ze
door zes68 Dec 8, 2006 om 22:11
Computers & telefonie

Internetplusbellen kpn

Hoi allemaal de zoveelste klacht over kpn,vanaf mei 2006 heb ik ongeveer internetbellen + van kpn heb sinsdien problemen met bellen,niet bereikbaar,zelf niet kunnen bellen.verbinding valt weg kortom bellen naar kpn: We hebben notitie gemaakt meneer we bellen u terug. NIET DUS!!! Zelfs al een andere telefoon gekocht omdat men dacht dat het daar wel aan zou liggen.OOK NIET DUS!!Kortom ik wil bij die hufters weg het contract loopt tot mei maar is dit niet een vorm van wanprestatie???? Dacht het wel gezien de vele klachten over kpn.Ik ben van plan nu over te stappen wat kan mij in het ergste geval nu gebeuren? Ik begrijp trouwens niet dat iedereen die al zolang problemen hebben niet massaal overstappen.

497 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Dec 8, 2006 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag zes68,


Je schrijft: wat kan mij in het ergste geval nu gebeuren?


In het ergste geval snapt kpn helemaal niets van jouw opzegging en blijven ze facturen sturen, die je dan niet betaalt, waarop je eerst een aanmaningsbrief krijgt en vervolgens een incassobureau op je nek krijgt, die je dan weer moet duidelijk maken dat jij met kpn geen overeenkomst meer hebt en dat begrijpt het incassobureau weer niet zodat je de ene dreigbrief na de andere dreigbrief krijgt met steeds hogere bedragen, die je vervolgens weer niet wenst te betalen wat leidt tot.......................enz.enz. uiteindelijk kom je dan op de zwarte lijst te staan die de providers hanteren en dan kun je nergens meer terecht omdat je geboekt staat bij de BKR groep en de informatie over die groep kun je hieronder lezen:


EDR-groep:


De meeste telecombedrijven zijn aangesloten bij de EDR-groep waar abonnees met een betalingsachterstand worden geregistreerd. Dit voorkomt dat iemand bij de ene aanbieder een schuld opbouwt om vervolgens bij een ander weer een nieuwe telefoonaansluiting te nemen. Het is goed te vergelijken met het BKR. Het is in Nederland niet verboden om dit soort persoonsgebonden gegevens te verzamelen, mits deze informatie alleen ter inzage is voor de doelgroep, in dit geval voor telecombedrijven en niet beschikbaar voor derden. Indien je denkt ten onrechte op deze 'zwarte lijst' te zijn geplaatst dan kunt je bij de EDR bezwaar aantekenen zodat na onderzoek blijkt of je al dan niet terecht op de lijst staat.


Customer Care: 070-4525340


Contact
EDR Group
T.a.v. Privacyfunctionaris
Postbus 97
2260 AB Leidschendam


Bezwaar aantekenen:


Altijd een schriftelijk verzoek doen met overlegging van een kopie van een geldig identiteitsbewijs en zo mogelijk een kopie van je laatste salarisstrook.


Postadres:


EDR Group
Afdeling Consumenten Nazorg
Postbus 97
2260 AB Leidschendam


Konklusie: Kafka is niet dood!!!


Vriendelijke groet, Read.


 


 


 

ve
door verwijderd - Dec 8, 2006 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo read, dank voor je snelle reactie.Ik snap niets meer van het systeem hier, ik bedoel :Ik ben altijd een brave burger geweest en nou levert me de kpn een dienst van lik me het versje;ik als braverik geef de kpn de gelegenheid om de problemen op te lossen,vervolgens beloven ze van alles en doen niks.En dan zeg ik dat ik de maandelijkse incasso storneer om daarna over te stappen naar een andere provider omdat ik het zat ben, en uit jou antwoord maak ik op dat ik alleen maar meer problemen krijg? Geweldig wat democratisch! leve de privatisering!!!! Enfin ik laat het er niet bij zitten en mocht het zover komen met incasso ed dat zie ik dan wel. Dank je nogmaals voor je antwoord read. groetjes

ve
door verwijderd - Dec 9, 2006 om 23:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Daarom is het ook onverstandig om zo maar te stoppen met betalen, hoe groot je problemen ook zijn. Ik ga er vanuit dat alles exact conform de handleiding is geinstalleerd (en let op, dat luistert soms erg nauw). Zo ja, stuur ze dan een aangetekende brief waarin je ze een aantal weken geeft om de problemen op te lossen. Pas als dat geen oplossing biedt kun je het contract ontbinden wegens een wanprestatie (mits dat redelijk is natuurlijk. Af en toe een probleem is niet voldoende om te ontbinden, dan moet het echt regelmatig fout gaan). Daarna kunnen ze het proberen met incassobureau's, maar kunnen ze je in principe niets meer maken.


ve
door verwijderd - Dec 10, 2006 om 09:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dank voor je reactie user 999 ,Ik heb alles volgens het boekje gedaan.maar het probleem is niet van1 keer. Heb inmiddels toch maar  gebeld met kpn en kreeg te horen dat ze er nog mee bezig waren (al 2 maand zo ongeveer) maar ze kunnen het probleem niet plaatsen???Op mijn opmerking waarom ze nooit terugbellen als dat beloofd word krijg ik te horen dat dit inderdaad nalatig is van hun met excuses erbij.Toen vroeg ik of ik ook over kon stappen was dat in mijn geval mogelijk werd mij verteld ook zonder problemen.Ik denk dat ik dat ook maar doe,want dit lijkt me een gebed zonder einde te worden. Groeten

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer