hw
door hwijnen Jan 27, 2007 om 19:23
Computers & telefonie

Kan ik een (niet mobiel)nederlands telefoonnummer hebben in het buitenland?

Ik woon in het buitenland. Kan ik in nederland een nederlands telefoonnummer krijgen en die meenemen naar het buitenland?

Kan dat via internet?

1227 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 27, 2007 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee dat is niet mogelijk. U moet een in dat land telefoonnummer krijgen van een provider van dat land waar u woont dan.

labswans

ve
door verwijderd - Jan 27, 2007 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

hier werkt men met bepaalde netnummers , 020 amsterdam enzovoort . Zo is het systeem opgebouwd

Zo is in een ander land een netnummer ook anders

ve
door verwijderd - Jan 27, 2007 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

En als ik een internet bellen abbonnement afsluit op een nederlands bevriend adres en het modem meeneem naar het buiitenland en daar aansluit? Internet houdt toch niet op bij de grens toch?

ve
door verwijderd - Jan 27, 2007 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met alleen een modem kom je er niet mee, je moet nl. aangesloten zijn op een netwerk, hiervoor moet je telefoonlijn geschikt voor worden gemaakt.
verder log je in op een vaste plek met een vaste inlogcode en wachtwoord.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2007 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb daar natuurlijk wel internet.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2007 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb daar natuurlijk wel internet.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2007 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

dan begrijp je het internetgebeuren niet. De aansluiting kan u ook niet meenemen. Die moet worden afgesloten en in het buitenland moet je een nieuwe aanvraag voor internet doen bij een provider.

DE modem zou meegenomen kunnen worden maar de aansluiting niet

ve
door verwijderd - Jan 27, 2007 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan daar waarschijnlijk ook wel een internet provider vinden die voip leverd.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2007 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou adviseren door wel gebruik te maken van een internetverbinding in buitenland en daar te gaan skypen if te msnnen

ve
door verwijderd - Jan 27, 2007 om 21:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Binka,

Ik bedoel een nederlandse Voip, met een nederlands nummer

Waaorom zou dat niet kunnen? Het gaat toch via hetzelfde internet

ve
door verwijderd - Jan 27, 2007 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Begrijp het nou: het KAN niet!

Is dat zo moeilijk?

ve
door verwijderd - Jan 27, 2007 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling: je kan met een Amsterdams abonneenummer ook niet in Rotterdam bellen, simpel!

ve
door verwijderd - Jan 27, 2007 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

In Nederland is het KPN, in Belgie Belgacom en in frankrijk France Telecom etc etc ieder land heeft zijn eigen telecom provider.In ieder land krijg je ook een nummer toegewezen want 070 XXXXXXX is hier Den Haag
en in Belgie is dat Brusse. Dat er in deze tijd in elk land meer aanbieders zijn geeft niet, maar het blijft binnen de landsgrenzen. Zo heeft Belgie ook zijn eigen Tele 2. Dus zoals wij met zijn alle zeggen, nee dat gaat niet.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2007 om 23:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen, deze hwijnen is gewoon aan het trollen.
Lees zijn eerdere vragen en antwoorden maar eens na, daar reageert hij met antwoorden waaruit blijkt dat hij écht wel weet dat de vraag die hij hier stelt pure onzin is.

Voorbeeld, zijn antwoord hier:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&cat=830&qid=119087

ve
door verwijderd - Jan 28, 2007 om 00:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is duidelijk, wat een onzin!

ve
door verwijderd - Jan 29, 2007 om 00:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

jawel hoor, laat al die anderen mar praten. Het kan met de kastjes die biuj Meddiamakrt worden verkocht. ABEL heet dat. daar krijg je een nummer gekoppeld aan een nederlands adres natuurlijk. Als je in amsterdam woont en je heb dus 020 kun je toch het kastje in utrecht aansluiten. Het internet maakt het geen bal uit waar vandaan het kastje is aangesloten, dus ook niet als dat in het buitenland is. Ik weet dat er mensen zijn die het kastje meenemen naar een buitenlands hotel en het daar vervolgens op het lan aansluiten. ze kunnen dan nog steeds goedkoop op het nederlandse nummer gebeld worden en bellen.

ve
door verwijderd - Jan 29, 2007 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan moet je ook eens googlen op "ABEL en Mediamarkt", lijkt me duidelijk dat dit niet de oplossing is! Zit je toch mooi nog aan een abonnement vast.......

ve
door verwijderd - Jan 29, 2007 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

As je de site van abel GOED leest zal de ontdekken dat het inderdaad kan, maar je moet in nederland een telefoon aansluiting hebben, en dan kan je het kastje inderdaad meenemen naar je 2e !!! adres in het buitenland  zoals je 2e woning of vakantie adres of familie bezoek.

Waar om bel je niet even met abel of stuur ze een mail met je vraag dan krijg je een antwoord dat zeker goed is.

succes hans