mo
door molspijk Feb 6, 2009 om 16:04
Computers & telefonie

Grote letters Vista

Hallo allemaal. Ik zit met een probleem en hoop dat een van jullie de oplossing weet. Mijn ogen gaan wat achteruit en daarom heb ik configuratiescherm, vormgeving aan persoonlijkeke voorkeur aanpassen,persoonlijke isellingen en letterypen groter of kleiner maken DPI grotere letters geselecteerd 120DPI.Ik ben echter nog naar iets groter gegaan en heb op OK geklikt.Na opnieuw opstarten bleken er nu reuzenletters op de PC te\staan. Ik dacht toen deze letters DDweer kleiner te gaan maken, Dit lukt echter niet meer.Het scherm is nu zo groot dat ik niet meer bij he configuratiescherm kan komen om een en ander te verhelpen.Wie oWie helpt mij.Bij voorbaat hartelijke dank, D. Molenaar.

480 10 Rapporteer

birdtweety
door birdtweety - Feb 6, 2009 om 16:30
115 Antwoorden / 21 Vragen

je zou eens kunnen proberen door de schermresulutie hoger te zetten waardoor de inhoud van je scherm kleiner wordt en misschien kun je zo weer bij configuratie scherm komen

aurora1
door aurora1 - Feb 6, 2009 om 16:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb geen Vista, maar kunt u ook niet meer via start bij systeemherstel komen om naar een eerder herstelpunt terug te gaan? Of misschien proberen in veilige modus, dwz met opstarten een paar keer F8 drukken? Of het venster verkleine/minimaliseren met rechtsklikken op de blauwe balk bovenaan?

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Feb 6, 2009 om 17:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Of: dubbel/rechtsklikken ergens op uw op bureaublad - eigenschappen - instellingen - geavanceerd - dpi instelling wijzigen ok - ok. U moet de pc vermoedelijk dan opnieuw opstarten voor het resultaat. Ik weet niet zeker of dat met Vista ook zo kan.

vr.gr.

poltol
door poltol - Feb 6, 2009 om 18:54
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Tja, meer kon er even niet bij.

Maar in de veilige modus kunt u mogelijk wel het één en ander terug zetten. Werkt u met XP of VISTA?

Succes, poltol

poltol
door poltol - Feb 6, 2009 om 18:55
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Pffffffffffffffffffffffff, er staat grote letters in VISTA.

Ben blond geweest, af en toe steekt dat de kop weer op. Poltol

aurora1
door aurora1 - Feb 6, 2009 om 19:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@poltol.... blond (geweest) of niet.... iedereen leest weleens over iets heen....

vr.gr.

poltol
door poltol - Feb 7, 2009 om 11:59
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Start de PC op in de veilige modus.

De simpelste is de functietoets F8 ingedrukt te houden als je PC opstart. De meest gemaakte fout hier is dat je de toets te laat induwt. Druk je F8 toets in net nadat het scherm van je BIOS verdwenen is. Nu zou je normaal een menu moeten krijgen waarbij je kan kiezen hoe je wil opstarten. Gebruik je pijltjes toetsen om door het menu te navigeren, bevestigen doe je met een druk op de knop Enter.

Aanvullende informatie:

1 - Als de pc is opgestart in de veilige modus zal het beeldscherm er anders uit zien dan normaal. Het beeld is minder scherp en de icoontjes op het bureaublad zijn groter dan normaal.

2 - In de veilige modus zullen een heleboel dingen niet werken, waaronder het maken van een (internet)verbinding. Hiervoor moet je de pc normaal opstarten en in het geval van het uitvoeren van een online virusscan moet je dus eerst de online virusscan uitvoeren en de namen van de geïnfecteerde bestanden opschrijven. Schrijf dan ook de plaats op waar de geïnfecteerde bestanden staan zodat je ze makkelijk terug kunt vinden. Daarna start je de pc pas op in de veilige modus en kun je de geïnfecteerde bestanden op gaan zoeken en verwijderen.

3 - Een aantal virusscanners kunnen ook in de veilige modus werken, maar ze zullen niet zoals normaal onderin de taakbalk staan. In dat geval moet je de virusscanner starten door op START te klikken en daarna op PROGRAMMA'S. Daarna kun je de virusscanner aanklikken die op je pc geïnstalleerd staat en kun je een volledige systeemscan draaien.

4 - Een alternatief voor het opstarten van de pc in de veilige modus is om de taak van het betreffende bestand te beëindigen. Hiervoor open je Taakbeheer door op de toetsen CTRL+ALT+DEL te drukken. Zoek dan het betreffende actieve bestand op, beëindig te taak van het bestand en dan kun je het alsnog verwijderen. Het is echter mogelijk dat een bepaald proces niet vermeld wordt in Taakbeheer.

mo
door molspijk - Feb 7, 2009 om 13:28
4 Antwoorden / 8 Vragen

Ik wil alle de gereageerd hebben op mijn vraag GROTE LETTERS heel erg bedanken voor hun reatie.Met de reactie van poltol heb ik mijn klacht kunnen verhelpen.Nogmaals bedankt!

aurora1
door aurora1 - Feb 7, 2009 om 21:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het terugmelden molspijk en gaag gedaan. Gelukkig is het probleem opgelost. Mocht u voorlopig even afzien van een grotere letterinstelling, dan kunt u bijv. op eenvoudige wijze uw mails wel met grotere letters tonen. Ervan uitgaande dat dat net zo werkt als in OE doet u dat als volgt: in uw mailprogr. beeld aanklikken, vervolgens tekengrootte en dan ziet u enkele mogelijkheden voor het letterformaat. U kunt dat net zo eenvoudig weer terugzetten naar het oorspronkelijke formaat.

vr.gr.

poltol
door poltol - Feb 7, 2009 om 21:27
3885 Antwoorden / 22 Vragen

En .... internet pagina's kunt u vergroten door op de rechtse Ctrl te drukken en dan tegelijk aan het scrol wieltje te draaien. Naar boven draaien is groter.

Succes, poltol