av
door aviam May 2, 2008 om 19:03
Computers & telefonie

Kan ik @home opzeggen

Hallo Kassateam
Ik heb internet,kabeltelevisie en telefoon sind oktober 2008 van @home.
Maar deze week ontving ik een brief dat ze gaan fuseren met Casema en
Multikabel en dat ze daarom nu een maand van te voren gaan incasseren(tot
nu toe faktuur achteraf ivm met telefoonkosten veel handiger)
Hier ben ik het niet mee eens en heb via het standaard opzegformulier op hun website opgezegd.
Maar nu krijg ik een mailtje van hun klantenservice,dat ik pas na 1 jaar kan opzeggen.
Ze veranderen zomaar de incasso en dat moet ik maar pikken???
wat moet iik doen kassateam help?

Mvg [verwijderd door redactie]

984 20 Rapporteer

no
door nogeda - May 2, 2008 om 19:11
34 Antwoorden / 12 Vragen

Veel providers innen de kosten van een internet abbonnement vooraf.  Bij u veranderd in feite niets. U betaald eenmalig 2 x keer de abbonnementskosten

De telefoonkosten blijft u gewoon achteraf betalen De nieuwe rekening bavat dan het internet, kabel en telefoon abbonnement voor de nieuwe periode en telefoonkosten van de afgelopen periode

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 2, 2008 om 20:21
16894 Antwoorden / 202 Vragen

JA, als eenzijdig contractvoorwaarden worden gewijzigd is dat (wettelijk) voldoende reden om per moment van wijziging uw overeenkomst als beëindigd te beschouwen. U heeft alleen het probleem dat Casema qua TV en radio kabel een monipoliepositie heeft en u dus uitsluitend baat zou hebben bij het beëindigen van uw i-net tenzij u voor radio en TV overgaat naar of Canal Digitaal (schotel) of Digitenne.

kiran
door kiran - May 2, 2008 om 20:46
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo esther

Een soortgelijke vraag is ook op 26 april langs gekomen. Voor meer info/reakties:

Computers/Internet > Internetproviders

Groet, kiran

edwardus
door edwardus - May 3, 2008 om 00:51
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Aangezien het niet in voldoende ernstige mate de klant nadelig beïnvloedt lijkt me dit niet aan de orde. Proberen mag uiteraard.

birdies
door birdies - May 3, 2008 om 12:37
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Sorry, maar ik snap de opheft hierover echt niet. Tenslotte betalen we ook de huur, premies, gas, licht, water enz. enz. ook allemaal vooraf en dat vinden we normaal. Waarom dit dan niet?? De dubbele afschrijving is eenmalig en vind plaats in mei, de maand van het vakantiegeld. Zoveel problemen kan die 30 - 70 euro meer dan toch niet opleveren?

me
door messedup - May 3, 2008 om 13:32
66 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb geen brief van @Home gekregen en ik betaal altijd al aan het begin van de maand d.m.v. automatische afschrijving., wat voorzover ik weet standaard is.
Als je een pakket van @Home neemt heb je altijd een contract van een jaar. Staat duidelijk in de voorwaarden. Daarna heb je een opzegtermijn van een jaar.

me
door messedup - May 3, 2008 om 13:37
66 Antwoorden / 1 Vragen

opzegtermijn van een maand

wubo
door wubo - May 4, 2008 om 22:20
8 Antwoorden / 1 Vragen

sjonge jonge, de abbokosten worden voortaan vooraf betaald, niet de belkosten...

zo dom...

fa
door famboermann - May 5, 2008 om 20:42
2 Antwoorden / 5 Vragen

nou,ik heb dus ook zo,n brief gehad.Ik heb een ful contract en moet nu ipv €55 ook ineens € 110 betalen.Ze hadden toch ook kunnen zeggen dat je een maand gratis krijgt.Dat kan voor hun toch nooit een probleem zijn.

En het is toch raar dat je alles van tevoren moet betalen en je telefoon wel achteraf moet betalen.

wi
door wijnhoven - May 5, 2008 om 21:13
9 Antwoorden / 0 Vragen

dan doen ze het bij nog knapper. zit niet bij @home en krijg ook dezelfde brief....

wat moet ik hier nu mee??

edwardus
door edwardus - May 5, 2008 om 21:52
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wel bij Casema of Multikabel dan?

me
door messedup - May 6, 2008 om 17:04
66 Antwoorden / 1 Vragen

Tegen wie heb je het ? Ik bel helemaal niet met @Home.
Ik zie alleen overal berichten dat @Home in Mei voor mei en juni de abonnements kosten zou gaan afschrijven.
Suggereren dat belkosten vooraf betaald zouden moeten worden is tamelijk dom ja.

birdies
door birdies - May 6, 2008 om 17:07
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Casema int al jaren de abo.kosten vooraf; hij zal dus bij Multikabel zitten, de 3e partij v.h. samengaan. Maakt voor mijn vorige antwoord dus niks uit.

wi
door wijnhoven - May 6, 2008 om 17:25
9 Antwoorden / 0 Vragen

en toch krijgik dezelfde brief..

birdies
door birdies - May 6, 2008 om 17:28
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@wijnhoven: over welke provider heb je het wel dan? Die zal dan ook zijn betalingsvoorw. gewijzigd hebben.
Je doet wel onnodig geheimzinnig.

wi
door wijnhoven - May 6, 2008 om 17:40
9 Antwoorden / 0 Vragen

maar krijf dezelfde brief...

birdies
door birdies - May 6, 2008 om 17:46
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@wijnhoven: @Home heette vroeger Essent Kabelcom; dus je zit nu bij @Home.

wi
door wijnhoven - May 6, 2008 om 18:35
9 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor de info

zijn ze ons verrgeten door te geven

qu
door queennr1 - May 8, 2008 om 12:15
63 Antwoorden / 4 Vragen

is knap een abonnement bij @Home sinds oktober 2008 en dat in mei 2008

me
door messedup - May 9, 2008 om 19:45
66 Antwoorden / 1 Vragen

Betaal jij de huur, gas en licht voor juni in de eerste week van mei ?
Wel erg vroeg.Normaal is de laatste week van de maand.
Of je er door in de problemen komt is voor iedereen weer anders, daar gaat het mij ook niet om. Meer dan drie weken van te voren automatisch incasseren is belachelijk.