anonimus
door anonimus Jan 29, 2005 om 16:54
Computers & telefonie

HELPPPP TROJAN GEVONDEN MAAR KRIJG HEM NIET WEG!!!!

Ik begrijp hier helemaal niets van!!!

Ik heb de hele santemekraam van spywaresweepers enz. op mijn comp staan: Spybot, Spysweeper, Spyblaster Ad-Aware........als ik scan en er wordt iets gevonden dan wordt het ook verwijderd zo niet met de één dan wel met de ander!

Momenteel is mijn comp. volgens alle sweepers HELEMAAL SCHOON!!

Zat zo wat rond te neuzen hier in de kassa nieuwsbrief en zag de link van Trendmicro-housecall online scanner staan (geplaatst door A21 of zoiets...tropisch eiland)

Ik dacht..........ach.........laat ik eens ff controleren of die scanner mijn PC ook schoon vindt.

Nou............MOOI NIETTTT........Trojan_small.KP (C:\System Volume Information\_restore C5F659803-D010-

Opschoonoptie gekozen..............MOOI NIET OP TE SCHONEN!!!

Virusdatabank opgezocht..............STAAT IE NIET BIJ!!!!

Wat moet ik nou???????????????????????

Spysweeper vindt wel steeds heel veel Backweb (laatste keer over de 7oo tracks) heeft dat hiermee te maken???????????

Helpppppppppppppppppppppppppppppppppppp!!!

Of moet ik het maar negeren? Vind het wel een beetje verdacht dat de enige optie die overbleef bij Trend Micro Call was..........JUIST JA BEVEILIGING BIJ HET BETREFFENDE BEDRIJF KOPEN!!!!!!

369 14 Rapporteer

bartgsm
door bartgsm - Jan 29, 2005 om 20:01
7 Antwoorden / 2 Vragen

als uw andere virus scanners zeggen dat er nix op zit dan zal ik het gewoon negeeren want die andre die zet misschien zelf wel een virus op uw pc als u die douwnload ik heb zelf ook spybor dan kan je aan de linker kant ook iets doen van immuniseer dan zijn ze iniedergeval niet meer schadelijk en als u iets douwnload en u instaleers het dan kan het ook zijn dat er daar door spyware op uw pc komt

ik hooop dat u zo voldoende informatie heeft nog niet voldoende u kunt mij altijd mailen bart_internet@hotmail.com

mvg bart

anonimus
door anonimus - Jan 29, 2005 om 20:24
73 Antwoorden / 44 Vragen

GSM........ik heb gedaan wat je gezegd heb. Betekent dit dat als ik die scan nu nog eens doe dat de Trojan niet meer gevonden wordt????

gsm
door gsm - Jan 29, 2005 om 20:34
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ja, het virus is hiermee verwijderd.

GSM

gsm
door gsm - Jan 29, 2005 om 21:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

C:\System Volume Information\_restore C5F659803-D010- is een
systeemherstelpunt. het virus zit daar nog in, maar kan geen kwaad
zolang u niet ht systeem terugzet naar een vorig herstelpunt.

Windows XP:

Schakel Systeemherstel uit en daarna weer in:

Klik met de rechter muisknop op Deze computer, klik Eigenschappen.

Kies tabblad Systeemherstel en vink Systeemherstel op alle stations uitschakelen aan.

Klik op toepassen.

Op de zelfde manier Systeemherstel ook weer aanzetten!

Opmerking:

Bij Windows Me gaat het uit en aan zetten net even iets anders.

GSM

a2i
door a2i - Jan 29, 2005 om 21:09
407 Antwoorden / 14 Vragen

Met uitschakelen van systeem herstel opstarten en weer inschakelen is het weg.

Trend Micro hoef je niet te kopen. (de scan is wel betrouwbaar.)

Je kunt het proberen 30 dagen.

http://www.grisoft.com/us/us_index.php is bv. freeware.

anonimus
door anonimus - Jan 29, 2005 om 21:14
73 Antwoorden / 44 Vragen

Beste GSM.......ik heb de scan nogmaals uitgevoerd en inderdaad probleem opgelost!!!

Maar nog even een vraagje: Ik heb SP2 nog steeds niet op mijn comp durven zetten omdat ik zo bang ben dat diverse prog. niet meer werken (o.a.zone-alarm). Ik ben geen computerexpert (ben al wat ouder). Is het nodig dat ik SP2 er wel op zet.......ik heb de cd-rom van Microsoft wel aangevraagd en in huis, maar het nog niet aangedurft het te installeren. Wat moet ik doen??????

gsm
door gsm - Jan 29, 2005 om 21:47
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Dit is eigenlijk een nieuwe vraag.

SP2 moet eigenlijk wel geïnstalleerd worden om zoveel mogelijk van virussen en spyware verschoond te blijven.

De installatie is echter niet zonder risico's en in ieder geval moet de virusscanner hierbij eerst uitgezet worden.

Volgorde:

Eerst alle virussen en spyware verwijderen.

Tijdelijke internet bestanden en Geschiedenis verwijderen/wissen.

Via Start, Uitvoeren, %temp%  <Enter>, de temp directory openen.

Alles uit temp naar de prullenbak deleten.

Eveneens de directory C:\Windows\temp leegmaken

Virusscanner blokkeren of desnoods deinstalleren.

Firewall zoals ZoneAlarm eerst blokkeren en niet automatisch opstarten. Deze kan na Sp2 gewoon weer gebruikt worden.

SP2 installeren.

Na SP2 dienen er dan nog een aantal updates van Microsoft gedownload te
worden. Sommige downloads zijn eenmalige virusscanners die bepaalde
virussen verwijderen.

Er worden met SP2 een aantal extra's geinstalleerd, zoals een firewall
en een Beveiligingscentrum.dat vereist dan weer de nodige aanpassing en
studie van de gebruiker hoe dat allemaal werkt.

GSM

anonimus
door anonimus - Jan 29, 2005 om 22:15
73 Antwoorden / 44 Vragen

quote GSM:   Er worden met SP2 een aantal extra's geinstalleerd. een firewall en een Beveiligingscentrum. Dat vereist dan weer de nodige aanpassing en studie van de gebruiker.

En daar maak ik me nou zorgen over! Bestaat er überhaubt een kans dat ik internet niet meer op kan? Zodat ik ook geen hulp kan vragen????????

beileveld
door beileveld - Jan 29, 2005 om 22:52
122 Antwoorden / 16 Vragen

ik heb ook zonealarm en ik heb totaal geen voorzogsmaatregelen genoemn en allen werkt gewwon, nog geen enkele klacht

gsm
door gsm - Jan 29, 2005 om 22:58
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het komt wel eens voor dat SP2 installeren mislukt, meestal omdat men
te ongeduldig is en denkt dat het systeem "niets meer doet".

In de meeste gevallen gaat het zonder problemen, maar net als bij de auto die naar de garage gaat, blijft het techniek.

U kunt wel zonder SP2 blijven werken. Ik zou dan de Firefox 1.0 browser
downloaden en deze gebruiken in de plaats van de Internet Explorer.

Zie http://www.mozilla.org/products/firefox/index.html

U bent dan wat beter beschermd tegen virussen die via lekken van de Internet Explorer binnen zouden kunnen komen.

Ander punt: Nooit e-mail openen die ook maar enigszins verdacht is.

GSM

a2i
door a2i - Feb 1, 2005 om 00:36
407 Antwoorden / 14 Vragen

Hoi bartgsm,

Een virusscan zet nooit zelf een virus op je pc ;)

Als een andere scanner dus wel wat vind dat is het wel zo gezond het gevonden item te verwijderen!

groeten.

a2i
door a2i - Feb 1, 2005 om 00:43
407 Antwoorden / 14 Vragen

Hoi muregu30,

Voor een juiste sp2 install, zonder problemen download via onderstaande link.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a

zet daarna je windows autoupdate aan.

groeten.

anonimus
door anonimus - Feb 2, 2005 om 09:09
73 Antwoorden / 44 Vragen

Hallo GSM en A2i

Even de afloop vermelden. Mozilla Firefox was bij mij NIET als hoofdbrowser in te stellen en misschien heeft dat te maken met het feit dat ik een Packard Bell computer heb......geen idee. Bij configuratiescherm-software-programmatoegang en instellingen was iedere keer het vinkje bij Mozilla weg. Wanneer ik in de browser van Mozilla ging kijken bij Extra-opties dan stond Mozilla wel degelijk als hoofdbrowser ingesteld............maar de Kassabrief BLEEFFFFF in Internet Explorer openen............wat ik ook probeerde! Zelfs Internet Explorer ontoegangkelijk gemaakt en die was zelfs verdwenen van mijn bureaublad........maar de Kassabrief bleef in Internet Explorer openen!De browser zaten elkaar ook danig in de weg, want ze openden beiden traag.      Dus uiteindelijk de stoute schoenen maar aangetrokken en via de Link van A2i (superrrrrr)....SP2 maar geinstalleerd want ik kon natuurlijk de CD weer niet vinden! En nu maar hopen dat ik geen problemen tegenkom...het lijkt geen problemen te geven, maar ik weet dat natuurlijk nog niet zeker, want SP zit er sinds gisteravond pas op!

GSM en A2i heel erg bedankt voor de hulp!

a2i
door a2i - Feb 2, 2005 om 20:35
407 Antwoorden / 14 Vragen

Een Packard Bell met Xp Home Editie heb je dan.

Daar is Sp2 wel een verlossing voor.

Geef even aan als die browser nog steeds niet switched, de IE browser van sp2 is trouwens ook verbetert.

Het is allemaal wel op te lossen, met de juiste feedback.

Plezier.