nicolai2
door nicolai2 Apr 29, 2006 om 21:48
Computers & telefonie

Hoe krijg ik runescape weer aan de gang?

 


Hallo allemaal,


Nadat we een nieuwe internetprovider hebben geinstalleerd, kan ik het online runescape niet meer spelen. Ik krijg wel verbinding maar telkens als ik een inlog wereld heb gekozen, dan kom ik bij het inlogscherm en die is zwart met boven in de linkerhoek een rood kruisje. Kan iemand mij uitleggen hoe ik het spelscherm terug krijg?


alvast bedankt. Nick

2077 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gsm
door gsm - Apr 30, 2006 om 12:12
5940 Antwoorden / 47 Vragen
0

Hallo Nick,

Het probleem zit vaak in de door de provider geleverde netwerk modem/router. Voor spellen zijn vaak extra netwerkpoorten nodig. Sommige routers zijn zo ingesteld, dat deze poorten gesloten zijn.
De experia box van KPN bijvoorbeeld zou dergelijke problemen kunnen geven.
Als je de poorten niet zelf kunt instellen kan de Helpdesk van de provider dat vaak wel.

Groet,
GSM




nicolai2
door nicolai2 - Apr 30, 2006 om 12:15
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

 


Hallo GSM,


Bedankt voor je antwoord, we zijn inderdaad over gestapt naar kpn met de expiria box. We zullen dus de helpdesk moeten bellen. Groeten, nick.

nicolai2
door nicolai2 - Apr 30, 2006 om 12:34
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

 


Hallo GSM,


We hebben net de KPN-helpdesk gebeld en die vertelde ons dat we de poortinstellingen van de Gigaset via Internet moesten wijzigen; maar dat die dienst niet door hun werd ondersteund! We kunnen dus nu niet verder en het spel niet spelen.


Is er iemand van de experts die weet hoe de poortinstellingen van de Siemens Gigaset moeten staan om een goede internetverbinding te kunnen krijgen zodat we Runescape online kunnen spelen?


Alvast heel hartelijk dank voor de reacties,


Mvgr. Nick

gsm
door gsm - Apr 30, 2006 om 21:49
5940 Antwoorden / 47 Vragen
0

Open de volgende poorten in gigaset, router en of firewall:

 43594 en 43595 (TCP  Inbound en Outbound).

Groet,
GSM


nicolai2
door nicolai2 - May 1, 2006 om 19:51
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

 


Hallo GSM,


Hoe openen we de door jou genoemde poorten? Het wijzigen van de instellingen van de Gigaset is nogal tricky omdat ons telefoonverkeer ook via internet loopt, maar goed... Als we online inloggen in de gigaset settings neem ik aan dat we via de tabbladen advanced settings en dan subtab Internet en dan naar Adress Translation (NAT) en dan naar Port Triggering en later Port Forwarding moeten gaan (neem ik aan).


Bij Port Triggering staan 6 invulvakjes:



  1. local protocol : TCP  (aangevinkt)

  2. local port       : leeg

  3. public protocol: TCP  (aangevinkt)

  4. public port      : leeg

  5. comment        : leeg

  6. Enabled          : aangevinkt

Bij Port Forwarding staan ook verscheidenen van dergelijke vakjes plus local IP adress(niet ingevuld) en predefined applicatitions die op FTP staat.


We durven niet zomaar instelleingen te wijzigen omdat we dan anders misschien niet meer op het internet kunnen en ook niet meer kunnen bellen, dus welke van de door jou genoemde getallen moeten we waar invullen?


Alvast heel hartelijk dank, Nick & Dad.


 

gsm
door gsm - May 1, 2006 om 20:46
5940 Antwoorden / 47 Vragen
0

Hallo Nick,

Voor sommige programma's, zoals runescape, is het noodzakelijk dat de Firewall in de KPN Experia Box wordt open gezet. Via www.kpn.com kunt u de instellingen van de firewall aanpassen.

Kijk vooral ook hier:
http://kbase.runescape.com/lang/en/aff/runescape/viewarticle.ws?article_id=2058
en ook hier:
http://kbase.runescape.com/lang/en/aff/runescape/viewarticle.ws?article_id=2471
en hier:
http://kbase.runescape.com/lang/en/aff/runescape/viewarticle.ws?article_id=2470

Ik ken de USB-gigaset nog nooit gezien.
Zul je dus zelf met de Help of uit het manual, waarschijnlijk op de meegeleverde CD, of met hulp van KPN moeten oplossen.
Misschien weet één van de andere Experts er meer van.

Toelichting:
Trigger port = Outbound (uitgaand) poortnummer
Het type kan TCP of UDP zijn
Public port = Inbound (inkomend) poortnummer
Met enabled wordt aangegeven dat de gespecificeerde poort gebruikt mag worden.

Dus bijvoorbeeld
Trigger  Type   Public  Type  Enabled
43594    TCP   43594  TCP     V
43595    TCP   43595  TCP     V

Succes en vr. groet,
GSM



nicolai2
door nicolai2 - May 1, 2006 om 22:01
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

 


Hallo GSM,


Bedankt voor je hulp; we hebben alle instellingen geprobeerd en de firewall uitgezet. Desondanks kunnen we het spel niet spelen. Ook de handleiding en de CD-Rom van KPN en Siemens helpen ons niet verder.


Ik denk dat we binnenkort nog maar eens de helpdesk vriendelijk verzoeken om ons toch te helpen (misschien treffen we een deskundiger, minder formeler helper aan) of dat we de vraag in een iets andere vorm nogmaals op dit forum plaatsen in de hoop dat een van de andere experts dan online is en ons verder kan helpen. In ieder geval heel hartelijk dank voor al je hulp en advies.


Mvgr. Nick


 

gsm
door gsm - May 1, 2006 om 23:45
5940 Antwoorden / 47 Vragen
0

Een andere server (different world) nog proberen?
Er is een kans dat de geselecteerde runescape server momenteel niet te bereiken is.

Groet,
GSM



nicolai2
door nicolai2 - May 2, 2006 om 22:53
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

 


Hallo GSM,


Ja, we hebben direct al diverse andere serves geprobeerd, maar dat werkt ook niet, dessalniettemin: bedankt.


Groet, Nick

th
door thewhizzy - May 3, 2006 om 16:28
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

mischien l*llig antwoord maar is je java mischien corrupt? of niet meer
aanwezig? Runescape is niet meer dan een advanced java applet en geen
spel wat vanaf jouw pc bestuurd word maar van een outside server, als
je verder normaal internet hebt lijkt het me niet dat runescape dan een
probleem zou geven. hoop dat je er wat aan hebt (java te downloaden via
http://www.java.com/nl/ )



nicolai2
door nicolai2 - May 4, 2006 om 13:20
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

 


Hallo Thewhizzy,


That's it!!!!! Heel, heel hartelijk bedankt voor de goede oplossing! Het spel draait weer als vanouds nadat we java opnieuw hebben geinstalleerd.


Nogmaals dank, groet, Nick


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer