mediumvillage
door mediumvillage May 5, 2011 om 18:07
Computers & telefonie

Hotmail geblokkeerd, geen antwoord!

Beste mede-forummers,

Zo handig als dit forum werkt, zo onoverzichtelijk is dat bij Microsoft. Ik kan vanaf Koninginnedag niet meer inloggen op mijn Hotmail account. Vanuit het niets!! Nu is mn account geblokkeerd, omdat ik het 'te vaak' heb geprobeerd. Ik heb alles al geprobeerd, validatieprocedures doorlopen, geheime vraag kan ik niet juist beantwoorden (is al 10 jaar geleden ofzo) etc.

Mijn concrete vraag is: weet iemand hoe je iets kunt achterlaten op het Microsoft forum? Dat is mij volkomen onduidelijk..

16033 14 Rapporteer

mediumvillage
door mediumvillage - May 5, 2011 om 18:27
12 Antwoorden / 5 Vragen

Iemand anders heeft een paar dagen geleden eenzelfde kwestie gemeld op het forum van Microsoft, daar kwam deze reactie op:

dinsdag 3 mei 2011 13:04Windows Live Mechteld W

Helaas is het momenteel in verband met een onverwacht groot volume van wachtwoordherstelverzoeken niet mogelijk om iedereen binnen de beloofde termijn te assisteren. We hopen dat je begrijpt dat we ons best doen om alle verzoeken zo snel mogelijk te behandelen.

We hopen ook dat je begrijpt dat voor alle mensen die nu een wachtwoordherstelverzoek hebben ingediend hun account belangrijk is en dat we geen onderscheid kunnen maken. We werken op de volgorde waarin de verzoeken binnenkomen en kunnen niet zien hoe lang het duurt voordat jouw aanvraag aan de beurt is daar we geen informatie kunnen zien voordat de aanvraag in behandeling is.

Met vriendelijke groet,

Mechteld
Windows Live Ondersteuning

mediumvillage
door mediumvillage - May 6, 2011 om 13:53
12 Antwoorden / 5 Vragen

Vreemd dat ik daar op deze manier moet achterkomen. Naar mijn weten wordt dat op geen enkele manier duidelijk op windowslivehelp.com.

Maargoed, bedankt voor uw antwoord, ik zal mijn verhaal direct op het forum plaatsen (met een ander hotmail account dus).

microsofthelpt
door microsofthelpt - May 6, 2011 om 13:56
42 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt alleen reageren op de Microsoft forums als u ingelogged bent met een live ID. Omdat u juist problemen heeft met het inloggen met uw eigen Live ID, is het in dit geval noodzakelijk dat u een 2de Live ID aanmaakt. Deze kunt u aanmaken enkel om toegang tot het forum te kunnen krijgen, ofwel om voor later te bewaren als reserve e-mail account.

Op de volgende pagina kunt u een nieuw hotmail account aanmaken:
http://explore.live.com/windows-live-hotmail

Met dit nieuwe account kunt u dan op het Microsoft forum het probleem met het andere Hotmail account melden.
Het bewuste Microsoft forum voor Hotmail support Live ID support, kunt u via de volgende link bekijken:
http://windowslivehelp.com/forums.aspx?productid=10

mediumvillage
door mediumvillage - May 7, 2011 om 10:58
12 Antwoorden / 5 Vragen

Ter informatie:

In eerste instantie kreeg ik een mail op mijn Gmail dat het accountherstel mislukt was omdat de opgegeven gegevens niet "accuraat" genoeg waren.

Vreemd genoeg kreeg ik dezelfde dag te horen, via een mail naar mijn vriendin (dat ik had ingevuld als alternatief emailadres bij de éérste validatieprocedure) dat er een nieuw wachtwoord uitgekozen mocht worden en daarmee was de kous af.

Ik heb dus weer toegang tot mijn hotmail account. Mijn tip is: de aanhouder wint en het spammen van het Microsoft forum lijkt ook wel zin te hebben.

Mvgr T.M.

birdies
door birdies - May 7, 2011 om 11:04
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=mediumvillage schreef op vrijdag 6 mei 2011, 13:53]Vreemd dat ik daar op deze manier moet achterkomen. Naar mijn weten wordt dat op geen enkele manier duidelijk op windowslivehelp.com.

Staat toch duidelijk op de door jou zelf gegeven link (stel een vraag), dat je je moet aanmelden. Logisch dat je dit dan met een andere (aan te maken) account moet doen.

mediumvillage
door mediumvillage - May 7, 2011 om 11:12
12 Antwoorden / 5 Vragen

Ja, ik zie het nu ook duidelijk staan inderdaad...

Maarrrr, als je dus je account probeert te herstellen, kom je aan het einde van die procedure pas op die forum-pagina's. Rechtsboven in het scherm zie je dan een soort ID-nummer staan: een hele rits letters en cijfers. Blijkbaar jouw unieke 'account-herstel-code'.

Op dat moment zag ik de button "stel een vraag" niet staan en was het mij dus onduidelijk of (en waar) ik me moest aanmelden om een vraag te stellen.

Het is inmiddels opgelost, misschien hebben anderen ooit nog iets aan dit verhaal :-)

sa
door sabinakerstens - May 26, 2011 om 21:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Afgelopen week heel vaak gehoord: hotmail acoount plotseling geblokkeerd.

Precies hetzelfde: uit het niets wordt mijn account geblokkeerd en krijg je de mogelijkheid om dit op te lossen. Ik vul de vragenlijst prima in en ik moet aanvullende gegevens toesturen. Hbe ik gedaan, waarna ik nog een aantal dingen later toevoeg, omdat ik hier pas later aan dacht. Dit leek mij prima informatie:
* IP-adres
* contacten
* omschreven verzonden emails
* binnengekregen emails, tot in detail omschreven
*...

Nog niet voldoende, waarna ik nog wat dingen toevoeg. Volgens mij is dit echter nooit serieus bekeken. Achteraf zag ik in een ander forum dat je maar 3x informatie kan toevoegen. Toch raar dat dit niet in een eerste antwoord vanuit hotmail naar mij gecorrespondeerd wordt.
Goed, ik mail terug en hotmail sluit gewoon de discussie en daar zit ik dan... in de problemen vanwege mailtjes en een enorm frustrerend gevoel.
Andere contactopties zijn er niet, dus daar moet je het dan maar mee doen.

Dat hotmail heel precies moet bekijken en handelen snap ik erg goed. Maar op deze manier handelen en omgaan met vragen vind ik niet erg klantvriendelijk. Standaardmails helpen niet verder. Helaas zijn de trouwe, nette gebruikers nu de dupe!

el
door ellendeling - Jun 16, 2011 om 20:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Tijd om dit oude onderwerp maar weer aan te wakkeren.
Mij is namelijk het zelfde onderkomen en ik word gillend gek van de zogenaamde ''validatie'' service die Windows mij aanbiedt.
Ik heb mijn persoon op elke mogelijk wijze weten te bewijzen; heb nota bene zelf een familie lid een mailtje laten sturen en dit gemeld aan Windows als extra bewijsstuk. Er word gewoon niet goed naar gekeken en ik had het idee dat ze me naar mijn tweede inzending gewoon automatische berichtjes begonnen te sturen.
Het mag niet baten en ik ben inmiddels al een week of twee de dupe en heb al behoorlijk wat belangrijk mailtjes niet kunnen beantwoorden en ben dus behoorlijk over de rooie.
Een nieuw account aanmaken is gewoon géén optie voor mij.
Er is verder ook geen optie om bijvoorbeeld te telefoneren over dit probleem; het had op deze manier al lang opgelost kunnen zijn.

Ik vind het een grap dat zo'n groot bedrijf als Windows zo'n onpersoonlijke en zeer matige klantenservice in dienst heeft.

Er moet toch wel IETS zijn wat ik buiten het internet om kan doen? Ik ben zelfs bereid om naar het kantoor op Schiphol te komen en mezelf te legitimeren, zolang ik me account maar terug krijg.

sv
door svdw8 - Jun 27, 2011 om 22:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bovenstaande klinkt helaas maar al te bekend. Hetzelfde is ook mij overkomen nadat iemand (ergens ter wereld…) te vaak geprobeerd heeft in te loggen op mijn account (met een fout wachtwoord, natuurlijk), heeft Microsoft mijn account geblokkeerd. Ik kan niet meer inloggen en de helpdesk doet niks na verwoede pogingen om het account weer terug te krijgen. Al mijn e-mail en contacten staat in dit account, ik gebruik het werkelijk overal voor (had dit account al voordat Microsoft Hotmail kocht…). Ik kan niks meer aan en ook kan ik voor al mijn (10s-100s) andere accounts, gekoppeld aan dit e-mail adres, de password-reset optie wel vergeten. Dit gaat mij jaren kosten om dit te herstellen en Microsoft doet niks anders dan zich verschuilen achter het beschermen van de privacy van gebruikers en het versturen van standaard e-mails...

Ik heb alle gegevens van mijn account moeten overleggen aan de helpdesk; van (oude) wachtwoorden, recente e-mails, contact gegevens tot credit card nummers, geheime vragen en nog veel meer en nog zeggen ze dat ze niet kunnen verifieren dat ik de eigenaar ben. Ik heb het wachtwoord, waarmee ik al meer dan 10 jaar inlog, hoezo ben ik de eigenaar niet?

Een mogelijkheid om telefonisch contact op te nemen of langs te gaan heb ik niet kunnen vinden.

Extreem frustrerend dat je met zinloze standaards e-mails wordt afgescheept nadat iemand anders je account, waar een groot deel van je leven in zit, verpest en je geen mogelijkheid hebt om daar iets tegen te doen. Microsoft dat kan echt veel beter!

ma
door martinos.hmg - Jun 28, 2011 om 17:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mediumvillage schreef op zaterdag 7 mei 2011, 11:12]Ja, ik zie het nu ook duidelijk staan inderdaad...

Maarrrr, als je dus je account probeert te herstellen, kom je aan het einde van die procedure pas op die forum-pagina's. Rechtsboven in het scherm zie je dan een soort ID-nummer staan: een hele rits letters en cijfers. Blijkbaar jouw unieke 'account-herstel-code'.

Op dat moment zag ik de button "stel een vraag" niet staan en was het mij dus onduidelijk of (en waar) ik me moest aanmelden om een vraag te stellen.

Het is inmiddels opgelost, misschien hebben anderen ooit nog iets aan dit verhaal :-)

Ik zie dat ik dus niet de enige ben met dit probleem. Wat ik nog niet zie is een oplossing voor ons. Als ik naar boven scroll kom ik echter uit op het volgende bericht wat ik ge-quote heb. Hier staat iets in over een butten "stel een vraag". Ik ga ervan uit dat je hiermee een nieuw onderwerp op het forum van Windows Live "Solution" Center kan aanmaken, echter kan het aan mij liggen maar ik zie die button niet staan ondanks dat ik ben ingelogd met een (tijdelijk!!!) nieuw account.

Wat ik denk dat misschien meer zin heeft is het openen van een nieuw forum met een van de medewerkers, echter zie ik niet waar ik een nieuw onderwerp kan aanmaken. Iemand die wel geduld genoeg had voordat hij/zij zijn/haar laptop buiten in de vijver wierp en deze button heeft gevonden? Of natuurlijk een oplossing heeft voor dit probleem...???

kl
door klachtenman - Mar 9, 2012 om 22:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

Kom hier nu binnen via google en aan alle forums met dezelfde onderwerpen te zien blijft het een actueel probleem. Ik was er erg verbaasd over hoe moeilijk het is om contact op te nemen met het Hotmail team.

Uiteindelijk heb ik het net vanavond opgelost en dat ging eigenlijk makkelijker dan verwacht.

Hotmail e-mail account geblokkeerd: wat nu?

Via stap 1 van dit artikel was het probleem al snel opgelost. Ik had het geluk dat het Windows live team wist wat mijn 'vertrouwde computer was'. Door daarmee in te loggen kon ik mijn wachtwoord veranderen door het naar een tweede e-mailadres te sturen.

ri
door riezz1973 - May 21, 2012 om 17:42
3 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb zon beetje alles al geprobeerd wat dusver op deze thread beschreven is.. en ik zit nog steeds zonder me originele MSN..

ronduit waardeloos.. en ja.. ik heb ALLES al geprobeerd.. incl. het msn forum bestoken met klachten..

weer typisch geval van het kastje naar de muur gestuurd worden.

komop.. 2012.. moet toch niet meer kunnen zo..

ri
door riezz1973 - May 21, 2012 om 17:43
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mediumvillage schreef op donderdag 5 mei 2011, 18:07]Beste mede-forummers,

Zo handig als dit forum werkt, zo onoverzichtelijk is dat bij Microsoft. Ik kan vanaf Koninginnedag niet meer inloggen op mijn Hotmail account. Vanuit het niets!! Nu is mn account geblokkeerd, omdat ik het 'te vaak' heb geprobeerd. Ik heb alles al geprobeerd, validatieprocedures doorlopen, geheime vraag kan ik niet juist beantwoorden (is al 10 jaar geleden ofzo) etc.

Mijn concrete vraag is: weet iemand hoe je iets kunt achterlaten op het Microsoft forum? Dat is mij volkomen onduidelijk..

al laat je iets achter,.. als ze het beu zijn daar, sluiten de thread gewoon "om verder verwarring te voorkomen..

ofwel je schiet er geen bal mee op..

klik deze thread maar es door..
Je tekst hier...

ri
door riezz1973 - May 21, 2012 om 17:46
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=microsofthelpt schreef op vrijdag 6 mei 2011, 11:26]U kunt alleen reageren op de Microsoft forums als u ingelogged bent met een live ID. Omdat u juist problemen heeft met het inloggen met uw eigen Live ID, is het in dit geval noodzakelijk dat u een 2de Live ID aanmaakt. Deze kunt u aanmaken enkel om toegang tot het forum te kunnen krijgen, ofwel om voor later te bewaren als reserve e-mail account.

Op de volgende pagina kunt u een nieuw hotmail account aanmaken:
http://explore.live.com/windows-live-hotmail

Met dit nieuwe account kunt u dan op het Microsoft forum het probleem met het andere Hotmail account melden.
Het bewuste Microsoft forum voor Hotmail support Live ID support, kunt u via de volgende link bekijken:
http://windowslivehelp.com/forums.aspx?productid=10
[quote=mediumvillage schreef op donderdag 5 mei 2011, 18:07]

en dat werkt dus ook gewoon niet..
ze sluiten een thread dus gewoon, .. "om verdere verwarring te voorkomen"

kop in het zand steken, dat noem ik het!