jjvanos
door jjvanos Nov 2, 2010 om 16:52
Computers & telefonie

Gmail verwijderen

Ik heb tot mijn spijt Gmail geinstalleerd en wil het weer definitief verwijderen. Ik gebruik Microsoft Outlook als email programma, maar nu komen al mijn emails binnen in Gmail en daar wil ik van af.Op de site van Gmail gekeken hoe het moet en die procedure heb ik ook gevolgd, maar het lukt gewoon niet om Gmail te verwijderen.
Welke technoknobbel kan mij helpen??

Alvast bedankt, jjvanos.

4678 6 Rapporteer

dobby
door dobby - Nov 2, 2010 om 17:31
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jjvanos schreef op dinsdag 2 nov 2010, 16:52]Ik heb tot mijn spijt Gmail geinstalleerd en wil het weer definitief verwijderen. Ik gebruik Microsoft Outlook als email programma, maar nu komen al mijn emails binnen in Gmail en daar wil ik van af.Op de site van Gmail gekeken hoe het moet en die procedure heb ik ook gevolgd, maar het lukt gewoon niet om Gmail te verwijderen.
Welke technoknobbel kan mij helpen??

Alvast bedankt, jjvanos.

Wat bedoel je precies met "Gmail verwijderen" ??

Gmail is geen programma, maar het is een email-service-provider, die zelf een webmail (dus je email lezen via http://gmail.com/ of gewoon via Outlook (Imap, of desnoods POP3)..

Maar het feit dat je vertelt dat je email nu in Gmail binnenkomt lijkt me meer iets anders: je zal ingesteld hebben dat Google ook email van andere accounts van jou op moet halen via POP3 ..

Dat zou je dan eerst weer moeten uitzetten... (https://mail.google.com/mail/?shva=1#settings/accounts en dan de derde: "Check mail using POP3" ...

Als je daar de info van je andere email account(s) weghaalt, zal Google je email niet meer ophalen in Gmail.. verder kan je in outlook ook gewoon je google account weghalen zodat Outlook ook niet meer je gmail ophaalt..

Maar dan moet je even vertellen welke versie van outlook je hebt, dan kunnen we dat even wat beter concretiseren.

edwardus
door edwardus - Nov 2, 2010 om 17:32
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik je goed begrijp heb je het voor elkaar gekregen dat Gmail je overige email account(s) ophaalt (uitstekend idee, ik raad het ook altijd aan).

Maar goed, nu wil je er weer vanaf. Je kunt dit opheffen door in Gmail naar de Instellingen te gaan, dan naar Accounts and Import, vervolgens kun je bij Check mail using POP3 de gewenste account(s) verwijderen.

Laat maar even horen als dit niet is wat je bedoelt.

jjvanos
door jjvanos - Nov 2, 2010 om 17:36
14 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 2 nov 2010, 16:58]Hallo jjvanos,

G-mail verwijderen (Bron: Google Accounts Help):

U kunt Gmail op elk gewenst moment uit uw Google-account verwijderen. Als u zeker weet dat u Gmail in de toekomst niet meer gaat gebruiken, volgt u de onderstaande stappen om uw account te verwijderen:

1. Meld u aan bij uw Gmail-account.
2. Klik op Instellingen boven aan een Gmail-pagina.
3. Klik op Accounts in de menubalk Instellingen.
4. Klik op Accountinstellingen voor Google.
5. Klik naast Mijn producten op de link Bewerken.
6. Klik op Gmail-service verwijderen en vul de vereiste velden in.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Nov 2, 2010 om 17:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jjvanos,

G-mail verwijderen (Bron: Google Accounts Help):

U kunt Gmail op elk gewenst moment uit uw Google-account verwijderen. Als u zeker weet dat u Gmail in de toekomst niet meer gaat gebruiken, volgt u de onderstaande stappen om uw account te verwijderen:

1. Meld u aan bij uw Gmail-account.
2. Klik op Instellingen boven aan een Gmail-pagina.
3. Klik op Accounts in de menubalk Instellingen.
4. Klik op Accountinstellingen voor Google.
5. Klik naast Mijn producten op de link Bewerken.
6. Klik op Gmail-service verwijderen en vul de vereiste velden in.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Nov 2, 2010 om 17:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jjvanos,

Ik neem dus aan dat het gelukt is. Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

jjvanos
door jjvanos - Nov 2, 2010 om 17:40
14 Antwoorden / 6 Vragen

Beste edrick3

bedankt voor je reactie, je bent een kanjer. Ik ben dagen bezig geweest om het te verwijderen en nu is het mij binnen 2 minuten gelukt. Nogmaals mijn dank hier voor.

Groetjes, jjvanos