yt
door ytsma02 Nov 16, 2009 om 21:04
Computers & telefonie

Interactieve tv van KPN

Ben sinds kort overgestapt van analoge tv naar interactieve tv van KPN. Dan mag je, zeker bij een LCD tv, een mooi beeld verwachten? Maar: het beeld is eerder slechter dan beter. Met de helpdesk schiet je niets op. Heeft iemand een tip?

1296 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 16, 2009 om 21:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je een groot beeld lcd dan is er niets aan te doen
digitenne tv kan geen goed beeld geven aan een groot beeld tv
Zelf heb ik om die reden digitenne weg gedaan.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2009 om 22:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Boekland: Digitenne is niet het zelfde als interactieve TV...

Hoe heeft u de verbinding gemaakt tussen decoder en uw TV? Het mooiste is -mits aanwezig- via HDMI. Zoniet, kies dan voor de Scart MAAR daarvoor dient u wel een volledig bekabelde Scartkabel te gebruiken (even openschroeven en u weet het...). Dus elk pinnetje hoort een draadje te hebben.
Verder is het belangrijk dat u op uw tv een Scart kiest waarbij de RGB uitgevoerd is, meestal ext1. Zodra u uw decoder aanzet, verschijnt er dan voor een paar seconden 'RGB' in beeld? Zoniet, wat dan wel? Composiet???

ve
door verwijderd - Nov 16, 2009 om 23:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ligt waarschijnelijk aan de onvangst ter plaatse, het staar er om bekend dat dit mogelijk is, komt al veel vaker voor. Het lijkt allemaal zo mooi maar het is nog steeds niet volmaakt.
Groewt Valerius

ve
door verwijderd - Nov 17, 2009 om 08:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij ons ziet interactieve tv er prima uit op 40", doet niet onder voor de kabel. Ik denk dat het een instelling probleem is, is de tv aangesloten via de HDMI aansluiting?

Overigens heeft interactieve tv technisch geen overeenkomsten met digitenne, het signaal gaat via de telefoonkabel.
De kwaliteit is ook zeker een paar stappen beter.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2009 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt allemaal voor de tips. Ben inmiddels met het verhaal op papier naar de KPN winkel geweest. Zij hebben dit als storing gemeld (het was direct bij de installatie al mis). Het kan de tuner zijn (vertoont ook kuren), een verouderde experia box, het modem dus. Ik heb dikke scart kabels van eur. 40,-, dus dat moet goed zijn. Het beeld in de winkel zelf op nagenoeg dezelfde tv was wel goed. Het KAN dus goed. Ik vraag dus om een controle ter plaatse. We zullen zien.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2010 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ytsma)2,

Omdat ik overweeg interactieve TV te nemen van KPN ben ik benieuwd hoe de ontvangst nu bij U is.

Heb al internetplusbellen van KPN, waarover tevreden.

Mag ik van U horen met vriendelijke groet, Christina

ve
door verwijderd - Apr 3, 2010 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Christina: we hebben een nieuw modem gekregen en ik heb een HDMI kabel er tussen gezet. Het beeld is stukken beter. De tuner reageert nog wel eens traag op de afstandsbediening, maar daar is mee te leven. Ik heb een vast contact persoon bij KPN en ik moet zeggen dat ze wel de vinger aan de pols houden. Soms word ik spontaan door KPN gebeld met de vraag over beeldkwaliteit enz. Is nu echt beter dan in het begin.