ch
door chrissie36 Jul 7, 2009 om 12:58
Computers & telefonie

Hoe verstuur ik een filmpje per mail

Ik wilde een filmpje versturen met hotmail maar dit wil niet.

Terwijl andere bestanden (foto)wel willen.het is denk ik te groot maar hoe maak ik dit kleiner?

Wie helpt mij.

Christien

35622 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 7, 2009 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Chrissie,

Filmbestanden zijn meestal te groot om te mailen. Hoeveel Mb is het? Je kunt het dan beter uploaden en bv via Picasa verzenden.

Kijk maar eens op: http://picasa.google.nl/support/bin/answer.py?hl=nl&answer=11327

Suc6

ve
door verwijderd - Jul 7, 2009 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of het via Picasa mogelijk is durf ik niet te zeggen. Wat ik wel weet is dat het uitstekend werkt door het filmpje te uploaden via bv http://www.2shared.com/.

Na het uploaden krijgt u een linkje, deze stuurt u naar de geadresserde.

Met deze link krijgt hij/ zij een klokje (iets van 30-60 seconden), zodra deze is afgelopen verschijnt de text 'click here to download'.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2009 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Christien. Voor een ontvanger is het (ook) niet altijd mogelijk om grote bestanden te ontvangen wegens de beperkte ruimte van de mailbox. Mails kunnen dan ook gaan vastlopen.

Wat je eventueel kunt doen is het filmpje verkleinen (inpakken) met bijv. het gratis programma 7-zip. Van de site 7zip downloaden en opslaan op bijv. je bureaublad en vervolgens installeren, na gebruik weer unistallen en eventueel verwijderen. Vervolgens kun je het verkleinde/ingepakte bestand gratis verzenden met YouSendit (zie linksboven op de site van YouSendit). De geadresseerde ontvangt dan een mail van Yousendit met de mededeling dat een bestand kan worden gedownload en kan dat doen doen wanneer het hem het beste uitkomt. De ontvanger moet dan ook een zip programma hebben en kan dan daarvoor ook even 7-Zip downloaden en installeren. Mail bij voorkeur de geadresseerde tevoren erover, ook over het formaat van het gezipte (ingepakte) bestand en geef dan ook de instructies door.

succes en vr.gr.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2009 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het geen privéfilmpje is kun je het ook gewoon op YouTube of Google Video zetten. Dit werkt misschien nog het makkelijkste, tenzij de ontvanger het filmpje nog met bewerken of op dvd wilt branden.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2009 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

via YOUSENDIT kun je files uploaden tot 100 MB. De ontvanger krijgt een mail met daarin een link om het bestand op te halen.

Werkt prima en is gratis,

Groeten en succes,

N.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2009 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op Rapidshre of Megaupload zetten en de ontvanger vervolgens de link sturen, waarmee hij/zij het bestand kan downloaden.

Megaupload is waarschijnlijk het eenvoudigst, daar zit op de site al een optie voor uploaden. Als je ook nog eens een gratis account aanmaakt, geldt ook voor de ontvanger, dan is de wachttijd ook korter. Een wachttijd geldt voor gratis gebruikers. Betalende gebruikers hebben geen wachttijd en een snellere download.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2009 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan een filmpje versturen via msn met chatten, maar dit duurt wel erg lang. Via skype kan je heel snel een filmpje versturen ook via de chat, dat gaat veel sneller dan msn, ter vergelijking msn 60 min en skype 2 of 3 minuten. Je kan het ook met een zip programma inpakken en via skype als pakketje versturen.

Veel succes

ve
door verwijderd - Jul 8, 2009 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja via hotmail kan je geen filmpje versturen ,probeer het eens met outlook express een klein filmpje kan je daar gewoon mee versturen

ve
door verwijderd - Jul 8, 2009 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vaak kun je een filmpje verkleinen door het re-encoderen in bijvoorbeeld divx. Dat kan met met bijvoorbeeld xilisoft convertor (niet gratis) of super (http://www.erightsoft.com/SUPER.html).

ve
door verwijderd - Jul 8, 2009 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Het zippen/inpakken (dus sterk verkleinen) is opdat het uploaden en downloaden sneller gaat dan wanneer een groot bestand gewoon wordt verstuurd. Immers hoe groter het bestand des te langer duurt het up- en downloaden. Niet elke ontvanger is blij met het "moeten" downloaden van een groot bestand, als dat al lukt. Unzippen vervolgens op de pc is zo gebeurd. OE e.d. voor verzending gebruiken zou ik minder snel aanraden. 1 Minuut film is al gauw 1 Mb en de meeste mailboxen hebben geen grote capaciteit. Zoals ik al meldde: bij de ontvanger (of verzender) kan dan e.e.a. vastlopen. Overigens zijn er providers die verzending van gezipte bestanden niet accepteren.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2009 om 22:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet verkleinen maar online zetten zoals anderen al zeggen. De link naar de online film is gewoon een normaal tekst-mailtje van nog geen 1kB. Dat is dus de ideale manier om een film te versturen.