mo
door motzheim Apr 28, 2006 om 13:22
Computers & telefonie

Kan mijn fotos op mijn gebrande cd niet openen

Een tijdje geleden (2004) heb ik dierbare fotos op cd gebrand met Nero.Op de cd staat onder de fotos :Nero backItup compressed file als ik de pijl op het icoon zet (in gele balk)Met geen mogelijkheid kan ik deze fotos bekijken.Wie weet hoe ik deze fotos kan bekijken?of welke software moet ik downloaden om toch weer deze fotos te kunnen bekijken?Het zal ongetwijfeld Neros zijn maar welke?

Al vast bedankt

fam.motzheim@home.nl

3207 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 28, 2006 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hierbij heb je het programma Nero backItup nodig, om de file te openen.
Ik zou het  gelijk maar normaal als jpeg bestanden opslaan, dan is het risico kleiner dat je het later niet meer kan openen.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2006 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo motzheim,

Je kan de bestanden vanaf de CD naar de harde schijf terugzetten met het progje IsoBuster (klik op de link).

Wellicht kan je de bestanden nu wel allemaal openen...

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2006 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo fam Motzheim,

wanneer je nog steeds backitup op je pc hebt staan zou er een wizard moeten openen op het moment dat je de cd in de pc stopt. Dus je hebt wel backitup nodig daarvoor.

volgens microsoft zou het ook kunnen met het volgende programma, maar dat weet ik dus niet zeker ;-) :

http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/SlideshowPowertoySetup.exe

ve
door verwijderd - Apr 28, 2006 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eerst maar eens enkele foto's op een CD RW, kost dus niks, geen huisvuil en testen met enkele is beter als jou kostbare te vernietigen...

Gebruiksaanwijzingen lezen helpt ook wel....

Het bij de Camera geleverde prog of het PC prog kunnen samen vaak meer als appart, Nero is meestal een brandprog, en geen specifiek foto prog. dus gewoon effe proberen..

ve
door verwijderd - Apr 29, 2006 om 09:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wellicht is een korte uitleg over Isobuster op z'n plaats...
Met dit programma kan je zo'n beetje alle bestandsformaten terughalen die op een beschadigde of verkeerd gebrande CD/DVD staan.
Als je dit programma start vraagt hij om de CD/DVD en laat dan alles zien wat op de CD staat, ook als Windows of het programma waarmee de bestanden oorspronkelijk zijn bewerkt dat niet meer kan, zoals in dit geval Nero backItup.
De bestanden kan je dan weer vanaf de CD/DVD terugkopiëren naar je harde schijf en opslaan in een ander formaat (bijvoorbeeld jpg/jpeg of bmp) dat wél door de meeste software wordt herkend.

Enterprise.