilwaarde-actie/td-p/406423/page/3

door diumenge - 3 aug. 2018 om 14:29
9761 Antwoorden / 13 Vragen
1

Als je een rechtsbijstandverzekering hebt dan zou je die eens kunnen benaderen en anders het juridsch loket. Je hebt tenslotte een overeenkomst die ze na te komen hebben. Compensatie voor het lange wachten lijkt mij uitgesloten, je schade is hooguit wat gedorven rente en dat is nihil op dit bedrag en met de huidige rentestand. Als je het geld niet kon missen dan had je niet zo'n dure telefoon moeten aanschaffen.

ep
door epcot - 3 aug. 2018 om 14:57
553 Antwoorden / 14 Vragen
0

Heb je al een contact opgenomen met Samsung of L8P? Zo ja wat zeiden ze, zo nee, doe dat eens.

door tijger1 - 3 aug. 2018 om 15:08
36196 Antwoorden / 20 Vragen
1

[edit-redactie]

U hebt met Samsung te maken, dus of dat bedrijf in problemen verkeerd, doet er niet toe.

door gerritaltena - 4 aug. 2018 om 11:33
7905 Antwoorden / 140 Vragen
0

Compensatie? Waarvoor gezien de lage rente?

De enige methode is benaderen van Samsung en eventueel ook via een post op het Samsung forum (zie PANTHER22@

door holiday - 6 aug. 2018 om 13:32
71 Antwoorden / 6 Vragen
0

Samsung heeft meer van die streken, ik kocht een nieuwe Note en kreeg bericht dat ik voor mijn oude Note € 200,00 terug zou krijgen.
Ik op internet alle gegevens ingevuld en ik zou moeten wachten op informatie hoe ik de Note op zou sturen.
Na een paar weken niets gehoord te hebben, ben ik gaan bellen en toen konden zij niets hiervan vinden.
Opnieuw de aanvraag doen was niet meer mogelijk omdat de actie inmiddels afgelopen was.

ma
door marleenvanh - 6 aug. 2018 om 13:44
218 Antwoorden / 1 Vragen
0

Tja. maar u/jij krijgt in elk geval een bevestiging dat u/je er recht op hebt. Het kan nog erger. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt hier in Frankrijk. Een actie bij de aanschaf van een TV. Moest allerlei papieren, als bewijs van aankoop, opsturen. Deed dat, maar toen bleef men volhouden dat ze de factuur niet ontvangen hadden. Dat was een pertinente leugen! Heb geen cent terug gekregen. Mijn Frans mag niet perfect zijn maar is zeker goed genoeg voor dit soort zaken. Ben gewoon belazerd! Hoop dat het u/jou nog lukt om uw recht te halen. Succes

wv
door wvv - 6 aug. 2018 om 23:11
16 Antwoorden / 16 Vragen
0

U bedoeld waarschijnlijk de inruilactie bij aankoop van Samsung S9 en het geld dat u terug zou krijgen voor uw oude telefoon door deze op te sturen naar Teqcycle Solutions? De in eerste instante gegeven offerte gaat u in ieder geval nooit krijgen.
Ik heb het ook gedaan, en heb mijn oude Samsung S7 opgestuurd.
Deze was in nieuwstaat. Ik had alles gefotografeerd en verzendbewijs goed bewaard.
Bij de offerte na beoordeling (deze ontving ik per mail), zaten er volgens hen allemaal krassen en kerven op mijn telefoon en weet niet
wat allemaal nog voor schade en boven nog geen eenderde van de eerder gedane offerte. Ik heb dit aanbod dan ook afgewezen en mijn telefoon terug laten sturen.
Deze kreeg ik ook netjes terug(ook alle nrs klopte) en ik heb uiteindelijk een mooi bedrag gekregen via particuliere verkoop. 

door marita5 - 7 aug. 2018 om 10:39
6290 Antwoorden / 8 Vragen
0

Hallo Freddy , 

Plaats een klacht op FB ( onder de foto in het midden ) klik op de rode regel .

https://nl-nl.facebook.com/pg/SamsungNederland/posts/?ref=page_internal

br
door brui0929 - 7 aug. 2018 om 10:53
358 Antwoorden / 10 Vragen
0

U dient een origineel streepjescode op te sturen. Let op het invullen van uw rekeningnummer.
Begin met het vullen met NL dan controle getal dit bestaat uit 2 cijfers naam bank hier achter een 0 (niet de letter o)vervolgens het rekeningnummer.
Toets *#06# in op uw telefoon druk op zenden beltoets vul dit nummer in.
Het Imei nummer vind u ook op de doos van de telefoon knip dit uit en knip ook de orginelen streepjescode uit.
Stuur dit samen op.
Datum poststempel is leading.

br
door brui0929 - 7 aug. 2018 om 13:42
358 Antwoorden / 10 Vragen
0

Ratificatie begin bij het invullen van het rekeningnummer met NL.


door marita5 7 aug. 2018 om 14:09
6290 Antwoorden / 8 Vragen

@brui0929 , Uit het topic van Ts kan ik lezen dat de telefoon is opgestuurd en Ts een nieuwe telefoon heeft gekocht  , het geld van de inruilactie is niet gestort . Ts moet volgens u iets invullen wat hij / zij niet meer heeft ., alles is al opgestuurd .

br
door brui0929 7 aug. 2018 om 14:42
358 Antwoorden / 10 Vragen

@Martitas. Ik leg de voorwaarde uit van een actie het kan dat de actie verlengd wordt. Wanneer er iets niet klopt krijg TS hierover bericht.

door marita5 7 aug. 2018 om 15:26
6290 Antwoorden / 8 Vragen

@brui0929 , de voorwaarde heeft geen enkele nut , Ts heeft op 18 februari meegedaan aan deze actie , de actie is afgelopen zie hier : Looptijd

Deze actie loopt van 5 februari 2018 t/m 25 februari 2018 (aankoopdatum) en geldt zolang de voorraad strekt van de Galaxy S8, S8+ of Note8.Je kunt maximaal èèn keer deelnemen per aangekocht product en maximaal drie keer deelnemen per huishouden . 
Wanneer er iets niet klopt krijgt Ts een bericht , Waar blijft dit bericht ? we zijn inmiddels 5 maanden verder . kijk ook eens op internet, de vele klachten over Samsung betreft de inruilactie .

br
door brui0929 7 aug. 2018 om 16:08
358 Antwoorden / 10 Vragen

ik adviseer u  contact op te  met Samsung of de winkel waar de telefoon gekocht is.

door marita5 7 aug. 2018 om 16:50
6290 Antwoorden / 8 Vragen

@brui0929 , ik adviseer u  contact op te nemen  met Samsung of de winkel waar de telefoon gekocht is ,  ik neem aan dat  uw advies bedoelt is voor Ts , ik heb geen telefoon gekocht ;-))

br
door brui0929 7 aug. 2018 om 16:56
358 Antwoorden / 10 Vragen

Ja dit is bedoelt voor Ts

door marita5 - 7 aug. 2018 om 16:59
6290 Antwoorden / 8 Vragen
0
Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

mh
mharten - 15 aug. 2018 om 00:53
Geldzaken & recht

Fraude bij Afterpay

Beste dames, heren,

Ik stel u deze vraag omdat ik me ontzettend schuldig voel en iets heel erg verwerpelijks heb gedaan. Ik heb op de website, de haarshop artikelen besteld, het factuuradres van iemand anders ingevuld, hem laten betalen via afterpay en mijn eigen adres als afleveradres ingevuld. Tot mijn grote verbazing werd deze constructie bij de haarshop geaccepteerd en zijn bij mij ... Lees meer

AG
AG82 - 8 aug. 2018 om 23:26
Winkels & webshops

Brainwash kapper verpest haar en weigert correctie

Alweer een maand geleden heb ik mijn klacht ingestuurd (Brinwash Haarlem Schalkwijk) naar de klantenservice, maar heb tot de dag van vandaag geen reactie ontvangen. Op 4 juli heb ik 125 EUR betaald voor het periodiek bijwerken van mijn highlights, dit was niet goed gegaan (oranje kleur bij haargrens) en ben ik genoodzaakt op 6 juli teruggekomen i.v.m. tijdgebrek.
Hier was ik natuurlijk niet ... Lees meer

Sa
Sara1974 - 14 aug. 2018 om 15:05
Garantie & verzekeringen

Mag verzekeraar met terugwerkende kracht premie innen?

Naar nu blijkt is onze verzekeraar sinds 1 november 2015 vergeten om premie te innen voor onze rechtsbijstand en inboedelverzekering. Nu willen zij het bedrag a 600 Euro alsnog met terugwerkende kracht innen. Mag dit zomaar? Wij hebben wel steeds nieuwe polisbladen ontvangen.
Bedankt! Lees meer