koekeloer
door koekeloer Feb 9, 2011 om 12:37
Computers & telefonie

Hollands Nieuwe, Zelfde ellende als het oude

Ik heb begin een abonnement gesloten bij Hollands Nieuwe. Volgens website zou daar gratis nummerbehoud bij zijn.
Ik ben nu al bijna 4 weken bezig om dit ook gedaan te krijgen. Ik krijg antwoorden zoals "heb nog even geduld", "stuurt u ons nogmaals het simnummer en telefoonnummer", "we werken er aan maar duurt nog even". De reden is dat volgens Telfort (oude provider) de sim en het nummer niet bij elkaar horen. Hollands Nieuwe probeert blijkbaar steeds opnieuw, maar uiteraard gaat dit nooit werken als ze elkaar niet eens bellen. Kan ik zelf uitzoeken wat het sim nummer is dat bij mijn oude nummer hoort? Ik wil niet met mijn nieuwe sim gaan bellen zolag mijn nummer niet is overgezet

3268 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 9, 2011 om 13:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo koekeloer,

Het sim-nummer is toch het nummer dat achterop de sim-kaart staat?

koekeloer
door koekeloer - Feb 9, 2011 om 13:15
562 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 9 feb 2011, 13:09]Hallo koekeloer,

Het sim-nummer is toch het nummer dat achterop de sim-kaart staat?

Inderdaad. Wat wil je hiermee zeggen?

Volgens Telfort horen het telefoonnummer en het nummer wat op de simkaart staat niet bij elkaar, terwijl ik hier al jaren mee bel. Om deze reden kan het porteren niet uitgevoerd worden. Ik wil dus weten of ik ergens anders kan zien wat volgens Telfort dan wel het nummer zou moeten zijn bij de sim

jo
door joebiedoe - Feb 15, 2011 om 09:13
15 Antwoorden / 0 Vragen

Voor simnummer bij telfort kan je beter even inloggen bij telfort met je 06 nummer en wachtwoord.
Bij mij was het simnummer op de site anders dan op de simkaart.

Op de hollands nieuwe site geven ze trouwens een overzicht met welk nummer je simnummer moet beginnen !
bij telfort is dat 8931

rj
door rjw - Feb 15, 2011 om 09:31
3270 Antwoorden / 5 Vragen

Je moet de titel aanpassen. Het probleem ligt nl. bij Telfort en niet bij Hollandse Nieuwe. Als Telfort jouw nummer niet kan vrijgeven voor portering, dan kan HN ook niet veel doen.

koekeloer
door koekeloer - Feb 15, 2011 om 09:41
562 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=rjw schreef op dinsdag 15 feb 2011, 09:31]Je moet de titel aanpassen. Het probleem ligt nl. bij Telfort en niet bij Hollandse Nieuwe. Als Telfort jouw nummer niet kan vrijgeven voor portering, dan kan HN ook niet veel doen.

Ik hoop nu een volgende stap gemaakt te hebben.
Na 2 weken verzoeken heeft Hollands Nieuwe me gebeld (zelf bellen kan niet).
In het sim nummer bleek een cijfer te ontbreken. Een nieuw porteringsverzoek is nu ingediend.

koekeloer
door koekeloer - Feb 15, 2011 om 09:51
562 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=joebiedoe schreef op dinsdag 15 feb 2011, 09:13]Voor simnummer bij telfort kan je beter even inloggen bij telfort met je 06 nummer en wachtwoord.
Bij mij was het simnummer op de site anders dan op de simkaart.

Op de hollands nieuwe site geven ze trouwens een overzicht met welk nummer je simnummer moet beginnen !
bij telfort is dat 8931

Mijn SIM nummer bij telfort begint met 0406..

koekeloer
door koekeloer - Feb 15, 2011 om 09:53
562 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=joebiedoe schreef op dinsdag 15 feb 2011, 09:13]Voor simnummer bij telfort kan je beter even inloggen bij telfort met je 06 nummer en wachtwoord.
Bij mij was het simnummer op de site anders dan op de simkaart.

Op de hollands nieuwe site geven ze trouwens een overzicht met welk nummer je simnummer moet beginnen !
bij telfort is dat 8931

Helaas, inloggen bij Telfort gaat ook al niet: " Er is momenteel onderhoud
Vanwege een technische storing heeft u op dit moment geen toegang tot Mijn Telfort. Onze excuses voor het ongemak"

ko
door koen40 - Mar 30, 2011 om 10:39
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb me half februari geabonneerd met nummerbehoud. We zijn nu anderhalve maand verder en ik kan nog steeds niet met mijn eigen nummer bellen.
Ze gaven allerlei redenen: nummer en provider zouden niet kloppen, het ligt aan uw vorige aanbieder enz.
Ten slotte kwamen ze met concrete data waarop het nummer zou worden overgezet. Weer niets!
Ik kan deze provider op basis van mijn eigen bevindingen aan niemand aanraden.
Het levert veel frustratie op.
En je kunt ze niet eens bellen! Zij mailen jou....
Het voelt als knokken tegen een logge instantie.

sp
door spiderxp - May 9, 2011 om 12:13
1 Antwoorden / 2 Vragen

ik ken het probleem
ik ben ook al 7 a 8 weken bezig om mijn nummer over te zetten naar Hollands Nieuwe.
ik heb onder tussen al 5 datums gekregen wanneer het over zou gaan.
en tot heden nog steeds geen verandering dan alleen de rekening betalen.

jo
door joebiedoe - May 9, 2011 om 12:21
15 Antwoorden / 0 Vragen

mijn bevindingen zijn wat positiever.

Mijn nummer behoud was 6 mei ingepland en gewoon uitgevoerd op die datum, ik denk dat ik hooguit een kwartier niet bereikbaar was op mijn oude nummer. hierna de hollands nieuwe telefoon uit en aan gezet en alles werkte naar behoren.

koekeloer
door koekeloer - May 9, 2011 om 14:43
562 Antwoorden / 18 Vragen

Voor mij is het inmiddels opgelost. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat er een fout was opgeteden bij het dooreven van de simkaart. Het laatste cijfer stond op een nieuwe regel in ik had dit asl een S gelezen (in plaats van een 5).
Hollands Nieuwe gaf echter nooit aan dat het SIMnummer een cijfer te weining had, waardoor het zo lang duurde.