123marco
door 123marco Jul 9, 2007 om 18:18
Computers & telefonie

Hoe raak ik het weer kwijt????

Er heeft zich een virusalarm op mijn computer genesteld. Vraag me niet hoe want ik heb niets gedownload. Maar het is er en maant mij nogal agressief om het hele programma te downloaden want mijn computer loopt "groot gevaar". Startpagina (google) is weg, vervangen door site van betreffende programma. Deze valse melding heeft een plaats gezo cht in de map Video ActiveX Acces, welke niet verwijdert kan worden. Gezocht op de site van Symantec ( ik heb Norton) en het is een valse melding van een virus met de naam W32.Myzor.FK@yf. Verwijdering instructies zijn allemaal in het Engels en ik durf er niet aan te beginnen. Wie helpt me????

447 6 Rapporteer

labswans
door labswans - Jul 9, 2007 om 18:31
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Deze infectie kan op verschillende manieren verwijderd worden:

Smitfraudfix (gemaakt door S!Ri)
Download Smitfraudfix. Plaats het bestand SmitfraudFix.exe op je bureaublad.
Dubbelklik op smitfraudfix.exe.

Kies optie #1 - Search door 1 te typen en druk dan op "Enter".

Nu wordt een logfile gemaakt van eventuele malware gerelateerde bestanden die aanwezig zijn op de computer. Ook wordt een export gemaakt van een aantal registersleutels die door malware misbruikt kunnen worden. (niet alles wat de logfile toont is kwaadaardig!)

Om aanwezig infecties te verwijderen, start je de computer best in veilige modus. Hoe je dit doet kan je hier lezen.

Dubbelklik op smitfraudfix.exe.

Kies optie #2 - Clean door 2 te typen en druk dan op "Enter".

Wanneer de volgende vraag gesteld: "Registry cleaning - Do you want to clean the registry ?"; antwoord je "ja" door Y te typen en daarna op "Enter" te klikken. Dit zal je bureaublad terug herstellen en de registersleutels die deze infectie heeft aangemaakt weer van de computer verwijderen.

Het kan zijn dat Smitfraudfix de computer opnieuw laat opstarten om eventuele restanten te verwijderen.

Indien de computer niet automatisch start, start je de pc zelf opnieuw in normale windowsmodus.

Een overzicht van alle bestanden en mappen die smitfraudfix verwijderd heeft, vind je in c:\rapport.txt

Smitrem (gemaakt door noahdfear)

Download Smitrem en plaats het op je bureaublad.

Dubbelklik op het bestand om het uit te pakken naar een eigen map op je bureaublad.

Start de computer in veilige modus. Hoe je dit doet kan je hier lezen.

Open de smitrem-map op je bureaublad, en dubbelklik op RunThis.bat. Volg de aanwijzigingen op het scherm.

Wacht tot het tooltje zijn werk heeft gedaan en Disk Cleanup afgelopen is. Dit kan enige tijd duren, dus wees geduldig.

Een overzicht van de activiteiten van smitrem vind je in de logfile c:\smitfiles.txt

Roguescanfix (gemaakt door Beamerke)

Zie hier.

bron http://users.telenet.be/marcvn/spyware/1873896.htm

labswans

spleetoog
door spleetoog - Jul 9, 2007 om 19:34
130 Antwoorden / 0 Vragen

je kan ook kijken op computeridee.nl  leggen ze alles precies uit in het nederlands.
en anders op omewil.nl
succes

123marco
door 123marco - Jul 9, 2007 om 20:06
17 Antwoorden / 10 Vragen

uw eerste 2 tips geprobeert maar ik kom niet eens op de site doordat deze zogenaamde "bescherming "me dwars zit. 3e programma kon ik downoaden, maar dat heeft niets gevonden......Wat nu??

123marco
door 123marco - Jul 9, 2007 om 20:59
17 Antwoorden / 10 Vragen

Via een omweg ben ik toch aan Smitfraudfix gekomen, en het probleem is opgelost!! Hartelijk dank voor de hulp!! Vr. Groet

labswans
door labswans - Jul 9, 2007 om 21:11
1918 Antwoorden / 10 Vragen

graag gedaan , labswans

ef
door eftalia23 - Jul 27, 2007 om 14:17
7 Antwoorden / 3 Vragen

hoi,

Kijk een keer op deze link: http://www.gratissoftwaresite.nl/scanstests.php

Onder de categorie beveiliging kun je kijken voor gratis online scans op virussen, die tevens verwijderen.