qu
door queennr1 Dec 16, 2005 om 13:08
Computers & telefonie

Geen internetplusbellen

Nadat ik de aanbieding van Internetplusbellen wilde ik dat ook, tot zo ver geen problemen.
Na besloten te hebben welke versie deed ik de postcode check en wat denk je....

Op mijn adres is dit niet mogelijk. Ik verder kijken in de straat en ja hoor de buren naast me kunnen dit wel aanvragen.

Ik zelf woon op nummer 7 de buren op nummer 5 en 9 kunnen dit wel aanvragen ik dus niet, leg ik dit uit aan de klantenservice van KPN krijg ik het antwoord..

Ik zit te ver van de centrale Confused Confused

Alsof nummer 9 dichterbij zit.

Heeft iemand anders ook hetzelfde probleem???

Ik heb wel eens eerder gekeken naar ADSL op mijn adres en dat was nooit geen probleem, waarom nu dan wel????

354 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 16, 2005 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Queennr1,

Dit probleem komt wel eens vaker voor, en er is nooit een duidelijke reden aan te geven (ook niet door de helpdesk van de provider) waarom op nummer 5 en 9 wél een aansluiting gerealiseerd kan worden en op nummer 7 niet.
Dit gebeurd meestal in een gebied of straat die nét op de grens ligt van de maximale verantwoorde afstand vanaf de wijkcentrale.

Wat je nu even kan doen is zélf deze afstand controleren op onderstaande website.
Vul je postcode en huisnummer in en dan krijg je te zien waar jouw KPN-wijkcentrale staat en hoe groot de afstand is.
N.B. KPN gebruikt deze website zélf ook om de afstand te bepalen...!
In sommige gevallen klopt de administratie van de providers niet en valt er een adres buiten de boot...

Op welke centrale zit ik?

Als deze afstand minder is dan ca. 5 kilometer dan kan je KPN terugbellen en de helpdesk hiermee confronteren.
Laat nog even horen wat je bevindingen zijn.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2005 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

nog geen 3 kilometer.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2005 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Drie kilometer mag uiteraard geen probleem zijn.
Voor internetplusbellen maakt de afstand trouwens helemaal niet uit, dit is een onderdeel van je ADSL-aansluiting en als ADSL goed werkt, dan werkt de internettelefonie ook goed.
Je kan dus de KPN helpdesk bellen en zeggen dat je op internet hebt gecontroleerd en gezien dat de afstand naar de centrale drie kilometer is.
Ik ben benieuwd naar hun reactie...

Enterprise.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2005 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog geen ADSL maar ben er, via veel omwegen, achtergekomen dat ik aangesloten zit via glavezel.

Mijn buren zijn dat weer niet. Ik heb trouwens nooit geen aanvraag gedaan voor overzetting naar glas maar terug naar koper is zo moeilijk.

Men heeft het over ADSL 2 die zou volgende maand een feit zijn in Groningen maar werkt dit wel via Glas????

ve
door verwijderd - Dec 16, 2005 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus nummer 7 zit aangesloten op een glasvezelnetwerk en nummer 5 en 9 niet...?
Het wordt steeds vager.
Dit zou wel kunnen verklaren dat jij op nummer 7 geen ADSL-aansluiting kan krijgen van KPN omdat hier e.e.a. administratief bij KPN niet goed zit.
Maar ik mag toch aannemen dat je gewoon via een koperdraadje je telefoonlijn binnenkrijgt?
Als dat zo is moet je over dat zelfde koperdraadje ook ADSL kunnen krijgen.

Het ADSL2-netwerk in Groningen is gewoon een koperkabelnetwerk van KPN en de eventueel meewerkende andere providers en voor zover ik weet is er nog lang geen sprake van grootschalige aanleg van glasvezelnetwerken t.b.v. ADSL2.

Daarnaast nog iets, en zéker niet onbelangrijk: InternetPlusBellen van KPN blijkt nogal wat problemen op te leveren, gezien de vele negatieve reacties op de diverse forums.
Als je ADSL mét telefonie wilt zijn er meerdere providers die dit leveren.
Doe nog eens een postcodecheck op de beschikbaarheid dan zal je zien dat o.a. Versatel, Wanadoo en Tiscali ADSL mét telefonie leveren.
Wanadoo en Versatel geven nog steeds een hoop problemen, ik heb zelf al een tijdje telefonie via Tiscali en dit werkt uitstekend...

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2005 om 09:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aangesloten via glasvezel? Dat hoeft niet direct in de buurt van je huis te zijn. Als er ergens op de route wijkcentrale --> huis glasvezel ligt, is DSL niet mogelijk. Niet dat dat voor dit specifieke probleem van belang is, maar toch ;).

Al geprobeerd om bij een andere provider een postcodecheck uit te voeren? Versatel, Wanadoo, Tiscali, BBNed?

ve
door verwijderd - Dec 19, 2005 om 23:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

ADSL plus telefonie van wanadoo geeft echter nog meer problemen. Dus daar zou ik maar mee oppassen. Tis inderdaad zo dat het bij de kpn nog in de kindershcoenen staan, maar het gaat steeds beter en de helpdesks worden ook steeds weer verbeterd voor als er problemen zijn.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2005 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

als ik een postcodecheck doe via internetten.nl kan ik wel via Wanadoo
een adsl verbinding krijgen, ga ik kijken via de site van wanadoo zelf
is het weer onmogelijk.

Probeer maar een 9746 AK huisnr 7, op de officiele sites wil het niet en via b.v. internetten.nl wel.

Ben er trouwens ook achtergekomen dat ADSL wel via glas kan, maar de centrales in Groningen zijn nog niet zo ver.

Maar wanadoo en Tiscali gaven toch ook veel problemen??? zeker omdat
het via BBned gaat of zijn er mensen die een problemen hebben.