olorin
door olorin Feb 23, 2009 om 18:53
Computers & telefonie

Geen geluid in Mozilla Firefox 3.1 Beta 2

Ik werk al een tijdje met met de Beta 2 versie van Firefox 3.1, zonder problemen, tot enkele dagen geleden het geluid ermee ophield. Ik heb diverse plug-ins geïnstalleerd, waaronder:

Microsoft Windows Media Player Firefox Plugin 1.0.0.8
Mozilla Default Plug-in 1.0.0.15
QuickTime Plug-in 7.6.0.0
Shockwave Flash 10.0.12.36

Ik heb ook al hier:
http://kassa.vara.nl/portal?_uc=n&_li=y&_scr=cons_question&cat=29695&qid=460052 gekeken, maar dat loste het niet op.

713 7 Rapporteer

wietzebeuk
door wietzebeuk - Feb 23, 2009 om 20:47
8 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Maak je gebruik van Windows Vista? Controleer dan of je niet per ongeluk de schakelaar voor Firefox hebt uitgeschakeld. Dat kun je controleren via start -> zoekwoord "Sndvol", Sndvol aan te klikken en bij firefox te kijken.

olorin
door olorin - Feb 23, 2009 om 22:49
5 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor je reactie, maar het ligt niet aan de mixer, dat had ik zelf al geprobeerd. Ik heb inmiddels Firefox gedeïnstalleerd en weer opnieuw geïnstalleerd en nu doet het geluid het weer. Ik zie wel nog steeds op diverse websites de melding "Beste bezoeker,
U beschikt niet over een Flash plug-in op uw
computer. Hierdoor kan deze pagina niet goed weergegeven worden. U kunt
Flash plug-in
hier gratis downloaden." (bv. op de homepage van Kassa, links naast het laatste consumentennieuws).

holpen
door holpen - Feb 23, 2009 om 23:35
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is wel het risico dat je loopt indien je gebruik maakt van Beta-versies. Dit zijn nu eenmaal testversies, waar nog allerlei fouten in kunnen zitten...

Die flash-melding komt bij heel veel gebruikers van Firefox voor. Vreemde zaak... op sommige sites krijg je die melding, maar op bijvoorbeeld YouTube (is toch heel erg Flash-y) werkt alles prima. Ik weet het niet, hoor, het is maar een gok, maar zou het kunnen zijn dat dit aan de betreffende websites ligt? Sommige websites zijn nu eenmaal slecht geprogrammeerd, met name gericht op gebruik van Internet Explorer. Helaas houdt IE zich niet aan de algemeen afgesproken webstandaarden, dus zien programmeurs zich vaak genoodzaakt allerlei aanpassingen te doen - die vervolgens weer problemen opleveren in browsers die zich wel aan de standaarden houden, zoals Firefox.

dirck
door dirck - Feb 24, 2009 om 00:06
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb net Flash Player 10.0.12.36 verwijderd en
Flash Player 9.0.151.0 (Firefox) geïnstalleerd in Firefox en heb nu geen problemen meer met die melding hier op de kassa site.

holpen
door holpen - Feb 24, 2009 om 06:57
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Conclusie: foutje in de flash-player....

dirck
door dirck - Feb 24, 2009 om 23:04
3201 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt
Flash plug-in hier gratis downloaden.

En, heb je dat al gedaan?

Trouwens, die melding op de kassa site krijg ik sinds kort ook steeds te zien, terwijl ik wel de flashplayer heb geinstalleerd, op andere sites krijg ik die melding niet.

olorin
door olorin - Feb 24, 2009 om 23:05
5 Antwoorden / 2 Vragen

Net ook even de oudere flash player geïnstalleerd en alles werkt weer zoals het hoort. Thanks!