hellevoet
door hellevoet May 16, 2014 om 18:35
Computers & telefonie

Lijm aan achterkant galaxy

Ik heb een hoesje om mijn Galaxy 3 mini gehad

Er zitten nu lijmresten aan achterkant

Hoe verwijder ik deze??

Gr. hellevoet

11051 11 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - May 16, 2014 om 18:52
937 Antwoorden / 2 Vragen

Wat u kunt proberen is om het toestel uit te schakelen en dan de achterkant te verwarmen met een haardroger. De lijm resten kunnen hierdoor kneedbaar worden waardoor u ze kunt "oprollen" om ze te verwijderen. Niet te veel warmte in één keer gebruiken of de achterkant verwijderen als dit mogelijk is. Dan beschadigd u de elektronica dus ook niet. Toestel goed af laten koelen voor dat u het weer gebruikt. evt. de accu verwijderen.

tijger1
door tijger1 - May 16, 2014 om 20:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zou het kunnen proberen met plakband. Dus van de rol stukje loshalen, dat op de plek met lijm doen, even wrijven, dan lostrekken. Dan weer met een nieuw stukje plakband. Rustig werken.

hellevoet
door hellevoet - May 16, 2014 om 20:57
151 Antwoorden / 28 Vragen

Beiden bedankt voor de reactie

Ga uit veiligheidsreden de laatste proberen

Gr. hellevoet

boppe1943
door boppe1943 - May 16, 2014 om 22:09
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Maar mocht het niet gelukt zijn: dikke laag pindakaas erop. Poosje intrekken, verwijderen, schoon.

snah
door snah - May 16, 2014 om 23:54
654 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo hellevoet

Het verwijderen van lijmresten kan op verschillende manieren , belangrijk is hierbij wat voor een lijm er gebruikt is en op welk materiaal .

Pindakaas zou ik op een boterham smeren en niet op een telefoon .

Het beste koop jij bij de supermarkt een klein flesje stickerverwijderaar van het merk HG . Dit spul is veilig in gebruik en verwijderd alle lijmresten . Het zal iets van 5 of 6 euro kosten maar omdat er weinig nodig is heb jij jarenlang geen last meer van stickers of lijmresten.

aurora1
door aurora1 - May 17, 2014 om 00:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Met pindakaas kun je heel goed lijmresten verwijderen.
Anders eventueel wat olie gebruiken zoals baby olie, of zonnebloemolie of iets van dat genre, dat kan soms ook goed werken. Echt chemische middelen zou ik beslist niet voor een gsm gebruiken.

hellevoet
door hellevoet - May 17, 2014 om 09:01
151 Antwoorden / 28 Vragen

Hallo allemaal

Iedereen hartelijk dank voor de tips.

Het is gelukt met haardroger op niet te hoge stand.

Probleem opgelost
Iedereen nogmaals hartelijk dank en goed weekend

Vr. Gr. hellevoet

tijger1
door tijger1 - May 17, 2014 om 09:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi dat het opgelost is. Bedankt voor het terugmelden.

re
door red1 - May 19, 2014 om 12:06
329 Antwoorden / 1 Vragen

gewoon WASBENZINE !!!

pk49
door pk49 - May 19, 2014 om 12:22
243 Antwoorden / 2 Vragen

mijn ervaring is dat erg hardnekkige lijm -en andere resten perfect worden verwijderd door stikkerverwijderaar.Te koop in de drogisterijen en DHZ zaken.Tast PVC en andere plastic soorten niet aan.Nadeel:het stinkt enorm.

hellevoet
door hellevoet - May 19, 2014 om 12:49
151 Antwoorden / 28 Vragen

Hallo red1 en pk49

Ook jullie hartelijk dank voor je reactie hoor, maar het probleem is opgelost, zie boven.

Met de haardroger ging het gelukkig, ik kom liever niet met vloeistoffen aan GSM

Liefs hellevoet en nogmaals dank