Iedere zaterdag om 19.05 uur op
marita567
door marita567 Dec 4, 2015 om 21:42
Computers & telefonie

Klacht tegen de nieuwe site

Aan alle Forumleden

Willen alle forumleden klagen bij de redactie over deze site ik word er echt niet goed van .

Problemen : inloggen word meteen uitgelogd

                     notificatie`s aangevinkt werkt niet .

                     pagina niet gevonden , en dan sta je er in èèn keer dubbel of zelfs meer erop .

                     link werkt de halve tijd niet .

                     reageerd iemand op mijn vraag , scroll ik mij een slag in de rondte om de antwoorden te vinden .

                     spelling in chrome / IE werkt niet

Al met al deze site is waardeloos

2118 10 Rapporteer

Topantwoord

hutch
door hutch - Dec 4, 2015 om 21:47
4515 Antwoorden / 29 Vragen

marita567 - 04 Dec 2015 om 21:42

En bovenaan zie ik 09.42 staan. Vond het al vreemd, dat deze 12 uren lang onbeantwoord bleef.

Weer een foutje.....

Topantwoord

hutch
door hutch - Dec 4, 2015 om 21:48
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Na plaatsing van mijn reactie kreeg ik het volgende te lezen:

Pagina niet gevonden

De opgevraagde pagina kon niet gevonden worden. Controleer de link op eventuele fouten en probeer het vervolgens nogmaals.

Terug naar Vraag en Beantwoord

In ieder geval is mijn reactie wel geplaatst.

marita567
door marita567 Dec 4, 2015 om 21:52
1576 Antwoorden / 17 Vragen

ja dat probleem heb ik ook met gevolg dat je antwoord er dubbel of zelfs meerdere keren erop staat .

sjjoppy
door sjjoppy Dec 5, 2015 om 09:19
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Een reactie wordt pas zichtbaar als de tijd die men krijgt om het beschrevene te bewerken om is. Hoe lang dat duurt weet ik nog niet.

tijger1
door tijger1 Dec 5, 2015 om 09:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is niet juist, in ieder geval niet bij mij. Een reactie staat er direct,

marita567
door marita567 Dec 5, 2015 om 09:44
1576 Antwoorden / 17 Vragen

al met al de site kan beter de naam krijgen "' kassa in een versleten jasje '" nu kan ik zelfs geen link meer maken het houd niet op .

Topantwoord

ro
door ronny530 - Dec 4, 2015 om 21:54
2778 Antwoorden / 41 Vragen

Ik heb al een klacht in gediend want de kassa site is nog slechter dan die van de belastingdienst.

marita567
door marita567 Dec 4, 2015 om 21:58
1576 Antwoorden / 17 Vragen

zo is het maar net

tijger1
door tijger1 Dec 4, 2015 om 22:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De belastingdienst heeft zoveel sites. Over welke hebt u dan een klacht?:-))

marita567
door marita567 Dec 4, 2015 om 22:06
1576 Antwoorden / 17 Vragen

is dit weer iets nieuws , u schrijft meteen in het top antwoord

tenormin
door tenormin Dec 4, 2015 om 22:12
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@marita567, (en eventueel anderen): het is ongeveer "verschrikkelijk". Wat @hutch als voorbeeld geeft: ik zie bijna niet anders. Denk dat de site 'vernield' is i.p.v. vernieuwd. Ik haak dan ook af, denk ik. 't Moet n.l. wel leuk blijven. Ik zou zeggen: welterusten, want het heeft 1 voordeel: de "verslaving" gaat vanzelf weg nu. ☼ Nog iets, terwijl ik op opslaan druk: zit allemaal in geel vlak van: TOPANTWOORD. Hoe kan dit nu?

marita567
door marita567 Dec 4, 2015 om 22:18
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@tenormin ., Dat schreef ik ook naar tijger1 en u ziet ik zit net als u ook in het geel , iedereen die hier nu op reageerd gaan allemaal met de punten omhoog geweldig toch Deze site is een lachertje .

tijger1
door tijger1 Dec 4, 2015 om 23:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ligt echt niet aan mij hoor. Er komen ook geen notificaties meer.

tenormin
door tenormin Dec 5, 2015 om 09:57
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, het is nu een dag later; nog steeds geen notificaties. Zeker een "Sinterklaas cadeautje". ☻ Blijft wel geel vlak; alleen de 10 punten staan er niet bij!

reflecs
door reflecs Dec 5, 2015 om 13:33
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Alleen ronny530 heeft denk ik pluspunten gekregen. Hij geeft het antwoord gegeven. Reacties binnen een antwoord kunnen niet geplust worden ;) Toch?

marita567
door marita567 Dec 5, 2015 om 19:14
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs , uw hebt gelijk , maar op het moment dat ik iemand pluspunten geef komen de reactie`s in het topantwoord vreemd , later zag ik pas dat er geen pluspunten zijn in de reactie`s . Ook kan ik mijn lijstje of zeg maar mijn waslijst niet bijhouden , iedereen reageert op mijn vraag maar ik moet onthouden wat ik al gezien heb en dat is moeilijk want er staan ook nieuwe vragen tussen , ik vind het maar niks .

freya
door freya - Dec 4, 2015 om 22:21
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Van veel zaken die niet goed werken is de redactie al op de hoogte. De vraag is alleen hoelang het gaat duren eer ze opgelost zijn. En gezien de ervaringen met de vorige 'vernieuwing, vrees ik dat het wel even kan duren.....

marita567
door marita567 Dec 4, 2015 om 22:25
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Freya , hadden ze dat niet eerder kunnen controleren als het bij ons niet werkt moet het bij hun toch ook niet werken

freya
door freya Dec 4, 2015 om 22:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, het is mij ook een raadsel waarom het niet beter getest is.....

tijger1
door tijger1 Dec 4, 2015 om 23:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat schreven ze toch al? Omdat ze vreesden voor hackers.

tijger1
door tijger1 Dec 4, 2015 om 23:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als je hier wat tikt, dan cerschijnt er die pagina, van niet gevonden, maar de reactie staat er wel. Dus zoek het maar uit.

marita567
door marita567 Dec 5, 2015 om 06:02
1576 Antwoorden / 17 Vragen

tijger1 , bij mij werkt bijna niks , nu kan ik geen link meer maken , wat een fiasco .

tijger1
door tijger1 Dec 5, 2015 om 09:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Eerst kreeg ik nog wel mails dat er nieuwe vragen waren en ook bij mijn avatar een cijfertje als er reacties waren. Maar nu niets meer.

tenormin
door tenormin Dec 5, 2015 om 09:53
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Is voor het eerst dat er totaal geen vragen c.q. bericht van nieuwe melding/antwoorden vanmorgen zijn binnengekomen. Zouden buitenstaanders de site ook niet meer kunnen vinden of zijn er b.v. ineens geen vragen meer? Ik blijf het zonde vinden. Natuurlijk is de optie om dan maar te stoppen er, maar was dit nu, op zo'n manier, nodig?

freya
door freya Dec 5, 2015 om 09:54
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1 Een beetje beter testen, de problemen oplossen en de site een maandje later in de lucht gooien, maakt natuurlijk ook niets uit. (Alsof er een acuut 'hackersprobleem' is, waardoor belangrijke data op straat komt te liggen.....NOT!) '

marita567
door marita567 Dec 5, 2015 om 09:59
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@tenormin , u bent niet de enige ik kan bijna niks meer , meldingen krijg ik ook niet , link maken gaat ook niet meer , zelfs vragen van topicstarters staan er nu in èèn keer dubbel op waaar ik gisteren al op gereageerd heb . De nieuwe naam van de site is "kassa in een versleten jasje ".

tenormin
door tenormin Dec 5, 2015 om 10:02
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@Freya, wat ik dan ook vreemd vind is dat de vraag/oproep van @marita567 wel 3 keer voorbij komt en telkens weer "lees meer" verwijst. Komt men weer op hetzelfde uit. Vraag me af wie de site gebouwd heeft.

marita567
door marita567 Dec 5, 2015 om 10:04
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Oh nu krijg ik wel een melding zou er nu echt een klein beetje vooruitgang komen, een cijfer kreeg ik wel nog maar ook daar moet je ingelogd voor zijn .

jpm
door jpm - Dec 5, 2015 om 10:02
820 Antwoorden / 28 Vragen

waarom zouden mensen moeten klagen die wel kunnen inloggen? Probeert i nog maar eens of schrijft u de redactie eens voor een betere uitleg als u het niet begrijpt.

marita567
door marita567 Dec 5, 2015 om 10:09
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@jpm oh wat bent u toch slim!!!! de uitleg stond er vanaf gisteren op de site zelf al , het heeft totaal niks te maken met niet begrijpen uw antwoord is zinloos , het werkt gewoon niet

jpm
door jpm Dec 5, 2015 om 10:38
820 Antwoorden / 28 Vragen

Dit is nu wat we allemaal bedoelen@Marita567, dat heb ik dus gemist en dat gebeurde me eerder met de 'oude'website nooit.

marita567
door marita567 Dec 5, 2015 om 10:42
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@jpm , Vergeven , je scrollt je èèn slag in de rondte om alles te zien en dan nog is het hopeloos , zelfs nu u reageerd krijg ik geen cijfer te zien .

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Dec 5, 2015 om 10:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Er mankeert zo ontieglijk veel aan deze site, dat het haast niet te doen is, alle fouten op te sommen. Ze hebben geprobeerd op de al gammele bouwstenen van de vorige site de site opnieuw op te bouwen. Op een gammele fundering kun je geen nieuwbouw zetten. De fundering had helemaal opnieuw opgetrokken moeten worden, oftewel: de site had volledig opnieuw gebouwd moeten worden!

Verder maakt Kassa nu dezelfde fout als Microsoft met Windows 8: een metro omgeving werkt NIET lekker op p.c./laptop. Maar van die fout heeft Kassa dus niks geleerd.

Zomaar wat mankementen (ongetwijfeld een incomplete lijst):

-veel witregels (of geelregels) bij een enter, dus onnodig veel loze ruimtes

-bij 'alle vragen' zie je niet de laatst gestelde vragen

-om het aantal gegeven antwoorden te zien, moet je eerst door klikken

-reacties gegeven in een 'topantwoord' komen nu ook in het 'topantwoord' geel te staan

-weergegeven tijdstip klopt vaak niet (had ik gister al geconstateerd, want mijn antwoord kwam EERDER dan de gestelde vraag, knap hè van mij???)

-je zit je wezenloos te klikken en te scrollen

-behalve zoeken naar de nieuwe antwoorden, moet je nu ook nog eens opletten of er reacties op reacties gegeven zijn!!! Handig, NOT!

-afschuwelijke dominante paars-gele kleuren (leuk misschien voor een site voor kinderen tot 10 jaar)

-5 tot 10 jaar oude topics vind je bij 'populaire/recente' vragen????

-nog steeds foutmeldingen (o.a. bij inloggen, plaatsen reactie)

-ienie mini avatar

Kan trouwens nog steeds niet reageren (of reacties lezen) bij http://kassa.vara.nl/nieuws/kassa-site-in-een-nieuw-jas (niks meer gehoord op mijn mailtje hierover)

Paar verbeteringen vind ik:

-slotje op oude topics (is me alleen niet duidelijk hoe oud een topic moet zijn om een slotje te krijgen)

-edit functie met beperkte houdbaarheidsdatum;-)

-links zijn simpel te plaatsen

-vragen/antwoorden van vragenstellers/respondenten zijn nu aanklikbaar dus makkelijk terug te vinden

-****** verdwenen, hoera!!!

marita567
door marita567 Dec 5, 2015 om 10:32
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@Carola.83 , V.a vandaag kan ik geen link meer maken , ik kreeg een melding dat u een reactie had geplaatst werkte gisteren ook niet , echter om u reactie te zien moest ik 5 keer inloggen ik werd automatisch iedere keer uitgelogd . Wat een verschrikking dacht ik gelukkig krijg ik weer meldingen word ik nu constant uitgelogd .

Cookies
door Cookies Dec 5, 2015 om 10:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Deze reactie laat me meteen zien, dat ik bij mijn opsomming wat vergeten ben: geen opmaakbuttons als je reageert op reactie. Wel opmaakbuttons bij het gewoon antwoorden op een vraag. Zie jij bij het plaatsen van een antwoord dan niet de opmaak (bold, cursief, onderstreept, link)?

marita567
door marita567 Dec 5, 2015 om 10:46
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Ook dit weer is speciaal , wanneer ik een antwoord als top antwoord aanmerk kun je alleen maar antwoorden in het geel , helaas geen punten anders waren we allemaal top expert van de week / maand .

marita567
door marita567 Dec 5, 2015 om 10:49
1576 Antwoorden / 17 Vragen

ja dat zie ik wel , vroeger ging ik als een tierelier met links maken nu v.a. vanmorgen kan ik geen links meer maken , ik doe hetzelfde maar werkt niet

diumenge
door diumenge Dec 5, 2015 om 10:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Prima opsomming van de problemen van deze nieuwe site @carola.83.

Cookies
door Cookies Dec 5, 2015 om 11:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@marita567: copy link, klik op linkbutton, pasten in beide vakjes (in het onderste vakje komt de link (althans bij mij) vanzelf door even te klikken). Doe je het zo?

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Dec 5, 2015 om 10:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Met inloggen heb ik geen probleem, sterker nog ik wordt nu automatisch ingelogd als ik de pagina bezoek. Dat is dan gelijk ook het enige positieve punt.

De waardeloze navigatie, het enorme gele vlak waar de vraag in staat, vragen van jaren geleden die als 'populair' worden aangemerkt, etc. etc. Het is allemaal even verschrikkelijk. Net als vele anderen heb ik hier op deze manier niets meer te zoeken. Ik vraag mij werkelijk af welk stelletje nitwits bedacht heeft dat dit een verbetering zou zijn. Ik neem aan dat de redactie ook wel meeleest, dus ik ga niet apart klagen. Als ze zo'n blok beton voor hun hoofd hebben dat ze hier niet meelezen, dan moeten ze een andere baan zoeken.

marita567
door marita567 Dec 5, 2015 om 10:57
1576 Antwoorden / 17 Vragen

GEWELDIG , als ik dit zie krijg ik de slappe lach want zo zitten we allemaal , ik moet opletten dat ik mijn toetsenbord niet naar de kloten help de tranen rollen me over mijn wangen niet normaal ,.

Redacteur
door Redacteur - Dec 5, 2015 om 11:21
1054 Antwoorden / 62 Vragen

Kritische input stellen we zeer op prijs, we willen uiteraard dat het forum z.s.m. probleemloos werkt. Ondervind je problemen met de site? Meld ze bij voorkeur met korte uitleg + eventuele foutmelding via kassa-online@vara.nl Op die manier kunnen wij ze het beste inventariseren en het snelst oplossen.

De redactie

pa
door paul27 - Dec 5, 2015 om 11:59
13 Antwoorden / 1 Vragen

Onderwerp is niet meer te volgen door reaties in reacties in reactie te plaatsen, in plaats van alle antwoorden op de vraag chronologisch te laten verschijnen zoals dit eerder was.

Het is nu niet meer te zien welke nieuwe antwoorden / reacties er op een vraag zijn, je moet steeds diep in alle "vertakkingen"  van de vraag duiken.

Op deze manier heb ik helemaal gehad met de ooit zo aardige rubriek "Vraag en beantoord".

Dit nog los van de kleuren-kakafonie die er van gemaakt was.

edrick3
door edrick3 - Dec 5, 2015 om 13:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo marita567,

Gek, dat je dit geen goede site vindt. ;-)

Je vraag staat zó in de vragenlijst:

marita567 - 04 Dec 2015 om 22:42
Computers & Telefonie

Klacht tegen de nieuwe site

Aan alle ForumledennbspnbspWillen alle forumleden klagen bij de redactie over deze site ik word er echt niet goed van .Problemen inloggen word meteen uitgelogdnbspnbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbspnotificaties aangevinkt werkt niet .nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsppagina niet gevonden en dan sta je er in egraveegraven keer dubbel of zelfs meer erop .nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsplink werkt de halve tijd niet .nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbspreageerd iemand op mijn vraag scroll ik mij een slag in de rondte om de antwoorden te vinden .nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbspspelling in chrome IE werkt nietnbspnbspAl met al deze site is waardeloosnbspnbspnbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbsp nbspnbsp

Dat is toch duidelijk? Of vind je van niet? (=sarcastisch bedoeld, hoor)

De tijdvermelding klopt ook (nog) steeds niet.

Ga me toch echt geen ongeluk zitten zoeken naar vragen en reacties.

Goed weekend.

marita567
door marita567 Dec 5, 2015 om 13:11
1576 Antwoorden / 17 Vragen

vreemd dat is dan weer een nieuw probleem , ik kan mijn vraag goed lezen , behalve dat de vraag er dubbel op staat , is shitzooi Uw ook prettig weekend .

edrick3
door edrick3 Dec 5, 2015 om 13:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Klik maar eens op 'Zoek een vraag' en scroll dan naar beneden tot je je vraag gevonden hebt ..... Komt bij meer vragen voor. Foutje in de opbouw van de site? Witmarges?

edrick3
door edrick3 Dec 5, 2015 om 13:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, dat gaat al niet meer, want als je klikt op Toon meer vragen gebeurt er niets. Je kunt de vragen dus niet vinden. Probleem heb ik gisteren al aan redactie doorgegeven en als reactie gekregen: Bedankt voor je mailtje! Het is een bekend probleem, we hebben het zojuist doorgegeven. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Kassa internetredactie.