el
door els vermeren Jun 21, 2012 om 19:51
Computers & telefonie

Internetdienst mofunia

er is meerdere malen 4.50 afgeschreven door een internetdienst van Mofunia. Geen idee wat Mofunia is,kom er ook niet achter via internet. Heb een klacht via klacht.nl
ingediend. Daar staan wel veel klachten over Mofunia.
Via payinfo.nl geannuleerd. Ik wil mijn geld terug maar ik heb geen vertrouwen in klacht.nl ze willen dat ik mijn gegevvens van mijn telefoon aan Mofunia geef. Dat lijkt me nu juist dat ik dat niet moet doen.
Ik ben benieuwd of jullie ook veel klachten over Mofunia hebben en mij kunnen vertellen wat het voor internetdienst is.
Er is ook geen bewijs te vinden dat ik mij geabonneerd heb bij mofunia. m.vr.gr.

5729 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 21, 2012 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo els vermeren.

Ik zou de betalingen storneren.

Hier vind je een mogelijke oplossing aangegeven om je af te melden.

Suc6

ve
door verwijderd - Jun 21, 2012 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad direct contact opnemen met je bank en de bedragen laten stoneren en het rekeningnummer van die Mufonia laten blokkeren zodat ze niks meer kunnen afschrijven!

ve
door verwijderd - Jun 21, 2012 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is dat geld wel via een bankrekening afgeschreven? Of via de telefoonrekening?

ve
door verwijderd - Jun 21, 2012 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op donderdag 21 jun 2012, 20:39: Is dat geld wel via een bankrekening afgeschreven? Of via de telefoonrekening?

Ai, dat zouinderdaad wel eens de telefoonrekening kunnen zijn; één of andere sms-dienst.
Dan wordt het een stuk lastiger.

ve
door verwijderd - Jun 21, 2012 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klacht.nl heb je alleen wat aan als het bedrijf reageerd op je klacht. Als het ze niks interesseert schiet je er niets mee op.

Je hebt waarschijnlik een keer gereageers op een aanbieding, prijsvraag of iets dergelijks waar een abonnement aan vast zit.

Betalingen lopen vis de telefoonrekening.

Hier zou je dat moeten kunnen afmelden.

ve
door verwijderd - Jun 21, 2012 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

En hier komt het vandaan.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2012 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mofunia.com is http://www.kellysearch.nl/nl-company-901649600.html

Hopelijk komt u hier verder mee.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2012 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Startmobi BV

www.startmobi.com
mofunia.net

www.ip-adress.com/whois/startmobi.com
www.ip-adress.com/whois/mofunia.com
www.ip-adress.com/whois/mofunia.net

ve
door verwijderd - Jun 22, 2012 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

dirck schreef op vrijdag 22 jun 2012, 17:58: Startmobi BV

www.startmobi.com
mofunia.net

www.ip-adress.com/whois/startmobi.com
www.ip-adress.com/whois/mofunia.com
www.ip-adress.com/whois/mofunia.net

Je bedoelt deze dus.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2012 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op vrijdag 22 jun 2012, 21:51: Je bedoelt deze dus.

Zou best kunnen. Maar moet je voor die link een smartphone gebruiken? Want op de computer krijg ik dit te zien:
Bestand niet gevonden
Firefox kan het bestand op http://mf.startmobi.com/mf_nl_offportal_02/nl/trid9jfru/support.ice niet vinden.

En een smartphone heb ik niet ?
Van een .ice bestand heb ik trouwens ook nog nooit gehoord.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2012 om 22:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dirck je hebt gelijk.
Ik krijg die klik ook niet open met firefox.
Wel met int. expl. en google chrome.
++++++++++++++++++++++++++++++++++=====

dirck schreef op vrijdag 22 jun 2012, 22:27:
winterman schreef op vrijdag 22 jun 2012, 21:51: Je bedoelt deze dus.

Zou best kunnen. Maar moet je voor die link een smartphone gebruiken? Want op de computer krijg ik dit te zien:
Bestand niet gevonden
Firefox kan het bestand op http://mf.startmobi.com/mf_nl_offportal_02/nl/trid9jfru/support.ice niet vinden.

En een smartphone heb ik niet ?
Van een .ice bestand heb ik trouwens ook nog nooit gehoord.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2012 om 23:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat je wel een smartphone nodig hebt, maar met Firefox krijg ik nog altijd dit:

Let op: Inhoud kan niet worden gedownload via een WIFI aansluiting. Schakel hiervoor alstublieft uw WIFI aansluiting uit.
Stuur uw vraag of opmerking naar support@mofunia.com of bel 020-8080885. Deze dienst wordt aangeboden door:

MoFunia
€4,50 per week / onbeperkt items
StartMobi B.V.
Zekeringstraat 17
1014BM AMSTERDAM
KvK nummer: 34334758
BTW nummer: NL 8206.60.218

ve
door verwijderd - Jun 22, 2012 om 23:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lukte nu wel om dat bestand te krijgen, maar wat ik er nu mee moet doen???

ve
door verwijderd - Jun 26, 2012 om 01:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zal het wel goed hebben als ik zeg dat u een smart/androidphone heeft, en u een app gedownload heeft, en wel een (gratis!!) en zoals bekend zijn veel gratis dingen helemaal niet gratis (kleine lettertjes) te snel door menus klikken zonder goed te lezen! Is dan uw eigen schuld, alhoewel de aanbieders van deze app's ( lees boeven) het goede vertrouwen van de mensen misbruiken. ga dus na welke apps u voor de rekeningen hebt gedownload en meld u zich af voor al deze diensten. Veel succes.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2012 om 08:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

We vinden het erg vervelend om te horen dat je niet tevreden bent over onze dienst.

We willen je vriendelijk verzoeken om je contactgegevens inclusief je mobiele nummer te mailen aan support@mofunia.com zodat we je klacht zo snel mogelijk in behandeling kunnen nemen.

Op http://www.payinfo.nl kun je al je mobiel internet abonnementen en transacties bekijken en eventueel stopzetten.

Payinfo is een initiatief van KPN (Hi), T-Mobile, Telfort Tele2 en Vodafone.
Alle contentaanbieders (zoals ringtones, spelletjes, videos, wallpapers etc.) die iets verkopen aan klanten van deze operators zijn verplicht deze te vermelden op de website payinfo.nl

Let op! Je kan met je mobiele telefoon naar payinfo.nl gaan. Ga je er via je vaste pc heen, dan wordt er daar uitgelegd dat je met je mobiel naar de website moet gaan.
Via je mobiel wordt je als klant van één van de Nederlandse operators meestal direct herkend en kan je gelijk naar je overzicht.
In sommige gevallen zul je jezelf even kenbaar moeten maken door je identiteit met een SMS’je te bevestigen.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2012 om 11:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

mofunia schreef op dinsdag 26 jun 2012, 08:27:
Payinfo is een initiatief van KPN (Hi), T-Mobile, Telfort Tele2 en Vodafone.
Alle contentaanbieders (zoals ringtones, spelletjes, videos, wallpapers etc.) die iets verkopen aan klanten van deze operators zijn verplicht deze te vermelden op de website payinfo.nl

Let op! Je kan met je mobiele telefoon naar payinfo.nl gaan. Ga je er via je vaste pc heen, dan wordt er daar uitgelegd dat je met je mobiel naar de website moet gaan.
Via je mobiel wordt je als klant van één van de Nederlandse operators meestal direct herkend en kan je gelijk naar je overzicht.
In sommige gevallen zul je jezelf even kenbaar moeten maken door je identiteit met een SMS’je te bevestigen.

En dat allemaal gratis?

ve
door verwijderd - Jun 26, 2012 om 11:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op dinsdag 26 jun 2012, 11:14:
mofunia schreef op dinsdag 26 jun 2012, 08:27:
Payinfo is een initiatief van KPN (Hi), T-Mobile, Telfort Tele2 en Vodafone.
Alle contentaanbieders (zoals ringtones, spelletjes, videos, wallpapers etc.) die iets verkopen aan klanten van deze operators zijn verplicht deze te vermelden op de website payinfo.nl

Let op! Je kan met je mobiele telefoon naar payinfo.nl gaan. Ga je er via je vaste pc heen, dan wordt er daar uitgelegd dat je met je mobiel naar de website moet gaan.
Via je mobiel wordt je als klant van één van de Nederlandse operators meestal direct herkend en kan je gelijk naar je overzicht.
In sommige gevallen zul je jezelf even kenbaar moeten maken door je identiteit met een SMS’je te bevestigen.

En dat allemaal gratis?

Je kunt op je pc met je browser naar www.payinfo.nl gaan en dan je mobiele nummer invoeren op het scherm waarna je gratis per sms een pincode toegestuurd krijgt om in te loggen en al je betaalde diensten kunt overzien en afmelden.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2012 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

mofunia schreef op dinsdag 26 jun 2012, 11:30:
Je kunt op je pc met je browser naar www.payinfo.nl gaan en dan je mobiele nummer invoeren op het scherm waarna je gratis per sms een pincode toegestuurd krijgt om in te loggen en al je betaalde diensten kunt overzien en afmelden.

Eerst zeg je

Let op! Je kan met je mobiele telefoon naar payinfo.nl gaan. Ga je er via je vaste pc heen, dan wordt er daar uitgelegd dat je met je mobiel naar de website moet gaan.

Met PC krijg je de waarschuwing

Helaas lukt het niet om uw mobiele nummer te herkennen.
Stuur een SMS met
PIN 8094
naar 1155
om in te loggen.
Of klik hier: Stuur SMS

Bekijk deze site op uw mobiel. Deze site biedt u een overzicht van online mobiele betalingen en abonnementen die u op andere sites heeft gedaan. U kunt uw individuele betalingen zien en abonnementen direct stopzetten.

Dus nogmaals, is dat gratis dan. Bijvoorbeeld te beginnen met die eerste SMS die je moet versturen.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2012 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op dinsdag 26 jun 2012, 12:09:
mofunia schreef op dinsdag 26 jun 2012, 11:30:
Je kunt op je pc met je browser naar www.payinfo.nl gaan en dan je mobiele nummer invoeren op het scherm waarna je gratis per sms een pincode toegestuurd krijgt om in te loggen en al je betaalde diensten kunt overzien en afmelden.

Eerst zeg je

Let op! Je kan met je mobiele telefoon naar payinfo.nl gaan. Ga je er via je vaste pc heen, dan wordt er daar uitgelegd dat je met je mobiel naar de website moet gaan.

Met PC krijg je de waarschuwing

Helaas lukt het niet om uw mobiele nummer te herkennen.
Stuur een SMS met
PIN 8094
naar 1155
om in te loggen.
Of klik hier: Stuur SMS

Bekijk deze site op uw mobiel. Deze site biedt u een overzicht van online mobiele betalingen en abonnementen die u op andere sites heeft gedaan. U kunt uw individuele betalingen zien en abonnementen direct stopzetten.

Dus nogmaals, is dat gratis dan. Bijvoorbeeld te beginnen met die eerste SMS die je moet versturen.

Mijn excuses voor de onduidelijkheid.
Voor het versturen van een sms wordt er altijd kosten in rekening gebracht door de provider.

Wij zouden u willen aanraden om op de pc met internet explorer of chrome browser naar payinfo.nl te surfen om de juiste pagina te zien waar u uw mobiele nummer kunt invoeren en gratis per sms een pincode ontvangt om in te loggen in en af te melden voor actieve diensten.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2012 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

mofunia schreef op dinsdag 26 jun 2012, 13:30:
Wij zouden u willen aanraden om op de pc met internet explorer of chrome browser naar payinfo.nl te surfen om de juiste pagina te zien waar u uw mobiele nummer kunt invoeren en gratis per sms een pincode ontvangt om in te loggen in en af te melden voor actieve diensten.

Met Internet Explorer lukt dat inderdaad. Beetje raar dat je beperkt wordt in de browsers die je kan gebruiken.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2013 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

mofunia schreef op dinsdag 26 jun 2012, 08:27: We vinden het erg vervelend om te horen dat je niet tevreden bent over onze dienst.

We willen je vriendelijk verzoeken om je contactgegevens inclusief je mobiele nummer te mailen aan support@mofunia.com zodat we je klacht zo snel mogelijk in behandeling kunnen nemen.

Op http://www.payinfo.nl kun je al je mobiel internet abonnementen en transacties bekijken en eventueel stopzetten.

Payinfo is een initiatief van KPN (Hi), T-Mobile, Telfort Tele2 en Vodafone.
Alle contentaanbieders (zoals ringtones, spelletjes, videos, wallpapers etc.) die iets verkopen aan klanten van deze operators zijn verplicht deze te vermelden op de website payinfo.nl

Let op! Je kan met je mobiele telefoon naar payinfo.nl gaan. Ga je er via je vaste pc heen, dan wordt er daar uitgelegd dat je met je mobiel naar de website moet gaan.
Via je mobiel wordt je als klant van één van de Nederlandse operators meestal direct herkend en kan je gelijk naar je overzicht.
In sommige gevallen zul je jezelf even kenbaar moeten maken door je identiteit met een SMS’je te bevestigen.
Ik ben naar payinfo gegaan en ik zie dat ik elke week een bedrag betaal maar nu wil ik dat ook opzeggen maar ik weet niet hoe. Zou u mij daar misschien meer over kunnen vertellen?

ve
door verwijderd - Jan 10, 2013 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Micasantos,

Je kunt je mobiele nummer mailen naar support@mofunia.com.
Zodra we je nummer ontvangen zullen we je meteen afmelden en een bevestiging sturen van afmelding.