th
door themummy Mar 31, 2008 om 09:05
Computers & telefonie

ISDN plus ADSL overzetten

Wie van u heeft ervaring met het volgende? Wij hebben ISDN bij KPN en ADSL. Wij gebruiken 3 van de 4 lijnen. Een voor privé en 2 voor ons bedrijfje (fax en telefoon). Wij hebben als provider Solcon.\Wij betalen dus heel veel geld aan KPN voor het vaste telefoon abonnement met ISDN en voor ADSL lite. Daarnaast betalen we onze provider per maand voor ADSL. Weet iemand of een edergelijke constructie ook overgezet kan worden naar 1 aanbieder met behoud van de aparte lijnen en nummers? Het moet toch voordeliger kunnen? We zijn nu ongeveer 80 euro ex btw aan KPN kwijt en bijna 40 euro ex BTW aan Solcon.

Met vriendelijke groet,

The Mummy

768 6 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 31, 2008 om 09:12
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Als u solcon als provider heeft, dat betaalt u toch aan solcon en niet aan KPN? Overigens is ISDN èn ADSL redelijk "dubbel op"". Een klein probleempje hier is, dat volgens de site regels deze vraagbaak beddoeld is voor consumenten. Het antwoord op uw vraag is echter heel eenvoudig: één provider opzeggen. Iets dat ik overigens ook niet goed begrijp is dat u dus zowel ADSL heeft via Solcon dus op de vaste lijn en één via KPN. Dat betekent dus tenminste twee vaste lijnen. Een enrvan opzeggen dus en regelen dat u een aansluiting heeft met vier nummers bij dezelfde aanbieder.

th
door themummy - Mar 31, 2008 om 09:27
10 Antwoorden / 7 Vragen

Dank u wel,

Het abonnement is een privé abonnement waar meerdere lijnen onder hangen en het bedrijfje gaat worden verkocht, vandaar mijn vraag. We hadden eerst alleen ISDN zodat we zowel konden bellen als internetten, maar hebben toen ADSL erbij genomen omdat je dan onbeperkt kon internetten. Als provider kozen we Solcon omdat dat toen de eerste was met een filter erop in verband met de kinderen. En zo is het langzaam gegroeid. Later is pas het bedrijf erbij gekomen. Bedankt voor het antwoord, ik zal geen vragen meer stellen waar ok een zakelijk deel aan vast zit.

The Mummy

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 31, 2008 om 09:39
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Oh, gewoon wel stellen hoor als het een eenvoudige vraag is. Voor de goede orde: wij als experts zijn niet verbonden aan KASSA of aan de VARA. De Kassa redactie heeft een eigen team van moderators die een en ander wel in de gaten houdenen ingrijpen als zaken "uit de hand lopen".

freya
door freya - Mar 31, 2008 om 09:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo themummy,

Zoals ik het zie zijn er dus twee telefoonlijnen. Elke lijn is een ISDN-lijn waar twee aansluitingen op kunnen.
Eén lijn is zakelijk met één toestel plus één fax. De tweede lijn heeft slechts één toestel.
Eén van de lijnen maakt gebruik van het ADSL lite abonnement van KPN en de andere lijn het solcon ADSL-abonnement.
Omdat je het over het filteren voor de kinderen hebt neem ik aan dat het solcon ADSL-abonnement op de privé-lijn zit en het ADSL-lite abonnement op de zakelijke lijn?

Ik neem aan dat het bedrijf ook gebruik maakt van het internet, dus aan die ISDN lijn plus ADSL-lite abonnement kun je niet veel doen.
Aangezien je op de privélijn maar één toestel gebruikt, zou ik die lijn gewoon door KPN terug laten zetten naar een gewone analoge lijn. Dat scheelt je de extra ISDN kosten. Je hebt dan wel een ander ADSL modem/router nodig. (paar tientjes)

Als het bedrijfje verkocht gaat worden, neem ik aan dat de ISDN lijn met het ASDL-lite abonnement mee gaat?

m.vr.gr. Freya

th
door themummy - Apr 8, 2008 om 08:58
10 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt voor de reacties.

Ik ben nu aan het kijken of het inderdaad overgezet kan worden bv naar VOIP en door eerst de ADSL te migreren en dan de volgende stap te nemen van het opzeggen van het abonnement. Ik wil ook even kijken wat de kabelmaatschappijen kunnen doen, want in het verleden ging dat niet apart (telefonie-internet-fax etc). Wellicht kan dat nu wel.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 8, 2008 om 17:30
16885 Antwoorden / 202 Vragen

dank voor de terugkoppeling en succes!