discovery
door discovery Aug 9, 2013 om 13:06
Computers & telefonie

Laptop maakt geen verbinding met internet

Beste experts, ik hoop dat iemand van u mij uit de brand kan helpen.
Op 31 juli jl. ben ik van Telfort internet/telefonie overgestapt naar Ziggo waar mijn digitale/interactieve tv abonnement al liep.
Na enige hindernissen bij het installeren is uiteindelijk na een paar dagen en telefoontjes naar Ziggo alles voor elkaar gekomen en had ik daar mijn internet en telefonie.
Nu wil echter mijn laptop geen verbinding maken met internet. Het lijkt erop dat de laptop iets blokkeert maar ik, en twee zeer terzake deskundigen behalve van W8, kunnen niet vinden wat er aan de hand is. Ook met een LAN verbinding werkt het niet, er is geen contact te maken met het Cisco modem/router van Ziggo.
Het betreft een HP Pavilion G7 die draait onder Windows 8. Hij is pas enkele maanden oud en bij Telfort werkte hij prima.
Voor de goede orde, mijn vaste PC, en mobiele telefoon, via wifi, werken prima. Ook de huistelefoon doet het goed.
Ziggo zegt dat de verbinding dus goed is en dat het daar voor hen ophoud.
Ik hoop dat ik voldoende gegevens heb gegeven om jullie een goed inzicht van het probleem te geven, anders hoor ik het graag.
Vriendelijke groet,
Discovery

27007 37 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 9, 2013 om 20:57
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Discovery,
als het om draadloos internet gaat kunt u even controleren of het schuifje aan de voor- of zijkant goed staat.
anders wil systeemherstel nog wel eens helpen.

zw
door zwaardvis - Aug 9, 2013 om 21:24
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Lan, dus met een kabel doet het ook niet....
Lan met andere PC det het wel?

Vreemd. Misschien dat iets van Telfort iets blokkeert. Kun je bij Netwerkcentrum -> Adapterinstellingen kijken of Lan en draadloos netwerk misschien is uitgeschakeld? Rechtsklik om Aan te zetten.

zw
door zwaardvis - Aug 9, 2013 om 21:48
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Overigens het advies om Classic Shell te installeren in W8, zodat men de diverse onderdelen en instellingen makkelijk kan vinden. De desktop is dan weer als vanouds.

Kijk trouwens ook in apparaatbeheer of daar de hardware onderdelen (netwerk adapters) zijn uitgeschakeld.

discovery
door discovery - Aug 9, 2013 om 22:10
91 Antwoorden / 23 Vragen

@sjoppie, wat voor schuifje bedoel je, kan geen schuifje vinden.

@zwaardvis, Mijn vaste PC met kabelverbinding doet het dus wel, daar werk ik nu op.
Ik was bij Telfort, nu bij Ziggo. Die kunnen niets vinden zeggen ze, zit volgens hen in mijn laptop.
Ik heb bij netwerk/adapterinstellingen gekeken maar die staan gewoon aan.
Bij apparaatbeheer gekeken en zie wel netwerkadapters staan maar niet of die in of uit geschakeld zijn.

In ieder geval alvast bedankt voor jullie bijdragen.

Groet Discovery

zw
door zwaardvis - Aug 9, 2013 om 22:28
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Klik in apparaatbeheer op de betreffende netwerkadapters. Er moet staan Dit apparaat werkt correct.
Staat er een zwart pijltje in het icoon van de adapter dan is het uitgeschakeld. Klik rechts op de adapter voor meer. O.a. inschakelen / uitschakelen.

Verwijder desnoods de adapter (installatie ongedaan maken) en voeg die later weer opnieuw toe. Weet even niet of dat makkelijk is. Misschien moet je de drivers van de website van de fabrikant dan downloaden. Dit zorgt namelijk tevens voor herstel vh register. Misschien dat daar ergens iets is blijven hangen....

zw
door zwaardvis - Aug 9, 2013 om 22:35
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Zie je trouwens wel (anders) netwerken in het wifi netwerken overzicht? Dan werkt dat apparaat in ieder geval en staat het "schuifje" goed. Daarmee kun je hardwarematig de wifi op een laptop uitschakelen en zie je dus geen enkel wifi netwerk.

discovery
door discovery - Aug 9, 2013 om 22:40
91 Antwoorden / 23 Vragen

@zwaardvis, dank voor je medewerking maar ik ga nu net slapen. Ik kijk later naar jouw aanwijzingen, alvast bedankt!

zw
door zwaardvis - Aug 9, 2013 om 23:20
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Welterusten. Ik realiseerde me net dat ik nog een oude Vista laptop heb, waarbij de LAN ook niet werkte. Stond zelfs niet meer bij apparaatbeheer. vroeger werkte die wel.
Driver gedownload bij de fabrikant. Deze gedraaid en die gaf eerst de mogelijkheid om de wel aanwezige driver te verwijderen. Dat gedaan en daarna opnieuw geinstalleerd. Toen de PC opnieuw opgestart en de LAN poort doet het weer en is ook weer zichtbaar bij apparaatbeheer.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 10, 2013 om 08:25
7195 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=discovery schreef op vrijdag 9 aug 2013, 22:10]@sjoppie, wat voor schuifje bedoel je, kan geen schuifje vinden.

@Discovery, ik bedoel het schuifje waarmee je het draadloos netwerk kan in- en uitschakelen.
Kinderhandjes gaan b.v. overal langs.
Verder heb je aan Zwaardvis een goeie en ben ik benieuwd naar het eindresultaat.
Groet, sjoppie.

f.weele
door f.weele - Aug 10, 2013 om 10:19
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Kijk eens boven op het toetsenbord. Daar moet een toets zitten met afbeelding van een antennesignaal en een ledindicatie waarmee je wifi in - en/of uitschakelt. Rood is uitgeschakeld, blauw is ingeschakeld. Ik heb dit bij iemand anders ontdekt die een nieuwe HP laptop had gekocht. Misschien is dat het probleem.
m.vr.gr.

discovery
door discovery - Aug 10, 2013 om 11:11
91 Antwoorden / 23 Vragen

@sjoppie en @f.weele, dat "schuifje" is bij mij inderdaad een led lichtje. Daar ben ik een tijd geleden al eens achter gekomen toen ik ook ineens geen verbinding meer had. Dat staat dus aan.
Het gaat er hier om dat de laptop totaal geen verbinding kan maken met de router, terwijl ik voor de overstap daar geen probleem mee had. Toen werkte alles prima.

@zwaardvis, dit gaat me iets boven mijn lekenpet, ik zal het laten lezen als er een meer deskundig persoon hier is. Die zou trouwens een andere router meenemen om uit te proberen of het daar wel op werkt.

Allemaal alvast bedankt voor het meedenken.
Groet Discovery

Cookies
door Cookies - Aug 10, 2013 om 11:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Op deze HP pagina KLIK kun je uitgebreide informatie vinden om een dergelijk probleem op te lossen.

Het lijkt mij het handigst als je eerst probeert verbinding tot stand te brengen via de kabel.

discovery
door discovery - Aug 10, 2013 om 11:41
91 Antwoorden / 23 Vragen

@carola.83
Dank je wel voor de link.
Ook met een kabel werkt het niet, zie mijn vraag.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 10, 2013 om 12:21
7195 Antwoorden / 3 Vragen

@ Discovery,

het moet dan toch aan de router liggen zoals geopperd.
Succes verder en een fijn weekend.
sjoppie

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 10, 2013 om 18:04
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Welke beveiligingssoftware gebruik je?

discovery
door discovery - Aug 10, 2013 om 21:19
91 Antwoorden / 23 Vragen

@lekkerisdat,
F-Secure

@sjoppie,
We gaan het uitproberen.

Iedereen een fijn weekend.
Groet Discovery

zw
door zwaardvis - Aug 10, 2013 om 22:05
1525 Antwoorden / 51 Vragen

F-Secure? Van Ziggo? Ja, daarvan is bekend dat ie het op deze manier héél veilig maakt.

vedion
door vedion - Aug 10, 2013 om 22:07
54 Antwoorden / 3 Vragen

als je met je laptop recht onder op verbinding klikt
staan daar een aantal verbindingen
klik op verbinding maken met ziggo
hij vraagd dan waarschijnlijk om een wpa code
die code kan je vinden onderop je modem
schrijf de code even op
let wel op de kleine en hoofd letters
vul nu die wpa code in op je laptop[ziggo vebinding]
als het goed is moet het daarna werken
sukses.

discovery
door discovery - Aug 10, 2013 om 22:17
91 Antwoorden / 23 Vragen

@zwaardvis,
F-Secure is niet van Ziggo, die had ik er al op staan toen ik nog bij Telfort zat.

@vedion,
Dat is de normale manier om te verbinden maar dat doet het dus juist niet, Hij maakt dus geen contact met de router.

aurora1
door aurora1 - Aug 10, 2013 om 23:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Porbeer het eens in veilige modus: klik hier en kijk daar eens bij: ik kan geen verbinding met internet maken.

vr.gr.

ta
door tanteriet - Aug 11, 2013 om 10:18
87 Antwoorden / 10 Vragen

Dat is ook mijn idee. Kijk of je in de veilige modus met netwerkmogelijkheden wel internet verbinding kunt maken. Daarmee sluit je diverse software, zoals je Antivirus uit als boosdoener.

Win8 heeft een afwijkende manier om in de veilige modus te komen; Klik hier voor instructies. Begin met SHIFT ingedrukt houden en dan kiezen voor Opnieuw opstarten.

Bij mijn Win8 is de PC na het verbinden met de router nog eerst 1 minuut bezig met "identificeren" voordat ik daadwerkelijk van internet gebruik kan maken. Als je de muis op het netwerkicoontje in de taakbalk plaatst (bureaublad) zie je of hij bezig is met identificeren of dat hij al internettoegang biedt.

discovery
door discovery - Aug 11, 2013 om 13:32
91 Antwoorden / 23 Vragen

@aurora1 en @tanteriet,
In veilige modus opstarten lukt ook niet. Windows 8 had bij Telfort totaal geen probleem om te verbinden. Dus lijkt mij dat daar het probleem niet zit.

ta
door tanteriet - Aug 11, 2013 om 15:24
87 Antwoorden / 10 Vragen

Ja wat nou, kun je de veilige modus niet opstarten volgens de instructie of heb je in "veilige modus met netwerkmogelijkheden" ook geen internet. Graag wat duidelijker antwoorden.
Als je de veilige modus niet kunt opstarten heb je wellicht een virus of andere malware aan boord die bepaalde systeemmogelijkheden blokkeren. Scannen met MBAM (google it) en met je Antivirus.

Als je wel draadloze netwerken ziet, kun je dan verbinding maken met een Ziggo Hotspot met de naam Ziggo? Zie Mijn Ziggo voor inlogcodes.

speedy62
door speedy62 - Aug 12, 2013 om 11:37
9 Antwoorden / 0 Vragen

beste discovery

zelfde euvel gehad,bleek dat er in mijn laptop geen netwerkkaart zat.

succes ermee

zw
door zwaardvis - Aug 12, 2013 om 11:42
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Slimme opmerking Speedy62: Een bijna nieuwe Windows 8 laptop zonder enige netwerkkaart, noch draadloos, noch bedraad. Hij deed het enkele maanden geleden, met een Telfort abonnement+modem nog wel. Zouden de kaboutertjes die er 's nachts uitgesloopt hebben?

vr1944
door vr1944 - Aug 12, 2013 om 12:14
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Verwijder alle modems in apparaat beheer.Verwijder vervolgens F Secure en herstart de de PC

speedy62
door speedy62 - Aug 12, 2013 om 14:19
9 Antwoorden / 0 Vragen

hee zwaardvis

jij scoort punten

discovery
door discovery - Aug 12, 2013 om 19:54
91 Antwoorden / 23 Vragen

@speedy,
zwaardvis was me voor met zijn reactie. :-)

Morgenmiddag komt er iemand naar kijken, ik zal alle reacties laten lezen en hopen dat er nu snel een verbinding komt.

Groet Discovery

er
door erky - Aug 13, 2013 om 07:29
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi discovery,
Er zijn al veel adviezen langs gekomen. Het advies om terug te gaan naar een herstelpunt raad ik ten zeerste af. Dat moet je alleen doen als er een update of software installatie fout is gegaan.

Ben je al eens naar het Netwerkcentrum gegaan? Klik op het netwerk icoon rechts onder op de balk of ga via configuratiescherm daar naar toe.

Als er ooit al een verbinding met Telfort was dan zie je mogelijk 'deze computer' met icoon computer dan een lijntje naar rechts met een huisje of een ander plaatje en dan weer een lijntje en dan de wereldbol. Als in één van de lijntjes een kruisje staat zit daar de fout, Als er geen huisje maar een bankje staat dan betekent dat je nieuwe verbinding is ingesteld als openbaar netwerk en dan is de beveiliging erg hoog. De verbinding moet staan op Thuisnetwerk. Zie je een rood kruisje dubbelklik daar dan op, dan gaat 'probleemoplossing' werken voor je. Dat scheelt een boel denkwerk.

Het kan ook helemaal geen kwaad om opnieuw een netwerk in te stellen. Doe dat met de wizard die je in Netwerkcentrum vindt.

Succes,
Erky

discovery
door discovery - Aug 13, 2013 om 15:34
91 Antwoorden / 23 Vragen

Beste raadgevers,

Ondanks alle goede raadgevingen is het nog steeds niet gelukt om verbinding te krijgen. Ook niet met een andere router.
Iemand heeft hem nu mee naar huis genomen om te kijken of hij het daar wel doet.
Ik zal nog even geduld moeten hebben. :-( Ik zal jullie op de hoogte houden.

Groet Discovery

zw
door zwaardvis - Aug 13, 2013 om 15:48
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Heb je niet de vraag gekregen om 50 euro via ukash over te maken?

Het lijkt steeds meer op malware die e.e.a. verhndert: Je kunt bedraad en draadloos geen verbinding maken met enige router. Vroeger wel. Je kunt niet in de veilige modus komen, dat gaat bij Windows 8 trouwens niet met F8.

Ik zou maar eens scannen met MBAM op kwaadaardige troep en evt. een herinstallatie doen als niets anders werkt.

vr1944
door vr1944 - Aug 13, 2013 om 16:20
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Het opnieuw installeren van de netwerkadapters had dit probleem moeten oplossen.Ik vraag me af of je Ziggo modem wel goed werkt.Je kan nog eens proberen om de stekker van Ziggo modem 1 minuut uit het stopcontact halen om het modem te resetten

=discovery schreef op dinsdag 13 aug 2013, 15:34: Beste raadgevers,

Ondanks alle goede raadgevingen is het nog steeds niet gelukt om verbinding te krijgen. Ook niet met een andere router.
Iemand heeft hem nu mee naar huis genomen om te kijken of hij het daar wel doet.
Ik zal nog even geduld moeten hebben. :-( Ik zal jullie op de hoogte houden.

Groet Discovery

vr1944
door vr1944 - Aug 13, 2013 om 16:34
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Je kan ook nog proberen handmatig de winsock te resetten

1. start met een CMD (opdrachtprompt)..en geef de volgende opdrachten in

netsh winsock reset catalog (resets winsock entries)
netsh int ip reset reset.log hit (resets TCP/IP stack)

2. herstart je systeem als de opdrachtprompt gedaan is
of met een te downloaden winsock reset tooltje

er
door erky - Aug 16, 2013 om 08:21
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Discovery,

Het is goed balen dat het nog steeds niet werkt.
Kan je een keer nauwkeurig beschrijven wat er te zien is in Netwerkcentrum?

Klik Start, Configuratiescherm, Netwerkcentrum.
De basisnetwerkgegevens moeten kloppen, kloppen ze dan is een virus of botnet infectie een reële kans en dan moeten er andere maatregelen genomen worden.

Bij actieve netwerken moet aangegeven zijn welk soort netwerk, of de zaak verbonden is en of het bedraad of draadloos is. Ook de naam van de router wordt genoemd.

Ik ben benieuwd of hij bij de kennis wel of niet werkt. Een laptop zou na aanmelding bij de andere router direct internet op behoren te gaan op voorwaarde dat je gekozen hebt voor 'Openbaar' of 'Thuisnetwerk' voor de nieuwe verbinding.

Succes!
Erky

discovery
door discovery - Aug 16, 2013 om 11:35
91 Antwoorden / 23 Vragen

Beste allemaal,

"Mijn" expert heeft alle reacties gelezen en had die zelf ook al bedacht en/of uitgevoerd. Bij hem thuis werkte hij ook niet op zijn router.
Hij heeft nu een systeemherstel uitgevoerd bij hem thuis, want bij mij thuis lukte het niet, naar een week voor de installatie van Ziggo.
Het GOEDE nieuws is dat hij het nu weer doet. Ik heb hem inmiddels weer thuis en werk er nu op.
We hebben echter geen enkel idee wat er nu aan de hand is geweest, waarschijnlijk is er toch iets in de computer gebeurd en dat het een toevallige samenloop is dat het gelijktijdig met de installatie samenviel.
Ik ben opgelucht en blij dat het uiteindelijk toch gelukt is.
Jullie allemaal bedankt voor jullie bijdragen en meedenken.

Groet Discovery

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 16, 2013 om 12:15
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is goed nieuws Discovery, bedankt voor het terugmelden.
Fijn weekend, sjoppie

er
door erky - Aug 18, 2013 om 09:42
243 Antwoorden / 2 Vragen

Discovery,

Jouw computerhulp (bij ons altijd 'een handig neefje' genoemd) is dus duidelijk een goede expert. Ja het blijft vreemd hoe het is gelopen. Aan de andere kant lees ik ut jouw antwoord dat er sprake is geweest van een Ziggo 'installatie'. Ik mag hopen dat dat zonder Ziggo software was.

Veel plezier met de werkende verbinding!

Erky