mu
door muts40 Jun 11, 2004 om 12:11
Computers & telefonie

Ik heb geruis op de telefoon kabel sinds de aansluiting van adsl

Sinds februari 2004 ben ik aangesloten op internet.Vanaf het begin heb ik problemen met veel geruis in de telefoon kabel.Ik heb hierover de KPN gebeld en ze hebben mij bevestigd dat het probleem bij ons ligt. Alles werkt verder perfect, maar als boven boven de fax en de 2e telefoon in wel pluggen, dan kan ik niets verstaan door het geruis in de kabel.Ik kan dus maar één telefoon aansluiting gebruiken. Dit is erg onhandig, want als ik boven op mijn kantoor zit moet ik telkens de draadloze telefoon meenemen. De KPN wilt dit probleem komen bekijken en eventueel oplossen, maar dat tegen een vrij duur tarief.Terwijl ik een aansluiting van de adsl via de KPN loopt moet ik dit zelf maar uitzoeken. Fijne service van de KPN, vind je niet? Wel en lusten maar geen lasten!!!!.Nu wil ik vragen of er andere internet gebruikers zijn die dit probleem op hebben of hoe dit opgelost kan worden.

MVG Lianne

561 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 11, 2004 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er moet gezorgd worden dat de splitter VOOR de telefoontoestellen wordt geplaats. Dit om de hoge frequentie van ADSL te scheiden van de lage frequentie van telefonie (dit veroorzaak de ruis op het 2e toestel en de fax). Mijn advies is om de splitter te plaatsen op het punt waar de telefoonkabel het huis binnen komt en van daar uit een nieuwe kabel te trekken naar de adsl router.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2004 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

En nog even een toevoeging:
Er is behalve een verkeerde aansluiting nog een tweede oorzaak voor deze ruis en dat is een defecte splitter...

Groet.

ve
door verwijderd - Jun 21, 2004 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Lianne,

Deze ruis-problemen wijzen altijd op een verkeerde aansluiting van de de splitter op de telefoonlijn.
Het meest voorkomende euvel is dat er tussen het IS/RA punt (waar de telefoonlijn het huis binnenkomt) en de splitter iets zit aangesloten dat er niet hoort.

Ik heb een pagina op Internet staan waarop ik op een eenvoudige manier uitleg hoe e.e.a. aangesloten dient te worden.

http://home.hccnet.nl/mdejong.1/

Kijk hier eens, misschien kun je het probleem dan ontdekken.
Groet en succes.

ve
door verwijderd - Jun 21, 2004 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Interprice,Ik wil je bedank voor je oplossing, want het heeft echt geholpen.Bedankt Lainne

ve
door verwijderd - Jun 21, 2004 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Lianne,
fijn dat het probleem opgelost is en bedankt voor het terugmelden...

Groet.
Enterprise

ve
door verwijderd - Nov 17, 2005 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Enterprice, ik stuur je even rechtsstreeks een vraagl over een gek-probleem. Ik heb dit berichtje inmiddels ook op de algemene website staan bij vraag en antwoord. Maar je hebt mijn in 2004 goed geholpen met het geruis op da telefoonlijn dus ik hoop dat je met deze vraag ook raad weet:

Ik heb een probleem met de nummerweergave op mijn telefoon (kpn)Sinds ik adsl heb had ik eerst veel geruis op de telefoonlijn maar dat is inmiddels opgelost (probleem van 2004)Ik kreeg een goed advies via deze website van Enterprice.Na een tijdje werkte de nummerweergave niet meer op de telefoon. Ik heb gebeld met kpn en zouden het toen eens gaan resetten en naar drie dagen zou dit verholpen zijn volgens de kpn. Maar daar is nooit niets van gekomen .Ondertussen heb ik dus mijn abonement op gezegd, want betalen voor iets wat het niet doet daat gaat niet op!!!!De kpn snapt het probleem ook niet maar zeggen dat ze wel langs willen komen, maar misschien weet iemand hier de oorzaak van en heeft dus een goede oplossing zodat alles weer werkt. Ik wil heel graag dat de nummerweergave weer gaat werken.Wie kan mijn daar bij helpen?Zovast bedankt voor de reacties.

mvg lianne

ve
door verwijderd - Mar 29, 2013 om 02:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal zinloos gebabbel achteraf. Feilloze controle is onmogelijk. Ook artsen en al hun gevolg kunnen fouten maken. Echter als het over mensen gaat en fouten zwijgt meteen het hele systeem en creëer en voed je deze angst . Een oplossing zou maatschappelijk te accepteren dat artsen fouten maken en dat anderen aanwezig ook gewoon kunnen ingrijpen en zeggen wat er fout gaat zonder in de modus van ik weet van niets te gaan.

Probeer het me voor te stellen. Je hebt nachtdienst en je bent gekwalificeerd en je moet 32 bedden de nacht doorbrengen samen met collega. Gaat meestal goed, maar door de stress en doodsangst van 1 patiënt mis je de dood van een ander die met medicijnen op tijd nog jaren had kunnen leven.

De dode wordt netjes afgevoerd met medische complicaties als excuus. En de familie zou uitbarsten in woede maar accepteert deze uitleg. En iedereen zwijgt en laat het systeem intact.

Want dat systeem voorkomt en verdoezeld eventuele fouten heel effectief en beide nachtdienders moeten straks 48 bedden doen.