freix.
door freix. Dec 23, 2016 om 10:34
Computers & telefonie

Hoe beoordeel ik een 2e handse smartphone?

Ik wil een mobiele telefoon (Samsung S5 Neo) overnemen van een onbekende persoon. Alles lijkt betrouwbaar maar ik wil toch even kijken of de telefoon goed werkt. Ik weet alleen niet hoe ik dat het beste kan doen en waar ik op moet letten. Het wordt mijn eerste smartphone ;-)
Wie heeft bruikbare adviezen hoe ik dit aanpak? (Ik ben niet op zoek naar adviezen of oordelen over de aankoop zelf. Dat lukt prima.)

1041 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 23, 2016 om 10:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou om te beginnen maar de handleiding van dat toestel downloaden en goed doornemen.

Cookies
door Cookies - Dec 23, 2016 om 10:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Samsung smartphones hebben een verborgen menu waarmee je bepaalde zaken kunt checken http://www.androidcentral.com/how-access-and-use-hidden-service-menu-galaxy-s5

Filmpje https://www.youtube.com/watch?v=Gn7KA92mudQ

Wat vraagt de verkoper voor deze S5 Neo? Mocht je hem op Marktplaats kopen: check even zijn andere advertenties..

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 23, 2016 om 12:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als aanvulling kunt u ook de hardware testen. Menu, instellingen, dan iets van over deze telefoon, klik 8 x op kernel en de hardwarelijst verschijnt. U kunt dan microfoon, scherm,speaker,sensoren enz testen.

Cookies
door Cookies Dec 23, 2016 om 12:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mijn antwoord leidt ook tot het kunnen testen van de hardware.;-)

ph
door philip36 - Dec 23, 2016 om 12:58
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Iemand in uw kennissenkring die een Samsung heeft de geadviseerde tests laten doen.
hij/zij kan op eigen toestel de tests alvast een keertje uitvoeren.

Als het de eerste keer is dat u een smartphone gaat gebruiken bent u misschien wat zenuwachtig en wordt de verkoper ongeduldig als het wat lang zou gaan duren.

Wat zijn de spec's van het toestel en de vraagprijs.

freix.
door freix. - Dec 23, 2016 om 13:52
28 Antwoorden / 14 Vragen

Lieve mensen, allemaal dank voor uw fijne reacties.......
Maar.... de verkoper heeft zojuist de afspraak van 19u geannuleerd..... De telefoon is net verkocht aan een ander.....

Een k....streek maar zulke mensen bestaan er ook.

Fijne feestdagen en een mooi 2017 toegewenst.

tijger1
door tijger1 Dec 23, 2016 om 13:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien moet u daar maar juist blij om zijn. Rare verkoper dus en misschien ook wel rare telefoon.  Kijk ook bij een volgende aankoop of hij niet "van de vrachtwagen afgevallen is". Dus aankoopnota vragen, maar ik heb geen idee of daar het Imei nummer op staat.

jo
door jorisw Dec 23, 2016 om 14:35
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Nou ja, k**streek? Wie het eerst komt... Maar goed: ik zou zo'n telefoon alleen maar kopen als het echt een koopje zou zijn. Nieuwe kost deze telefoon slechts 370 euro wat een scherpe prijs is als je kijkt wat je krijgt. Hoeveel risico wil je lopen door zoiets tweedehands te kopen?

Cookies
door Cookies Dec 23, 2016 om 17:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Met de Galaxy S5 Neo is niks mis, hoor tijger1. Wel flauw om zich niet aan de afspraak te houden. Verkoop ook het nodige op MP en er zijn kopers die zelfs kwaad op me worden als ik me houd aan een gemaakte afspraak. Rare wezens heb je dus aan 2 kanten.

tijger1
door tijger1 Dec 23, 2016 om 17:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Ik zeg toch helemaal niets ten nadele van die telefoon? Ken hem helemaal niet. De Ts vroeg inlichtingen hoe zij dat ding kon controleren. Volgens mij is het ook nog van belang om te controleren of hij niet gestolen is, dat bedoel ik met "raar".

Cookies
door Cookies Dec 23, 2016 om 17:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

O, verkeerd begrepen.

aurora1
door aurora1 - Dec 23, 2016 om 16:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien kunt u maar beter blij zijn dat de afspraak geannuleerd is. De verkoper bleek daarmee al onbetrouwbaar, tenzij bijv. afgesproken was dat de telefoon verkocht zou worden als er een snellere koper zou zijn.
Zelf zou ik geen telefoon van een onbekende willen overnemen. Dan maar liever iets langer sparen om een los nieuw toestel te kopen, en shoppen voor de voordeligste aanbieding, dan heeft u garantie etc. en kunt u met problemen ermee terug naar de verkoper.