el
door eldorado1959 Apr 29, 2018 om 10:50
Computers & telefonie

Google.nl werkt niet meer

Kan geen veilige verbinding maken met deze pagina

Dit kan zijn omdat de site gebruikmaakt van verouderde of onveilige TLS-beveiligingsinstellingen. Als dit blijft gebeuren, kunt u proberen contact op te nemen met de eigenaar van de website.

Bovenstaande tekst krijg ik als ik google.nl open.
Google.com werkt wél.
Ik werk met Windows 10 en Internet Explorer 11.
(wil niet overstappen naar Chrome)
Volledige systeemscan gedaan met Norton, geen virussen gevonden.
Kan geen systeemherstel doen, er is geen herstelpunt.
Heb wel een back-up op een externe harde schijf.

Een simpele oplossing zou fijn zijn, ik ben niet erg handig met computers.

Groetjes, Kees

9878 8 Rapporteer

simon55
door simon55 - Apr 29, 2018 om 11:01
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Heeft u aleens gekeken of er n update is ?

el
door eldorado1959 Apr 29, 2018 om 12:32
3 Antwoorden / 6 Vragen

Alle updates gaan automatisch dus dat kan het niet zijn. Bedankt voor de tip.

marita5
door marita5 - Apr 29, 2018 om 11:17
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Eldorado1959 ,

U kunt IE opnieuw instellen :

Open IE > klik rechtsbovenaan op tandwiel > klik op internetopties > klik op geavanceerd > klik benedenaan op opnieuw instellen , volg dan het scherm .

el
door eldorado1959 Apr 29, 2018 om 12:45
3 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Maritas,

IE opnieuw instellen is alleen nodig als mijn browser niet meer werkt staat erbij , maar mijn browser werkt prima.
Ook raak ik daardoor nogal wat instellingen kwijt die ik waarschijnlijk nooit meer goed krijg.

Google.com schakelt nu door naar google.nl trouwens, alleen als ik snel wat intyp krijg ik nog een zoekresultaat.

Ik zoe liever google eraf gooien en opnieuw installeren, maar dan raak ik mijn account kwijt denk ik.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 29, 2018 om 12:52
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik begrijp uw vraag niet in die zin dat google onderdeel is van chrome om het simpel uit te leggen. Nog simpeler google  = chrome. Als u geen chrome wenst te gebruiken is het redelijk logisch dat google niet werkt.

marita5
door marita5 Apr 29, 2018 om 13:04
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@gerritaltena , ik denk dat Ts bedoelt de startpagina , ik gebruik ook IE en google.nl is de zoekmachine , dit werkt bij mij .

marita5
door marita5 - Apr 29, 2018 om 12:54
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@eldorado1959 ,

U heeft het over google.nl , is dit uw startpagina ?

el
door eldorado1959 May 16, 2018 om 17:55
3 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, ik werk vanaf mijn bureaublad, heb geen startpagina

tdmduc
door tdmduc - Apr 29, 2018 om 13:29
704 Antwoorden / 2 Vragen

Edge en Chrome zijn betere browsers en geven vaak ook een automatische oplossing voor dit soort "problemen"

el
door eldorado1959 May 16, 2018 om 18:00
3 Antwoorden / 6 Vragen

Klopt, ik zou ook graag met Edge werken maar Norton draait niet op Edge helaas, iets met extensies.
Chrome heb ik geprobeerd, ik kan er maar niet aan wennen, dus dat wordt hem niet.
Met "problemen" suggereert u dat IE veel onnodige problemen geeft vermoed ik.
Ik ben er heel tevreden over en Google draait er ook al jaren probleemloos op.

edrick3
door edrick3 - Apr 29, 2018 om 13:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ipv Chrome zou je ook kunnen overstappen naar Firefox.
https://www.mozilla.org/nl/firefox/

el
door eldorado1959 May 16, 2018 om 18:01
3 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben erg tevreden over IE, firefox geprobeerd, beviel niet.

newmikey
door newmikey - Apr 29, 2018 om 14:22
830 Antwoorden / 0 Vragen

"Ik werk met Windows 10 en Internet Explorer 11"

Die combinatie is ook wel een open uitnodiging voor narigheid. Installeer Edge, Firefox of Chrome.

el
door eldorado1959 May 16, 2018 om 18:03
3 Antwoorden / 6 Vragen

Echt onzin, op dit probleempje na werkt het altijd probleemloos.
Edge kan ik niet gebruiken helaas, werkt niet samen met Norton
Chrome en Firefox vind ik niet prettig werken.

mrnn
door mrnn - Apr 30, 2018 om 14:16
67 Antwoorden / 10 Vragen

'Die combinatie is ook wel een open uitnodiging voor narigheid. Installeer Edge, Firefox of Chrome.'

Wat een onzin! Ik werk ook met Windows 10 en IE 11 en ik heb geen enkel probleem. Ik weiger ook om Chrome te installeren, want dan werken bijv. de hyperlinks in Office Outlook niet meer.

Als de zoekpagina-Google niet meer opent, dan is er wat anders aan de hand. Het lijkt me dat de TS beter geholpen is als er een deugdelijk advies gegeven wordt en niet gelijk alles maar gaat lopen afkraken.

el
door eldorado1959 May 16, 2018 om 18:04
3 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben het helemaal eens met uw reactie !