re
door reyes Jul 11, 2013 om 12:31
Computers & telefonie

Hoe kan ik een foto verkleinen als een kleiner bestand?

Hoe kan ik een foto verkleinen zodat het een kleiner bestand is om bij een email als afbeelding meesturen?

60485 20 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Jul 11, 2013 om 12:43
1525 Antwoorden / 51 Vragen

De meeste mensen hebben wel het gratis Picasa geinstalleerd, zoniet dan kan dat alsnog. Google.
Hiermee kunt u afbeeldingen exporteren en tevens verkleinen. Ook kunt u mails maken met daarin direct de gewenste afbeeldingen verkleind opgenomen.
Verder kunt u allerlei soorten bewerkingen/verbeteringen doen.

aurora1
door aurora1 - Jul 11, 2013 om 12:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat kan met de gratis Image Resizer van MS. Klik hier voor de versie voor W7 en Vista.
Het handige van dit tooltje (van ca 350 kB) is dat je het originele formaat behoudt en het resizen is met ongeveer 1 (rechts) klikje op de afbeelding gedaan.

vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jul 11, 2013 om 15:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo reyes,

Het kan eenvoudiger:

Neem aan dat de foto in je map Afbeeldingen staat.
Ga naar die map, klik op de foto en kies links voor Dit Bestand als email versturen.
Er verschijnt een venster waarin gevraagd wordt of je de foto verkleind wilt versturen of in de oorspronkelijke grootte. Klik verkleind aan en je mailprogramma opent zich.
De rest wijst de weg vanzelf.

Suc6

gompy2
door gompy2 - Jul 11, 2013 om 16:45
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Wil al het bovenstaande niet lukken dan is er een gratis Online-Image-Editor.
Quote:

Gratis Online-Image-Editor.
Bij de Online Foto Editor kan je eigen fotos ONLINE bewerken.

- Verklein/vergroot of snij je plaatjes.
- Voeg tekst toe aan je plaatjes.
- Voeg randen toe of leg plaatjes over elkaar.
- Zet plaatje in een fotolijst of voeg een masker over je plaatje.
- Voeg animatie toe aan je eigen plaatje!
- Verklein de bestandsgrootte van je geanimeerde gif...
- Maak je plaatje scherp, verander kleuren.
- Maak je eigen Twinkel ster animatie
- Voeg glinsters en Glitters toe aan je plaatje
Bovenstaande kan ook met bewegende plaatjes.

En niet te vergeten....
Maak hier je EIGEN BEWEGENDE PLAATJES ONLINE !

Het betekent dus dat je je foto naar een site opstuurt, daar aangeeft wat de grootte moet zijn, en de foto wordt verkleint of vergroot, wat je wil, en wordt je teruggestuurd.
Makkelijker kunnen ze je het niet maken, toch?

Klik hier-> Online Foto Editor

re
door reyes - Jul 11, 2013 om 19:34
26 Antwoorden / 11 Vragen

edrick3

Lijkt mij het eenvoudig, maar het lukt niet.
klik op de foto en kies links voor Dit Bestand als email versturen.
Dat komt niet tevoorschijn.
Ik bedoel ook om een foto zo op een mail te zetten dat je die meteen ziet dus niet als bestand.

edrick3
door edrick3 - Jul 11, 2013 om 20:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@reyes,

Als je op de foto klikt in 'Mijn Afbeeldingen' en links is '' Bestands- en maptaken' geopend, dan zou je daaronder 'Dit Bestand als email versturen' moeten zien.
Maar dan wordt het inderdaad als Bijlage verstuurd.
Wil je de foto zichtbaar in de mail versturen, dan moet je in je mailprogramma (wat gebruik je?) op Nieuwe mail klikken.
Dan klik je bovenin op Invoegen en kies je voor Afbeelding. Even bladeren naar de juiste locatie - klik op de foto en klik op Openen - en klik op OK.
De foto staat dan IN je mail (maar niet verkleind!).

Suc6

re
door reyes - Jul 11, 2013 om 21:09
26 Antwoorden / 11 Vragen

edrick3
Daar ben ik weer, invoegen met afbeelding dat kan ik wel.
Maar het gaat erom een foto kleiner maken omdat die anders veel te groot op de mail komt.
en dan de kleinere foto als afbeelding zichtbaar op een mail te krijgen.
Alvast bedankt

f.weele
door f.weele - Jul 11, 2013 om 21:09
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Het kan ook op een andere manier (tot 2GB) met WeTransefer; klik hier
m.vr.gr.

f.weele
door f.weele - Jul 11, 2013 om 21:13
1085 Antwoorden / 27 Vragen

hier nog een andere met 1 GB totaal; klik hier
m.vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Jul 11, 2013 om 22:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat kan dus met de Image Resizer zoals ik eerder meldde. De daarmee gemaakte kleinere versie verstuur je dan per mail. Dat kan met invoegen, of eerst op de (verkleinde) afbeeldingen rechts/dubbel klikken en dan kopiëren naar e-mail geadresseerde waarna een nieuwe mail opent met de foto's erbij.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 12, 2013 om 08:16
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Reyes,
de tips van Edrick3 in dit topic zijn bestemd voor windows xp gebruikers.
Vr. gr. sjoppie.

re
door reyes - Jul 12, 2013 om 10:16
26 Antwoorden / 11 Vragen

Sorry
Maar ik heb alles geprobeerd, met picasa en al de andere opties maar die zijn ofwel in het engels of te ingewikkeld voor mij.
Maar iedereen bedankt voor de moeite, misschien kom ik er nog wel eens achter.
Groetjes Reyes

ph
door philip36 - Jul 12, 2013 om 10:53
2275 Antwoorden / 4 Vragen

In de verkenner op het fotobestand wat je wilt meesturen rechtklikken en de optie KOPIEREN NAAR..... kiezen en dan NAAR E-MAIL-GEADRESSEERDE.
Hierna kun je de grootte van de afbeelding kiezen.

ph
door philip36 - Jul 12, 2013 om 11:09
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als het de bedoeling is om de foto tussen de E-mail-tekst te plakken kun je het foto-bestand eerst verkleinen met b.v. Windows Live Photo Gallery.

re
door reyes - Jul 12, 2013 om 11:25
26 Antwoorden / 11 Vragen

philip36

Dat weet ik wel,
maar ik bedoel gewoon een foto kleiner maken zodat je die met b. v. een mail stuurt en die foto direct ziet als je de mail opent en als je iets op marktplaats wil zetten zijn de foto`s te groot en moet je ze kleiner maken en daar gaat het om.
Dus niet als bestand meesturen!!!!!!
Groetjes

zw
door zwaardvis - Jul 12, 2013 om 11:36
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ik denk dat alle genoemde opties in principe wel werken en dat het mogelijk is om fotos verkleind in mail te plakken en om verkleinde bestanden naar marktplaats te uploaden. Maar blijkbaar is het u te ingewikkeld. Dan kunt u beter hulp vragen die het u letterlijk voordoet. Misschien een slim neefje vragen om langs te komen en te demonstreren.

aurora1
door aurora1 - Jul 12, 2013 om 11:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Daarvoor heb ik al 2 x de Image Resizer getipt. Klik de link aan van mijn 1e reactie. Op de site die dan opent staan plaatjes waarop je kunt klikken om ze beter te zien, de getallen geven de formaten aan die je kunt kiezen. Als je in het programma hebt geïnstalleerd kun je uit die formaten kiezen en als je erin advanced aanklikt kun je meer formaten kiezen en ook zelf een formaat instellen.
In de tekst boven die plaatjes staat onderstreept welke je moet downloaden en installeren voor welk besturingssysteem, dus het besturingssysteem dat je hebt, kun je gewoon aanklikken waarna je belandt op de pagina vanwaar je de resizer kunt downloaden.

ph
door philip36 - Jul 12, 2013 om 11:53
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Fotobestand verkleinen kan ook met Paint (Windows 7)

ta
door tanteriet - Jul 12, 2013 om 12:03
87 Antwoorden / 10 Vragen

Als we dan toch alle gratis programma's gaan opsommen waarmee dit kan, dan kunt u ook hier eentje uitzoeken..

Maar concentreer u op één programma, bijv Picasa dat u bijkbaar geinstalleerd heeft, en vraag dan stap voor stap een toelichting op wat u wilt. Welke besturingssysteem heeft u trouwens?

re
door reyes - Jul 13, 2013 om 13:18
26 Antwoorden / 11 Vragen

BEDANKT ALLEMAAL

Het is na veel proberen gelukt met paint!!!!!!

reyes