moniquepatje
door moniquepatje Nov 27, 2004 om 19:44
Computers & telefonie

Kettingbrieven per e-mail

Ik zou graag van jullie willen weten hoe jullie denken over een kettingbrief die je per e-mail ontvangt. Ik zelf vindt dit een verspilling van mijn mail-box. Ik gooi deze brieven dan ook direct in de prullebad.

827 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 27, 2004 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kettingbrieven bestaan al tientallen jaren. Vroeger moest je dan geld inde brief stoppen, en je kreeg dat dan X keer terug. Leek leuk, maar altijd verbrak iemand de keten en was alles waardeloos. Zal nu ook nog wel zo zijn. Weggooien!!

ve
door verwijderd - Nov 27, 2004 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag moniquepatje,

Dat is nou het leuke van een prullebak, ik gooi er van alles in, óók kettingbrieven die ik per e-mail ontvang. Ook spreek ik er mijn familie, kennissen of vrienden op aan die mij dergelijke rotzooi sturen, dat ik daar niet van gediend ben. Nog vergeten te vermelden dat ik dergelijke mail ook direkt verwijder uit de prullebak, maar ik heb me laten vertellen dat de prullebak dan wel leeg lijkt maar dat het bericht dan toch nog wel in je computer blijft staan. Gelukkig heb ik geen verstand van computers, maak er alleen gebruik en geen misbruik van. Vriendelijke groet, Ton.

ve
door verwijderd - Jan 2, 2007 om 00:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn principe in nagenoeg alle gevallen: niet aan meedoen!

Veelal gaat het om variaties op de veelvuldig bestaande "hoaxes"

Om iets meer gefundeerd je mening over de mail te kunnen geven naar de verzender, veelal goede kennissen is het handig om in dit soort gevallen te Googlen op een deel van een zin uit de mail tussen aanhalingstekens. Zeer waarschijnlijk wordt u dan direct doorgeleid naar een site waar u meer informatie over de betreffende 'kettingbrief' kunt vinden.