mariska_1
door mariska_1 Sep 11, 2004 om 23:29
Computers & telefonie

Hi / KPN prepay: geen wap?

Tot vandaag was ik altijd redelijk tot goed tevreden over Hi prepay (goed, lees de post over de voicemail en zie dat het sinds vanavond op dat gebied al minder tevredenheid was...). Aangezien mijn oude toestel steeds vaker problemen begon te vertonen, was ik op zoek naar een nieuw toestel.

Vanmiddag heb ik bij primafoon in Utrecht dan ook een nieuw toestel aangeschaft, de nokia 3510i in een Hi prepay pakket. Ik kon hier mijn oude Hi simkaart instoppen en had op die manier voor een redelijke prijs een nieuwe telefoon. Ik heb voor deze telefoon oa gekozen omdat hij een kleurenschermpje heeft en polyfone beltonen bezit. Deze wens heb ik ook tegen de verkoper geuit, en gezegd dat het me leuk leek om dit soort dingen te downloaden.

Dacht een geheel tevreden gebruiker te zijn. Op de doos van het Hi prepay pakket staat vermeld: "downloaden van beltonen, logo's en spelletjes". Thuisgekomen probeerde ik via de hi-website een leuke polyfone beltoon (er staan er al wat standaard op het toestel) te downloaden. Wat blijkt? Hi prepay ondersteund geen WAP, wat wel nodig is om dit soort beltonen te downloaden. Ook wallpapers e.d. zijn niet te downloaden. Het ligt niet aan de telefoon, maar puur aan Hi Prepay. Ik voel me nogal bedonderd. De doos van het toestel / bel pakket suggereert dat je wel beltonen kan downloaden. Het enige wat misschien mogelijk is, is wat van die lullige piepjes erop te krijgen. Niet echt wat je verwacht als er geschermd wordt met polyfone beltonen. Ook de verkoper heeft hier niets over gezegd.

Hi prepay is bij mijn weten de enige provider waarbij je dit niet kan downloaden. DE oplossing op de hi website: neem een abonnement (a minstens 15 euro per maand). Ik vind de reclame en tekst op de doos van het pakket dan ook erg misleidend, nu zit ik met een kleurenscherm waar ik niks dan de standaard plaatjes op kan zetten, en een beltonen arsenaal wat ook standaard is. Als ik dat had gewild had ik net zo goed een veel simpeler toestel kunnen kopen...

Heeft iemand ervaring met Hi op dit terrein? En heeft iemand een suggestie voor het oplossen hiervan? Het toestel is nu al in gebruik, logisch, je merkt dit pas als je probeert iets te downloaden...

Hi heeft geen goede beurt bij me gemaakt, dat moge duidelijk zijn....

1205 10 Rapporteer

a2i
door a2i - Sep 12, 2004 om 07:16
407 Antwoorden / 14 Vragen

Tip gebruik een simkaart van een van je vrienden/kennissen en load andere sounds in je mobieltje/pics dan plaats je daarna je eigen simkaart weer terug kun je toch gebruik maken van de mogenlijkheden op je toestel.

Ook kun je met sommige nokia's gewoon pc linken dan kun je alsnog sounds toevoegen zonder abbonement.

co
door concert - Sep 12, 2004 om 11:01
8 Antwoorden / 1 Vragen

Kpn is gewoon klote 95% van de klachten op dit forum gaat over kpn, je moet gewoon een prepay kaart kopen bij een andere provider, want je hebt nu ook ongevraagt voicemail of een afwezigheids bericht, en wat ook iedereen beweert je kan het niet uit zetten, het is het een of het ander.

Kijk ook maar even bij vraag of beantwoord ( VOICEMAIL KPN PREPAY KAN NIET MEER UIT )

Ik wens je succes, maar ga weg bij kpn als je niet opgelicht wil worden.

mariska_1
door mariska_1 - Sep 12, 2004 om 12:47
8 Antwoorden / 4 Vragen

het was ook al een idee van m'n vriend om iemand anders te zoeken met een hi abonnement om op die manier toch te kunnen downloaden. maar bedankt voor de tip!

maar ik ben ondertussen al zo flauw van KPN dat ik morgen terug ga naar de winkel en het toestel terug breng. ik hoop dat het kan, ze zeggen gewoon dingen op de doos die niet waar zijn (ook ontdekte ik nu dat er op stond "java-toepassingen", ook niet dus)

dezelfde mobiel kan ik vast ook (en misschien goedkoper) bij een andere prepay aanbieder krijgen. nummerbehoud aanvragen en hop, weg KPN. ik heb het gehad met ze. iemand een goede tip voor een opvolger?? Heb op zich wel goede ervaringen met orange, maar is dat ook voor prepay (had een abonnement)

us
door userroy - Sep 12, 2004 om 15:35
17 Antwoorden / 0 Vragen

Ga eens naar http://www.telfort.nl/prive/abonnement/diensten/wap. Zij geven wap-instellingen voor iedere provider. Je hoeft alleen je 06-nummer en je type toestel in te voeren. En je kunt na een aantal seconden plaatjes en tonen downloaden. Zodra je simlock er af is naar een andere provider gaan. Wie niet horen wil moet maar voelen.

mariska_1
door mariska_1 - Sep 12, 2004 om 21:03
8 Antwoorden / 4 Vragen

Dank voor de tip! ik heb mijn nummer ingevoerd, maar krijg een compleet onbegrijpelijke sms toegestuurd...

ben inderdaad van plan naar een andere provider over te stappen. liefst gelijk al, probeer morgen het toestel terug te brengen. anders moet ik inderdaad maar een jaar wachten voor de simlock eraf kan.

sunset_1
door sunset_1 - Sep 14, 2004 om 16:24
265 Antwoorden / 22 Vragen

lieve schat (concert), is het geen idee om te prberen op dit forum een beetje normale taal te gebruiken? agressief gedoe bewaar je maarlekker voor Breekijzer ofzo

us
door userroy - Sep 15, 2004 om 17:09
17 Antwoorden / 0 Vragen

Als u het bericht heeft ontvangen, moet u naar opties gaan en dan opslaan selecteren. U wapinstellingen staan dan in uw telefoon.

co
door concert - Sep 15, 2004 om 20:03
8 Antwoorden / 1 Vragen

Nou moppie (sunset) ik vind dat ik nog redelijk netjes ben na al die ellende die ik bij de kpn de laatste tijd heb gehad.

Ben jij dan de ideale wereldburger die nooit geen onvertogen woord spreekt, dan wil ik je graag ontmoeten want die ben ik de laatste 42 jaar niet meer tegen gekomen.

Ik wil toch even zeggen dat kpn oplichters zijn, en ik hoop inderdaad dat pieter storms daar een keer binnen loopt, zodat ze is goed wakker geschut worden.

De Groeten.

ai
door aikie - Sep 29, 2004 om 01:03
4 Antwoorden / 0 Vragen

Leuk idee, overstappen met nummerbehoud naar prepay van een andere aanbieder. Alleen jammer dat de andere aanbieder dat niet accepteert. Kunt alleen overstappen met behoud van nummer naar een abonnement. Behalve bij 1 provider, namelijk...KPN.

Maar daar gaat je vraag niet over, ook maar even een mogelijke oplossing voor je. Probeer je aan te melden voor MMS', door te bellen naar 313 en te kiezen voor aanmelden voor GPRS. Daarna heb je de GPRS-functionaliteit in je toestel en kun je (waarschijnlijk) gewoon gebruik maken van WAP-platforms, met uitzondering van GIN-wap, ook wel M-info geheten

ek
door ekruize - Nov 8, 2004 om 20:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ze zijn ook maar een klein beetje hardleers, die kpn'ers.

Jaar geleden ook nokia 3510i gekocht, met prepay.

Zelfde verhaal. Was ook zeer teleurgesteld. Veel contact gehad met kpn, maar dat haalt helemaal niets uit.

Ga je op de hi site kijken, en probeer wat te downloaden, kom je er op het allerlaatste moment achter dat het niet kan...

Pas geleden telefoontje voor schoonmoeders gekocht, hi prepay, en nog steeds op de doos, wappen, downloaden etc etc. Eigenlijk is het gewoon onjuiste reclame