dr
door driftkikker Jul 26, 2011 om 11:37
Computers & telefonie

HP-cartridge

Ik vind voor mijn vraag geen "categorie"en probeer het maar zo. Het probleem: ik heb 6 weken geleden een nieuwe cartridge geplaatst van HP. Nu krijg ik elke keer als ik de PC aanzet een scherm van HP, waarin gezegd wordt: u heeft een nieuwe cartridge geplaatst en moet uitlijnen. Dat heb ik al lang gedaan en ook gescand (volgens hun advies). Ik heb eerst gezocht op hun site naar een mogelijkheid hiervan af te komen. Niet te vinden. Toen een mail gestuurd werd weer verwezen naar die site. Daarna gebeld en werd toen -HEEL ONBESCHOFT- door een levend mens zonder info overgeschakeld naar weer diezelfde HP-site.
Wie weet raad?

5311 7 Rapporteer

tr
door trappist - Jul 26, 2011 om 11:51
240 Antwoorden / 0 Vragen

u geeft niet aan om welke printer het gaat, ikzelf zou in zo'n geval de printer geheel verwijderen inclusief bijbehorende software en opnieuw installeren.

..
door ... - Jul 26, 2011 om 12:20
104 Antwoorden / 2 Vragen

Als je niet goed afsluit en te vroeg stopt kan dit voorkomen.

Meestal druk ik op annuleren omdat proefdruk en uitlijnen alleen voor fouten te corrigeren is.
Ik verspil liever geen dure inkt en papier aan deze onzin.
Ik vul tevens zelf maar ook dan geen enkel probleem.

Alleen moet ik wel toegeven dat de kleuren iets anders zijn dan origineel en ook iets minder houdbaar als je een Foto in de zon laat staan.
De Inkt van de Aldi is dus goedkoper maar de kwaliteit zie je alleen als je dit na elkaar afdruk en dezelfde foto.
Het prijsverschil is groter dan de kwaliteit en ik druk dan liever nogmaals af of plaats een foto niet in de volle zon maar op een donkerder plek.

rj
door rjw - Jul 26, 2011 om 12:29
3280 Antwoorden / 5 Vragen

"-HEEL ONBESCHOFT-"

Nu ben ik toch wel benieuwd wat deze HP medewerker precies gezegd heeft....

gsm
door gsm - Jul 26, 2011 om 22:50
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Goed opletten hoe je het te scannen document met de juiste orientatie op de glasplaat moet leggen.

mt
door mtsinot - Jul 27, 2011 om 16:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken het type printer wel. Bij het plaatsen van een nieuwe cartridge moet er uitgelijnd worden. Doe je dat niet, dan word je tot in lengte van dagen lastiggevallen met het verzoek om dat alsnog te doen. Printer opnieuw installeren zal niet helpen (trouwens, wil je dat echt doen iedere keer dat je een nieuwe cartridge plaatst?), want de printer onthoudt zelf dat hij nog uitgelijnd moet worden.

Ik herinner me dat mijn ouders ook zo'n printer hadden waarbij de computer constant aan het zeuren was. Bleek dat het uitlijnen toch niet goed gebeurd was (of misschien wel niet). Ik zou het daarom gewoon nog eens proberen.

Voor het uitlijnen is een scanformulier nodig, dat door de uitlijnprocedure kan worden uitgeprint. Dit hoeft maar een keer; een eenmaal geprint formulier kun je gewoon hergebruiken voor een volgende uitlijnprocedure, dus het kost maar een keer inkt en papier. Verder zou het een kwestie moeten zijn van formulier op de scanner leggen (in de goede orientatie, helemaal in de hoek geschoven), druk op de knop en klaar is Kees.

edrick3
door edrick3 - Jul 27, 2011 om 16:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo driftkikker,

Even het antwoord van city guy op zelfde soort vraag van 16-1-2010:

Wanneer u een nieuwe printcartridge hebt geplaatst, wordt op de HP All-in-One een uitlijnpagina afgedrukt.
10. Ga, wanneer u dit wordt gevraagd, na of er gewoon wit papier in de invoerlade zit en druk vervolgens op de knop naast OK.
Opmerking Als bij het uitlijnen van de printcartridges gekleurd papier in de
invoerlade is geplaatst, mislukt de uitlijning. Plaats ongebruikt, wit
standaardpapier in de invoerlade en probeer vervolgens opnieuw uit te lijnen.
11. Plaats het blad met de bedrukte zijde naar onder op het scannerglas en druk vervolgens op de knop naast OK om het blad te scannen.
Wanneer de Aan-knop stopt met knipperen, is de uitlijning klaar en mag het blad
worden verwijderd.

Jouw printer "denkt" dat er steeds een nieuwe cartridge is geplaatst. Misschien moet je deze even uithalen en weer plaatsen en stevig aandrukken. Misschien zou het ook een los of smerig contact kunnen zijn.

Suc6

dobby
door dobby - Jul 27, 2011 om 17:17
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mtsinot schreef op woensdag 27 jul 2011, 16:46]...

Voor het uitlijnen is een scanformulier nodig, dat door de uitlijnprocedure kan worden uitgeprint. Dit hoeft maar een keer; een eenmaal geprint formulier kun je gewoon hergebruiken voor een volgende uitlijnprocedure, dus het kost maar een keer inkt en papier.

...
Niet om het een of ander - maar dit doet dus juist de hele alignment procedure teniet? het doel is juist om de - elke keer als je er een cartridge in doet - (kleine) verandering van locatie tussen de zwarte vs. de kleuren cartridge te compenseren..

als je een print neemt van de vorige keer dat je de cartridge er in deed, weet je (bijna) zeker dat de desbetreffende cartridge een (heel) klein beetje verschoven is.. je hebt altijd wel iets speling.. en dan is dus het zwarte beeld (potentieel) iets verschoven ten opzichte van het kleuren beeld.. daar is die uitlijn procedure dus voor... om dat te compenseren...

en - het gebruikt maar weinig inkt.. uitlijnen gaat niet met volle vlakken, maar met mooie dunnen lijntjes.. die makkelijk automagisch gemeten en verwert kunnen worden..