el
door elisabeth15 Aug 28, 2009 om 00:49
Computers & telefonie

Hoe kom ik van een provider af

Ik heb een sim only abonnement bij SIMPEL. Nou ik word er simpel van. Het abonnement kan niet gewijzigd worden gedurende een half jaar. Bij elke provider kan je altijd upgraden maar bij SIMPEL niet.

Als het belplafond bereikt is, kan je niet opwaarderen zodat je alsnog kunt bellen.

De eerste van de maand is je telefoon dan nog steeds niet beschikbaar.

De mensen die je bellen krijgen een mededeling dat je vanwege administratieve redenen niet bereikbaar bent. Terwijl ze je toch gewoon moeten kunnen bellen ook al heb jij geen beltegoed.

Kortom ik ben niet tevreden en wil er graag vanaf. Ik heb mijn abonnementsgeld al betaald voor twee jaar dus ik zie het probleem niet. Maar simpel zegt dat dit niet kan.

Dit was de eerste en de laatste keer dat ik een contract voor meer dan 12 maanden neem.

Heeft iemand nog een suggestie hoe ik van SIMPEL op een simpele manier afkom?

919 12 Rapporteer

birdies
door birdies - Aug 28, 2009 om 07:39
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Als je toch al betaald hebt, kun je toch naast je Simpel abo, een abo afsluiten bij een andere provider?

ha
door harry366 - Aug 28, 2009 om 12:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Doe het zelfde als ik heb gedaan met die dievenbende Simpel genaamd. Ga naar de HEMA en koop daar een sim voor € 5.- Haal de Simpel sim uit je GSM en de HEMA sim er in je bent dan van die zwendelaars af. Accepteer het vooruit betaalde met de gedachten; je bent je vooruit geld kwijt maar een ervaring rijker. Vergeet niet een maand voor de afloop datum ze te berichten dat je geen prijs meer stelt op een vervolg abonnement en waarschuw al je vrienden en kennisen niet met SIM in zee te gaan!!!

boppe1943
door boppe1943 - Aug 28, 2009 om 13:15
1129 Antwoorden / 98 Vragen

harry366: hoeft elisabeth haar toestel dan niet simlockvrij te laten maken? Mvg

geer56
door geer56 - Aug 28, 2009 om 13:26
100 Antwoorden / 9 Vragen

Het is al gezegt gewoon een ander kaartje kopen ik zelf heb T-Mobil en ben wel tevreden voor zover het niet allemaal aasgieren zijn. En simlock vrij maken kan soms via internet daar staan van veel merken de codes om dit te doen zeker van nokia en zo. sterkte

natuurmens
door natuurmens - Aug 28, 2009 om 13:27
158 Antwoorden / 4 Vragen

Er zijn bedrijven die je toestel zo Simlock vrij kunnen makken.

ve
door venmans - Aug 28, 2009 om 14:57
6 Antwoorden / 4 Vragen

staf over op youfone. Je hebt dan een abonnement dat je geen cent kost en je betaalt alleen voor de telefoontikken á 0,07 per minuut. Reuze handig!!!

jokesk
door jokesk - Aug 28, 2009 om 15:00
50 Antwoorden / 9 Vragen

Je schrijft dat je een SIM only hebt. Dat houdt dus in dat je de ergens hebt gekocht en sim lock vrij is.
Wat de anderen zeggen een andere provider benaderen en Simpel kaartje eruit halen.
Wie weet kan een andere provider je zelfs nog een goede raad of tip geven als je er naar toe belt en de situatie uit legt.
Verder..... ik bel zelden en ben dan ook reuze tevreden met mijn prepaidkaartje van Tele2 (opwaarderen doe ik voor €20 en krijg dan een tegoed van €22) die ik een jaar lang kan gebruiken en eventueel tussen door (ook in het buitenland) kan opwaarderen.

succes.

ra
door raster - Aug 28, 2009 om 16:07
50 Antwoorden / 8 Vragen

Inderdaad als je met een sin only heb beld kan er geen simlock op je gsm zitten en kun je met iedere willekeurige simkaart bellen.

kr
door kruimbo - Aug 28, 2009 om 19:38
5 Antwoorden / 0 Vragen

Het upgraden elke 6 mnd. bij deze provider staat op de site evenals het belplafond verhaal, dat belplafond heeft u zelf vastgesteld ter beveiliging van uw eigen belgedrag.

Dus ik begrijp niet zo goed waar u over moppert, alles staat op de site van Simpel en ik heb deze provider nu bijna 1 jaar en probleemloos en het blijft een provider, ALLES GOED LEZEN!

U stelt de zaken verkeerd voor, in het vervolg beter opletten zou ik zeggen.

Van deze Provider afkomen is ook Simpel gewoon een andere provider nemen met nummer behoud, Simyo van KPN b.v. Prepaid. of gewoon weer een kontrakt van 12 mnd. bij Tele2 noem ze maar op genoeg.

Ik beantwoord normaal de computer vragen maar dit is een onrechtvaardige beoordeling van een Simpele en goedkope Provider SIMPEL dus,

Kruimbo.

el
door elisabeth15 - Aug 29, 2009 om 00:40
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb een simlockvrij toestel dus dat is het probleem niet. Maar het telefoonnummer kan ik niet meenemen voordat mijn abonnement beeindigd is en dat vind ik dus het probleem. Wil graag mijn nummer houden en gebruiken. En niet twee jaar wachten tot ik met mijn nummer vertrekken kan bij SIMPEL. Ik heb mijn abonnement al betaald dus ik begrijp niet waarom ik niet kan vertrekken.

Het belplafond heb ik zelf ingesteld en ook dat is geen probleem. Maar op de 1e van de maand behoort er weer een nieuw tegoed beschikbaar te zijn waarmee ik kan bellen tot aan het belplafond. Dat beltegoed is op de 1e van de maand niet beschikbaar en dat vind ik ergerlijk en incorrect. Als ik daar wat van zeg, vertellen zij elke maand opnieuw dat zij een storing hebben gehad. Wel vreemd elke maand op de 1e van de maand een storing.

U heeft gelijk dat ik alle kleine letters niet gelezen heb.  Ik vind de voorwaarden op internet vaak niet om door te komen en scroll er vaak snel doorheen. Dat is natuurlijk niet verstandig want dit heeft geleid tot het feit dat ik niet gezien heb dat ik na een half jaar kan upgraden want dan had ik het abonnement niet genomen.

Maar de conclusie is dat ik mijn telefoontje met simcard en het door mij gewenste nummer in de kast moet leggen tot over 1 jaar en negen maanden en pas dan kan ik met mijn nummer verhuizen naar een andere, lees klantgerichtere, provider.

kr
door kruimbo - Aug 29, 2009 om 04:21
5 Antwoorden / 0 Vragen

Maar u bent toch altijd bij een provider gebonden aan de kontrakt periode betaald of niet, alleen bij Simpel is het kontrakt 2 jaar en vragen ze uit veiligheid de som vooruit te betalen! En u kunt toch gewoon dit kontrakt uitzitten zoals ook bij elk kontrakt en evengoed uw telefoon gebruiken ook zoals bij elk kontrakt bij elke Provider. Maar als u er af wilt kunt u gewoon zoals al eerder gesuggereerd een nieuwe Simkaart bij de Hema kopen alleen met een ander nummer dan en na 2 jaar overstappen? Van een kontrakt met een provider is ook nooit af te komen en bij Simpel gelijk aan anderen alleen 1 jaar langer, dus dat is helemaal niet nieuw. IK wens u in ieder geval succes met uw nieuwe telefoon kontrakt ik zou als ik u was Simyo Prepaid proberen er zijn zelfs nog goedkopere Prepaid aanbieders, maar pas nadat de 2 jaar over zijn want u kunt gewoon met Simpel blijven bellen en uw telefoon is Simlockvrij.Volgend keer graag iets over de pc. SUCCES! Kruimbo.

birdies
door birdies - Aug 29, 2009 om 05:25
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Als nummerbehoud belangrijker is dan getob met een provider, zit er niets anders op dan het contract uit te zitten.

Lijkt mij niet zo'n probleem een ander nummer, die kun je eenvoudig met één sms-je aan al je contactpersonen door geven.

It's up to you.