ed
door edmundo Feb 20, 2017 om 22:37
Computers & telefonie

Ik heb eind vorig jaar een GRATIS proefperiode van 14 dagen aangevraagd bij Usen

Ik heb eind vorig jaar een GRATIS proefperiode van 14 dagen aangevraagd bij Usenet. Als er niet binnen die 14 dagen werd opgezegd zou  er automatisch worden overgegaan tot een jaarabonnement. Ik heb binnen die 14 dagen opgezegd. Heb hier ook een bevestiging van. Ondanks dat schrijven ze elke maand geld van mijn rekening af . Die incasso hed ik inmiddels geblokkeerd. Ik hoorde pas nadien dat er veel mensen soortgelijke klachten hebben met Usenet. Deze organisatie lijkt mij nu verdacht. Heeft iemand hier ook ervaring mee en wat te doen ?

2758 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2017 om 22:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat u ook de onterechte incasso's hebt gestorneerd. Die bevestiging zorgvuldig bewaren.

Waarom zou u verder nog iets doen?

ed
door edmundo Feb 22, 2017 om 14:24
2 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor je reactie TIJGER1. De onterechte incasso's heb ik inderdaad gestorneerd. Die bevestiging bewaar in natuurlijk zorgvuldig.  Maar ze blijven mailtjes sturen dat ze het geld niet hebben kunnen innen.

costnix
door costnix - Feb 21, 2017 om 00:03
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u deze kleine lettertjes gelezen?
* Binnen de testperiode kan je kiezen uit twee verschillende prijsformules. Als je in die tijd geen ander pakket kiest of niet opzegt, wordt je lidmaatschap automatisch verdergezet met het tarief Usenet Flex van 9,49€/maand (9 maanden – totaal 85,41€).

ed
door edmundo Feb 22, 2017 om 14:26
2 Antwoorden / 2 Vragen

Heb ook de kleine lettetjes gelezen. Daarom heb ik ook binnen de testperiode opgezegd zodat ik niet vastzat aan een abonnement

ma
door malhy2 - Feb 21, 2017 om 09:24
309 Antwoorden / 13 Vragen

@tijger1 heeft volkomen gelijk.
Waarom zou u nog wat doen.
Om Uw gemoed gerust te stellen zou u ze nog kunnen contacten ( bellen / chatten ) en vragen waarom ze geld hebben afgeschreven terwijl u netjes heeft opgezegd.
Mail ze dan het bewijs en houd het daarbij.

Ed

ed
door edmundo Feb 22, 2017 om 14:31
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben ook van plan niets meer te doen maar ze blijven  mailtjes sturen dat ze het bedrag niet kunnen innen. Ik heb ze ook gevraagd waarom ze geld hebben afgheschreven maar kreeg geen antwoord op die vraag. Ik heb inmiddels ook hun bevestiging van de opzegging naar ze gemaild.

Ed

ge
door gewicht - Feb 21, 2017 om 09:51
170 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt een bevestiging van je tijdige opzegging, goed bewaren en elke keer weer de afschrijving storneren tot ze het eindelijk door hebben dat je er niet intrapt.

ed
door edmundo Feb 22, 2017 om 14:33
2 Antwoorden / 2 Vragen

De bevestiging van mijn tijdige opzegging bewaar ik natuurlijk goed en ik heb al hun incasso's in de toekomst ook geblokkeerd

Yo
door Youriy - Feb 22, 2017 om 14:34
12 Antwoorden / Vragen

Je kunt via de bank een incassant ook blokkeren, dan hoef je niet meer iedere keer te storneren.

ed
door edmundo Feb 22, 2017 om 14:38
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb die incassant ook via de bank geblokkeerd. Maar ben ik bang dat ze straks toch proberen te incasseren onder een andere naam.

tijger1
door tijger1 Feb 22, 2017 om 15:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gewoon uw rekening heel regelmatig in de gaten houden dus.

Yo
door Youriy Feb 22, 2017 om 15:47
12 Antwoorden / Vragen

Dat kan niet zomaar, er moet wel een incassomachtiging zijn.

tijger1
door tijger1 Feb 22, 2017 om 15:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@youriy. Maar die hoeft dat bedrijf niet vooraf aan de bank te laten zien.

Yo
door Youriy Feb 22, 2017 om 17:10
12 Antwoorden / Vragen

Dan zijn ze wel snel uitgebankierd.

ed
door edmundo Feb 23, 2017 om 09:53
2 Antwoorden / 2 Vragen

Voor de testperiode moest ik 1 euro betalen via Ideal. Tijdig opgezegd. Dus nooit een machtiging gegeven .

ne
door neodutchio Feb 23, 2017 om 10:41
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Dat is nu net de truc. Met het overmaken van die ene euro bent u akkoord gegaan met de incasso. Ten minste, dat stellen zij aangezien dat in hele kleine lettertjes vermeld staat. Gelukkig is hier al eerder een uitspraak over gedaan dat dit niet rechtsgeldig is.

ed
door edmundo Feb 23, 2017 om 14:52
2 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor je reactie NEODUTCHIO. Waar kan ik die uitspraak zwart op wit vinden dat het niet rechtsgeldig is dat ik door het betalen van die ene euro akkoord ga met een incasso?

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Feb 23, 2017 om 10:51
7372 Antwoorden / 14 Vragen

@tijger1 schreef;
@youriy. Maar die hoeft dat bedrijf niet
vooraf aan de bank te laten zien.

Een bedrijf mag pas incasseren via incasso als er een incassocontract is afgesloten met zijn bank.

bron;

ed
door edmundo - Mar 16, 2017 om 19:52
2 Antwoorden / 2 Vragen

Nu krijg ik na 3 maanden een aanmaning uit Duitsland (met taalfouten) van Usenet.nl en daar komen zomaar nog aanmaningskosten bij. Doe ik er goed aan om hiervoor een een advocaat in te schakelen? Gaarne uw advies. Groet