pl
door pleuntje13 Sep 17, 2010 om 21:07
Computers & telefonie

Kostenvergoeding telefoon

Ik heb al jaren een abonnement bij een bepaalde telefoon aanbieder.
Nu had ik onlangs weer een storing, die ik met mijn vaste telefoonverbinding probeerde te melden/controleren bij het daarvoor bestemde nummer. Omdat die storing er was, kreeg ik geen contact, dus, ik belde met mijn gsm.
Het beltegoed van ruim 17 euro was bijna op toen ik eindelijk contact kreeg, men kon mij nog net zeggen dat er een storing was. Ik waardeerde mijn (prepaid) gsm op om verder te kunnnen bellen. Dat heeft me ruim 23 euro gekost, die ik bij de provider aanbood ter vergoeding/verrekening met mijn abonnementskosten.
3 keer eerder was dat wél gedaan, nu weigeren ze echter te betalen, ja, eerst boden ze me nog wel een kado aan, maar dat is nu ook van de baan, nu krijg ik niks meer!
Ja, ik krijg een verhaal dat ze niks verplicht zijn en dat ze niet kunnen garanderen dat er altijd goede verbinding is! Kletskoek, want als ik dat storingsnummer had kunnen bellen had het me hooguit 2,50 gekost! Ik vind dat ik recht heb op vergoeding!

298 2 Rapporteer

Lsk520
door Lsk520 - Sep 17, 2010 om 21:36
827 Antwoorden / 2 Vragen

"Ik vind dat ik recht heb op vergoeding!"

Dat kun jij wel vinden maar jij hebt zelf de keus gemaakt met je mobiel naar een duur servicenummer te bellen. Je had ook even kunnen wachten. Ze blijven natuurlijk niet vergoeden, Sinterklaas is nog niet in het land!

edwardus
door edwardus - Sep 18, 2010 om 00:58
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Helaas is het niet zo dat je recht hebt op vergoeding.
Uit coulance worden soms de belkosten kwijtgescholden/gecrediteerd, maar dit is geen recht dat je kunt afdwingen. De uitvinding van dure service nummers is te betreuren, maar het is een van de voorwaarden waar je mee van doen hebt bij het sluiten van dat contract. Daar heb je dus mee ingestemd, nu probeer je echter onder die voorwaarden uit te komen. Begrijpelijk omdat het erg dure telefoontjes zijn, maar daarom nog niet terecht.

Wat je kunt doen als je het er niet mee eens bent is het contract opzeggen conform de voorwaarden en een andere provider kiezen waar je niet een duur service nummer moet bellen bij een storing. Die zijn echter wel op 1 hand van een timmerman die wel eens een ongeluk met een zaag heeft gehad, te tellen.

Het is te hopen dat dit soort telefoontjes minder duur zullen worden. Aan de andere kant, de personele kosten moeten ergens van betaald worden, dus dan zou het bijv. een duurder abonnement worden, daar is lang niet iedereen blij mee, vooral niet degenen die nooit de klantenservice hoeven/willen bellen.