deroedel
door deroedel Aug 23, 2009 om 18:43
Computers & telefonie

Laptop en desktop

hallo experts,

ik heb thuis een desktop pc en er een laptop bijgekocht nu wil ik beiden via een switcher aansluiten op het kabelmodem van  ziggo. als ik de desktop gebruik en daarna de laptop wil gebruiken moet ik de desktop uit het modem verwijderen en daarna de laptop aansluiten op het modem en een paar keer de stekker uit het stopcontact halen en er weer in doen om verbinding te krijgen, dacht het met de switcher te kunnen oplossen , maar dus niet. ligt dit aan het misschien niet hebben van het zelde ip nummer voor de desktop en laptop? hoe kan ik dit oplossen dat ik beide tegelijk kan gebruiken zonder van ieder iedere keer de kabel eruit te moeten halen om verbinding te krijgen

1226 16 Rapporteer

sk
door skreppiedoe - Aug 23, 2009 om 19:42
4 Antwoorden / 0 Vragen

De beste oplossing hiervoor is een router met een wireless accespoint plaatsen tussen de desktop pc en het modem. Dan ben je overal vanaf,en de kosten vallen erg mee. Ik gebruik  zelf een netgear router en die kostte me €45.

ay
door aynamary - Aug 24, 2009 om 12:31
5 Antwoorden / 0 Vragen

inderdaad een router en je bent klaar

ik heb een linksys

die heb een voortrefeflijke helpdesk ook  en helpen je  volledig met instaltie ervan

kosten   linksys router draadloos ca  €  45

pa
door padsy - Aug 24, 2009 om 12:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wilde ook mijn laptop en computer op de kabel (van Ziggo) aansluiten. Heb hiervoor een router gekocht. Probleem is alleen dat als ik ze beide heb aangesloten, mijn laptop wel snel gaat, maar mijn desktop zelf heel langzaam. Heb dus de laptop maar weer van de router afgekoppeld. Wel jammer van het geld voor de router, waar ik nu dus niets aan heb. Een vriend die veel van computers afweet, had al naar de instellingen gekeken, maar het probleem ook niet kunnen verhelpen.

Is er iemand die hier een oplossing voor weet, voor als de vraagsteller hierboven ook een router koopt en tegen hetzelfde probleem aan loopt?

Padsy

ub
door ub - Aug 24, 2009 om 12:57
2 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij kan je het beste een adapter voor internet over stroom kopen (mediamarkt). Dit is mij in het verleden door een medewerker van ziggo aangeraden en werkt perfect en als volgt: een adapter sluit je aan op de internetaansluiting van de modem en in een stopcontact. Een tweede modem sluit je aan op de pc en in het stopcontact. Eventueel een derde modem gebruik je voor je laptop. Je kan natuurlijk ook de modem uit je pc halen en op je laptop aansluiten. Succes!

ub
door ub - Aug 24, 2009 om 12:58
2 Antwoorden / 2 Vragen

oeps, ik schrijf tweede en derde modem, dit moet zijn "een tweede of derde adapter" excuses

su
door suzy1954 - Aug 24, 2009 om 13:00
7 Antwoorden / 7 Vragen

hallo

ik heb hier nog een router liggen je kunt even contact opnemen

suzyh_@hotmail.com

groetjes suzy

geer56
door geer56 - Aug 24, 2009 om 13:14
100 Antwoorden / 9 Vragen

Ja je provider ziet dat je een ander maschine nr in het netwerk hangt en dat gaat niet.

Som wil het gaan als je alles reset maar anders moet je de nr's van de lapto[p overnemen in je switch of router dan werkt het wel.

Maar ik zou eerst een reset proberen en dan moet je de switch en de modum resetten eerst je modum en dan de switch.

ba
door bachanaal - Aug 24, 2009 om 13:26
248 Antwoorden / 7 Vragen

zelf heb ik een combinatie van een laptop(draadloos) en meerdere desktops (draadaansl) op dezelfde router(SMC). werkt prima en even snel. de laptop werkt met een draadloze netwerkkaart. tegenwoordig kan dat ook met bijv. een wifi USB stick.

al
door alea - Aug 24, 2009 om 14:29
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zelf ook een desktop en laptop aangesloten via een router op de kabelverbinding van Ziggo en dat gaat fantastisch. Geen storing en geen snelheidsverlies. Ik raad aan te letten op de snelheid die de router aan kan. Neem een snelle en je hebt geen problemen. De kabelverbindingen worden namelijk ook steeds sneller en anders krijg je onherroepelijk problemen. Vraag het na in de zaak waar je de router koopt. Het aansluiten gaat snel en probleemloos via Sitecomrouters, prima gebruiksaanwijzing en je kunt tevens beide computers hiermee ook goed beveiligen. Succes en veel plezier tijdens het gebruik want het is reuze makkelijk zo'n netwerk, bvb 1 printer voor twee computers.

gr
door grandma - Aug 24, 2009 om 14:37
14 Antwoorden / 2 Vragen

Zelf heb ik sinds 2 weken ook een Laptop.

Ook heb ik Ziggo.

Heb een 300N WirelessRouter gekocht. Kosten nog net geen 50 Euro. bij Saturn.

De aansluiting is heel simpel.

Zit gebruiksaanwijzing in de verpakking.

Je moet wel met je laptop een draadloze netwerkverbinding maken met je router.

Dit alles staat precies beschreven in de gebruiksaanwijzing.

Werkt perfect. Heb 2 bedraadde PC er op aangesloten en mijn laptop.

Beslist een aanrader.

Succes.

gr
door grandma - Aug 24, 2009 om 14:39
14 Antwoorden / 2 Vragen

Vergat te vermelden dat mijn 300N Wireless Router van Sitecom is.

pa
door palmpje - Aug 24, 2009 om 15:23
2 Antwoorden / 6 Vragen

Heb ook een sitecom router, en deze werkt uitstekend, zowel bedraad als draadloos

deroedel
door deroedel - Aug 24, 2009 om 22:25
77 Antwoorden / 71 Vragen

beste aurora en de anderen die me met deze vraag geholpen hebben, ik wil jullie hartelijk danken voor jullie hulp en ga nu zeker een router aanschaffen, bedankt allemaal

aurora1
door aurora1 - Aug 24, 2009 om 22:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag deroedel, volgens de site van Ziggo (klantenservice) kun je alléén meerdere computers aansluiten met een router. Volgens de gebuiksaanwiijzing voor installatie kun je alleen andere hardware aansluiten als je eerst de stekker van het modem minimaal 15 seconden uittrekt. Maw met een switcher (of met bijv. een splitter) blijft het de stekker van het mmodem minstens 15 seconden uittrekken alvorens pc 2 verbinding kan maken (waarbij pc 1 dan nmm eerst uitgezet moet worden).

vr.gr.

fr
door fransasan - Aug 25, 2009 om 12:37
3 Antwoorden / 0 Vragen

Als men met meerder computers werkt en zowel draadloos als met kabel wil internetten. kun je het beste een abonnement bij KPN nemen met een experiabox.

deze werkt perfect ik heb er 2 desktop en 2 labtops opaangesloten.

ze werken allemaal even snel. en zo,n internetplus abonnement is telefoon met adsl en s,avonds en weekends vrij bellen voor euries 35 per maand.

ja
door jacqueline59 - Aug 25, 2009 om 23:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

heb al 5 jaar beiden aangesloten op een router van euro 15,00 wel met kabels in huis,maar werkt perfect.