Ik heb een iPhone x en zit bij t-mobil en heb problemen met het netwerk
Ik heb een simkaart/abonnement bij t-mobile en een iPhone x gekocht bij Apple maar kan bijna niet bellen of gebeld worden.
Ben hier over al bijna een jaar met Apple en t-mobile aan het vechten om het probleem op te lossen.
Apple zegt dat het probleem bij t-mobile zit en t-mobile wil mijn niet helpen om dat ik de tel bij Apple heb gekocht.
Ik ben radeloos kunt u mijn helpen????
Probeer eens een simkaart van een andere provider (van een kennis bv). Werkt dat goed dan zit het probleem niet in de telefoon en moet T-mobil het probleem oplossen. In dat geval kunt u ze binnen een bepaalde tijd de kans het op te lossen. Zo niet stap dan over naar een andere provider.
Beste Gerbera
Lees de reactie van Poussan even hieronder; je trekt nét iets te snel en te gemakkelijk de conclusie dat het aan de provider ligt.... Hier is toch echt Apple de boosdoener....
Je advies zou, om consequent te blijven moeten luiden, stap over naar een ander merk telefoon.
Beste GWP, u heeft het niet helemaal begrepen wat ik schrijf. Als een andere simkaart wel werkt is de telefoon prima en zit het probleem bij de provider. Lees dan ook even de tip van @tijger1. En lees ook nog even de vraag van de TS die ook niet weet of het probleem bij de telefoon of provider zit. En wat Poussan schrijft is a) een uur later en B) heeft dat ergens gelezen en C) als de TS de telefoon via T-Mobil had aangeschaft had deze hetzelfde probleem gehad..Ik trek dus geen conclusie, dat maakt u er van.
Beste Gerbera
Ik heb je juist erg goed begrepen. Je zegt dat als het goed werkt met dat toestel bij een andere provider dat dan het toestel OK is en dat het aan T-Mobile ligt en dat zij het probleem moeten oplossen. a) die gevolgtrekking is te gemakkelijk genomen omdat het nog altijd aan het toestel kan liggen en b) het toestel is aangeschaft bij Apple en de overgrote meerderheid van iPhone-X gebruuikers ervaart geen problemen. Als het niet goed werkt is het dus aan Apple om dit op te lossen. Als Apple vindt dat T-Mobile een probleem heeft, dan moet Apple daarop T-Mobile aanspreken en dat samen oplossen, maar ze moeten dat niet hun klant in de schoenen schuiven. De klant kan met zijn probleem niet bij T-Mobile aankloppen omdat het toestel daar niet is gekocht en omdat de overgrote meerderheid van die toestellen van hetzelfde type en dezelfde software gewoon goed werkt op hun netwerk Je advies om van provider te wisselen is dan ook te snel gegeven.
Voor de goede orde, ik ben niet speciaal fan van T-Mobile of anti-Apple, maar ik vind dat hier Apple fout is en dat T-Mobile niets te verwijten valt. Een stukje rechtvaardigheid in mijn ogen.
Er zal toch een reden genoemd zijn waarom T-mobile naar Apple verwijst en andersom.
Hoe zit het met de dekking van T-mobile op jouw adres.
https://www.t-mobile.nl/dekking
Schijnt een welbekend probleem te zijn. Internet staat er vol mee.
ik zou maar overstappen naar ern andere provider.
Beste Tijger1
Lees de reactie van Poussan even hieronder; je trekt nét iets te snel en te gemakkelijk de conclusie dat het aan de provider ligt.... Hier is toch echt Apple de boosdoener....
Je advies zou, om consequent te blijven moeten luiden, ik zou maar overstappen naar een ander merk telefoon.
Hallo MarcBruin ,
U bent niet de enige met dit probleem , klik op de rode regels .
Heb je je toestel niet bij T-Mobile maar bij een telecomwinkel gekocht, dan zul je daar moeten langsgaan voor een vervangend toestel of een andere oplossing.
https://www.iculture.nl/nieuws/nog-steeds-problemen-met-iphone-8-en-x-op-t-mobile-netwerk/
https://www.google.nl/search?q=Ik+heb+een+iPhone+x+en+zit+bij+t-mobil+en+heb+problemen+met+het+netwerk&oq=Ik+heb+een+iPhone+x+en+zit+bij+t-mobil+en+heb+problemen+met+het+netwerk&aqs=chrome..69i57j69i60&sourceid=chrome&ie=UTF-8
https://tweakers.net/nieuws/134641/t-mobile-heeft-nog-geen-oplossing-voor-wegvallende-verbinding-op-nieuwe-iphones.html.
Neem eens contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .
https://www.juridischloket.nl/contact/#
Aan wie het ligt?
Het probleem zit in ieder geval niet alleen bij t-mobile
https://www.tabletsmagazine.nl/2018/02/gebruikers-iphone-x-melden-problemen-met-belfunctie/
U zou eens een prepaidkaartje van de Hema €1 of kruidvat €5 kunnen proberen, niet geschoten is altijd mis.
Ik heb ergens gelezen dat het probleem voortkomt uit het niet ondersteunen door de iPhone van bepaalde radiofrequenties die in Nederland alleen door T-Mobile worden gebruikt. Het betreft een frequentieband die gebruikelijk is en door de telecomstandaarden wordt voorgeschreven als te gebruiken in de GSM telefonie. Slechts een klein deel van de iPhones ondersteunt de frequenties niet (ligt meen ik aan de gebruikte processor) waardoor omruilen van het toestel vaak helpt (je krijgt er een met een ander type processor). De fout zit daarmee in de iPhone en T-Mobile kan hier niets aan veranderen. Ze kunnen de gebruikte frequentie (die door de Nederlandse overheid voor gigabedragen zijn geveild aan de providers) niet uitzetten en ze kunnen een toestel dat een heel normale frequentie niet ondersteunt niet dwingen dat wel te doen). Dus ondanks dat het probleem met een toestel op andere netwerken (in Nederland) niet voorkomt, het toestel is wel degelijk niet goed en moet worden omgeruild (want ik neem aan dat op de doos staat dat de bewuste frequenties ondersteund worden, maar dat is dus niet zo). Apple is hiermee de boosdoener, maar zoals zo vaak laat Apple het gewoon op zijn beloop en geeft niet thuis. Overigens moeten gebruikers van de betreffende iPhones op andere Nederlandse netwerken zich ervan bewust zijn dat het probleem toch ook bij hun kan optreden als ze naar het buitenland gaan en daar op een netwerk komen dat ook de bewuste frequenties gebruikt. Heb je het toestel bij T-Mobile gekocht, dan moeten zij er voor zorgen dat u een ander toestel krijgt dat wel OK is, maar is het toestel elders aangeschaft zoals in uw geval, dan moet dat bedrijf zorgen dat u een goed toestel krijgt. Aankloppen bij T-Mobile heeft in dezen geen zin want ze kunnen er niets mee. Andere modellen iPhones en Android telefoons (voor zover ik weet) kennen het probleem niet want ze houden zch keurig aan de standaard en ondersteunen gewoon alle frequentiebanden die zijn voorgeschreven.
Heb inmiddels een telefoons geruild met mijn vriendin en heb nu een iPhone 7 en ondervind daar totaal geen problemen mee.
Alles werkt juist en coreckt
Heeft uw vriendin nu dat probleem van u of heeft ze een andere provider en daar werkt alles prima?
Het zelfde type klacht had ik bij Telfort met een "chinese" One Plus one.(Apple komt ook uit China toch?)
Anyway, de frequentie banden van de One Plus One waren niet geschikt voor Telfort en KPN. Ze wilden me daar ook absoluut niet in verder helpen.
A.D.H.V. tip van het forum van One Plus ben ik juist naar T-mobile overgestapt en heb nooit meer problemen. (inmiddels 2 telefoons verder)
Ik heb dus nooit klachten over T-mobile.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Geachte forumleden,
Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....
Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?
Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Lees meer
Glasvezel voor de prijs van een auto!!
Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer
Is botox gevaarlijk voor rimpels
Is botox voor rimpels ongevaarlijk en hebt het nadelen Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer