Kpn prepaid vervallen zonder waarschuwing vooraf
Al 2 1/2 jaar een kpn prepaid voor noodgevallen. Als er 5 maanden niet gebeld wordt krijg ik steeds een melding om te bellen of op te waarderen. In januari van dit jaar ook. In juli kreeg ik alleen een aanbod om over te gaan op een abonnement. Hier ging ik niet op in. Verder kwam er geen melding binnen. Nu blijkt dat mijn nummer niet meer in gebruik is. Contact met KPN lukt niet.
kan KPN zonder melding mijn nummer blokkeren en kan ik daar nog iets tegen doen?

U kunt het altijd proberen. Maar verder staat uitgebreid in de voorwaarden dat je ééns per half jaar je nummer moet gebruiken en dat het anders vervalt. Mag dat? Ik zou zeggen ja zolang een rechter niet heeft geoordeeld dat het niet mag.
En het zou ook raar zijn als een rechter dit gaat verbieden. Ook een ongebruikt account kost geld voor een provider.

Lijkt mij sterk dat u geen (SMS)melding heeft gehad maar buiten dat is het een kleine moeite af en toe even de geldigheid te controleren. Al heel wat jaartjes prepaid van KPN en af en toe de melding om op te waarderen gehad wat overigens 1x per 6 maanden is dat u moet bellen. U moet dan wel zeker 90 dagen na het verlopen geen actie ondernomen hebben en ja dan vervalt uw nummer incl. het beltegoed wat er nog staat. Is het nog binnen de 90 dagen kunt u alsnog opwaarderen waarna uw nummer en tegoed weer vrij komt.

Voor contact met kpn zie o.a. deze https://www.kpn.com/service/service-ugs.htm of https://forum.kpn.com/internet-9/contact-met-kpn-klantenservice-536631 en dat zijn geen dienstverlenernummers waarvoor u apart zou moeten betalen. Een optie is uiteraard ook: zoek een kpn winkel in uw omgeving en ga daar heen.
KPN is de m.i. nige instatie waarvan medwerkers u kunnen helpen in deze.

Is heel normaal met een prepaid card. Had zo'n ding ook altijd voor noodgevallen. Belde "mezelf" 1 x per half jaar, dan bleef het staan. Maar hetzelfde nummer krijgt u niet meer als u weer een prepaid card koopt. Even afkloppen, tot nu toe geen noodgevallen (en geen mobiel meer).

Je zou een goedkoop abonnement kunnen nemen. Bv deze:
https://bestel.simpel.nl/sim-only
Dan hoef je de mobiel niet in de la te laten liggen en kun je maar raak bellen.

jij hebt niet verlengd/opgewaardeerd dus ja, dan vervalt je nummer.
staat ook zo in de voorwaarden trouwens en het simpele feit dat je steeds een melding kreeg doet daar niets aan af, je bent hier zelf verantwoordelijk voor....

Ik weet een makkelijke oplossing. Stap van je vaste telefoon af en gebruik fulltime je mobiel. Ga met je tijd mee.
Je kan wel zeggen dat je het niet nodig hebt maar de maatschappij haalt je om je oren en in je als er dan bewust voor kiest om achter te blijven ga je het nog veel moeilijker krijgen in de toekomst. Je moet het zelf uitmaken maar het is niet heel slim om je zelf te beperken.

Toch ff goed lezen, de TS heeft het niet over een vaste telefoon maar over een mobiel.
de maatschappij haalt je om je oren en in je als er dan bewust voor kiest om achter te blijven ga je het nog veel moeilijker krijgen in de toekomst.
En dit is grote onzin, heb zelf ook, naast mijn mobiel, een vaste lijn en bel of wordt gebeld daarmee dus hoezo krijg ik het daar moeilijk mee. Als ik optel wat ik met mijn vaste tel. bel en dat vergelijk met wat ik kwijt zou zijn met mobiel bellen ben ik spekkoper met mijn vaste lijn waarvoor ik maandelijks een vast bedrag betaal aan mijn provider maar dit bedrag behoorlijk overschrijd. Dus gewoon op tijd of bellen of opwaarderen met de mobiel, zo simpel is het.

@gerbera
Misschien zelf beter lezen want de TS gebruikt deze alleen voor noodgevallen. Dus tenzij hij alles nog per brief doet ga ik er vanuit dat hij nog een vaste aansluiting heeft die hij voor zijn reguliere belgedrag gebruikt.
De rest van je betoog gaat daar helemaal aan voorbij dus. ;)
Gerbera, je vergist je schromelijk als je denkt dat je met Volop Bellen van Ziggo (rond de 15 euro) een spekkoper bent. Voor 10 euro per maand kun je bijv. bij Simpel.nl al een abonnement afsluiten voor onbeperkt bellen + 14GB data. Het kan zelfs al voor 6 euro per maand onbeperkt bellen + 3GB data https://www.simpel.nl

Laat ik dan duidelijk zijn, ook ik heb mijn mobiel steeds bij mij om, indien nodig, te bellen of gebeld te worden. En nee Ziggo is niet mijn provider maar kan best wel rekenen en heb totaaal geen behoefte aan een abo, de hoeveelheid data die ik gebruik is minimaal. Maar de vraag gaat simpelweg over tijdig opwaarderen.

Er wordt voor u wel 24/7 een nummer "in leven gehouden".
Daar willen ze vroeg of laat wel eens wat voor terug vragen. Best wel logisch.
Neem een goedkoop abo (sim only) met een min mogelijk aantal euro's. Heeft u zeker, in geval van nood, een bel optie. Vergelijk eens wat providers.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Op hoeveel reiskostenvergoeding heb ik recht?
Ik heb het gevoel dat een van mijn vriendinnen wordt uitgebuit door haar werkgever. Na controle van haar CAO kom ik er zelf niet helemaal uit. Hopelijk kunnen jullie mij (en haar) helpen.
Zij is onderdeel van de CAO kinderopvang: https://www.kinderopvang-werkt.nl/cao-kinderopvang-2023-2024/bijlage-6-standaardregelingen-en-uitvoeringsregeling
Nu reist zij iedere dag met het
...
Lees meer
Mijn partner heeft geen inkomsten. Heb ik dan tprecht op alleenstaande AOW?
De overheid gaat er blijkbaar van uit dat een inwonende partner altijd inkomsten heeft. Als je alleenstaand bent heb je recht op een hogere AOW, terwijl je minder kosten hebt dan wanneer je samenwoont met iemand die geen inkomen heeft. Lees meer
virus in Android
Op mijn smartphone word ik belaagd door een virus / malware . Ik zag 2 telefoonnummers uit Kenia .
+254 999455001 en +254 355555001 . hierna ook Vidcopa . Deze laatste is onbetrouwbaar . Verschillende scanners geprobeerd maar nog geen oplossing gevonden . Alle hulp is welkom .
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer

CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer