Sh
door SharonSparreboom Jul 1, 2019 om 14:07
Computers & telefonie

Klacht over telefoonprovider TELE2

2318 12 Rapporteer

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Jul 1, 2019 om 14:16
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Ik lees op het B.K.R. dat, zelfs als u de telefoon volledig heeft afbetaald, het toch nog 5 jaar "te zien" is, dus blijft de registratie nog 5 jaar staan. En voor u een waarschuwing: ga niet met bureautjes in zee die u beloven u van de registratie af te helpen, want dat kan niet. En kost u nog meer extra geld.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jul 1, 2019 om 14:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, die ervaring heb ik niet, want ik koop niets op afbetaling.

Maar als alles echt is zoals u schrijft, kan uw hypotheekadviseur dat simpel toelichten aan de geldgever. En dan nog, waar zal die lening over gegaan zijn? € 1.000 misschien? Zal toch niet zo’n erge invloed hebben op het hypotheekbedrag.

Sh
door SharonSparreboom Jul 1, 2019 om 14:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn genoeg mensen die een telefoonabbonement nemen. Verder koop ik ook nooit op afbetaling, maar ik heb hier wel van geleerd dat ik geen telefoobabbonement meer wil afsluiten dat ik dan liever een telefoontoestel los koop en een prepaidkaart erbij aanschaf.

En uiteindelijk heeft mijn hyptoheekverstrekker mijn hyptoheek aanvraag goedgekeurd, maar ik vind de afhandeling van TELE2 niet netjes. Je hyptheekverstrekker kan wel moeilijk doen, als je bij de aanvraag hebt gezegd dat je de telefoon afbetaald hebten dit niet vermeld staat in het BKR als beëindigd.

tijger1
door tijger1 Jul 1, 2019 om 14:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat helemaal niet overeen telefoonabonnement. Het gaat over een telefoontoestel op afbetaling.

Men kansinpel eensim only abonnement nemen.

Maar er is toch, zeker de laatste tijd genoeg gesproken over zaken op afbetaling en een hypotheekaanvraag. Dus u had het kunnen weten,

Sh
door SharonSparreboom Jul 1, 2019 om 14:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

Deze regeling is ingegaan in 2017, ik had een telefoonabbonnement aangesloten in 2017 voor twee jaar, dus helaas denkt u simpel, maar had ik het niet kunnen weten.

tijger1
door tijger1 Jul 1, 2019 om 15:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee hoor, ik denk niet simpel. Ik heb ook een telefoonabonnement.

Het gaat niet over uw abonnement, maar over de lening voor het toestel.

tijger1
door tijger1 Jul 1, 2019 om 15:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die regeling is trouwens op 1 mei 2017 ingegaan. Dus als u een tweejarig contract hebt, had u al klaar moeten zijn.

Sh
door SharonSparreboom - Jul 1, 2019 om 14:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het klopt dat dit 5 jaar in BKR geregistreert blijft staan, maar er staat nu contract lopend en TELE2 moet doorgeven aan het BKR dat het contract beëindigd iEen provider moet verwerkingstijd doorgeven aan hun klanten en deze belofte komen zij dus niet na.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Jul 1, 2019 om 14:27
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Als een hypotheek afhangt van een telefoonkrediet, dan is het of een hele dure telefoon, of leent u het maximale dat zou kunnen.

Sh
door SharonSparreboom Jul 1, 2019 om 14:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn hyptheekaanvraag is uiteindelijk goedgekeurd en ik zit niet aan mijn maximale hyptheek. Waar de hypotheekverstrekker moeilijk om kan doen is het feit dat je bij de aanvraag van de hypotheek formulieren in moet vullen en dit heb ik samen met mijn hyptheekadviseur gedaan. Ik heb aangegeven dat ik mijn telefoonabbonnement heb afbetaald en dit stond nog niet vermeld in mijn BKR als beeindigd. De vraag die ik heb gesteld zit hem in de afhandeling van TELE2. (staat ook in het onderwerp, klacht TELE2) Ik vind het niet netjes, dat zij hun belofte niet nakomen na meerdere telefoontjes die ik gedaan heb.

tijger1
door tijger1 Jul 1, 2019 om 15:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u zult meer dan nee of ja neer kunnen zetten. Een toelichting zou voldoende geweest zijn. En dat toestel had dan ook helemaal niet afgelost hoeven worden als u niet het maximum leent

Th
door Thijs124 - Jul 1, 2019 om 15:21
289 Antwoorden / Vragen

Die is vlot ontklacht!
Daar was tele2 snel met de oplossing!
In anderhalf uur opgelost. Daar kunnen de andere telefoon maatschappijen een voorbeeld aan nemen.

edrick3
door edrick3 - Jul 1, 2019 om 15:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik vind het niet netjes, dat zij hun belofte niet nakomen na meerdere telefoontjes die ik gedaan heb.

Daar heb je helemaal gelijk in.
Zou dan ook een klacht indienen: kijk op de website voor een klachtenformulier (de site is op dit moment niet bereikbaar ;-(  )
Maar fijn voor je dat je de gevraagde hypotheek al gekregen hebt.

gerbera
door gerbera - Jul 1, 2019 om 15:48
7372 Antwoorden / 14 Vragen

De vraag is helaas pleite maar begrijp dat het over registratie bij BKR gaat. Op het moment dat een krediet ( in dit geval begrijp ik een telefoon) is afbetaald dient dit bij BKR vermeld worden met de datum van aflossing. Dit dient door de kredietverstrekker te worden doorgegeven. De melding zelf blijft echter nog 5 jaar staan waarna deze verwijderd wordt.

marita5
door marita5 - Jul 1, 2019 om 16:24
11534 Antwoorden / 15 Vragen

U vind de afhandeling van Tele2 niet netjes , maar uw vraag hier verwijderen zonder reden vind u wel netjes ?
Over netjes gesproken .

tijger1
door tijger1 - Jul 1, 2019 om 18:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er werd waarschijnlijk niet voldoende meegeklaagd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 1, 2019 om 18:17
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Waar is de vraag gebleven?

Als ik begrijp hoe de vraag was: Bij aankoop van een telefoon 'op afbetaling' bij een abonnement bij welke provider dan ook moet wettelijk een melding worden gedaan bij BKR! Als u dat Tele2 verwijt is dat dus onterecht. Het is, herhaald, een wettelijke verplichting omdat er sprake is van een krediet.

gerbera
door gerbera Jul 2, 2019 om 16:04
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Waar is de vraag gebleven?

Och als een TS het niet met de antwoorden eens is verwijder je toch gewoon de vraag. @marita5 heeft hem terug gehaald.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 2, 2019 om 17:44
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Inderdaad, dat zie ik nu. Tja, wat moeten we dan met een Ts die hem/haar ongevallige antwoorden weghaalt? Of zou Ts ontdekt hebben dat zijn/haar vraag onzinnig was aangezien iedere telefoonprovider een verkoop van telefoon ,met kredietregeling moet melden!

tenormin
door tenormin - Jul 1, 2019 om 21:55
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Dat is snel opgelost. Geen BKR registratie meer kennelijk. ☺ Maar goed, huis kan gekocht worden.

marita5
door marita5 - Jul 2, 2019 om 12:50
11534 Antwoorden / 15 Vragen

De vraag van Ts ,

DOOR SHARONSPARREBOOM 1 JUL. 2019 OM 14:07
COMPUTERS & TELEFONIE

Klacht over telefoonprovider TELE2

Beste allen,

Op dit moment ben ik bezig om mijn hypotheek rond te krijgen. Mijn hypotheekadviseur heeft mij het advies gegeven, om mijn laatste stukje van mijn telefoonkedriet af te betalen. De hypotheekverstrekker doet een BKR check en kijkt naar het gehele kredietbedrag en niet het resterende openstaande bedrag. Mijn telefoonabonnement liep af bij TELE2, heb ik de laatste betaling gedaan op woensdag 15 mei j.l. Ik heb TELE2 gevraagd om er iets meer spoed achter te zetten i.v.m. mijn hypotheekaanvraag en ik heb toen een handmatige e-mail gekregen van TELE2, waarin stond dat mijn telefoonabonnement volledig betaald is, maar niet alle hypotheekverstrekkers vinden een e-mail voldoende. TELE2 heeft mij verteld, dat zij maximaal 6 weken hanteren om de beëindiging van mijn contract door te geven aan het BKR. TELE2 heeft mij toen ook verteld, dat het BKR ook verwerkingsdagen hanteert. Dit laatste klopt niet, want als het BKR een beëindiging heeft doorgekregen van een kredietverstrekker (TELE2), dan duurt het 24 uur voor het zichtbaar is in mijn BKR en dit gaat geheel automatisch. Inmiddels zijn de zes weken verstreken en is er niets aangepast in mijn BKR. Ik vind het schandalig en niet klantvriendelijk, zeker na alle beloftes die gedaan zijn door TELE2. Ik ben klant bij TELE2 en ik ben iedere maand wel mijn betalingen nagekomen en ik verwacht van TELE2 hetzelfde, zeker omdat het van belang is voor mijn hypotheek. Ik ben een ontevreden klant en zou graag willen weten of er meer mensen zijn die het zelfde ervaren met TELE2 of een andere provider. Alle tips zijn welkom.

costnix
door costnix Jul 2, 2019 om 13:08
2874 Antwoorden / 1 Vragen

En daar is de vraag aller verdwenen.

marita5
door marita5 Jul 2, 2019 om 13:16
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb de vraag opnieuw geplaatst . gekopiëerd en geplakt , link verwijderd .

gerbera
door gerbera Jul 2, 2019 om 16:02
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Goe gedaan, weten we tenminste waar het over ging;-))