ye
door yeti1971 May 28, 2013 om 22:38
Computers & telefonie

Lid van Canal Digital maar geen 50Mb kunnen bestellen?

Een aantal maanden geleden gaf Canal Digital naast de standaard 20Mb ook de mogelijkheid om 50Mb internet als abonnement af te nemen. Dit was alleen een mogelijkheid voor nieuwe klanten maar zou ook voor bestaande klanten binnenkort mogelijk worden. Tenminste, wanneer ik de eerste reactie van Canal Digital goed interpreteerde. Ik zou zo snel mogelijk informatie krijgen wanneer dit mogelijk zou zijn. Inmiddels via de postcode check op de site van Canal Digital blijkt dat op mijn adres de 50Mb (via VDSL) mogelijk is, dus ik weer een mailtje sturen. Weer keurig netjes de mededeling dat het op dit moment niet mogelijk was, maar nu met de mededeling dat de postcode check op hun eigen pagina niet deugde. Het kan dus volgens Canal Digital niet. Nu ben ik gekke Henkie niet en heb ik via diverse andere bronnen (providers) dezelfde check gedaan, en via hen kan ik allemaal zonder enig probleem de 50Mb verbinding via VDSL krijgen. Nu dus maar een mailtje terug gestuurd met een hele rits aan kritische vragen gesteld. Ze hopen op korte termijn deze mogelijkheid aan te kunnen bieden, dus dan ben ik wel benieuwd. Gaat er Deus ex Machina iemand aan de kabels frommelen en presto; het wonder is daar? Welke tijdsplanning en welke externe afhankelijkheden spelen een rol in het moment van aanbieden? Welke andere spelers op de markt van verbindingen spelen een rol en in hoeverre heeft Canal Digital hier zeggeschap over? Etc..
Inmiddels bijna een week verder en geen antwoord. Het eerste en tweede antwoord kwamen vrij snel (press button for standard no-can-do, already customer). Ik heb daarbij aangegeven dat het in elk geval merkwaardig is dat de postcodecheck op hun eigen site dus niet de waarheid aangeeft zonder dat dit ergens is te lezen (dislaimer o.i.d.). Enige logische verklaring is dat het te veel geld kost om dit ook voor bestaande klanten aan te bieden en vooral gericht is om nieuwe klanten binnen te halen. Het lijkt mij immers stug dat alle postcode checks niet kloppen.

609 6 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 29, 2013 om 15:51
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Al die 'postcode checks' zullen hoogstwaarschijnlijk uit dezelfde vijver vissen en het kan natuurlijk altijd dat er 'n foutje in zit.

Wil je per se toch sneller internet, zou ik eens verder rond kijken, vaak bij kabelaars haal je, of bijna, de volledige snelheid.
Overigens, afhankelijk van de gezinssituatie/behoefte, heb je meestal snel internet niet echt nodig (en volstaat 10 a 20 mb prima); er zijn simpelweg geen diensten voor (o.a. downloaden van films/muziek tegen 'n redelijke vergoeding is niet mogelijk)
servers aan de andere kant moeten die snelheden ook aan kunnen, meestal zijn die gelimiteerd

ye
door yeti1971 - May 29, 2013 om 22:09
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste lekkerisdat,

Bedankt voor de reactie, maar ik denk dat je de plank een beetje mist met je reactie. De aanname dat een foutje in de postcode check altijd wel kan, vind ik een merkwaardige. Verder gaat het hier om het feit dat Canal Digitaal met een abonnement komt, waarbij bestaande klanten geen toegang toe krijgen. Ik zal de huidige mailwisseling hieronder plaatsen en dan kun je meteen zien waar de schoen wringt. Wel de mailwisseling van onder naar boven lezen. Opvallend zijn de diverse afwijkende antwoorden:
- De postcode check is fout...o toch niet.het is "niet niet" mogelijk...(dubbele ontkenning is dus dat het mogelijk is).
- Volgens de klantenservice wordt er ergens aangegeven dat ik geen VDSL kan krijgen op mijn adres...kan ik mij niet herinneren en heb ik ook nergens aangegeven of ben ik ergens tegengekomen. De enige die zegt dat het niet kan is de klantenservice zelf!
- Op de vraag waarom het niet mogelijk is, is nog steeds geen antwoord gekomen. "Het is nog niet mogelijk tijdens uw contractperiode". De suggestie wordt hier gedaan dat dit dus binnen een bepaalde termijn wel mogelijk moet zijn. Dan wil ik nog steeds weten waarom het niet kan en wanneer wel.

U hebt op 23-5-2013 om 19:24:18 gereageerd op onze e-mail.

Ons antwoord op uw reactie is:

Hartelijk dank voor uw email.

U geeft aan dat u graag VDSL zou willen aanvragen maar dat er wordt aangegeven dat dit niet mogelijk is op uw adres.

Het is echter niet zo dat het niet mogelijk is om te leveren op uw adres, de lijn ligt er namelijk wel. Het is echter nog niet mogelijk bij het Internet & Bellen abonnement tijdens uw contractperiode uw internetsnelheid aan te passen van ADSL naar VDSL. Zodra dit bij ons mogelijk is wordt u hierover op de hoogte gesteld, tot dan is het op dit moment helaas niet mogelijk om uw abonnement om te zetten.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice CanalDigitaal

Meer informatie of antwoorden op veelgestelde vragen kunt u nalezen op Veelgestelde vragen & antwoorden

Voorgaande mailwisseling:

Beste klantenservice CanalDigitaal,

Wat bedoelt u precies met de melding dat "test op internet" incorrect is.
Ik heb bij meerdere providers voor sneller internet via koper (VDSL) van 30Mb tot 50 Mb overal de bevestiging dat dit op mijn adres mogelijk is.
Dus mijn vraag is waarom de test op internet iets aangeeft zonder dat er ergens staat dat dit niet mogelijk is!
U kunt in mijn ogen niet de test als middel gebruiken om klanten een pakket te laten samenstellen: het blijkt volgens uw informatie uit de vorige mail namelijk niet te kloppen.
Op basis van welke planning hoopt u mij spoedig te kunnen informeren? Of is dit alleen een wens die misschien zo maar vervult gaat worden?
Hangt de levering van 50Mb op mijn huisadres (9999xx, nummer 0) af van de aanwezigheid van VDSL?
Wat is concreet de huidige status van de planning bij CanalDigital of een andere partij die de lijn in beheer heeft om deze techniek mogelijk te maken?

U had mij dus niet voldoende geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Dhr. yeti1971

Op 22 mei 2013 14:21 schreef CanalDigitaal vraag&antwoord het volgende:

Geachte heer yeti1971,

Hartelijk dank voor uw email.

U geeft aan geïnteresseerd te zijn in snel internet.

Helaas moet ik u melden dat test op internet incorrect is. Het is nog niet mogelijk om snel internet bij u te leveren.
Het systeem geeft aan dat u zich heeft aangemeld om als eerste op de hoogte gesteld te worden als het beschikbaar voor uw komt.
We hopen u spoedig meer hierover te kunnen informeren.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice CanalDigitaal

ye
door yeti1971 - May 29, 2013 om 23:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste lekkerisdat,

Bedankt voor de reactie, maar ik denk dat je de plank een beetje mist met je reactie. De aanname dat een foutje in de postcode check altijd wel kan, vind ik een merkwaardige. Verder gaat het hier om het feit dat Canal Digitaal met een abonnement komt, waarbij bestaande klanten geen toegang toe krijgen. Ik zal de huidige mailwisseling hieronder plaatsen en dan kun je meteen zien waar de schoen wringt. Wel de mailwisseling van onder naar boven lezen. Opvallend zijn de diverse afwijkende antwoorden:
- De postcode check is fout...o toch niet.het is "niet niet" mogelijk...(dubbele ontkenning is dus dat het mogelijk is).
- Volgens de klantenservice wordt er ergens aangegeven dat ik geen VDSL kan krijgen op mijn adres...kan ik mij niet herinneren en heb ik ook nergens aangegeven of ben ik ergens tegengekomen. De enige die zegt dat het niet kan is de klantenservice zelf!
- Op de vraag waarom het niet mogelijk is, is nog steeds geen antwoord gekomen. "Het is nog niet mogelijk tijdens uw contractperiode". De suggestie wordt hier gedaan dat dit dus binnen een bepaalde termijn wel mogelijk moet zijn. Dan wil ik nog steeds weten waarom het niet kan en wanneer wel.

U hebt op 23-5-2013 om 19:24:18 gereageerd op onze e-mail.

Ons antwoord op uw reactie is:

Hartelijk dank voor uw email.

U geeft aan dat u graag VDSL zou willen aanvragen maar dat er wordt aangegeven dat dit niet mogelijk is op uw adres.

Het is echter niet zo dat het niet mogelijk is om te leveren op uw adres, de lijn ligt er namelijk wel. Het is echter nog niet mogelijk bij het Internet & Bellen abonnement tijdens uw contractperi

preston
door preston - May 30, 2013 om 00:55
62 Antwoorden / 0 Vragen

Canal Digitaal doet dit in samenwerking met KPN.
Als KPN het -nog- niet kan dan CD ook niet.

Informeer eens bij KPN

diumenge
door diumenge - May 30, 2013 om 06:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt me toch duidelijk? Ze willen het huidige contract simpelweg niet open breken, daar is weinig tegen te doen ben ik bang. Dus contractperiode uitzitten en dan je conclusie trekken, nieuw contract tegen hogere snelheid afsluiten of overstappen naar andere provider.

dearagain
door dearagain - May 30, 2013 om 21:22
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*met dank voor deze informatie