am
door amber2307 Dec 10, 2003 om 22:00
Computers & telefonie

Het Net probleem downloadlimiet

Ik ben sinds april 2003 lid van hetnet, ik heb t/m 5-9-03 een 205 mb gedownload, (dit zegt iets over mijn downloadgedrag) nu krijg ik vanaf oktober steeds een email, dat mijn limiet van 1500 mb word overschreden, ik heb op de specificatie gekeken, en er word op de gekste en raarste tijden gedownload... helaas ben ik dit zelf niet, omdat ik dan slaap of werk.

Ik heb Hetnet hierover gemaild, en de 1ste keer was het een fout, en zou worden gecorrigeerd, nu krijg ik nog steeds iedere maand hetzelfde probleem, mijn limiet wordt steeds bereikt of erover heen, weer een mail verzonden, dat er schijnbaar iemand op mijn account aan het downloaden is, en of ze een onderzoek willen instellen.
Tot nu toe krijg ik een reactie dat ze mijn situatie betreuren, maar dat ik schriftelijk naar hetnet improvement een brief moet sturen.....

Kan dit zomaar, er gaat duidelijk iets niet goed bji hetnet, ik heb ze daar op gewezen en ze verantwoordelijk gesteld, maar mag zelf proberen het probleem op te gaan lossen !!!!!!!

Zijn er nog meer mensen, met dit probleem ????

Groetjes Betty uit Den Bosch

1647 9 Rapporteer

sir.kiekeboe
door sir.kiekeboe - Apr 16, 2004 om 12:18
91 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan zijn dat u inderdaad over die 1,5GB data limiet heen gaat zonder dat u het zich beseft. Er is namenlijk een groot verschil tussen downloaden en data. Voor iedere internet pagina die u bekijkt haalt u data naar uw computer toe en stuurt u een klein beetje data weg. Ook met e-mailen of met chatten verstuurd u data en dat kan hard oplopen. bestanden van 500k aan fun mail zijn hier geen uitzondering maar komen wel bij het totaal te staan. Wat u kunt doen is kijken voor een programma zoals DU-meter. Dit kan precies bij houden wat u aan data verstuurd en ophaald en zo heeft u een duidelijk beeld van wat uw computer doet. verder moet u er ook rekening mee houden dat als u uw computer aan laat staan (s'nachts) het best mogenlijk is dat deze (mits er ongewenste programma's op staan) toch veel data verzend/ontvangt. Gebruik dan dus ook een goed anti4us programa en zekers ook een firewall. bijde kunnen helpen in het tegen gaan van ongewenste extra data verkeer van en naar uw computer.

am
door amber2307 - Apr 16, 2004 om 12:18
9 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi, bedankt voor je reactie, ik weet goed dat ik met site bezoeken data, verzend en ook via chatten, maar daar kan ik kort een antwoord op geven, toen ik in de periode april t/m september een downloadlimiet van 205 mb had...stond mijn pc dag en nacht aan, i.v.m. en chatroom.
Nu staat sinds eind september mijn pc bijna nooit meer aan, hooguit van 20.30 tot 23.00 uur en ik bezoek weinig of geen sites, het merendeel vertoef ik met eigen programma,s... de downloadtijden die hetnet mij opgeeft, varieren van 0.15 tot 07.15 en van 07.15 tot 20.00 uur dit is 1 voorbeeld, terwijl op deze tijden mijn pc nooit aanstaat.

Ook heb ik een firewall sinds gister neergezet, maar ik vind dit niet mijn taak, ik verwacht voor de betalingen die ik doe, toch wel enige bescherming van hetnet uit, daarbij geven ze zelf toe dat het een fout was....!!!!!! maar ik moet het zelf op gaan lossen.

groetjes

am
door amber2307 - Apr 16, 2004 om 12:18
9 Antwoorden / 2 Vragen

dat weet ik, en de tijden dat ik via de specificatie zie, dat zijn de meest rare tijden, mijn pc staat aan van 20.30 tot 23.00 uur. hetnet geeft de fout toe, maar ik mag het zelf oplossen, ik heb sinds gister een firewall, maar zie dit niet als mijn taak, maar die van de provider om mij te beschermen tegen dit soort praktijken
groetjes Betty

am
door amber2307 - Apr 16, 2004 om 12:18
9 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Sir, hierbij nog even een berichtje, weer onvang ik een email, ik heb nu zelfs mijn verbinding `s-nachts eruit liggen, en zelfs dan nog word er gedownload????

Nu ben ik met hetnet hierover weer in conclaaf..... wat moet een mens nog meer doen om te bewijzen dat je onschuldig bent ......

si
door sinn - Apr 16, 2004 om 12:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hetnet is doofstom en blind,mijn downloadlimiet die overschreden worden(en niet door mijn toedoen) varieren van 45 mb in 1 minuut tot 110 mb in 15 minuten. En dat voornamelijk snachts na een uur of 1 en dat terwijl ik de kabel uit het modem heb liggen.KNAP HE ZULKE SNELHEDEN! als er 1 provider is waar ik in 1 minuut 45 mb kan downloaden dan meld mij maar meteen aan .Ik ben nu op het moment aan het soebatten over mijn facturering maar ik moet een BRIEF sturen naar hetnet improvement in amersfoort,een brief in deze tijd van e-mail!!! Zou hun mail niet werken omdat ze een account hebben bij hetnet??Of zouden ze al over hun datalimiet zitten ?
Ik ben op zoek naar mensen die dezelfde problemen hebben bij hetnet zodat we gezamelijk actie kunnen ondernemen.

Groetjes
sinn

ro
door ronvdmeer - Apr 16, 2004 om 12:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben hier ook al sinds september met hetnet over in discussie. In eerste instantie kreeg ik ook als antwoord dat er nog een fout in het systeem zat en dat ik daarom (nog) niet hoefde te betalen. Inmiddels krijg ik wel maandelijks een toeslag op mijn abonnement i.v.m. meergebruik. Ik heb sinds oktober een programma geinstalleerd (wat overigens vermeld stond op de shareware pagina van hetnet) waarmee ik het up/download verkeer mee kan meten. Volgens dit programma (Costaware) ben ik nog geen enkele keer boven de limiet van 1500 mb geweest. Ik kreeg bijv. vandaag weer een waarschuwing dat ik de 1200 mb gepasseerd ben terwijl ik volgens Costaware nog maar 900 mb verbruik heb. Dit is overigens inclusief uploads die volgens hetnet niet meegeteld worden in het adsl verbruik. Het laatste antwoord van hetnet op mijn email n.a.v. de factuur van december waarin ik vroeg om correctie van de facturen vanwege de door hun erkende storing, was dat er nog wel een storing was en dat de dagverbruiken niet zouden kloppen maar dat het totaalverbruik wel klopt en dat de factuur dus niet gecorrigeerd zou worden. Wanneer ik de dagverbruiken van deze periode optel kom ik op 2116 mb terwijl er 2197 mb is gefactureerd. Volgens Costaware had ik over deze periode een verbruik van 1300 mb. Het grootste probleem is natuurlijk dat hetnet eigenlijk helemaal niet van plan is om het factureren achterwege te laten omdat wij als gebruikers net zo min als zij kunnen bewijzen dat door hen danwel door ons gemeten verbruiken correct zijn. Ik heb er geen enkele moeite mee te betalen voor het extra gebruik maar dan verwacht ik wel een verbruiksmeeting die voor verrekening geschikt is. Ten slotte is het ook verplicht dat de weegschaal bij de bakker en de slager jaarlijks geijkt wordt omdat deze voor verrekening gebruikt worden dus zou iets dergelijks ook voor dit soort meetingen verplicht en aantoonbaar moeten zijn.
Gr. Ron v.d. Meer.

am
door amber2307 - Apr 16, 2004 om 12:18
9 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Ron,

Ben ik blij dat ik al niet de enige ben, net wat je zegt, ze geven een storing toe, maar corrigeren niet de factuur, heden heb ik al weer een email ontvangen dat ik nog 200 mb van mijn download-limiet zit, terwijl ik nog geen 100 mb heb gedownload....(*¿*) ??
Hopelijk melden er zich meer mensen, zodat wij met zijn allen actie kunnen gaan ondernemen tegen dit soort praktijken. Het enige voordeel is dat we kunnen aantonen, via onze nota.... dat op bepaalde tijden er door ons niet gedownload kan worden, i.v.m. werk etc etc, dan is het voor hetnet een pre om het tegendeel te bewijzen.

Bedankt voor je reactie, ik ga intussen bij andere hetnet gebruikers in mijn kennissenkring informeren of deze dezelfde problemen ondervinden, en stuur een email naar hetnet dat er nu een discussie is ontstaan op deze site over dit hele gebeuren, mischien gaat dit ze wakker schudden ¿¿¿¿¿¿
groetjes Betty

er
door erik33 - Apr 16, 2004 om 12:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Betty

Wij zitten met het zelfde probleem.
Vanaf vrijdag j.l. heb ik al 500mb gedownload en mijn buurman in 9 dagen 900mb.
Ik heb ook al een aantal keren de helpdesk van Hetnet gebeldje wordt hier niet wijzer van maar wel armer.
Ik ben gewoon een beetje aan het surfen op het internet maar wel voor 500 mb.
Kunnen we hier dan helemaal niks aan doen en heeft Hetnet ons een jaar lang in hun macht.
Maar goed dat de limiet omhoog is gegaan naar 1500mb.
We moeten gewoon een jaar lang dit van Hetnet slikken en daarna een andere provider zoeken.
Groetjes Erik

am
door amber2307 - Apr 16, 2004 om 12:18
9 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Erik,
Zoals je ziet, zijn er meerdere mensen die hier last van hebben, ik heb mijn online rekeningen uitgeprint, als bewijs. Ik heb zelfs voortaan s nachts mijn verbinding eruit liggen, en zelfs toen was ik nog s nachts aan het downloaden...
Hetnet blijft dus Stuntelen !!!! ik heb een brief gestuurd naar Hetnet t.a.v. afd.Improvement, daar heb ik de kopieen bij gedaan, en het verhaal uit de doeken gedaan.....
Ik heb zelfs nu bij telefoon abonnement opgezegd, en Hetnet te kennen gegeven dat ik per ingaande mijn abonnement opzeg....zeker met deze fouten, ik heb nu weer kabelaansluiting.
Nu keek ik van de week op mijn onlinerekeningen, en wat denk je hetnet heeft de rekeningen gecorrigeerd, zodat ik onder de 1500 mb bleef (hoezo smerig bezig) goed dat ik ze al heb uitgeprint.

Ik heb ook duidelijk in de brief vermeld, dat ik moet zorgdragen voor bepaalde dingen, zoals virusvrije mail, maar dat het hun verantwoording is, om te zorgen dat dit soort praktijken uitblijven....
Ik raad jou en je buurman aan, hetzelfde te doen...... sterkte en ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Betty