Goede Avond ik hoop dat u mijn vraag duidelijk kan beantwoorden , Ik heeft naast mij Laptop een I Pad 2 16 GB aangekocht nu wilde ik daar aanmelden maar de ipad herkend wifi niet althans hij kan deze niet verbinden upc contact gehad maar die konden niets voor mij betekenen het lag aan de ipad is mij verteld , maar op mijn laptop werk mijn verbinding wel , ik heb gekeken of het wel de juiste was dat is ook goed heeft ook mijn wachtwoord ingevoerd die ik destijds van upc gekregen heeft terwijl ik het wachtwoord invoerd kan hij deze niet verbinden op mijn laptop hij ziet mijn verbinding wel staan en verbind hij mijn laptop met wifi . hopelijk kan mij iemand helpen hoe ik moet handelen ik heb een sitecom 300 nx alvast bedankt voor uw antwoorden
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Als UPC zegt dat het aan de iPad ligt, dan lijkt me dat de iPad niet goed werkt? Ga even langs bij de winkel waar je hem gekocht hebt en vraag of ze er even naar kijken.
Ik en een kennis hebben allebei een sitecom router. Op mijn router werkte de Ipad niet met WPA2 beveiliging. Wel met WPA en WEP. Toen heb ik de firmware geupgrade (van de site van sitecom.com gedwonload) en toen kon ik wel WPA2 beveiliging gebruiken.
Bij de sitecom van de kennis, werkte de Ipad wel in WPA2 mode, maar werkte de Iphone niet goed. Het internet werd enorm traag. Ook hier de firmware van de router ge-update en nu werkt de iPhone daar ook prima.
Conclusie: Apple producten kunnen incompatibliteit vertonen met oudere Sitecom routers en de oplossing is het updaten van de firmware.
Wel erg frappant dat UPC, nu er op de kassa website geklaagd wordt, wèl advies kan geven en niet toen de TS rechtstreeks met UPC contact opnam en toen simpelweg werd afgescheept met de mededeling 'we kunnen niets voor je doen, het ligt aan de iPad'.....
freya schreef op zaterdag 9 jun 2012, 12:21: @upcwebcare:
Wel erg frappant dat UPC, nu er op de kassa website geklaagd wordt, wèl advies kan geven en niet toen de TS rechtstreeks met UPC contact opnam en toen simpelweg werd afgescheept met de mededeling 'we kunnen niets voor je doen, het ligt aan de iPad'.....
Freya
Het is ook niet aan UPC om de problemen met routerverbinding e.d. op te lossen, verder weet natuurlijk niet iedereen dat een Ipad problemen heeft met sommige encrypties en gaan sommigen er dan van uit dat de iPad kapot is.
Het lijkt me niet helemaal fair om gebrek aan ervaring van de klant als fout af te schuiven op de UPC klantenservice.
Daar heb je wellicht gelijk in, maar het is m.i. van tweeën één. Of je helpt de klant, of je helpt de klant niet. En dan niet in eerste instantie de klant niet (willen) helpen en als er op een openbaar forum geklaagd wordt, opeens wel willen helpen. Blijf hier dan ook weg zou ik zo zeggen. En zeker als er al een goed antwoord van zwaardvis is gegeven en er door upcwebcare alleen maar nageblaat wordt wat al is geschreven....
Overigens, het is niet alleen UPC die zich daar schuldig aan maakt.
De combinatie Sitecom 300n en iPad is niet de meest gelukkige. Overigens hebben deze access points ook wel eens moeite met andere apparaten (ik heb ook eens gehad dat https soms wel en soms niet werkte op mijn Windows PC, maar wel op alle andere pc's in huis. Ik heb zelfs meegemaakt dat 2 dezelfde Sitecom's andere settings nodig hadden om met dezelfde iPad samen te werken. Ik heb mijn Sitecom vervangen door een Netgear en nooit meer problemen gehad.
Het is ook niet aan UPC om de problemen met routerverbinding e.d. op te lossen, verder weet natuurlijk niet iedereen dat een Ipad problemen heeft met sommige encrypties en gaan sommigen er dan van uit dat de iPad kapot is.
Het lijkt me niet helemaal fair om gebrek aan ervaring van de klant als fout af te schuiven op de UPC klantenservice.
NIet helemaal mee eens. Ik ben anderhalf jaar geleden overgestapt op UPC internet en toen kon je, om draadloos internet te krijgen, een losse WIFI acces point erbij bestellen. De Sitecom die ik had is destijds door UPC geleverd. Logischerwijs hoort het stuk tot en meet het access point dan tot de UPC verantwoordelijkheid.
@Freya, zoals ik in mijn antwoord al zei: "Niet iedereen weet dat een iPad niet met bepaalde encrypties kan samenwerken". Achter die helpdesk zitten ook maar mensen zoals jij en ik die hun best doen om de klant te helpen maar dat niet altijd kunnen. Ik vind het alleen maar goed van de UPC webcare dat ze toch nog even reageren en zelfs nog telefonische hulp aanbieden van mensen die wel ervaring hebben met iPads.
@Jorisw, het is de verantwoordelijkheid van UPC dat het apparaat wérkt. Het is niet de verantwoordelijkheid van UPC om alle instellingen voor te kauwen, er zijn namelijk miljoenen mogelijkheden met routers en switches
Allemaal Hartelijk dank voor uw antwoorden mijnprobleem met de I Pad 2 ,is gelukkig opgelost het zat hem in site.com router moest het nummer daar van enkel invoeren en de i Pad starte op alweer wat geleerd , nogmaals allemaal bedankt voor uw adsviesen het heeft er toe bijgedragen voor de oplossing , Groetjes Joop de Ruiter
Staan er verder geen beveiligingen aan op je Sitecom router, zoals bijv. de MAC beveiliging? Ga op je iPad eens naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in (onderaan) > Herstel alle instellingen > Herstel. Daarna iPad even helemaal uitzetten en weer opstarten.
Hier kun je meer informatie vinden over de iPad; www.iPadforum.tk
Het probleem zoals je omschrijft heeft vaak te maken met de beveiliging instellingen van de router zoals hierboven ook beschreven. Ik acht de kans zeer klein dat je iPad kapot is gezien deze je netwerk wel kan vinden.
Een mogelijke oplossing is om de WPA beveiliging op AES te zetten waarmee het wel goed zou kunnen functioneren.
Mocht je op deze manier niet verder komen verzoek ik je een mail te sturen met daarin je postcode en huisnummer zodat ik je hier telefonisch bij kan ondersteunen.
Deze mail kun je sturen naar webcare@upc.nl met het onderwerp 'Reactie Vara Kassa forum'
upcwebcare schreef op zaterdag 9 jun 2012, 12:05: @ruiterj
Het probleem zoals je omschrijft heeft vaak te maken met de beveiliging instellingen van de router zoals hierboven ook beschreven. Ik acht de kans zeer klein dat je iPad kapot is gezien deze je netwerk wel kan vinden.
Een mogelijke oplossing is om de WPA beveiliging op AES te zetten waarmee het wel goed zou kunnen functioneren.
Mocht je op deze manier niet verder komen verzoek ik je een mail te sturen met daarin je postcode en huisnummer zodat ik je hier telefonisch bij kan ondersteunen.
Deze mail kun je sturen naar webcare@upc.nl met het onderwerp 'Reactie Vara Kassa forum'
Alvast bedankt hiervoor.
Upc WebcareHartelijk dank voor uw medewerkingdie u aan mijn wilde geven inmiddels is het opgelost het was een nummer van site .com invoeren omdat een kennis van mij dat ook had en een mederwerker van kpn bij hem kwam met de oplossing Bedankt voor uw antwoord
freya schreef op zaterdag 9 jun 2012, 12:21: @upcwebcare:
Wel erg frappant dat UPC, nu er op de kassa website geklaagd wordt, wèl advies kan geven en niet toen de TS rechtstreeks met UPC contact opnam en toen simpelweg werd afgescheept met de mededeling 'we kunnen niets voor je doen, het ligt aan de iPad'.....
Freya
Freya, dat is op zich een modeverschijnsel aan het worden, niet alleen UPC doch alle (gerenommeerde) providers e.d. reageren hier op de site zoals o.a. ING, ZIGGO, Tele2 enz.
Misschien raakt toch een gevoelige snaar bij dergelijken die hier reageren als er geklaagd wordt. Klandizie!?!
Nou wil ik wel weten wat de oplossing precies was. "Moest het nummer daarvan invoeren" Welk nummer en waar invoeren. In de Ipad of in de Router?
Of u bedoelt de mac-code van de ipad invoeren in de ACL-lijst van de Router of u bedoelt de WPA beveiligingssleutel invoeren in de Ipad, wat nogal logisch is.
Ze bedoelde denk ik inderdaad het MAC adres (Wi-Fi-adres) van de iPad invullen op de router. Aangezien de MAC beveiliging makkelijk kan worden omzeild kun je het beter uitzetten op de router en voorkom je een hoop problemen. WPA2 met AES beveiliging werkt prima met de iPad.
Voor meer vragen en uitleg over de iPad kun je ook kijken op; www.iPadforum.tk
hereistom schreef op zondag 10 jun 2012, 21:21: Ze bedoelde denk ik inderdaad het MAC adres (Wi-Fi-adres) van de iPad invullen op de router. Aangezien de MAC beveiliging makkelijk kan worden omzeild kun je het beter uitzetten op de router en voorkom je een hoop problemen. WPA2 met AES beveiliging werkt prima met de iPad.
Voor meer vragen en uitleg over de iPad kun je ook kijken op; www.iPadforum.tk
Dat denk ik niet.
ruiterj schreef op zondag 10 jun 2012, 16:30: ... het zat hem in site.com router moest het nummer daar van enkel invoeren en de i Pad starte op ...
Denk eerder de beveiligingscode invoeren op de iPad, dat is zo voor de hand liggend dat iedereen vermoedelijk dacht dat het dát niet kon zijn.
freya schreef op zaterdag 9 jun 2012, 12:21: @upcwebcare:
Wel erg frappant dat UPC, nu er op de kassa website geklaagd wordt, wèl advies kan geven en niet toen de TS rechtstreeks met UPC contact opnam en toen simpelweg werd afgescheept met de mededeling 'we kunnen niets voor je doen, het ligt aan de iPad'.....
Freya
Bij WPA-PSK kan men een coderingssleutel maken van maximaal 63 karakters. Alleen kan (hoe kan het ook anders!) Apple daar totaal NIET mee overweg en dient een veel kortere sleutel gebruikt te worden.
Ik heb heel veen draadloze netwerken bij klanten met een 63karakter sleutel beveiligd. En allemaal kregen ze met die sleutel bij Apple producten geen verbinding, terwijl alle andere apparaten daar geen problemen mee hebben. Dus deugd het beleid van Apple niet.
Apple is stronteigenwijs en denken wel dat als zij iets bepalen dat de rest dan maar aan hun bepalingen moeten aanpassen. Niet dus. Maar dat is een andere discussie.
Sorry hoor, maar WPA2-AES is momenteel de industry standard, en wordt vooralsnog gezien als "niet te kraken" en kan ook tot 63 tekens. Als je WPA-PSK gaat gebruiken in plaats van WPA2-AES, dan kan het draadloze netwerk trager worden. WPA-PSK is veel langzamer dan WPA2-AES.
Dus dat Apple stronteigenwijs is lijkt me niet juist! Hier werk het prima op mijn iOS apparaten!
hereistom schreef op maandag 11 jun 2012, 00:41: Dus dat Apple stronteigenwijs is lijkt me niet juist! Hier werk het prima op mijn iOS apparaten!
Ga dan maar eens een 63 karakter sleutel op de beveiliging zetten. Apple kan daar niet mee overweg en dient de sleutel teruggebracht te worden tot (als ik me niet vergis) 12 karakter sleutels.
Oftewel: ondanks de standaarden kan Apple niet overweg met sleutels die langer zijn dan 12 karakters, terwijl de standaarden maximaal 63 karakter sleutels aan kan.
Wi-Fi Protected Access Wi-Fi Protected Access (WPA) is een systeem om veilige draadloze netwerken (wifi) op te zetten en is ontwikkeld nadat onderzoekers een aantal zwakke plekken in WEP (Wired Equivalent Privacy) hadden gevonden. WPA is gebaseerd op een deel van de 802.11i-standaard van IEEE en bedoeld als tussenoplossing voor de problemen met WEP terwijl de nieuwe draadloze veiligheidsstandaard (802.11i) werd ontwikkeld. Certificatie van producten met WPA is begonnen in april 2003; de volledige 802.11i werd geratificeerd in juni 2004. WPA is bedoeld om gebruikt te worden met een IEEE 802.1X-authenticatieserver die elke gebruiker verschillende sleutels geeft, maar kan ook gebruikt worden in de zogenaamde pre-sharedkeymode (PSK) waarbij de sleutel door de gebruiker zelf moet worden ingevoerd. WPA gebruikt RC4 met een 128 bitssleutel en een 48 bits initialisatievector (IV). Een belangrijke verbetering ten opzichte van WEP is het gebruik van het Temporal Key Integrity Protocol (TKIP) dat ervoor zorgt dat de sleutels regelmatig en automatisch worden gewijzigd. De Cyclic Redundancy Check (CRC) gebruikt in WEP is onveilig: het is mogelijk om, zonder de WEP-sleutel te weten, de inhoud van een versleuteld pakket en de CRC zo te wijzigen zodat het pakket nog steeds als goed zal worden herkend. WPA gebruikt een veel veiliger algoritme genaamd Message Integrity Check (MIC). De MIC in WPA wordt ook berekend over een pakketteller zodat een cryptoaanval waarbij bestaande pakketten worden herhaald (zo goed als) onmogelijk wordt. De grotere sleutel en initialisatievector, het regelmatig wisselen van de sleutels en de toevoeging van de MIC lossen de bekende problemen met WEP op en maken het inbreken in een draadloos netwerk op basis van WPA veel moeilijker. Een aanval op RC4 is echter denkbaar ondanks de grotere sleutel en IV. De Wi-Fi Alliance zal de term WPA2 gaan gebruiken voor de volledige IEEE 802.11i-standaard. De Wi-Fi Alliance gebruikt de termen WPA(2)-personal en WPA(2)-enterprise voor wifi-interoperabiliteitscertificatie. WPA(2)-personal wordt gebruikt voor WPA in pre-sharedkeymode (PSK) terwijl WPA(2)-enterprise wordt gebruikt bij WPA in combinatie met een authenticatieserver.
ikbenik schreef op maandag 11 jun 2012, 02:09: Ga dan maar eens een 63 karakter sleutel op de beveiliging zetten. Apple kan daar niet mee overweg en dient de sleutel teruggebracht te worden tot (als ik me niet vergis) 12 karakter sleutels.
Oftewel: ondanks de standaarden kan Apple niet overweg met sleutels die langer zijn dan 12 karakters, terwijl de standaarden maximaal 63 karakter sleutels aan kan.
Ik heb hier WPA2-AES met een 63 karakter sleutel op mijn WiFi netwerk en dat werkt perfect met mijn iPad en iMac! Dus ik snap niet hoe je erbij komt dat dat niet zou werken?
wifi verbinding Ipad instellen 1 kies instellingen Algemeen 2 kies wifi 3 kies naam netwerk bij voorbeeld ziggo 4 kies router type het ip adres in 5 ok probeer dit eens misschien werkt het
brui0929 schreef op maandag 11 jun 2012, 11:39: wifi verbinding Ipad instellen 1 kies instellingen Algemeen 2 kies wifi 3 kies naam netwerk bij voorbeeld ziggo 4 kies router type het ip adres in 5 ok probeer dit eens misschien werkt het
Lijkt me sterk, maar gelukkig voor TS werkt het al.
21-06-2024
Goede morgen
Wij mijn man en ik rijden beide een scootmobiel vanuit de gemeente Heiloo WMO op zich zijn wij er blij mee dat die mogelijkheid bestaat .
Ik rijd al 26 jaar en mijn man 11 jaar
in het verleden bij Hulpmiddelencentrum ook het een en ander meegemaakt 3x een wiel verloren
onder het rijden (3 wieler) en dat de scootmobiel of bij het sturen naar links of naa
...
Lees meer
Hutson laat een filmpje zien op FaceBook en als je dan op bestellen drukt, kom je op hun website terecht en daar laten ze een op het eerste gezicht het zelfde product zien, maar dit blijkt een ander product te zijn met minder toepassingen en veel kleiner. Als je daar over gaat klagen, dan zeggen ze dat het voldoet aan de gegevens op hun site, maar lang niet met de gegevens van het reclame fil
...
Lees meer
Wij zien in onze wijk met Portaal sociale huurhuizen dat er rare verschillen worden gemaakt in het vernieuwen van de oude, schimmelige badkamers. Er is een schimmige selectie gaande waar we de vingers niet achter krijgen. Hetzelfde geldt voor de even oude keukens. Mag dat zomaar?
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer