Beste experts, ik hoop dat iemand van u mij uit de brand kan helpen. Op 31 juli jl. ben ik van Telfort internet/telefonie overgestapt naar Ziggo waar mijn digitale/interactieve tv abonnement al liep. Na enige hindernissen bij het installeren is uiteindelijk na een paar dagen en telefoontjes naar Ziggo alles voor elkaar gekomen en had ik daar mijn internet en telefonie. Nu wil echter mijn laptop geen verbinding maken met internet. Het lijkt erop dat de laptop iets blokkeert maar ik, en twee zeer terzake deskundigen behalve van W8, kunnen niet vinden wat er aan de hand is. Ook met een LAN verbinding werkt het niet, er is geen contact te maken met het Cisco modem/router van Ziggo. Het betreft een HP Pavilion G7 die draait onder Windows 8. Hij is pas enkele maanden oud en bij Telfort werkte hij prima. Voor de goede orde, mijn vaste PC, en mobiele telefoon, via wifi, werken prima. Ook de huistelefoon doet het goed. Ziggo zegt dat de verbinding dus goed is en dat het daar voor hen ophoud. Ik hoop dat ik voldoende gegevens heb gegeven om jullie een goed inzicht van het probleem te geven, anders hoor ik het graag. Vriendelijke groet, Discovery
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Hallo Discovery, als het om draadloos internet gaat kunt u even controleren of het schuifje aan de voor- of zijkant goed staat. anders wil systeemherstel nog wel eens helpen.
Lan, dus met een kabel doet het ook niet.... Lan met andere PC det het wel?
Vreemd. Misschien dat iets van Telfort iets blokkeert. Kun je bij Netwerkcentrum -> Adapterinstellingen kijken of Lan en draadloos netwerk misschien is uitgeschakeld? Rechtsklik om Aan te zetten.
Overigens het advies om Classic Shell te installeren in W8, zodat men de diverse onderdelen en instellingen makkelijk kan vinden. De desktop is dan weer als vanouds.
Kijk trouwens ook in apparaatbeheer of daar de hardware onderdelen (netwerk adapters) zijn uitgeschakeld.
@sjoppie, wat voor schuifje bedoel je, kan geen schuifje vinden.
@zwaardvis, Mijn vaste PC met kabelverbinding doet het dus wel, daar werk ik nu op. Ik was bij Telfort, nu bij Ziggo. Die kunnen niets vinden zeggen ze, zit volgens hen in mijn laptop. Ik heb bij netwerk/adapterinstellingen gekeken maar die staan gewoon aan. Bij apparaatbeheer gekeken en zie wel netwerkadapters staan maar niet of die in of uit geschakeld zijn.
In ieder geval alvast bedankt voor jullie bijdragen.
Klik in apparaatbeheer op de betreffende netwerkadapters. Er moet staan Dit apparaat werkt correct. Staat er een zwart pijltje in het icoon van de adapter dan is het uitgeschakeld. Klik rechts op de adapter voor meer. O.a. inschakelen / uitschakelen.
Verwijder desnoods de adapter (installatie ongedaan maken) en voeg die later weer opnieuw toe. Weet even niet of dat makkelijk is. Misschien moet je de drivers van de website van de fabrikant dan downloaden. Dit zorgt namelijk tevens voor herstel vh register. Misschien dat daar ergens iets is blijven hangen....
Zie je trouwens wel (anders) netwerken in het wifi netwerken overzicht? Dan werkt dat apparaat in ieder geval en staat het "schuifje" goed. Daarmee kun je hardwarematig de wifi op een laptop uitschakelen en zie je dus geen enkel wifi netwerk.
Welterusten. Ik realiseerde me net dat ik nog een oude Vista laptop heb, waarbij de LAN ook niet werkte. Stond zelfs niet meer bij apparaatbeheer. vroeger werkte die wel. Driver gedownload bij de fabrikant. Deze gedraaid en die gaf eerst de mogelijkheid om de wel aanwezige driver te verwijderen. Dat gedaan en daarna opnieuw geinstalleerd. Toen de PC opnieuw opgestart en de LAN poort doet het weer en is ook weer zichtbaar bij apparaatbeheer.
[quote=discovery schreef op vrijdag 9 aug 2013, 22:10]@sjoppie, wat voor schuifje bedoel je, kan geen schuifje vinden.
@Discovery, ik bedoel het schuifje waarmee je het draadloos netwerk kan in- en uitschakelen. Kinderhandjes gaan b.v. overal langs. Verder heb je aan Zwaardvis een goeie en ben ik benieuwd naar het eindresultaat. Groet, sjoppie.
Kijk eens boven op het toetsenbord. Daar moet een toets zitten met afbeelding van een antennesignaal en een ledindicatie waarmee je wifi in - en/of uitschakelt. Rood is uitgeschakeld, blauw is ingeschakeld. Ik heb dit bij iemand anders ontdekt die een nieuwe HP laptop had gekocht. Misschien is dat het probleem. m.vr.gr.
@sjoppie en @f.weele, dat "schuifje" is bij mij inderdaad een led lichtje. Daar ben ik een tijd geleden al eens achter gekomen toen ik ook ineens geen verbinding meer had. Dat staat dus aan. Het gaat er hier om dat de laptop totaal geen verbinding kan maken met de router, terwijl ik voor de overstap daar geen probleem mee had. Toen werkte alles prima.
@zwaardvis, dit gaat me iets boven mijn lekenpet, ik zal het laten lezen als er een meer deskundig persoon hier is. Die zou trouwens een andere router meenemen om uit te proberen of het daar wel op werkt.
Allemaal alvast bedankt voor het meedenken. Groet Discovery
als je met je laptop recht onder op verbinding klikt staan daar een aantal verbindingen klik op verbinding maken met ziggo hij vraagd dan waarschijnlijk om een wpa code die code kan je vinden onderop je modem schrijf de code even op let wel op de kleine en hoofd letters vul nu die wpa code in op je laptop[ziggo vebinding] als het goed is moet het daarna werken sukses.
Dat is ook mijn idee. Kijk of je in de veilige modus met netwerkmogelijkheden wel internet verbinding kunt maken. Daarmee sluit je diverse software, zoals je Antivirus uit als boosdoener.
Win8 heeft een afwijkende manier om in de veilige modus te komen; Klik hier voor instructies. Begin met SHIFT ingedrukt houden en dan kiezen voor Opnieuw opstarten.
Bij mijn Win8 is de PC na het verbinden met de router nog eerst 1 minuut bezig met "identificeren" voordat ik daadwerkelijk van internet gebruik kan maken. Als je de muis op het netwerkicoontje in de taakbalk plaatst (bureaublad) zie je of hij bezig is met identificeren of dat hij al internettoegang biedt.
@aurora1 en @tanteriet, In veilige modus opstarten lukt ook niet. Windows 8 had bij Telfort totaal geen probleem om te verbinden. Dus lijkt mij dat daar het probleem niet zit.
Ja wat nou, kun je de veilige modus niet opstarten volgens de instructie of heb je in "veilige modus met netwerkmogelijkheden" ook geen internet. Graag wat duidelijker antwoorden. Als je de veilige modus niet kunt opstarten heb je wellicht een virus of andere malware aan boord die bepaalde systeemmogelijkheden blokkeren. Scannen met MBAM (google it) en met je Antivirus.
Als je wel draadloze netwerken ziet, kun je dan verbinding maken met een Ziggo Hotspot met de naam Ziggo? Zie Mijn Ziggo voor inlogcodes.
Slimme opmerking Speedy62: Een bijna nieuwe Windows 8 laptop zonder enige netwerkkaart, noch draadloos, noch bedraad. Hij deed het enkele maanden geleden, met een Telfort abonnement+modem nog wel. Zouden de kaboutertjes die er 's nachts uitgesloopt hebben?
Hoi discovery, Er zijn al veel adviezen langs gekomen. Het advies om terug te gaan naar een herstelpunt raad ik ten zeerste af. Dat moet je alleen doen als er een update of software installatie fout is gegaan.
Ben je al eens naar het Netwerkcentrum gegaan? Klik op het netwerk icoon rechts onder op de balk of ga via configuratiescherm daar naar toe.
Als er ooit al een verbinding met Telfort was dan zie je mogelijk 'deze computer' met icoon computer dan een lijntje naar rechts met een huisje of een ander plaatje en dan weer een lijntje en dan de wereldbol. Als in één van de lijntjes een kruisje staat zit daar de fout, Als er geen huisje maar een bankje staat dan betekent dat je nieuwe verbinding is ingesteld als openbaar netwerk en dan is de beveiliging erg hoog. De verbinding moet staan op Thuisnetwerk. Zie je een rood kruisje dubbelklik daar dan op, dan gaat 'probleemoplossing' werken voor je. Dat scheelt een boel denkwerk.
Het kan ook helemaal geen kwaad om opnieuw een netwerk in te stellen. Doe dat met de wizard die je in Netwerkcentrum vindt.
Ondanks alle goede raadgevingen is het nog steeds niet gelukt om verbinding te krijgen. Ook niet met een andere router. Iemand heeft hem nu mee naar huis genomen om te kijken of hij het daar wel doet. Ik zal nog even geduld moeten hebben. :-( Ik zal jullie op de hoogte houden.
Heb je niet de vraag gekregen om 50 euro via ukash over te maken?
Het lijkt steeds meer op malware die e.e.a. verhndert: Je kunt bedraad en draadloos geen verbinding maken met enige router. Vroeger wel. Je kunt niet in de veilige modus komen, dat gaat bij Windows 8 trouwens niet met F8.
Ik zou maar eens scannen met MBAM op kwaadaardige troep en evt. een herinstallatie doen als niets anders werkt.
Het opnieuw installeren van de netwerkadapters had dit probleem moeten oplossen.Ik vraag me af of je Ziggo modem wel goed werkt.Je kan nog eens proberen om de stekker van Ziggo modem 1 minuut uit het stopcontact halen om het modem te resetten
=discovery schreef op dinsdag 13 aug 2013, 15:34: Beste raadgevers,
Ondanks alle goede raadgevingen is het nog steeds niet gelukt om verbinding te krijgen. Ook niet met een andere router. Iemand heeft hem nu mee naar huis genomen om te kijken of hij het daar wel doet. Ik zal nog even geduld moeten hebben. :-( Ik zal jullie op de hoogte houden.
Het is goed balen dat het nog steeds niet werkt. Kan je een keer nauwkeurig beschrijven wat er te zien is in Netwerkcentrum?
Klik Start, Configuratiescherm, Netwerkcentrum. De basisnetwerkgegevens moeten kloppen, kloppen ze dan is een virus of botnet infectie een reële kans en dan moeten er andere maatregelen genomen worden.
Bij actieve netwerken moet aangegeven zijn welk soort netwerk, of de zaak verbonden is en of het bedraad of draadloos is. Ook de naam van de router wordt genoemd.
Ik ben benieuwd of hij bij de kennis wel of niet werkt. Een laptop zou na aanmelding bij de andere router direct internet op behoren te gaan op voorwaarde dat je gekozen hebt voor 'Openbaar' of 'Thuisnetwerk' voor de nieuwe verbinding.
"Mijn" expert heeft alle reacties gelezen en had die zelf ook al bedacht en/of uitgevoerd. Bij hem thuis werkte hij ook niet op zijn router. Hij heeft nu een systeemherstel uitgevoerd bij hem thuis, want bij mij thuis lukte het niet, naar een week voor de installatie van Ziggo. Het GOEDE nieuws is dat hij het nu weer doet. Ik heb hem inmiddels weer thuis en werk er nu op. We hebben echter geen enkel idee wat er nu aan de hand is geweest, waarschijnlijk is er toch iets in de computer gebeurd en dat het een toevallige samenloop is dat het gelijktijdig met de installatie samenviel. Ik ben opgelucht en blij dat het uiteindelijk toch gelukt is. Jullie allemaal bedankt voor jullie bijdragen en meedenken.
Jouw computerhulp (bij ons altijd 'een handig neefje' genoemd) is dus duidelijk een goede expert. Ja het blijft vreemd hoe het is gelopen. Aan de andere kant lees ik ut jouw antwoord dat er sprake is geweest van een Ziggo 'installatie'. Ik mag hopen dat dat zonder Ziggo software was.
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld
...
Lees meer
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had. Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los. De overige pannen {nog} niet durven gebruiken. Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen. Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden. Hierop kreeg ik
...
Lees meer
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen. Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer