pi
door pieter prins Dec 20, 2016 om 15:16
Computers & telefonie

Kan ik onder mijn nog 1 jaar lopend telecom abbo uit o.b.v. wanprestaties?

Ik heb een abbonement bij Hollandse Nieuwe. Allereerst vind ik het  opgaan van mijn beltegoed verdacht snel gaan, ben zo'm 70-80 euro per maand kwijt via automatisch opwaarderen. Zehebben ze geen mogelijkheid tot een onbeperkt abbonement, ik betaal liever gewoon 40 of 50 euro voor een onbeperkt abbo. Daarnaast hebben ze CONSTANT problemen met het automatisch opwaarderen. Dat betekent dan dat ik inneens niet kan bellen. En niet een uurtje of zo, nee dagen. Momenteel spant de kroon...4 dagen kan ik niet bellen! Zie ook hun social media kanalen momenteel, heel veel mensen hebben er last van. Iedere keeris het antwoord "Er is een storing in het opwaardeersysteem, we werken er hard aan"...maar 4 dagen niet kannen bellen, dat is toch absurd.

1) Mijn abbo loopt nog een jaar...kan ik hier onder uit, zonder afkopen uiteraard, op basis van wanprestatie?
2) Wat is een redelijke te eisen schadeloosstelling voor 4 dagen niet kunnen bellen?

[edit redactie]

15753 24 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 20, 2016 om 15:43
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik zou inderdaad met deze reden opzeggen en even kijken hoe ze reageren.
Het is inderdaad niet te verkopen dat u 4 volledige dagen onbereikbaar bent.

Een redelijke vergoeding? Normaal belt u gemiddeld voor €75 per maand 4 dagen zou dus €10 zijn. Veel meer zal er niet inzitten.
Succes met de komende strijd.

Cookies
door Cookies - Dec 20, 2016 om 15:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dan had je niet bij HN dit abonnement moeten afsluiten. Providers te over om datgene te kiezen wat je wilt.

Ze hebben ze geen mogelijkheid tot een onbeperkt abbonement, ik betaal liever gewoon 40 of 50 euro voor een onbeperkt abbo.

pi
door pieter prins - Dec 20, 2016 om 15:57
5 Antwoorden / 1 Vragen

@diewijk - Ik ga het proberen ja. Het gaat niet om de dagen dat ik niet kon bellen, maar om de schade daarvan....maar ja dat is moeielijk aantoonbaar uiteraard...een tientje zou wel heel schraal zijn ja
@carola83: Daar heb je gelijk in, kostbare fout van mezelf....Baal ik van, maar daar had ik nog wel zoiets van...OK, jaartje uitzitten...maar dat gecombineerd met de gewoon slechte dienstverlening maakt dat ik echt helemaal klaar ben met die gasten, die slechte dienstverlening vind ik eigenlijk nog erger...Ik weet dat ik er normaal gesproken niet onder uitkom, daarom wil ik nu dan ook wanprestatie als argument aanleveren

tijger1
door tijger1 - Dec 20, 2016 om 16:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar zou u niet beter eerst naar uw toestel kijken dat u 70 tot 80 euro per maand kwijt bent aan auto atisch opwaarderen? En dat zal dan nog naast de abonnementskosten zijn. Geen normaal mens verbelt dat.

En nee, onder dat abonnement kunt u niet uit zonder afkopen.

Schadeloosstelling wegens vier dagen niet kunnen bellen? Één euro.

pi
door pieter prins - Dec 20, 2016 om 16:24
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Tijger,
Dank voor je reactie. Ja, dat zou ik ook zeggen (het is overgens met abbo kosten van € 27 en dan soms wel 4 keer tientje moeten bijwaarderen). Laatst eens gekeken en 1 uur in de bus Internetten, gewoon normale sites zoals nu.nl, ad.nl, geen filmpjes, kostte me €3...das toch veels te veel.

Maar goed, nogmaals: dat vind ik nog niet eens zo erg. Veel erger vind ik regelmatig niet kunnen bellen en nu dus 4 dagen. Als een provider dusdanig slecht product levert, zou je mijns inziens recht moeten hebben om bij ze weg te gaan. Ze zullen toch aan bepaalde kwaliteit moeten voldoen> Of moet je alles pikken 2 jaar lang omdat je ooit een contract tekende

tijger1
door tijger1 Dec 20, 2016 om 16:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of drie euro te veel is, kan ik niet zeggen, afgezien daarvan zit ik nooit in een bus, maar mocht ik daar terecht komen, zou ik zeker geen uur gaan internetten.

Maar ik kan mij niet voorstellen dat vier dagen niet kunnen bellen een gerede grond is om kosteloos van uw contract af te kunnen.

marita5
door marita5 - Dec 20, 2016 om 16:54
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Pieter Prins ,

Stuur Hollandse Nieuwe een brief / of mail met vermelding , aanmaning tot nakoming overeenkomst , klik op de rode regel  ( zie ook de voorbeeldbrief ) .

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/contract-telefonie-internet-tv-kan-geen-gebruik-maken-dienst

pi
door pieter prins - Dec 20, 2016 om 17:20
5 Antwoorden / 1 Vragen

Thamx Maritas, ja dat is precies wat ik bedoel!

marita5
door marita5 Dec 20, 2016 om 17:37
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , succes .

diumenge
door diumenge - Dec 20, 2016 om 17:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat doe je wel niet met je abonnement om 70 tot 80 euro te verstoken? Dat is minimaal 6.000 MB of belminuten.

pi
door pieter prins - Dec 20, 2016 om 18:20
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bel vrij veel, sowieso voor werk meer dan een uur per dag, en dan nog prive en internetten. Ik dacht ik begin laag en dan kan ik altijd nog upgraden naar onbeperkt, maar ik had niet uitgezocht dat dat niet kan bij hun. Dat is mijn eigen fout geweest, dat ik daar niet onder uit kan snap ik. Maar dat ik regelmatig niet kan bellen, en nu dus zelfs 4 dagen dat is volstrekt onacceptabel en daarmee ga ik nu wel proberen onder het contract uit te komen en dan dus een abbonement af te sluiten dat beter bij me past, maar vooral waar ik van op aan kan dat hij werkt

tolsma1945
door tolsma1945 Dec 21, 2016 om 19:21
229 Antwoorden / 6 Vragen

Dan zit je wel met een verkeerd abo,en als het tegoed op is,kan je niet meer bellen,het is voor sommige mensen goed,want je krijgt dan geen extra  kosten,voor jou dus vervelend,nog vervelender met dat kopen van extra beltegoed wat niet goed werkt,zelf heb ik daar nooit problemen mee gehad,zelfs niet in Italie deze afgelopen zomer,om extra tegoed te kopen,jammer dat het bij jou zo slecht loopt.Succes verder.

sw
door swat1500 - Dec 20, 2016 om 18:28
3791 Antwoorden / 0 Vragen

Als u uw abonnement ook zakelijk gebruikt had u niet moeten kiezen voor een consumenten abonnement. Bij zakelijke overeenkomsten kunnen afspraken worden gemaakt over tarieven en aansprakelijkheid bij niet bereikbaar zijn.
Zakelijke schade verhalen bij een consumenten abonnement is vrij kansloos.
Als automatisch opwaarderen niet werkt kunt dan wel handmatig opwaarderen?
Maakt het automatisch opwaarderen onderdeel uit van de overeenkomst of is het een service die geboden wordt?

diumenge
door diumenge - Dec 20, 2016 om 18:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan inderdaad bij HN niet naar een onbeperkte variant. Je kan wel binnen je contract upgraden naar de zwaarste variant (2.000 mb/min) en zelf handmatig opwaarderen als je daar doorheen bent, niet super handig maar beter dan een niet werkende verbinding. Ontbinden op basis van 4 dagen niet bereikbaar zijn gaat nog lastig worden ben ik bang.

pi
door pieter prins - Dec 20, 2016 om 19:52
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Diumance. Dank voor je antwoord. dat is inderdaad precies wat ik heb...zwaarste variant en dan automatisch 10tje uploaden als dat op is. Alleen werkt dat dus om de haverklap niet en dan kun je ook niet handmatig geld bijzetten en kun je dus gewoon niet bellen...en dan niet een uurtje of zo, maar 1 dag en nu zelfs dagen...check hun facebook of twitter maar eens, honderden klachten de laatste dagen....tis toch ook niet te geloven. Ik vind dat dusdanige wanprestatie dat je je contract mag ontbinden....of de "wet" daar ook zo over denkt is de vraag, maar ik ga het proberen.

diumenge
door diumenge - Dec 20, 2016 om 19:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tja, zit zelf ook bij HN. Maar kom nog niet eens door mijn maandelijkse bundel heen in het algemeen, dus heb weinig ervaring met het opwaarderen. Paar keer dat het nodig was ging het wel zonder problemen. Maar als het inderdaad zo vaak fout gaat dan valt het te proberen te ontbinden. Succes!

co
door cooltje - Dec 21, 2016 om 12:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Snap niet dat er nog iemand naar Hollandse Nieuwe gaat. Zijn al zo vaak slecht in het nieuws geweest. Ik zou zeggen eigen schuld dikke bult.  Lees eerst eens wat meer reviews!! Hopelijk gaan er nu wat meer mensen wakker worden.

tolsma1945
door tolsma1945 Dec 21, 2016 om 19:25
229 Antwoorden / 6 Vragen

Ik begrijp het wel,voor mij een uitstekende provider,nooit problemen gehad.

diumenge
door diumenge Dec 21, 2016 om 19:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hier hetzelfde. Prima provider, paar kleine probleempjes gehad maar die zijn netjes opgelost. Verder is een abonnement bij HN bijna gratis als je er een beetje slim mee omgaat.

ja
door jannekeje - Dec 21, 2016 om 12:11
28 Antwoorden / 0 Vragen

Tip voor het uitzoeken van een mobiel abonnement: kijk eens op Bellen.com. Een van de vergelijkingssites van Ben Woldring die daarmee in 1998 al begon. Je kunt er alle telefoons en (sim only) abonnementen vergelijken aan de hand van jouw bel- en internetgedrag. Zie je gelijk welke providers onbeperkt aanbieden.

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 21, 2016 om 12:29
1790 Antwoorden / 3 Vragen

tl;dr

Beter verdiep je je in de werking van zo'n slimme telefoon. Ontdek je waarschijnlijk ook nog eens dat een abonnement totaal overbodig is..

tolsma1945
door tolsma1945 Dec 21, 2016 om 19:28
229 Antwoorden / 6 Vragen

Dus alle abo's zijn overbodig,denk dat dat niet echt klopt.

costnix
door costnix Dec 26, 2016 om 08:05
2874 Antwoorden / 1 Vragen

WIFI gebruiken waar het kan en dat is op meer plaatsen mogelijk dan dat u denkt. Bin mij gaat mijn mobiele data alleen maar aan als het echt niet anders kan EN ik iets persé wil weten, anders NIET!

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 21, 2016 om 13:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als je echt onbeperkt zonder bel of datalimiet wilt kijk dan eens bij Robin mobile.
Afhankelijk van je snelheid die je voor.internet wenst beginnen de prijzen bij 19,95. Met zeer snel internet 50 euro per maand.
https://www.robinmobile.nl/producten

ka
door kama - Dec 21, 2016 om 14:54
161 Antwoorden / 19 Vragen

Wij zijn zeer tevreden over Hollandse Nieuwe. Voor slechts 10 euro per maand maar liefst 1000 minuten bellen. Ik las in dit draadje dat er ook 2000 belminuten / mb abonnementen zijn. Gewoon internetten als er wifi is. En dan kun je heel wat bellen!

Hollandse Nieuwe is een van de heel weinige providers waar je terecht kunt tegen redelijke maandkosten als je nauwelijks internet. Bovendien tot nog toe: perfecte service.

Ik verwacht wel dat HN je een kleine tegemoetkoming zal geven voor alle dagen dat je niet kunt bellen. Maar ik denk dat je vooral zelf heel slecht hebt onderzocht welk abonnement voor jou het beste was, toen je het afsloot. Ik denk dat je aan je abonnement vast zit.

(Voor de vele cynici op dit forum: ik heb géén relatie met HN, ben een gewone consument)

costnix
door costnix Dec 26, 2016 om 08:08
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De regulars op dit forum worden vaak beschuldigd, dat ze voor een bedrijf zouden weken. ALs dat zou zijn zouden we stinkend rijk zijn met die tientallen bijbaantjes :-)

isah
door isah - Dec 21, 2016 om 21:07
11 Antwoorden / 2 Vragen

Met HN valt sowieso niet te praten. Heb eens 4 maanden erover gedaan om mijn contract te verlengen. Telkens zogenaamd niet gelukt. Maar wel volle pond moeten betalen, weg zogenaamde korting. Ze logen ook nog eens alles bij elkaar en je krijgt geen voet aan de grond. Terwijl ik het zwart op wit had.  Hoog tijd voor de overheid om hier iets aan te doen. Ik geef u weinig kans. Ik ben er weg gegaan.

Gr. Isah

ou
door oudewouter Dec 22, 2016 om 19:00
52 Antwoorden / Vragen

Kletskoek. Iedere provider heeft wel eens wat. Nog nooit problemen gehad met verlengen. 1 keer had ik via internet willen verlengen, fout gedaan natuurlijk, bleek ik een tweede abonnement te hebben genomen. Opgebeld, de zaak uitgelegd en ik kon de nieuwe SIM kaart gewoon weggoiien. Geen problemen , een kosten. In januari weer verlengen, nu maar in de winkel. Maar ja, je hebt natuurlijk altijd pechvogels  (en mensen die altijd wat te zeuren hebben)

isah
door isah Dec 30, 2016 om 23:37
11 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry hoor, dat het bij jou goed gaat oudewouter, wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is. Ik klets niet uit mn nek. Zoals ik al zei: ik had het contract zwart op wit na 4 maanden, en zij stug volhouden dat het niet verlengd was.
Maar ja.. sommige mensen denken altijd dat zij gelijk hebben hè. Fijn voor jou en HN dat je achter HN staat! Chapeau! Hou dat vol aankomend jaar!

Ma
door Mat Matheij - Dec 21, 2016 om 21:37
986 Antwoorden / 3 Vragen

Hollands Nieuwe ligt bij voortduring met clienten overhoop en moest -min of meer gedwongen- zelfs hun tv advertentie stoppen dankzij het programma Radar. Daarbij ging het niet om prepaid maar abonnementsklanten. U kunt uw normale telefoonminuten instellen, een gespecificeerde rekening vragen en ook uw internetbundel op een maximum instellen. Hollands Nieuwe naar ik dacht van Vodafone blijkt gewoon door te gaan met ongelofelijk veel aangemelde clientele die zij NIET kunnen verwerken laat staan te woord te staan. 4 dagen niet bellen indien aantoonbaar en bewijsbaar kan leiden tot terugbetaling. Echter u heeft het enerzijds over een abonnement en anderzijds over een opwaardering. U had beter kunnen weten. Hollands Nieuwe is een volstrekt onbetrouwbare deelnemer in de markt.

diumenge
door diumenge Dec 21, 2016 om 22:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je hebt er duidelijk geen enkel idee van hoe de abonnementen van HN werken. Had je dat wel geweten dan wist je dat TS niet kon bellen omdat zijn saldo niet automatisch werd opgewaardeerd, dus was er ook niets betaald, dus valt er ook niets terug te betalen.

Ma
door Mat Matheij Dec 21, 2016 om 22:31
986 Antwoorden / 3 Vragen

Jij blijkbaar wel -ook klant van HN- foei had je hoger ingeschat. Ze zijn al minimaal een jaar not done. Wie trapt er nog in dez nitwitsfirma.

tijger1
door tijger1 Dec 21, 2016 om 22:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mm . U hebt blijkbaar geen weet van abonnementen, waarbij je tussentijds tegoed kunt bijkopen, dus opwaarderen.

Ma
door Mat Matheij Dec 21, 2016 om 22:58
986 Antwoorden / 3 Vragen

T-mobile had ook zoiets maar daarbij kon je -in tegenstelling met hun reclame- niet omlaag maar alleen omhoog bijstellen met dank aan hun reclamemaker Ali enz.

tijger1
door tijger1 Dec 22, 2016 om 18:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mm. Dat was nou juist weer heel iets anders.

diumenge
door diumenge Dec 22, 2016 om 18:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja ik wel. Ik heb een prima abonnement voor een minimale prijs, ik laat mij niet leiden door de berichtgeving maar door mijn ervaring. En die is al jaren goed bij HN en ik hoef nooit bang te zijn voor spookrekeningen of misbruik, maximale schade zou 10 euro zijn wanneer dat wel zou gebeuren. Bij HN kan je overigens zowel je bundel naar boven als naar beneden maandelijks bijstellen en extra tegoed kopen wanneer nodig. En ja, het is een goedkope provider die grotendeels op selfservice draait én een speciale abonnementsvorm heeft. Voor TS is deze abonnements vorm duidelijk niet geschikt.

Ma
door Mat Matheij Dec 23, 2016 om 18:08
986 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt met deze provider alle gewenste kanten op en TS niet. Ik kan met Ziggo ook alle kanten op en meerdere TS-en niet. Daarvoor bestaat dit Forum. Hoe om te gaan met providers. De een kan daarbij meer dan de ander.
Ik in persoon probeer bij de providers duidelijk te maken dat zij er niet alleen zijn voor de alwetende of technici maar ook voor andere minder mondige clienten. En dat ontbreekt vaak.

diumenge
door diumenge Dec 23, 2016 om 18:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En ondertussen zit je, niet gehinderd door enige kennis, HollandsNieuw af te kraken...

Ma
door Mat Matheij Dec 23, 2016 om 21:37
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ook jij spelt het onjuist het is Hollands Nieuwe en nee zij namen wel degelijk tig abonnemeneten aan die zij niet konden verwerken. (RADAR) Hoe dat nu werkt, ik hoop beter maar ik zie geen enkele ook geen financiele reden daar een abonnement af te nemen. Beter TS adviseren wat te doen want de genoemde bedragen zijn hopeloos overrated.

ou
door oudewouter - Dec 22, 2016 om 18:53
52 Antwoorden / Vragen

Typische verbruikskosten. Hangt u 24 uur per dag aan de telefoon?   Ik bel redelijk veel maar krijg toch niet meer dan 20 Euro per maand op, de rest spaar ik weer voor de volgende maand. Ik ben zeer tevreden en heb nog nooit echte problemen gehad. 't Ja , toevallig vandaag een mailtje dat ze even niet konden opwaarderen, Nou, er stond nog zat op, geen probleem. Alle providers hebben wel eens wat. Ik heb nog nooit NIET kunnen bellen, dus niets mis mee.

Ma
door Mat Matheij - Dec 23, 2016 om 18:17
986 Antwoorden / 3 Vragen

Om nu een lang verhaal kort te maken, gaat het hier om een abonnement prepaid of wat eigenlijk. Bij Tele2 maar ook T-Mobile kost een abonnement met onbeperkt bellen sms en 6-8GB ca. 25 Euro Hoe krijgt u het dan voor elkaar om het dubbele uit te geven. Dit geldt notabene icm. een toptelefoon.  Die apart moet worden betaald. Maar dan nog.

diumenge
door diumenge - Dec 23, 2016 om 18:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

HollandsNieuwe verkoopt geen prepaid. De abonnementen van HN bestaan uit bundels die een beetje op prepaid lijken, want je hebt een bedrag en daar "betaal" je alles mee, belminuten/kosten, data en SMS. Bij nieuwe abonnementen vervalt de bundel maandelijks, bij oudere abonnementen na drie maanden.

elvinzo
door elvinzo - Dec 25, 2016 om 23:21
18 Antwoorden / 5 Vragen

Ik weet geen oplossing voor je probleem, maar heb ook ontzettend slechte ervaring met Hollands Nieuwe. Problemen die duidelijk aan hen te wijten waren, maar de service is waardeloos, bij de beesten af, er zijn eigenlijk geen woorden voor om te omschrijven hoe slecht ze met klanten omgaan. Tig keer er op gewezen aan de telefoon, via brieven etc. maar ze geven geen krimp... blij dat ik nu na 2 jaar bij ze weg kan! Ze zijn overigens van Vodafone, daar ga ik dus bij deze ook nooit een abonnement nemen.