co
door concert Sep 14, 2004 om 21:08
Computers & telefonie

Hi prepay sim kaart vernietigt en toch contact

Mijn vraag is hoe het kan dat mijn, hi prepay sim kaart met nr 06-23097547,  die ik 11-09-04 j.l heb vernietigt en in de kliko heb gedumpt omdat ik er gestoort van werd van de nieuwe service van kpn.

Dat als je dit nr nu belt nog steeds verbinding met mijn voicemail krijgt, en je dat 12 euro cent kost, terwijl als je 2a3 weken daarvoor belde en ik had mijn toestel uit staan, dus ook geen verbinding had, je een vrouwe stem kreeg die melde dat de persoon in kwestie niet bereikbaar is en dat je het later nog een keer moet proberen, en dat was gratis omdat je geen verbinding had gemaakt.

Mijn vraag is nu ook of andere hi prepay gebruikers dit ook hebben, als ze hun gsm uit hebben staan, en met een ander mobieltje naar je gsm bellen of er dan ook 12 euro cent betaalt moet worden voor GEEN VERBINDING, want het zou weleens kunnen dat ze dit ook service noemen bij kpn, ik noem het in iedergeval oplichting.

Ik hoor graag u reactie.

3582 14 Rapporteer

mi
door miraltje - Sep 15, 2004 om 14:53
462 Antwoorden / 0 Vragen

kpn heeft zins kort de voicemail geupdate en hierdoor de voicemail standdaard ingeschakeld.

hier zijn al veel klachten over geweest over het niet uit kunnen schakelen van de voice-mail.

kassa heeft hier afgelopen zaterdag een onderwerp aan besteed en laten zien hoe je hem kunt uitschakelen.

aangezien jij je simkaart hebt vernietigd kun je hem niet meer uitzetten totdat je je bel tegoed zou moeten opwaarderen of  een nieuwe simkaart aanvraagt.

waardeer je de kaart niet op voor de door kpn vast gesteld termijn( ik meen een half jaar)opwaardeerd vervalt je nummer.

opdat moment kan dit nummer weer verkocht worden bij aanschaf van een nieuweprepaykaart of abbonnement.

de gebruiker kan dan via zijn telefoon en de simkaart de dienst uitschakelen.

co
door concert - Sep 15, 2004 om 15:40
8 Antwoorden / 1 Vragen

Dat de service bij kpn per 23-8-04 veranderd is weet ik, en dat je voicemail er sindsdien standaard in staat weet ik ook, en hoe je de voicemail er uit moet zetten via menu 333 weet ik ook al, maar dat is niet helemaal mijn vraag, misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest, en kassa heb ik ook gezien en daar is alleen in besproken hoe je de voicemail er uit moet zetten, hoelang het duurt om de voicemail uit teschakelen en wat het kost, en dat weet ik wel, maar ik bedoel als je, je voicemail of je afwezigheids melding er op hebt staan, en je schakelt je gsm sávonds UIT zonder je voicemail er af tezetten, of dat dan normaal is dat je voicemail of afwezigheids melding aktief blijft, ik heb mijn gsm tenslotte toch uit geschakelt.

En dat bedoel ik dus met mijn verwijderde sim kaart die in de kliko ligt, dan staat hij toch UIT.

In ieder geval bedankt voor je reaktie, ik weet wat je bedoeld maar is dat normaal altijd zo bij uitschakeling.

In ieder geval bedankt voor je reaktie.

ai
door aikie - Sep 29, 2004 om 00:49
4 Antwoorden / 0 Vragen

Je voicemail wordt juist ingeschakeld op het moment dat jij je toestel uitschakeld (of niet opneemt cq de beller wegdrukt)

Dat is nu juist het "nut" van voicemail cq afwezigheidsmelding.
Of wellicht in jouw beleving, de nutteloosheid.

co
door concert - Sep 29, 2004 om 15:51
8 Antwoorden / 1 Vragen

Is nooit geweest bij kpn, is in jou beleving normaal, dat mensen ongevraagt voicemail of afwezigheids melding krijgen, en dan de beller laten betalen voor geen contact.

Deze keuze moeten de mensen zelf kunnen maken of ze voicemail of afwezigheidsmelding willen hebben, en niet opgedrongen worden door kpn.

Maar het valt mij op dat jij de enige bent op dit forum die iets verdedigt terwijl iedereen alleen maar klachten heeft over kpn, volgens mij ben jij een werknemer van kpn, of  iemand die alles goed vindt en over zich laat lopen, dit is mijn beleving over jou.

an
door anjo29 - Sep 30, 2004 om 23:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ook sinds 23 augustus voicemail op mijn hi prepay telefoon

heb gebeld met kpn om dit eraf te halen (kan wel bij bv. T-mobile) maar dit kan niet bij kpn, je kan alleen een "afwezigheidsmelding" inspreken waar automatisch naar wordt doorgeschakeld als de telefoon niet na 6 keer overgaan wordt opgenomen. Ik wil dit helemaal niet, wil gewoon dat hij overblijft gaan tot ik opneem of de andere kant ophangt. telefoon zit namelijk altijd in mijn tas en voordat ik hem hoor en daar uit heb gehaald is het meestal al te laat. moet ik weer terugbellen, kost dus alleen maar geld.

Volgens kpn is dit een nieuwe "service" en een klantvriendelijkere manier van telefonie. volgens mij is iets pas klantvriendelijk als de klant het ook wil ........... maar helaas!!!

Karin

co
door concert - Oct 1, 2004 om 20:59
8 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon overstappen naar t-mobile, heb ik ook gedaan en bevalt mij uitstekend, dan moet je ook wel 1x bellen naar de klanten service om je voicemail er af te laten zetten, en eventueel welk pakket (bel tarief ) je wil, maar dat is zo gepiept.

Dus vlug weg bij kpn met hun ..... service.

                                 Succes ermee

cats
door cats - Oct 1, 2004 om 21:55
153 Antwoorden / 16 Vragen

Gewoon intoetsen:  **004*33306# klaar is kees. Geen meldingen meer en de beller betaalt ook geen kosten. Voila.

Wil je de voice mail toch weer inschakelen, intoetsen: ##004# , en hij staat weer aan.

h19l49
door h19l49 - Oct 29, 2014 om 13:10
121 Antwoorden / 0 Vragen

En zo denken de jongeren dus over hun oudere collega,s.
Zelf ben ik 42 jaar werkzaam geweest in de zorg en heb mij tot de laatste dag voor 100% ingezet en met veel plezier.

deexpert
door deexpert - Oct 29, 2014 om 13:34
104 Antwoorden / 2 Vragen

Ach, niet te vergeten, zelf worden ze ook ouder ....

simon55
door simon55 - Oct 29, 2014 om 14:09
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dan is t niet echt te hopen dat zei de 55 halen

ni
door niniki - Oct 29, 2014 om 14:16
36 Antwoorden / 6 Vragen

Juist dit soort berichten doen geen goed aan deze maatschappij!
Het vergroot de kloof nóg meer tussen de leeftijdsgroepen!
Terwijl ze juist zoveel van elkaar kunnen leren..... de één misschien met meer snelheid en de ander weer met meer ervaring!

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 29, 2014 om 16:53
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Veel 55+ dus ik ook werken wel langzamer maar ook efficiënter.

Dus wat doe je per dag en niet het gehaast en weer opruimen maar totale tijd voor bepaald werk.

Vaak zijn ouderen foutlozer dus ook daar besparen ze veel tijd
door ervaring en hoeven niets achteraf moeilijk en tijdrovend te herstellen.

ec
door echtannelies - Oct 30, 2014 om 14:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Jongeren mogen voor hun eigen deur vegen; zij zijn vaak contraproductief omdat ze continu met hun telefoon spelen....

ma
door manwijf - Nov 8, 2014 om 16:40
574 Antwoorden / 1 Vragen

Als je jong bent, denk je vaak dat je al een hele Piet bent, ook al is dat nergens op gebaseerd. Je voelt je onoverwinnelijk en een collega van 50+ is een ouwe zak. Ik weet nog goed dat ik dat zelf ook dacht. Je bent als je jong bent, met nog zoveel meer dingen bezig, die "minstens zo belangrijk zijn", als alleen je werk. Uitgaan bv. Oudere collega's zullen het wel eens ergerlijk gevonden hebben als we dat op maandagmorgen uitgebreid gingen bespreken.

Die oudere collega's konden je met al hun ervaring wegwijs maken, waren altijd een vraagbaak en losten moeilijke problemen op. De mix van jonge meiden met oudere mannelijke collega's werkte ook heel goed trouwens. Alleen maar mannen gaat nog, maar alleen maar vrouwen is geheit ellende.
Als je ouder wordt, dan wordt werken vaak een sleur, zeker als je al meer dan 25 jaar hetzelfde doet. Slechts een enkele baan geeft zoveel uitdaging, dat je bij de les blijft. Ik heb het ook wel eens meegemaakt, dat de dames op de afdeling die er al 30 jaar zaten, compleet ingeslapen waren. Het interesseerde ze niks, dat het allemaal sneller en efficienter kon. Dat moest ik dan maar in gang zetten.

Je moet het dus ook een beetje treffen met een collega. Niet iedere oudere collega is een ouwe sukkel. Maar ik heb ook vaak gezien, dat oudere collega's soms helemaal niet zo goed waren als hun rang suggereerde. Ze waren alleen beter in het verbergen van hun fouten. Het is beslist niet zo dat de meestbetaalde ook het hardste werkt of het meeste weet. In tegendeel zou ik bijna willen zeggen. Promoveren doen vooral degenen die een meerdere goed naar de mond kunnen praten.

Jonge vrouwen die zwanger raken of kleine kinderen hebben, zijn een crime voor het team. Altijd alleen over baby's praten, minder presteren en ook nog vaak ziekmelden, het kwam mij vroeger mn neus uit. Wij moesten immers altijd een stappie er bij doen.
Jonge mensen van nu hebben overmatig veel zelfvertrouwen, maar zijn meer met hun telefoon bezig dan goed voor het werk is. In je eigen tijd prima, maar niet ten koste van een collega. Daar zou meer controle op moeten zijn, want het beinvloed de effectieve werktijd behoorlijk. Geldt voor roken ook trouwens.

Afijn, ik geef de voorkeur aan een goede mix. Nieuwe en oude kennis gaan prima samen.