ho
door honza23 Sep 21, 2012 om 14:13
Computers & telefonie

Inloggen lukt niet

Ik ben lid van een bepaalde website, en voor het inloggen gebruik ik een emailadres en een wachtwoord. Nu had ik deze week speciale beveiligingssoftware van de ING geïnstalleerd, en deze website als veilig gemeld. Deze software beveiligt speciaal inloggegevens. Vanaf de volgende dag kon ik opeens niet meer op die website: als ik nu de inloggegevens invoer en Enter, krijg ik gewoon weer een pagina om opnieuw in te loggen, net alsof de inloggegevens niet door zijn gekomen (geen melding foute gegevens). Ik heb dat programma uit gezet, pagina verwijderd, zelfs hele programma verwijderd, alle program files verwijderd, niets helpt: ik kom die website niet meer in. Zowel met I.E.9 als met Chrome. Echter, ga ik naar mijn desktop (Linux, Firefox en Chrome) dan kom ik er wel gewoon in. Iemand enig idee ? ps: deze laptop draait op Windows Vista.

5005 48 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo honza23,

Je zou eens systeemherstel kunnen proberen met een datum vóórdat je dat progje installeerde.

Suc6

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Honza,

De beveiligings software die je geinstalleerd hebt waar heb je die vandaan?
Hopelijk niet via een e-mailtje van ING?
ING hoeft namelijk HELEMAAL NIETS op jou pc te installeren en zeker geen beveiligings software.
Ik wil je niet bang maken maar voordat je 100% zeker weet dat dit ook inderdaad software van de ING bank is (Even bellen) zou ik je laptop/PC NIET meer gebruiken.

Mocht je al naar de website zijn toegegaan en je naam/wachtwoord/ pincode of wat dan ook hebben ingevuld, neem dan zeker METEEN contact op met de bank.

Verder voor iedereen . .
LEER het nu eens dat mailtjes NIET te vertrouwen zijn.
Ik stuur u zo een mailtje wat getekend is door Obama en als afzender heeft "@Whitehouse.gov"

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even als nabrander.
Mocht het inderdaad zo zijn dat deze software NIET van ING zelf afkomstig is, laat dan je pc/laptop volledig wipen en opnieuw installeren.
Laat dit doen door iemand die weet waar hij mee bezig is.
Met respect voor de hobbyist, maar gewoon de c:\ schijf formateren en Windows opnieuw installeren is NIET voldoende.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

En vergeet dat systeemherstel ook maar.

Daarnaast zal je al je login gegevens en wachtwoorden moeten gaan veranderen vanaf je desktop.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

De ING heeft geen speciale beveiligingssoftware! U heeft waarschijnlijk nu Malware geïnstalleerd!
Installeer MalwareBytes en laat die een volledige scan doen, alles wat hij vindt verwijderen, daarna ook uw virusscanner een volledige scan laten doen.
Daarna kijken of die 'beveiligingssoftware' is verwijderd en al uw wachtwoorden veranderen!

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp niet dat u dat zomaar doet, zoveel waarschuwing dat u niet op email's moet reageren zon dat u eerst na gaat of het wel werkelijk van ing afkomt. Als u eerst in het programma van de bank ingaat voor dat u zeker weet dat het van hun afkomt kan u bij mijnvragen op het scherm, daar informatie daar over krijgen of dit klopt.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

aan iedereen die reageerden: a.u.b. beter lezen !

nee, ik heb niet op emailtjes gereageerd, heb geen malware, heb geen virus
en ja, ING heeft wel degelijk speciale software: tik maar even in www.ing.nl/cleaner
is speciale software om trojans etc te verwijderen en om toekomstige virussen tegen te houden
wordt vooral uitgegeven door banken, beschermt inloggegevens
dus nee, er is geen virus op mijn computer...
heb al contact gehad met de fabrikant, en met de ING; die waren ook verrast dat dit kon gebeuren

dus: zou iemand gewoon mijn originele tekst nog eens kunnen lezen en dan na kunnen denken over een antwoord ?

systeemherstel werkt trouwens niet, Vista probleem dat bekend schijnt te zijn

iemand daar een idee over ? ik lees op forums dat in veilige modus systeemherstel bij Vista wel werkt ?

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@honza23,

Als je ING Trusteer Rapport bedoelt ..... dat beschermt echt niet je inloggegevens zoals je in je vraag stelt.
Is gewoon een tooltje om 'ongedierte' te verwijderen als je al besmet bent.

....ik lees op forums dat in veilige modus systeemherstel bij Vista wel werkt ?.....
Waarom probeer je dat dan niet?

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad is die ING Trusteer Rapport software geen beveiligingssoftware!
En als u toch contact had met ING waarom heeft u daar dan niet gevraagd voor de oplossing?
Verwijder gewoon die software van uw computer!

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

@honza23,
het zou kunnen dat het door u geïnstalleerde programma nog via het configuratiescherm verwijdert moet worden.
Vr.Gr. sjoppie

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hereistom,

.....Verwijder gewoon die software van uw computer!.....

Toch ook maar even lezen:

.....Ik heb dat programma uit gezet, pagina verwijderd, zelfs hele programma verwijderd, alle program files verwijderd, niets helpt: .....

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer dat je enigzins geirriteerd reageert
Is niet nodig.
Ik ben werkzaam in de IT en de waarschuwingen die we gaven waren zeker goed bedoeld.
Als de ING nu ook al anti4rus software en firewalls gaat leveren vraag ik me af hoe lang het duurt voordat Microsoft zich op het bankwezen stort.
Afijn dat was het stukje sarcasme.
Terug naar baic.
2 virusprogramma's en/of 2 firewalls op een PC is vragen om problemen, dus zorg er voor dat er 1 van elk draait.

Daarnaast heb je bij internet explorer de mogelijk om deze te resetten naar alle default waarden (Plugins etc worden uitgeschakeld)
Internet opties--> geavanceerd --> opnieuw instellen.
Je hebt dan een paar opties, tot het volledig wissen van alle cookies, historie etc.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

goh, lezen in Nederland is inderdaad niet meer wat het geweest is....

HET PROGRAMMA IS AL VERWIJDERD (met config.scherm, en daarna de logfiles los)

en zou ik het hier vragen als ING het antwoord wist ??

en Trustee Rapport is weld egelijk een (extra, naast je normale virusscanner) beveiligingssoftware; tot voor kort gebruikte de ING een programma van Fox-It en dat was inderdaad alleen het verwijderen van troep, Rapport beschermt ook tegen toekomstige specifieke trojans, met name die op inloggegevens jagen

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Honza,

Deinstallatie van een prograam is vaak onvolledig.
Nagenoeg elk programma laat een footprint na.
Het programma dat jij beschrijft zou best wel eens een aantal firewall regels aangepast hebben of iets in de registry laten staan.

Zoals ik het lees bekijkt het progje de plugins en addons etc van je browser.

Heb je deze al eens gereset zoals in een paar posts hoger? Of heb je dat niet gelezen.

Daarnaast . .
De mensen die hier reageren doen dit op vrijwillige basis zonder er ook maar 1 cent voor betaald te krijgen.
Sterker nog ze proberen een probleem op te lossen dat je zelf veroorzaakt hebt.
Een beetje vriendelijkheid zou zeker op zijn plaats zijn.

Als je het probleem wil oplossen dan is dat vrij eenvoudig, formateren en de zaak opnieuw installeren.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

hcroij: niks mis met sarcasme :)

verder ot: uw opmerkingen over internet explorer zijn aardig maar daar ligt denk ik het probleem niet, immers, het probleem doet zich ook voor met Chrome (zoals vermeld)
over uw volgende posting, de laatste: juist op aanraden van de fabrikant heb ik eerst het programma verwijderd, en daarna alle restanten; er zou dus niets meer over mogen zijn...
formateren en opnieuw installeren? dat risico is me te groot, dan zet ik nog liever Linux ernaast, is 10x zo snel gedaan en werkt ook; maar dat lost het probleem niet op en dat wil ik liever wel
"Zoals ik het lees bekijkt het progje de plugins en addons etc van je browser."; maar ja, het programma is er niet meer...
(en dus is er ook nog maar 1 anti-virus actief, daar ligt het dus ook niet aan)
zoals gezegd: het lijkt er op dat de inloggegevens gewoon helemaal niet verstuurd worden
wat zou u er van denken ? een programma wat er niet meer is, maar toch nog invloed heeft ? ikzelf dacht er aan om via een herstelpunt te werken, op een moment vlak voor dat programma er kwam ? nu werken herstelpunten niet bij Vista maar ik he al gevonden dat dat waarschijnlijk in een veilige modus wel werkt...

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hcroy,

.....Als je het probleem wil oplossen dan is dat vrij eenvoudig, formatteren en de zaak opnieuw installeren. .....

Dat is wel erg ingrijpend al lost het 't probleem natuurlijk wel op. ;-)

@honza23,

Systeemherstel al geprobeerd?
Misschien een tip: als je een programma zeker helemaal wilt verwijderen gebruik dan revo uninstaller (even naar beneden scrollen en onder Freeware klikken) en gebruik optie4 (=gevorderden) om ook alle vetgedrukte registersleutels te verwijderen. Let wel op: soms moet je even op + klikken om een sleutel verder te openen totdat je bij de vetgedrukte komt.
Wat je nu dus zou kunnen doen .... progje opnieuw installeren en nogmaals verwijderen met behulp van Revo.

Suc6

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.trusteer.com/support/en/solve-issue

De website van Trusteer waar ze mogelijke oplossingen voor problemen aandragen.

Zo te zien gaan ze er wel an uit dat trusteer nog geinstalleerd is,

suc6 gewenst

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

honza23 schreef op vrijdag 21 sep 2012, 20:10: hcroij: niks mis met sarcasme :)

wat zou u er van denken ? een programma wat er niet meer is, maar toch nog invloed heeft ?

Bij meerdere browsers op de zelfde pc,
lijkt me idd meer een firewall achtig probleem. Niet dat ik wil aanraden je firewall maar uit te laten maar kun je het eens even zonder proberen.

Systeem herstel zou op zich een optie zijn, maar ik weet (gelukkig :-)) niet al te veel van Vista.

Je praat over een laptop dus je zou volgende truc eens kunnen proberen alhoewel ik niet weet of hij op Vista werkt;
Windoos (7) maakt per "verbinding" firewall regels aan.
Heb je het zelfde probleem als je via een kabeltje werkt?
Ik betwijfel het maar je moet wat uitsluiten lijkt me.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zit wat te browsen naar je probleem en kom best wel wat hits tegen.

Zijn onderstaande mappen ook weg?
c:\program files (x86)\Trusteer
c:\programdata\Trusteer
c:\users\JOUWNAAM\AppData\Local\Trusteer

Kortom Trusteer laat een shitload aan footprints na.
Als je met regedit overweg kunt is het advies handmatig zoeken op "trusteer"en de gevonden key's verwijderen.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3: ik ben altijd huiverig om aan het register te komen, ben dan veel te bang dat ik dingen weggooi of beschadig waar ik af moet blijven....maar ik zal de tip bewaren, kan ooit misschien nog wel van pas komen

hcroij: ik zal het vanavond eens even proberen zonder firewall (moet nu zo even weg); overigens: de Windows Firewall staat bij mij standaard al uit, ik gebruik de firewall van mijn anti-virus, dat van dat kabeltje zal ik ook eens gebruiken, sowieso bedankt voor de tips en die opmerking over W7: schijnt dat W7 een verbeterde Vista is dus die opmerking over firewall regels snijdt hout :-)

ik zal na afllop even de resultaten melden...

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Register is idd best gevaarlijk als je niet weet wat je doet.

Als je aan het register gaat morrelen maak dan eerst een export er van en zet die op c:\ of zo iets (makkelijk bereikbaar).

Je moet nogal grof te werk gaan wil je PC zelfs niet meer in veilige modus opstarten.
Doet hij het niet goed meer dan kwestie van met verkenner op het geexporteerde bestandje klikken en importeren dat is je registry weer als vanouds.

Als je netjes bent en alleen de keys met Trusteer verwijder zal het wel meevallen hoor.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees anders ook eens KLIK EVEN HIER, wat naar beneden scrollen de oplossing van just.try.this.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

" Zijn onderstaande mappen ook weg?
c:\program files (x86)\Trusteer
c:\programdata\Trusteer
c:\users\JOUWNAAM\AppData\Local\Trusteer "

de bovenste was al weg, de \ toest zit niet op m'n laptop.....(enig idee hoe die te krijgen, heb uiteindelijk jouw tekst gekopiëerd...); die laatste 2 zijn nu dus ook weg, helpt niets

had al de firewall uitgezet: helpt niet
bekabeld internet: helpt ook niet

" Als je met regedit overweg kunt is het advies handmatig zoeken op "trusteer"en de gevonden key's verwijderen. "
Redegit zegt me niets....

" Als je aan het register gaat morrelen maak dan eerst een export er van en zet die op c:\ of zo iets (makkelijk bereikbaar).

Je moet nogal grof te werk gaan wil je PC zelfs niet meer in veilige modus opstarten.
Doet hij het niet goed meer dan kwestie van met verkenner op het geexporteerde bestandje klikken en importeren dat is je registry weer als vanouds.

Als je netjes bent en alleen de keys met Trusteer verwijder zal het wel meevallen hoor. "

zelfs dit zegt me niets (verkenner, importeren, exporteren)

ik denk dat ik via de veilige modus ga proberen naar een herstelpunt te gaan...

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, ik heb dus ook maar even gelezen en waar het de software betreft zit je er dus gruwelijk naast. De software beveiligt helemaal geen inloggegevens in het algemeen.

Het programma
- verifieert dat je daadwerkelijk met de website van de bank verbonden bent.
- als die connectie geverifieerd is, wordt communicatie tussen de bank en jou afgesloten, zodat niemand meer op die connectie kan meeliften
- programma creëert een tunnel voor veilige communicatie, zodat zelfs al zal je malware op je computer hebben, deze toch niet bij je inloggegevns kan komen

Trusteer FAQ

Het is dus al niet wat ING stelt dat het is. Een tool om virussen te verwijderen.

Het is heel goed mogelijk dat, omdat jij die website hebt aangemeld, Trusteer dit verifieert en dus niet de juiste response krijgt, omdat die website dus niet de ING is en jou dus vervolgens blokkeert.

Nog meer goed nieuws. Trusteer is een Israelisch bedrijf. Belangrijkste investeerder is Shlomo Kramer, mede oprichter van Check Point Software, het bedrijf dat Zone Alarm op de markt brengt. Als dat nu betekent dat het zich net zo in je systeem graaft als Zone Alarm wens ik je veel sterkte bij het verwijderen.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 22:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kan het is proberen met REVO uninstaller dat werk het hete register ook door. Heb ik ook vaak al jeren met succes gebruikt. Misschien is het mogelijk datu het programma er weer opzet en dan het genoemde programma gebruikt. Het is te vinden op het net.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 23:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

het programma is helemaal verwijderd

via de veilige modus ben ik er in geslaagd om een systeemherstel te doen naar enkele dagen geleden
het systeem is succesvol teruggezet naar 16/9

dus dat is allemaal OK

nu zit ik met het volgende probleem:

via msconfig heb ik aangegeven dat ie weer normaal (dus niet veilige modus) moest opstarten
dat heeft ie 1x gedaan

echter, hij blijft nu weer in die veilige modus opstarten...

als ik msconfig doe
dan krijg ik systeemconfiguratie
tabblad services staat links alles aangevinkt, maar rechts alles 'gestopt' (dus niet actief
hoe krijg ik die weer normaal ?

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 23:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

laatste nieuws voor het slapen gaan :-) :

startte nu weer gewoon op, schermen zagen er wel iets anders uit
sidebar was nu wit
heb dat wat aangepast
echter: ondanks systeemherstel kan ik nog steeds niet in die website komen....

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 23:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Systeemherstel herstelt alleen maar je systeembestanden. Later geïnstalleerde software hoeft daar niet door te worden beinvloed.
Systeemherstel is alleen nuttig als je een probleem met je systeem hebt, m.a.w. een Windows functie, maar goed, het blijft het meest gegeven en meest nutteloze advies hier. Naast MBAM natuurlijk.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2012 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op vrijdag 21 sep 2012, 22:34: U kan het is proberen met REVO uninstaller dat werk het hete register ook door. Heb ik ook vaak al jeren met succes gebruikt. Misschien is het mogelijk datu het programma er weer opzet en dan het genoemde programma gebruikt. Het is te vinden op het net.

Echo!
Zie antwoord 21/9 20.10 u

ve
door verwijderd - Sep 22, 2012 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou het kunnen dat het probleem niet veroorzaakt wordt door het beveiligingsprogramma van de ING ,maar dat het een probleem van die website is?

ve
door verwijderd - Sep 22, 2012 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman

het programma is er af incl. alle bijbehorende files; ik heb dus alleen het systeem en mogelijke wijzigingen er in

trend spray

zoals al gezegd in de vraag: op een Linux computer werkt alles wel, dus het probleem ligt niet aan de website

het lijkt er op dat de inloggegevens gewoon niet bij die website aankomen....

ve
door verwijderd - Sep 22, 2012 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neem aan dat het prob niet opgelost is.

Als je tot maandag/dinsdag kan wachten dat zal ik het programma wel een op een VM machine installeren met behulp van een logger.
Dan krijg ik in elk geval te zien wat hij allemaal doet.

De oplossing voor jou probleem zal het echter niet zijn, je zult gegarandeerd met de registry aan de slag moeten en je geeft aan dat je dat niet kunt.

Ben bang dat herinstallatie (of de pc aan een pro geven) de enige optie voor je is.
Als je bang bent voor je gegevens en email dan download "easymigrate" van de windows website (mogelijk stat het al in vista) dat is toch een redelijk slim tooltj.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2012 om 23:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

hcroij

klopt, probleem nog steeds...

en het lastige is: het is een Poolse website, en ik ga deze week naar Polen; via die website heb ik nu juist contact met vele kennissen daar....dus de laptop gaat wel mee (voor zakelijke werkzaamheden) maar juist voor die contacten kan ik 'm dan niet gebruiken, da's dus heel onhandig en zeer ergerlijk

wat je zei over die VM machine en logger: ook al zou ik dan al onderweg zijn dan nog zou ik blij zijn met iedere hulp !! ik heb nl. heel erg veel contacten in Polen en ik kom daar best wel vaker, dus als het probleem opgelost kan worden dan ben ik daar sowieso en zeker heel erg mee geholpen (en heel erg blij:) )

voor de veiligheid heb ik binnen Vista voor back-up gekozen naar een externe HD (maar dat lijkt me qua Gb weinig...) maar tegelijkertijd heb ik de emails, documenten en favorieten apart ook nog eens gekopiëerd naar die HD (vond op internet een simpele hulp voor de POP3 mails, daar waar het in XP dbx was was het hier iets van eml of zo; was vrij eenvoudig)

que register: via via kan ik bij terugkomst uit Polen misschien aan iemand hulp vragen: wat zou zo iemand dan moeten zoeken/deleten ? is in het register alles van trusteer makkelijk te vinden, kan dat zonder schade gedelete worden?

kortom: als je deze week iets met die VM/logger weet te vinden: graag ! en info over register: welkom !

bij voorbaat dank

ve
door verwijderd - Sep 23, 2012 om 00:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

O.a. wat betreft oplossing/register: had je al gekeken naar de site die ik op 21 sept. om 21.11. uur aangegeven heb?
Systeemherstel heeft niet gewerkt begrijp ik, heb je dat dan ook ongedaan gemaakt?

ve
door verwijderd - Sep 23, 2012 om 00:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

aurora1 schreef op zondag 23 sep 2012, 00:00:
Systeemherstel heeft niet gewerkt begrijp ik, heb je dat dan ook ongedaan gemaakt?

Waarom?

ve
door verwijderd - Sep 23, 2012 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

aurora1

ja, ik heb die link bekeken; ik kon overigens de manier van verwijderen zoals Trusteer die geeft bij de FAQ's wel gewoon gebruiken, alle andere files zoals deze al door hcroij werden genoemd heb ik handmatig verwijderd

Trusteer antwoorde overigens identiek: alle files verwidjeren en terug naar een punt voor installatie....helpt allemaal niets

ik wacht dus maar op de reactie van hcroij op mijn bericht van gisteravond 23.11 :)
allen in ieder geval bedankt voor het meedenken....al blijft het frustrerend, heel erg lastig, en vreemd...

ve
door verwijderd - Sep 23, 2012 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt die website als veilig gemeld in Trusteer. Ergens daar gaat het dus fout. Wat je kan proberen is Trusteer opnieuw te installeren, kijken of die website nog in de veilige sites voorkomt en deze dan verwijderen, waarna je dan Trusteer weer verwijderd.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2012 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman

ik heb eerst het programma uitgezet, hielp niets
toen aangezet en van de te beveiligen lijst gehaald, hielp niets
herstart, niets
daarna hele programma verwijderd, hielp niets
vervolgens alle files van Trusteer van de computer verwijderd, idem dito....

trusteer zegtd at als alles verwijderd is het onmogelijk nog van invloed kan zijn,
ik wacht dus maar op bericht van hcroij

ve
door verwijderd - Sep 25, 2012 om 08:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

beetje druk gister, ga er nu aan beginnen

ve
door verwijderd - Sep 25, 2012 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb het geinstalleerd en weer verwijderd.

Het programma laat een behoorlijke footprint na in de registry en als je wat getelebankierd hebt dan ook nog in usersettings etc.
In firewall regels heb ik niets speciaals gezien na de uninstall dus dat lijkt netjes te gaan.

De meeste settings staan in HKLM waarmee de optie verwijder de gebruiker en maak een nieuwe aan hier niet op gaat. De registry laten we maar voor wat het is omdat je aangeeft hier niet goed mee om te kunnen/durven gaan.

Echter . .er zijn wat mogelijkheden. 1 weet ik zeker, de andere moet zich nog bewijzen .

De zekere versie is eerder een "Workaround" dan een oplossing, gebruik Comodo browser, Trusteer geeft aan hier niet mee overweg te kunnen en dit blijkt ook inderdaad het geval te zijn.
http://www.comodo.com/home/browsers-toolbars/browser.php.

De 2e optie, installeer trusteer opnieuw, daarna weer verwijderen.
Let op er staat ook nog een optie "Verwijder gebruikers instelling" , deze moet je niet vergeten aan te vinken.
Hierna is mogelijk het probleem opgelost.

3e optie
Als je de 2e hebt uitgevoerd en het werkt nog niet dan is het mogelijk dat in de "gebruikers instellingen" iets blijft hangen.
Ga naar het "control panel" en maak een nieuwe gebruiker aan.
Geef die "Administrator" rechten zodat hij/zij alles kan.

Gebruik deze nieuwe gebruiker om in te loggen.
Aangezien er een optie is "verwijder gebruikers instellingen" ga ik er van uit dat de mogelijk geblokkeerde sites "User afhankelijk" zijn.

We horen wel van je.
p.s.
excuses voor het wisselen tussen Engels en NL, wij hebben namelijk alleen Engelstalige systemen

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

hcroij

Ik zit nu in Polen, en heb eindelijk werkend internet...

allereerst heel erg ebdankt voor je uitgebreide antwoord !

" Het programma laat een behoorlijke footprint na in de registry en als je wat getelebankierd hebt dan ook nog in usersettings etc. "

verdwijnt dit na het compleet verwijderen ?

over het probleem: er is een kans dat het is opgelost (ga het zo proberen): het lijkt er op dat in Vista het oude wachtwoord werd gebruikt, het nieuwe heeft ie op de een of andere manier niet bewaard c.q. weggegooid. Omdat je allen sterretjes zag kon je niet zien dat Vista dus waarschijnlijk een verkeerd wachtwoord onthiedl en gebruikte, op de Linux computer deed dit probleem zich niet voor, vandaar het verschil
Heb nu een compleet nieuw wachtwoord aangevraagd bij de Poolse website en ga dit zo proberen, als dit werkt is dit inderdaad het probleem en is het opgelost
Ben waarschijnlijk pas eind van de week terug en kan dan pas weer internetten

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

hcroij

hier dan het definitieve antwoord, ben terug uit Polen: het was inderdaad zoals ik in mijn laatste bijdrage heb verwoord. Ik had vlak voor installatie mijn wachtwoord van de desbetreffende website veranderd. Op de Linux desktop werd deze wijziging doorgevoerd en bleef actief, geen probleem dus. Op de Vista laptop is die wijziging om mij onbekende reden wel geaccepteerd tijdens de eerste keer dat ik die website bezocht, doch niet opgeslagen (ondanks dat ik op de website had aangeklikt dat ie het wachtwoord moest onthouden; en ondanks dat Firefox dat ook separaat ook nog eens vroeg en zou doen; dubbelop dus). De website liet slechts 8 stippen zien, en zowel het eerdere als het nieuwere wachtwoord hadden 8 karakters. Op de laptop bleef vreemd genoeg wel het oudere wachtwoord bewaard en opgeslagen (geen idee hoe dat kan); en om het nog moeilijker te maken: als je een fout wachtwoord invoert vertelt ie dat niet: altijd als er iets met het inloggen fout gaat laat ie gewoon de inlogpagina zien, hij zegt dus niet 'wachtwoord verkeerd'. Had ie dat wel gedaan dan had ik het natuurlijk meteen ontdekt....
Dan nog 2 slotopmerkingen:
- " Het programma laat een behoorlijke footprint na in de registry en als je wat getelebankierd hebt dan ook nog in usersettings etc. "

verdwijnt dit na het compleet verwijderen ?

- heel erg bedankt voor je hulp, suport, suggesties, op- en aanmerkingen !!!! wordt zeer gewaardeerd door mij !!

prettig weekinde !

ve
door verwijderd - Oct 8, 2012 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had net het omgekeerde. Kon niet meer bij de ING inloggen via Chrome en Firefox. Daarop contact opgenoemen met de ING en die adviseerde Explorer te proberen, die ik al lang niet meer gebruikte, en waarempel via Explorer lukte het wel . Dus gebruik ik die maar weer om op de ING in te loggen. Oorzaak vlgs ING onbekend.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2012 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het met de combinatie ctrl enter om in te loggen

ve
door verwijderd - Oct 8, 2012 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leuk bericht in de Trouw van vandaag:

"ING deelt gratis veiligheidssoftware uit

Iedereen die internetbankiert bij de ING Bank kan vanaf maandag gratis veiligheidssoftware downloaden als beveiliging tegen bancaire trojans en andere malware. Het programma Rapport van het softwarebedrijf Trusteer moet voorkomen dat persoonlijke gegevens zoals gebruikersnaam en wachtwoord in verkeerde handen kunnen vallen."

Smakelijk eten!

ve
door verwijderd - Oct 13, 2012 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het programma werkt hier anders perfect hoor .Maar wat is er volgens jou mis mee dan?

ltmvz schreef op maandag 8 okt 2012, 22:35: Leuk bericht in de Trouw van vandaag:

"ING deelt gratis veiligheidssoftware uit

Iedereen die internetbankiert bij de ING Bank kan vanaf maandag gratis veiligheidssoftware downloaden als beveiliging tegen bancaire trojans en andere malware. Het programma Rapport van het softwarebedrijf Trusteer moet voorkomen dat persoonlijke gegevens zoals gebruikersnaam en wachtwoord in verkeerde handen kunnen vallen."

Smakelijk eten!

ve
door verwijderd - Oct 14, 2012 om 22:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

@vr1944:

Misschien vergis ik mij, maar als je al die ellende hierboven leest denk je toch wel 3 keer na voordat je dit programma van de ING installeert. Of gaat het hier om twee verschillende programma's?

Ik zou dit persoonlijk graag willen weten, want als je het niet installeert wordt dit bij eventuele toekomstige problemen misschien tegen je gebruikt.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2012 om 23:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

vr1944 schreef op zaterdag 13 okt 2012, 15:00: Het programma werkt hier anders perfect hoor.

Bij mij werkt het programma ook prima, zowel op IE, FF en op Chrome. Heb na het downloaden wel eerst mijn AV uitgezet en de browser afgesloten en toen pas geïnstalleerd.