ma
door mar1965 Apr 26, 2006 om 09:55
Computers & telefonie

Hoe krijg ik mijn miniatuurweergaven terug?

Sinds enkele maanden krijg ik mijn foto's en illustraties in de mappen niet meer als miniatuurweergaven te zien (ook niet als dat aangevinkt staat) maar een algemeen plaatje. Aangezien ik mijn foto's van de afgelopen 4 jaar nog moest uitzoeken ben ik ietwat wanhopig nu ik elke foto apart moet openen om te zien om welke het gaat. Wat is er veranderd/verwijderd in mijn Windows XP (home edition), hoe krijg ik het missende elementje weer terug???????? Alvast oneindig dank aan degene die weet wat er aan de hand is en hoe het opgelost kan worden!!! Vriendelijke groet, Margareth

3455 29 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2006 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

er staat naast mappen een klein vierkant gekleurd blokje- dat is keuze voor weergave, daar kun je het weergave formaat instellen.


zet deze weer terug op miniaturen en als het goed is is het probleem opgelost.


groetjes

ve
door verwijderd - Apr 26, 2006 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

sorry ik lees erover heen, dat werkt dus niet goed.


dan probeer ik nog even verder te zoeken

ve
door verwijderd - Apr 26, 2006 om 10:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

je kunt ook nog proberen met systeemherstel terug te gaan naar datum dat het nog wel goed ging eventueel

ve
door verwijderd - Apr 26, 2006 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi Stacey, dank je voor het meedenken :-) Systeemherstel kan nu niet meer zo ver terug, al geprobeerd, ik baal er van dat ik dat destijds niet direct geprobeerd heb... ik dacht "ik zoek het nog wel eens uit", want het enige wat ik doe is 'onschuldig' updaten en opruimen via Windows, dus ik dacht dat het alleen een per ongeluk in/uitgeschakelde functie was, maar het is dus meer...

ve
door verwijderd - Apr 26, 2006 om 10:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik denk dat je de taakbalk moet aanpassen, daar kun je het icoontje weer terugvinden en weer terugzetten als je het `kwijt`bent


ik hoop dat je hier wat aan hebt

ve
door verwijderd - Apr 26, 2006 om 10:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Margareth,


Ga aub niet met systeemherstel of i.d. aan de gang. Dat is veel te rigoreus hiervoor. De oplossing is vrij simpel.


Ga naar de map waar de foto's in staan ( niet IN de map gaan ).
Klik met de rechtermuisknop op de map
Kies voor eigenschappen
Kies voor tabblad:  aanpassen
Stel deze in op:
* Fotoalbum ( indien het maar een paar afbeeldingen / foto's betreft ).
* Afbeeldingen ( indien het er heel veel zijn )


je zult zien dat je miniatuurweergaven als je gaat kijken in de map weer terug zijn gekomen.


suc6,


gr. Phinder

ve
door verwijderd - Apr 26, 2006 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Neen, had ik al helemaal uitgeplozen...

ve
door verwijderd - Apr 26, 2006 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Phinder, dank je voor het meedenken en voor het duidelijke antwoord! Heb dit geprobeerd, maar het heeft niet geholpen. Kan het probleem te maken hebben met dat in elke map met foto's het bestandje thumbs.db staat, maar dan transparant, alsof dat er had moeten zijn maar er niet is?

ve
door verwijderd - Apr 26, 2006 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nee, dat heeft er niets mee te maken.
Heb je wel beide opties tegelijk aanstaan ?


Dus zowel de eigenschappen van de map ( zoals hierboven uitgelegd ) als bij Beeld ( bovenaan in je beeld ) op miniatuurweergaven !!!

ve
door verwijderd - Apr 26, 2006 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja, heb beide opties tegelijk aanstaan. De mappen waarin de foto's staan blijven gewoon gele mappen en de foto's erin een pictogram, alle losse foto's (dus niet in een map) zijn ook onveranderd.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2006 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als je de mappen met de foto's voor je ziet en je zet de weergave ( via beeld ) op "miniatuurweergave". Veranderen er dan een aantal mappen van vorm ( groter en met voorbeeldjes --> 4 ) erin ? Of dat ook niet ?

ve
door verwijderd - Apr 26, 2006 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij 8 van de 25 submappen was dit al zo, inderdaad 4 foto'tjes op een grotere gele map, maar als je de submap opent zijn vervolgens alle foto's weer gewoon een pictogram. De andere 17 submappen zijn kleine gele mappen met als inhoud pictogrammen. De losse foto's die ik niet in submappen heb onderverdeeld, maar gewoon los heb staan in de hoofdmap Foto's zijn dezelfde pictogrammen.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2006 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Met miniatuurweergave van Windows kan ik je niet verder helpen, ik gebruik het nooit, omdat ik altijd ACDSee (gratis versie) gebruik. Dat is nog veel handiger! Niet alleen heb je daarin miniatuurweergave EN supersnel bladeren, je kunt er ook even snel foto's mee bewerken, html-album publiceren en meer. Probeer het maar 's en kijk dan of je je miniatuurweergave nog terug wilt.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2006 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Uit je laatste antwoord maak ik trouwens op dat miniatuurweergave niet is toegepast op alle mappen. Dit kun je namelijk per map apart kiezen, óf alle mappen hetzelfde instellen bij Extra -> Mapopties, maar of je dát wel wilt vraag ik me af.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2006 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

En hier heb je de miniatuurweergaven wederom aanstaan ??


Ik zeur misschien een beetje, maar 1 klein vinkje kan genoeg zijn om dit probleem op te lossen.


Als je idd. 4 icoontjes ziet, heb je voor die map de weergave ( eigenschappen ) in ieder geval goed staan !
IN die map, moet je nu wederom de weergave goed zetten ( miniatuurweergaven ) en dan zou het goed moeten zijn. Werkt dit niet, dan ben ik echt door mijn opties heen. Ik doe hetzelfde met je mee en kan jouw fout niet reproduceren !


Phinder

ve
door verwijderd - Apr 26, 2006 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Misschien is er al een reactie gegeven die dit heeft vermeld dan heb ik daar overheen gelezen Margareth maar probeer het volgende:


Klik op elke directory waar je foto's heb staan met je rechtermuis knop en vraag om de eigenschappen.
Daar kan je ergens 'Voorbeeld weergave' aanklikken als je dit hebt gedaan verschijnt er in die directory een bestandje thumbs.db en dat is een verborgen bestandje, vandaar het transparante.


Als je nu naar 'Beeld' gaat in verkenner of het icon meest rechts bovenin de balk 'Weergave' en je kiest dan de bovenste van de vijf 'Voorbeeld weergave' en dan doet het programmaatje thumbs.db zijn werk en laat je foto's in het klein zien.


O ja, om foto's te bewerken is er een interessant shareware programmaatje te downloaden, misschien heb je hier iets aan.

The Gimp - for Windows

Succes,


Oracle

ve
door verwijderd - Apr 26, 2006 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Mijn laatste poging is: in de map(pen) waar miniatuurweergave niet werkt waar je dat wel aangevinkt hebt: gooi het bestandje genaamd desktop.ini weg en stel het opnieuw in. Hiervoor moet je dan wel de optie 'verborgen bestanden tonen' aan hebben staan.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2006 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

hmmm, ik heb helaas de eer dat ik dan een voor jou niet reproduceerbare fout in m'n pc heb zitten. Hartstikke bedankt voor het meepuzzelen phinder, is reuze gewaardeerd!

ve
door verwijderd - Apr 26, 2006 om 21:57
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dat de zogenaamde thumbnails het niet meer doen kan veroorzaakt zijn doordat er tijdens een cleaning actie met bijvoorbeeld EasyCleaner teveel schoongemaakt is in de registry.

In HKEY_CLASSES_ROOT
Controleren of de keys .jpeg, .jpg, .gif en andere afkortingen voor grafische weergave nog wel goed zijn.
Controleer ook de key CLSID
Zet een eventuele backup die door het cleaning programma gemaakt is weer terug of leen de keys van een vergelijkbaar XP systeem.

Er zijn tweaks te downloaden voor het herstellen van de thumbnails, in elk geval wel voor de Engelse XP versie:
ZIE:   http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Ik weet niet of dit voor de NL versie van XP ook vlekkeloos werkt.

WAARSCHUWING
Maak wel eerst zelf een Systeemherstelpunt!!!!!!!!!!! voordat je een tweak probeert. Voor eigen risico!
Maak eventueel ook een registerbackup.


Groet,
GSM




ve
door verwijderd - Apr 26, 2006 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

sorry, ik raak de weg al kwijt 'directory', kan geen voorbeeldweergave vinden... heb tot nu toe probleemloos geinternet, geemailed en Word gebruikt, maar in deze stof verdwaal ik. Bedankt voor het proberen Oracle!

ve
door verwijderd - Apr 26, 2006 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij mapopties staan alle mappen hetzelfde ingesteld, dus ik snap niet waarom er onderscheid gemaakt wordt.


Maar... ACDsee opgehaald, lijkt me een fijn programma waarmee ik alsnog m'n foto's uitzoeken kan. Bedankt voor deze tip!!!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Apr 26, 2006 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

sorry, ik raak de weg al gauw kwijt als er iets anders dan internet, email en Word gebruikt moet worden; van bestanden vinden en weggooien en opnieuw plaatsen (waarvandaan dan?) heb ik geen kaas gegeten.


Maar ik ga met jouw tip van ACDsee verder :-)

ve
door verwijderd - Apr 26, 2006 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

DANK GSM voor je hulppoging. Dit ingrijpen in de registry e.d. gaat me ver boven m'n pet, sorry, maar dit durf ik als eenvoudige computeraar niet aan. Maar nogmaals dank voor het meedenken! 

ve
door verwijderd - Apr 26, 2006 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

In de map (Windows verkenner) waar je had verwacht miniatuurweergave te krijgen kun je kijken of er een bestandje staat dat desktop.ini heet. Dit bestandje is een "verborgen" bestand, dus om het zichtbaar te maken moet in in Windows Verkenner klikken op Extra -> Mapopties -> Weergave -> Verborgen bestanden en mappen weergeven. Ik heb zelf Engelstalige Windows, dus sorry als het niet exact goed is, bij mij staat het bij Tools -> Folder Options -> View -> Show hidden files and folders.


Als er geen bestand genaamd desktop.ini in staat dan gaat deze tip dus niet werken helaas.

ve
door verwijderd - Apr 27, 2006 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Margareth


 


ik kan helaas niet terug vinden welke extensie jou foto-bestanden hebben, maar voor het gemak ga ik ervan uit dat dit JPEG is. Het kan gebeuren dat windows niet meer weet, hoe hij met deze bestanden om moet gaan en hoe hij deze bestanden moet openen.


ga naar mapopties in het configuratie scherm. Het 3de tabblad heet bestandstypen. Wanneer je daarop klikt wordt er een complete lijst getoond van alle extensies die windows is tegengekomen en wat hij hiermee moet doen. scroll naar beneden in de lijst naar de plek waar JPEG staat. wanneer je dan daarop klikt komt eronder te staan waar mee windows dit bestand wilt openen. Hier moet dan windows-viewer staan. wanneer dit niet het geval is kan dit worden aangepast worden door op wijzigen te klikken en dan voor windows-viewer te kiezen, vergeet dan daarbij niet het vinkje te zetten bij altijd dit gebruiken.


ik heb gelezen dat je ondertussen ACDsee gebruikt dus dan kan er staan dat hij bij JPEG ACDsee moet gebruiken.


ik hoop je een beetje geholpen te hebben en ander succes bij het gebruik van ACDsee ;-)

ve
door verwijderd - Apr 29, 2006 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nog een tipje voor je Margareth, ga naar de volgende link en misschien staat daar wel de oplossing voor jou bij.


Voorbeeld weergeven


'Directory' is gelijk aan 'Map' of 'Folder'.


Succes verder,


Oracel

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Margareth.Ik lees iets over thumbs ? Wat ik denk is dat je de bestanden nog moet uitpakken.Klik op dat pictogram en gaat het uitpakken.Zie menu links van je scherm helemaal bovenin.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2006 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi Walter, bedankt voor je reaktie. Het thumbsbestandje kan niet geopend worden. Die Thumbs.db staat voor databasebestand, en wordt o.a. door het besturingssysteem (XP) gebruikt. Dat bestand staat wel altijd in een map met afbeeldingen erbij. Ik denk dat jij Zip bedoelt, die wordt uitgepakt als je het opent. Nogmaals dank voor het meedenken!

ve
door verwijderd - Nov 9, 2007 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag margareth,


ik weet niet of je prob al opgelost is, maar ik had hetzelfde. mijn oplossing was: ga in windows-verkenner naar "extra"  >>> "Mapoties"  daar naar `weergave`...ik had daar een vinkje staan bij het item `altijd pictogrammen weergeven, nooit miniatuurweergaven` dat heb ik dus weggehaald en nu werkt het weer wel.


Sabots

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer