wv
door wvenend Feb 13, 2009 om 14:08
Computers & telefonie

Lege pagina

bij het opstarten van de computer krijg ik als laatste een opstart van lege pagina,als ik dan te lang wacht en dus niet gelijk reageer is mijn scherm geheel wit.Benik op tijd en zet ik mijn pijltje er op dan geeft hij aan lege pagina explorer.Als mijn scherm wit is druk ik op ctrl + Esc en krijg ik mijn taakbalk weer te zien en kan dan op lege pagina klikken met de rechtermuisknop en afsluiten en dan blijft hij weg.Wie weet hoe ik dit probleem kan verhelpen.Ik heb al diversen scanners erover gehaalt,maar geen virus,ook dr. spyware niet!

Willempie

539 5 Rapporteer

freya
door freya - Feb 13, 2009 om 14:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Willempie,

Kennelijk wordt er als laatste nog iets opgestart. Kijk eens via Start -> Alle programma's -> Opstarten wat dáár allemaal in staat. In deze map Opstarten staan alle programmaatjes die als laatste worden opgestart.

Maak die map b.v. eens leeg door alle snelkoppelingen die daar in staan naar je bureaublad te slepen (of weg te gooien als je ze toch niet gebruikt). Als die map leeg is even de computer opnieuw opstarten om te controleren of het probleem opgelost is.

m.vr.gr. Freya

wv
door wvenend - Feb 13, 2009 om 15:38
38 Antwoorden / 6 Vragen

Helaas,ik was al blij,er stond office outlook opstarten en die gebruik ik niet,dus verwijderd.computer uitgezet en opgestart en weldra de computer was klaar met opstarten en na een minuut lege paginaVoor de rest stond er niets bij bij opstarten,jammer in ieder geval bedankt voor de tip.

Willempie

freya
door freya - Feb 13, 2009 om 16:27
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt het volgende eens controleren.

Ga naar Start -> Uitvoeren -> vul in: msconfig -> klik op [Ok]. Kijk in het nieuwe venster op het tabblad: Opstarten wat er allemaal in de lijst staat.
Noteer even welke items allemaal aangevinkt staan en haal dan alle vinkjes weg. Scherm sluiten, opnieuw opstarten (je krijgt bij het herstarten een melding dat er wijzigingen zijn gemaakt, maar die melding kun je gewoon wegklikken) en controleer of het probleem opgelost is.

Als het probleem dan niet meer terugkomt kun je via bovenstaande procedure de vinkjes weer terugzetten (één voor één of met een paar tegelijk en weer opnieuw opstarten), net zolang tot je de boosdoener hebt gevonden. Het is even wat werkt, maar hopelijk leidt het tot de oplossing.

Freya

macwouter
door macwouter - Feb 16, 2009 om 18:40
825 Antwoorden / 9 Vragen

Volgens mij  gaat het hier over <about blanc>. Als het daadwerkelijk zo is schaf dan een goede virusscanner aan want het zit diep in je computer.Type bij google eens abbout blanc in en lees dan wat het is en volg dan de diverse instructie,s op.

au
door augustus2 - Mar 7, 2009 om 12:00
9 Antwoorden / 0 Vragen

hallo al eens gebrobeerd  in exporer naar extra te gaan en internetopties/en daar microsoft als startpagina te maken

   mvg  augustus2