co
door colour1939 Aug 20, 2008 om 16:57
Computers & telefonie

Koppeling via Mapopties in het Configuratiescherm

Bij het openen van een pps/attachment krijg ik in Outlook Express de volgende melding:

Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld.
Maak een koppeling via het onderdeel Mapopties in het Configuratiescherm.

Welke handeling moet ik verrichten om de attachments in Outlook Express te kunnen openen?

3250 9 Rapporteer

co
door colour1939 - Aug 20, 2008 om 17:22
21 Antwoorden / 4 Vragen

Beste freya.

Ik heb alles aan boord. Office 2007

Als ik de attachment opsla op het bureaublad bv. dan kan ik

de psp normaal openen. Aleen niet vanuit Outlook Express kan de psp

worden geopend. Dan krijg ik die melding die in mijn eerste bericht vermeld staat.

freya
door freya - Aug 20, 2008 om 17:54
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Dan toch maar even die koppeling controleren. Ga dus naar Configuratiescherm -> Mapopties -> tabblad: Bestandstypen en scroll in de lijst tot je PPS ziet staan en selekteer deze dan. Via de knop [wijzigen] kun je er het programma PowerPoint aan koppelen. Doe dit ook voor het bestandstype PPT en klik daarna op [Ok].

Freya

co
door colour1939 - Aug 20, 2008 om 19:10
21 Antwoorden / 4 Vragen

Dag Freya,

Ik heb alles gedaan wat je mij adviseerde. Daarna nieuw opgestart maar geen verbetering. Een vreemde zaak he. Ik krijg nog steeds dezelfde melding.

Ik hoop dat je me nog verder kan helpen.

BVD

freya
door freya - Aug 20, 2008 om 20:00
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, je zou nog eens in de opties van Outlook Express kunnen kijken of daar nog iets ingesteld staat dat het openen van bijlagen blokkeert. Overigens, ik weet niet of je een virusscanner aktief hebt op de achtergrond, want het 'zomaar' openen van bijlagen is niet zonder risico. Ook al komt die bijlage van een bekende, het is altijd raadzaam om de bijlage eerst op de schijf op te slaan en daarna even te scannen met de virusscanner.

Freya

freya
door freya - Aug 20, 2008 om 20:28
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo colour1939,

Kennelijk is er geen programma op je computer geïnstalleerd die .pps bestanden kan openen. Als je in het bezit bent van het Microsoft Office pakket, kun je Powerpoint installeren. Heb je dat niet, dan kun je een PowerPoint Viewer installeren. De laatste versie kun je via onderstaande 'link' downloaden.

PowerPoint Viewer 2007

m.vr.gr. Freya

co
door colour1939 - Aug 20, 2008 om 20:39
21 Antwoorden / 4 Vragen

Freya, in ieder geval hartelijk dank voor je inspanningen. Jammer dat het nog niet tot een resultaat heeft geleid. Ik hoop toch dat er gauw een oplossing komt want het is heel vervelend als je een pps niet direct in OE kunt openen.

Overigens worden berichten met bijlage direct bij binnenkomst door mijn virusscanner gescanned. Symantec Corporation

Ik hou mij aanbevolen voor een eventuele verdere stap om van dit euvel af te komen.

Groeten, Colour1939

gsm
door gsm - Aug 20, 2008 om 21:20
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Deze problemen zijn meestal het gevolg van onoordeelkundig gebruik van cleaners, zoals CCleaner. Wees daar terughoudend mee!
Je kan met een registercleaner, de niet gebruikte bestandsextensies vernielen (2e vinkje bij CCleaner).

Outlook Express wijst op het gebruik van Windows XP.
Dus als je zoals Freya al vermoedt XP hebt, download dan even dit zip bestand:   PPSFix.zip

Unzippen en dan het programma uitvoeren. Aanvinken om welke bestandstypen (PPS, PPT) het gaat. Dan op Fix klikken.

Handmatig kan het ook met de procedure Freya, maar dan iets aangepast:
Configuratiescherm -> Mapopties -> tabblad: Bestandstypen en scroll in de lijst tot je PPS ziet staan.

Selecteer PPS
Via de knop Geavanceerd kun je er het programma PowerPoint aan koppelen:
Klik op de knop Nieuw.
Vul  in het vak Actie in: Open
In het vak toepassing...enz vul je in:
Voor Powerpoint2007 :
 "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\pptview.exe"
"%1"

Voor Powerpoint2003 :

"C:\Program Files\Microsoft Office\
       PowerPoint Viewer\
pptview.exe" "%1"
Let op: NIET een vinkje plaatsen in DDE gebruiken
Klik OK en OK.

Doe dit ook voor het bestandstype PPT en klik daarna op [Ok]

GSM

gsm
door gsm - Aug 20, 2008 om 21:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Voor Powerpoint2007 :
 "C:\Program Files\Microsoft Office\
            Office12\pptview.exe"
"%1"

Het staat er wat ongelukkig, maar let wel op de spatie achter exe en voor "%1"

GSM

co
door colour1939 - Aug 20, 2008 om 22:06
21 Antwoorden / 4 Vragen

Beste GSM,

Alleen het uitvoeren van ppsFix.zip was voldoende om alles naar behoren te laten werken.

PPS in Outlook Express kan weer worden geopend.

Freya en GSM

Jullie zijn geweldig

Hartelijk dank voor jullie waardevolle adviezen.

Met vriendelijke groet,  Colour1939