Geschil verzekeraar
ik heb een schade veroorzaakt bij de smartphone van mijn schoonzoon. Nu gelooft mijn verzekering me niet, nog nooit ergens gebruikt van gemaakt wat dat betreft, en beschuldigen ze me van fraude. Ik kan het tegendeel helaas niet bewijzen.
Groetjes
Marianne Duykers
![edrick3](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/fecd2954af608f0a043819104f50ba8cd58cab5fdf29a11bc1ca17f960401bc9.png)
Hallo coco1954,
..... Ik kan het tegendeel helaas niet bewijzen......
Maar wat voor argumenten voert de verzekeringsmaatschappij (welke?) dan aan waaruit ze concluderen dat je fraude pleegt?
Er wordt helaas veel misbruik gemaakt binnen familie in dit soort zaken, dus dat ze wat wantrouwig zijn bij dit soort schademeldingen is wel begrijpelijk.
Je kunt een klachtenprocedure starten; klik hier
Met vr.gr.
![hutch](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/d40e0b88875b3e1d834978ebb4dc137adb1a979f20bcc1d42fea0a5af01b934b.png)
Dag Marianne,
verweg de meeste verzekeringsmaatschappijen staan er om bekend dat zij een demotiverende opstelling aannemen.
In gewoon Nederlands: zij wijzen de meeste claims gewoon af, om reden dat zij hopen dat de klant daar genoegen mee neemt en niet verder 'zeurt'.
In uw geval blijven (!!) aandringen dat dit (wat zij beweren) absoluut niet zo is en aangeven dat u een formele klacht in gaat dienen als zij hun standpunt blijven handhaven.
Mochten zij inderdaad volharden in hun standpunt, dan een klacht indienen.
Zij moeten die klacht wel serieus nemen en een formeel antwoord geven.
Daarna, als zij bij hun standpunt blijven, kunt u een klacht indienen (zoals boven aangegeven) bij .
Succes.....
[quote=hutch schreef op donderdag 23 apr 2015, 13:39]Dag Marianne,
verweg de meeste verzekeringsmaatschappijen staan er om bekend dat zij een demotiverende opstelling aannemen.
In gewoon Nederlands: zij wijzen de meeste claims gewoon af, om reden dat zij hopen dat de klant daar genoegen mee neemt en niet verder 'zeurt'.
In uw geval blijven (!!) aandringen dat dit (wat zij beweren) absoluut niet zo is en aangeven dat u een formele klacht in gaat dienen als zij hun standpunt blijven handhaven.
Mochten zij inderdaad volharden in hun standpunt, dan een klacht indienen.
Zij moeten die klacht wel serieus nemen en een formeel antwoord geven.
Daarna, als zij bij hun standpunt blijven, kunt u een klacht indienen (zoals boven aangegeven) bij .
Succes.....
![emcede](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/fb329979c516f87780737a2f888f0d96f7e5eab6090d17fcb04da7a578ba667f.png)
Een verzekeraar beschuldigt je niet zomaar van fraude. Ze zullen je ook uitgelegd hebben waarom ze dat denken en welke bewijzen ze daarvoor hebben.
Laat daar eens wat meer over weten.
[quote=zoekster schreef op donderdag 23 apr 2015, 12:11]Zo, dat is nogal was, een beschuldiging van fraude. Dat moet de verzekeraar wel kunnen bewijzen. Wat is de naam van de verzekering?
Met de verzekeraar zijn er dingen verkeerd gegaan die maar verkeerd kunnen gaan. Helaas hebben wij ook fouten gemaakt met het invullen van de schade papieren, helaas dom en kaas van gegeten. Nu heb ik de claim maar ingetrokken. ik kon die dramverhalen van de verzekeraar niet meer aanhoren..... ik moest maar zeggen dat ik lieg....etc etc....en dat doe ik niet, omdat dat niet zo is en geen dingen ga zeggen om hun te plezieren.
Maar ze blijven me beschuldigingen.
Rechtsbijstand heb ik ingeschakeld.
Tussen de schadeclaim en de nieuwe reacties van hun zitten 4-5 maanden tussen.
Ik begrijp er niets van want bewijzen hebben ze me nog niet geleverd.
Die hebben ze ook niet, maar door de fouten van ons wordt dat tegen ons gebruikt, wel logisch maar zuur
Groetjes
Marianne
![edrick3](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/fecd2954af608f0a043819104f50ba8cd58cab5fdf29a11bc1ca17f960401bc9.png)
@coco1954,
.....Maar ze blijven me beschuldigingen.
Rechtsbijstand heb ik ingeschakeld......
Misschien levert dat dan nog wat op.
Suc6
Heel vervelend, maar welke fouten heb je (mogelijk) gemaakt bij het invullen?
Zelf had ik iets dergelijks - ongeveer 2 jaar geleden - maar dat is door mijn verzekeraar prima opgelost.
Was bij onze dochter/kleindochters op bezoek. Oudste kleindochter (toen 22 jaar) had haar vrij nieuwe laptop dicht in de hoek van de bank gelegd. Bij het naar de bank lopen struikelde ik over hun hondje en ik trachtte mezelf overeind te houden maar kwam met m'n hand op de gesloten laptop terecht. Helaas; door de plaatselijke druk is het beeldscherm gebarsten.
Kleindochter heeft mij schriftelijk aansprakelijk gesteld bij mijn verzekeraar en ook de aankoopbon van de laptop meegestuurd., terwijl ik zelf ook direct telefonisch en schriftelijk dit ongeval heb gemeld plus de toedracht ervan.
Laptop is bijna volledig vergoed door m'n verzekeraar. Verzekeraars zijn niet zo negatief als wel wordt beweerd.
Succes met de afwikkeling van deze zaak.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?
In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer
Apotheek declareert hoger bedrag dan toegestaan
In de opstelling van mijn zorgverzekeraar, wordt bij de declaratie medicijnen telkens een klein bedrag als niet betaald gemeld. Een voorbeeld: Medicijn X Notabedrag € 41,16 Niet vergoed € 1,42 Vergoed € 39,74 Het ‘Niet vergoed’ bedrag wordt vervolgens niet in rekening gebracht. Dit probleem is al enkele jaren aan de gang en opgeteld gaat het best om een behoorlijke bedrag. Navraa ... Lees meer
Portaal vernieuwt de ene badkamer wel en de andere niet. even oud, even slecht
Wij zien in onze wijk met Portaal sociale huurhuizen dat er rare verschillen worden gemaakt in het vernieuwen van de oude, schimmelige badkamers. Er is een schimmige selectie gaande waar we de vingers niet achter krijgen. Hetzelfde geldt voor de even oude keukens. Mag dat zomaar?
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
![doetinchem](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/5049b064676200ec5c676cba3ed97353b229d8007e1890de470cc0b5215d9cdc.png)
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer