Geplukt door KPN - wie heeft tips om teveel betaalt geld terug te krijgen
“Ik doe niet mee aan wisselen wisselen wisselen, laat mij maar bij KPN zitten , dat is betrouwbaar.” Niet dus! KPN stuurt geen facturen per post als je telefonie en internet bij hen afneemt, maar maakt een ontoegankelijk mailadres aan. Na anderhalf jaar kwam ik eens bij mijn facturen. Ik was benieuwd waar die 90 euro per maand die ze afschreven nou eigenlijk voor was… Op alle facturen bleek BelOnbeperktAltijd twee keer afgeschreven te zij. Twee keer op 1 telefoonnummer: dat kan niet. Daar is ook het helpdeskpersoneel het mee eens. En dan sinds maart 2013. Zo’n 16 euro extra per maand! Naast dubbel af te schrijven was ook ongevraagd een tweede nummer aangemaakt waar ik voor bleek te betalen. 2,50 per maand In eerste instantie dacht ik, dat is zo opgelost, ze storten dat toch zeker wel direct terug? Ik ben zelf ondernemer en als ik zo’n fout had gemaakt zou ik me verontschuldigen, de fout herstellen en zou mijn klant echt nog wat tegoed hebben bij me. Maar verre van. KPN heeft 504,26 van me gegapst en wil dat niet terug geven. Ze willen hooguit een tiende terug geven.
Dit is hun reactie: Ik begrijp dat het voor u vervelend is, dat u hogere facturen heeft gekregen dan verwacht. Bij een InternetPlusBellen abonnement worden facturen nooit per post verzonden, maar naar een e-mailadres. Daarbij heeft u ook de mogelijkheid uw facturen in te zien via MijnKPN. Daardoor heb ik niet de mogelijkheid het volledige bedrag te vergoeden. Als tegemoetkoming voor het door u ondervonden ongemak zijn wij voornemens u een bedrag van EUR 57,00 te crediteren.
Ik vindt dat ongelofelijk onbeschoft: 10 % van wat we onterecht hebben geïncasseerd mag je terug hebben? Daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord! Maar wat kan ik effectief doen? Wat werkt? Help me alsjeblieft met tips
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
[quote=mariken7 schreef op vrijdag 23 jan 2015, 09:53]"Na anderhalf jaar kwam ik eens bij mijn facturen. Ik was benieuwd waar die 90 euro per maand die ze afschreven nou eigenlijk voor was… "
Sorry hoor, maar pas na anderhalf jaar uw administratie eens bekijken??? En u bent zelf ondernemer??....... Mag ik hieruit opmaken dat je geen tip hebt? En geen ervaring met de mailaccounts van KPN? En niet weet over de wederwaardigheden van ondernemen in tijden van crisis? Dank je wel voor niets
[quote=mariken7 schreef op vrijdag 23 jan 2015, 09:53]... maar pas na anderhalf jaar uw administratie eens bekijken??? En u bent zelf ondernemer?? Dus zolang Mariken7 het niet merkt, mag ik alles van hem/haar jatten? Stel dat hij/zij daar 2 jaar later achter komt, zegt hij/zij dan ook tegen mij: "had ik maar beter moeten opletten. Maar vanaf nu moet u wel van mijn spullen afblijven................"
Al hoewel TS een ondernemer is, en dit een consumentensite is, toch nog het volgende:
KPN geeft gelukkig wel zelf toe dat zij ten onrechte bepaalde bedragen heeft afgeschreven.
"Daarbij heeft u ook de mogelijkheid uw facturen in te zien via MijnKPN. Daardoor heb ik niet de mogelijkheid het volledige bedrag te vergoeden. Als tegemoetkoming voor het door u ondervonden ongemak zijn wij voornemens u een bedrag van EUR 57,00 te crediteren. "
Een dergelijke opmerking van KPN slaat werkelijk nergens op en absoluut niet KPN-waardig. KPN moet alles, wat ten onrechte is afgeschreven, gewoon terug betalen. Dat noemt men een 'onverschuldigde betaling'.
KPN heeft een webcare en is te bereiken via: webcare@kpn.nl. Ik zou het nogmaals proberen en anders een incassobureau inschakelen.
U heeft niets aan mijn reactie, ik zit al jaren bij KPN, niet herkenbaar, elke wijziging krijg ik door, de factuur bekijk ik elke maand, al was het maar om te zien wie ik gebeld heb.
[quote=hutch schreef op vrijdag 23 jan 2015, 11:16][quote=mariken7 schreef op vrijdag 23 jan 2015, 09:53]... maar pas na anderhalf jaar uw administratie eens bekijken??? En u bent zelf ondernemer?? Dus zolang Mariken7 het niet merkt, mag ik alles van hem/haar jatten? Stel dat hij/zij daar 2 jaar later achter komt, zegt hij/zij dan ook tegen mij: "had ik maar beter moeten opletten. Maar vanaf nu moet u wel van mijn spullen afblijven................"
Al hoewel TS een ondernemer is, en dit een consumentensite is, toch nog het volgende:
KPN geeft gelukkig wel zelf toe dat zij ten onrechte bepaalde bedragen heeft afgeschreven.
"Daarbij heeft u ook de mogelijkheid uw facturen in te zien via MijnKPN. Daardoor heb ik niet de mogelijkheid het volledige bedrag te vergoeden. Als tegemoetkoming voor het door u ondervonden ongemak zijn wij voornemens u een bedrag van EUR 57,00 te crediteren. "
Een dergelijke opmerking van KPN slaat werkelijk nergens op en absoluut niet KPN-waardig. KPN moet alles, wat ten onrechte is afgeschreven, gewoon terug betalen. Dat noemt men een 'onverschuldigde betaling'.
KPN heeft een webcare en is te bereiken via: webcare@kpn.nl. Ik zou het nogmaals proberen en anders een incassobureau inschakelen.
Succes.
Nou Hutch, dat noem ik een hart onder de riem. Ik voel me zo klein tegen die KPN. Ik kan wel wat aanmoedigende woordjes gebruiken. :)
[quote=tijger1 schreef op vrijdag 23 jan 2015, 14:15]U moet een contract van KON gekregen hebben, waarop staat wat zij leveren. Nooit doorgelezen? Mailadressen maakt men zelf aan.
Als u niet in uw hoofdmailadres kunt komen, is het natuurlijk verstandig meteen contact op te nemen. Hoe kunt u als zaak werken zonder mailadres?
Ik had geen idee dat je bij Kassa nog een trap toe zou krijgen. Op toch te reageren, ik weet niet wie u met KON bedoelt, die ken ik niet. Het bedrijf dat zonder overleg een lastig toegankelijk mail adres voor mIj heeft aangemaakt heet KPN. Uw opmerking over het niet hebben van een mailadres zal wel alledaags zuur zijn, daar mag u zelf op blijven zitten. BEDANKT VOOR NIETS,
[quote=rots92 schreef op vrijdag 23 jan 2015, 16:38]U heeft niets aan mijn reactie, ik zit al jaren bij KPN, niet herkenbaar, elke wijziging krijg ik door, de factuur bekijk ik elke maand, al was het maar om te zien wie ik gebeld heb.[/quote
Beste Rots, wat is uw antwoord? Ik begrijp de woorden, maar niet de betekenis, wat wilt u precies zeggen?
U hebt een bedrijf, dan leest u toch het contract wat u aangaat? U krijgt van KPN een mailadres en u kunt daar zelf een aantal bij maken. Dat is toch niet zo moeilijk? Als het mailadres wat KPN voor u heeft gemaakt te moeilijk is om te onthouden, kunt u het ook opschrijven. Dat doen veel mensen. En om een account te maken bij Mijnkpn hebt u dat moeilijke adres ook maar één keer nodig, want u kunt uw computer dat laten onthouden. Is echt heel simpel.
[quote=tijger1 schreef op vrijdag 23 jan 2015, 23:04].@gfeldkamo
U hebt een bedrijf, dan leest u toch het contract wat u aangaat? U krijgt van KPN een mailadres en u kunt daar zelf een aantal bij maken. Dat is toch niet zo moeilijk? Als het mailadres wat KPN voor u heeft gemaakt te moeilijk is om te onthouden, kunt u het ook opschrijven. Dat doen veel mensen. En om een account te maken bij Mijnkpn hebt u dat moeilijke adres ook maar één keer nodig, want u kunt uw computer dat laten onthouden. Is echt heel simpel.
Mijn vraag is niet : hoe werkt een KPN mailadres, maar: hoe krijg ik mijn 504,26 terug, die onterecht af zijn geschreven.
Aanvulling: wil jullie alsjeblieft stoppen met pesten en bashen. Ik heb hier een oproep gedaan omdat ik hulp nodig heb, niet omdat ik een trap toe wil.
Maar u hebt een probleem en in plaats van dat op te lossen waar het in ieder geval kan, die geschillencommissie dus, zet u hier uw probleem neer en vraagt hulp.
Wat voor hulp wilt u dan als u niet de weg gewezen mag worden naar de juiste plek? Zoekt u hulptroepen om KPN te belagen, nee toch?
U bent hier ook al gewezen op het mail adres van KPN, om het probleem daar nog eens onder de aandacht te brengen.
En waar maak ik u belachelijk? U hebt een onderneming. Een onderneming heeft facturen nodig om de btw te kunnen verrekenen. U of uw boekhouder kunnen niet zomaar aan de hand van uw bankrekening btw verrekenen van KPN. Ook hebt u het originele mailadres wat KPN beschikbaar stelt nodig om een werkbaarder mailadres aan te maken, dus u moet in Mijnkpn gekund hebben.
Op dit forum maakt men een gebruikersnaam aan en dat heeft helemaal niets met anonimiteit te maken. Mijn gegevens zijn bij de redactie bekend. Uw gebruikersnaam is gfeldkamp, en dat is uw eigen keuze. Of u wellicht G. Feldkamp bent, is niet relevant.
Ook kunt u hier niet kiezen wie op uw vraag reageert. U kunt niet welgevallige reacties ook gewoon negeren.
[quote=hutch schreef op zaterdag 24 jan 2015, 11:51]Heeft u al een mailtje naar webcare@kpn.nl gestuurd? Daarin ook aangeven dat u uw probleem op deze site geplaatst heeft.
En als u een link naar dit topic wilt plaatsen in uw mail, dan dient u onderstaand adres te kopiëren, zonder dat wat achter ' krijgen/ ' staat. Dus:
Laatste kans voor KPN om voor de juiste oplossing te kiezen:
Geachte helpdeskmedewerker en leidinggevende,
Ik begrijp dat u mijn geld dat KPN onterecht teveel heeft afgeschreven niet volledig terug wenst te geven. Ik ben daar boos over en eis mijn geld terug. Ik zal vanmiddag mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen. U hebt tot 15.00 uur tijd om mijn teveel afgeschreven geld terug te geven.
Ik heb eergisteren mijn privé abonnement bij KPN opgezegd, ook mijn zakelijke account voor 100%Feldkamp heb ik opgezegd.
Ik zal mijn relaties te kennen geven hoe slecht uw service is en dat u als groot bedrijf het graaigedrag van een kleine oplichter laat zien.
Ik ben communicatie-expert en ben ervan overtuigd dat u hier meer schade aan zult hebben dan u lief is. Ik heb er in het verleden voor gezorgd dat een grote woningbouwcorporatie door de knieën ging, dat lukt me met KPN ook. Ik ben hoost gemotiveerd om dat te doen want ik voel me als klant misbruikt, uitgebuit en beet genomen, - dat naast de feitelijke geldelijke schade die KPN me heeft berokkend.
Mocht u bij het standpunt blijven mijn geld in uw zak te houden gaat u de consequenties daarvan ervaren.
[quote=gfeldkamp schreef op vrijdag 30 jan 2015, 12:49]Ik heb eergisteren mijn privé abonnement bij KPN opgezegd, ook mijn zakelijke account voor 100%Feldkamp heb ik opgezegd. Houdt u er dan ook rekening mee dat de volgende bedrijven ook van KPN zijn (zusterbedrijven):
- Telfort - Hi - XS4ALL - Simyo - BASE Company (België) - iBasis
[quote=aurora1 schreef op vrijdag 30 jan 2015, 13:22]Waarom negeert u steeds het advies over de Geschillencommissie? De geschillencommissie is een commerciële partij waar je ook gewoon voor moet betalen, ik heb een rechtsbijstandverzekering die ik in plaats daarvan in schakel.
[quote=hutch schreef op vrijdag 30 jan 2015, 14:03][quote=gfeldkamp schreef op vrijdag 30 jan 2015, 12:49]Ik heb eergisteren mijn privé abonnement bij KPN opgezegd, ook mijn zakelijke account voor 100%Feldkamp heb ik opgezegd. Houdt u er dan ook rekening mee dat de volgende bedrijven ook van KPN zijn (zusterbedrijven):
- Telfort - Hi - XS4ALL - Simyo - BASE Company (België) - iBasis
Succes verder.
serieus, ik heb net XS4all gebeld en een zeer charmante verkoper gesproken die zegt dat dochter van KPN zijn, niets anders betekent dan dat ze hun netwerkkabels gebruiken. En alles staat in de algemene voorwaarden. Maar ik zie het daar niet staan. Waar of niet waar, ik weet het niet meer.
[quote=gfeldkamp schreef op vrijdag 30 jan 2015, 15:31]....ik heb net XS4all gebeld en een zeer charmante verkoper gesproken die zegt dat dochter van KPN zijn, niets anders betekent dan dat ze hun netwerkkabels gebruiken. En alles staat in de algemene voorwaarden. Maar ik zie het daar niet staan. Waar of niet waar, ik weet het niet meer. Uiteraard zijn die verkopers heel aardig, zij verdienen aan u als u bij hen 'lid' wordt.
Klikt u * * eens, daar staat wat KPN zelf (!) er over schrijft. Duidelijker kan niet.......
We zijn enkele weken verder.... KPN heeft een klein bedrag van wat ze me schuldig zijn teruggegeven. Maximale coulance noemen ze dat. Ik heb hun 'maximale coulance' geweigerd en terug gestort. Mijn rechtsbijstandverzekering ARAG heeft alle stukken ontvangen en laat van zich horen. Mijn aansluitingen thuis worden per 2 maart over gezet naar Vodafone. So far so good,- zou je zeggen. Ware het niet dat niets het nog doet thuis. Ik kan niet bellen, kan niet internetten en ook de tv doet het niet meer. Toeval? De storingen helpdesk weet het niet. Als ze de lijn doormeten maken ze contact met mijn 'expedia box' en lijkt alles senang: alle lampjes branden groen. Terwijl in het echt elk tweede lichtje uit staat. Als ze een monteur proberen te regelen blijkt daar vanuit hun systeem een rem op te staan. "Dus ligt het bij ons" zeggen ze. Maar hoezo en hoe en wat daaraan te doen, - daar hebben ze geen antwoord op. Wat de zaak raadselachtiger maakt is dat mijn systeem het laatste moment dat ik online was aangeeft: 24.00 uur op 17 februari. "Maar op dat tijdstip werken wij helemaal niet"zeggen ze bij KPN “En we hebben geen geautomatiseerde uit knop. “ Dus dat moet een externe storing zijn. Ja klopt: Een storing bij nou net dat ene persoon die hen op het matje roept als een stoute jongen en zegt dat je van andermans geld af moet blijven. KPN laat zien waarin een groot bedrijf heel klein kan zijn: met lange tenen kinderachtig gedrag tentoon stellen van “ik zal wel laten zien wie hier de grootste is'. Ongelofelijk, maar wat anders zou het kunnen zijn? Je zou ze bijna een aai over de bol willen geven en zeggen dat het maar heel even pijn doet en allemaal goed komt als ze mijn 506,62 terug storten.
er is in uw geval al het nodige voorgevallen en gecommuniceerd met KPN als ik de vraag en alle antwoorden doorneem. Ik hoop voor u dat uw rechtsbijstandsverzekering het voor u recht gaat zetten. Ik vraag het me wel af, het is een bedrag waarbij er al snel meer kosten worden gemaakt dan dat de opbrengst zal zijn. Zoals al eerder door anderen aangegeven is de geschillencommissie een ander goed alternatief.
In het verleden heb ik meerdere malen gedonder met KPN gehad (ben er daarom ook geen klant meer) en is het ook meerdere malen voorgevallen dat KPN mij geld verschuldigd was wat men mij in eerste instantie niet wilde terug betalen. Het is mij in alle gevallen wel gelukt om mijn geld terug te krijgen. De mailadressen die ik (al enkele jaren geleden) destijds gebruikte zijn: cmbillingvt@kpn.com en Factuurvraag@kpn.com. Er ging een behoorlijke tijd overheen alvorens het helemaal rond was. Het was voor mij een kwestie van een lange adem hebben en door blijven 'pushen'. Na één of twee keer mailen zette ik meestal het mail adres van Consuwijzer/Opta in de CC. Men probeert u af te schepen, dat hebt u al gemerkt, maar gewoon door blijven pushen. U heeft de bewijzen (de facturen) in handen dus er blijft er aan het einde weinig anders over voor KPN dan gewoon uitbetalen en netjes excuses aanbieden. Wellicht bent u het station van de communicatie met KPN al gepasseerd maar hoop dat u toch nog wat heeft aan mijn antwoord. Wens u veel succes om snel uw geld terug te krijgen van KPN.
[quote=tijger1 schreef op woensdag 18 feb 2015, 11:29]Over naar Vodafone? Berg u dan maar. @Tijger1, je haalt me de woorden uit de mond.....
Wat betreft dat zgn. 'maximale coulance' is uiteraard onzin. Een dergelijk bedrijf doet niet aan coulance. Dat zij iets terug betaald hebben, is niets anders dan een bevestiging dat zij fout bezig zijn en nu op de demotiverende toer zijn en hopen dat de klant het opgeeft.
En hoe 'toevallig' (?) dat u nu storingen heeft...... Dat is waarschijnlijke een onderdeel van die demotiverende opstelling van KPN!
Op 17/2 had KPN vele weken te vroeg maar vast mijn internet, telefoon en TV verbinding uitgezet. In de week daarop kreeg ik een dongel die precies genoeg krediet had voor 1 dag. Voor deTV een smartcard met een tegoed voor 3 dagen.
Op 2/3 kwam eindelijk Vodafone langs om een nieuwe aansluiting te realiseren. Wat blijkt: de leidingen zijn in beheer bij KPN en ze hebben ze nog niet omgezet. De eerdere berichten over dat alles al onomkeerbaar om is gezet bleken dus 'foutjes'. Vodafone man : "Ze kunnen het direct doen, maar meestal doen ze er een paar dagen over. Het hangt ervan af wat hun ónderzoek' naar voren brengt"
Vanwege dat onderzoek besloot iemand een ticket voor me aan te maken en een monteur langs te sturen. Daar moest ik dan een ochtend voor thuis blijven. De monteur belde me vrijdag ochtend boos op: waarom doe ik de deur niet open? Hij bleek in een andere straat in een andere stad te staan!
Het lijkt geen toeval meer!
Dit voelt alsof ik gepest wordt, alsof KPN alles eraan doet om me het leven zuur te maken. Ik heb mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld (ARAG) maar de jurist die mij moet helpen is met vakantie :(
[quote=gfeldkamp schreef op zaterdag 7 mrt 2015, 21:45]Vanwege dat onderzoek besloot iemand een ticket voor me aan te maken en een monteur langs te sturen. Daar moest ik dan een ochtend voor thuis blijven. De monteur belde me vrijdag ochtend boos op: waarom doe ik de deur niet open? Hij bleek in een andere straat in een andere stad te staan! Hoe simpel kan men zijn..... ? En van die lui bent u afhankelijk? Zij moeten uw probleem oplossen? Nou.... sterkte dan verder.
Mocht een monteur ooit uw woning vinden (....), houdt hem (haar?) dan maar goed in de gaten. Voordat je het weet, verdwaalt hij (zij?) in uw woning en zit hij (zij?) in het toilet te zoeken, waarna hij (zij?) weer boos een opmerking maakt, als bijv. "Waarom heeft u de installatie verstopt?".........
Ook al is deze discussie al wat ouder, ik wil je nog wel even steunen vwb de emails die KPN aanmaakt. Het is te belachelijk voor woorden dat je bij het aangaan van een abonnement een door hen verzonnen e-mailadres erbij krijgt, dat vervolgens dáár alle communicatie naar toe gaat, en dat jij zélf verantwoordelijk gemaakt wordt voor deze communicatie! Dit is echt een idiote manier van werken. Het heeft niets te maken met of dit nou simpel is om even te regelen en te lezen, de manier van werken is gewoon idioot. Het valt onder agressieve verkoop methodes. Ook ik heb blijkbaar een abonnement wat na een half jaar gratis blijkbaar ineens betaald moet worden. Dat zeggen we er door de telefoon van te voren niet bij, maar sturen we op naar een mailadres wat we zelf aanmaken voor een klant.... Nogmaals, idiote manier van zaken doen. 30 Jaar geleden maakte men de KPN al belachelijk in Ook dat nog, KPN presteert het om nog steeds klantonvriendelijk te werk te gaan...
[quote=eelco72 schreef op maandag 2 nov 2015, 09:35]Ook ik heb blijkbaar een abonnement wat na een half jaar gratis blijkbaar ineens betaald moet worden.
Sorry hoor, maar dat zegt meer over jouw intelligentie dan over de manier hoe KPN werkt.
Zinnetjes uit een heel bericht filteren maken dat je die zinnetjes kunt weerleggen. Het punt is dat er via de normale weg (een bekend postadres, een bekend emailadres) niets binnenkomt, maar dat eea gestuurd wordt naar een door de aanbieder verzonnen adres. Dit is een ridicule situatie.
Mijn rechtsbijstand verzekering heeft het perfect voor me opgelost. Bedankt voor je medeleven Eelco. En: je zou toch willen dat je types als die vileine kat kon blokken, he.
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald? Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar) Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar Ik draai onder windows 10 Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet Beda
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer