ww
door wwg Jul 22, 2005 om 14:06
Computers & telefonie

Lock op telefoonlijk

Hallo,

Ik had Internet via VIA networks via een BBNED lijn. Dit abonnement is opgezegd en de lijn is gesloopt. Volgens de KPN is mijn lijn schoon en kan ik zo bij een andere provider ADSL aanvragen. Zo gezegd zo gedaan. Maar deze provider krijgt een afwijzing van de KPN omdat er nog een lock op de lijn zit.

Na veel op en neer bellen is XS4ALL erachter gekomen dat de vorig houder van mijn lijn ook ADSL had van KPN en dat dit signaal er nog op zit.

KPN beweert echter dat de lijn schoon is. Volgens hun systeem. Verschillende Internet Providers hebben voor me mijn lijn doorgemeten en weten allemaal te vertellen dat ze daadwerkelijk KPN signaal meten op de lijn.

KPN blijft beweren dat deze providers gek zijn. Want volgens hun 'systeem'  is de lijn schoon. Ze zeggen zelf géén tools te hebben om de lijn daadwerkelijk door te meten..

Wat nu ?? Ik wil graag terug internetten. Zit ondertussen al 6 weken zonder.

Wie kan me helpen ????

609 5 Rapporteer

aenigma
door aenigma - Jul 23, 2005 om 14:05
260 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Erg vervelend en het komt niet vaak voor, maar spijtig genoeg is het u
wel overkomen. Ik zou gewoon door blijven bellen met de verschillende
partijen, vooral met KPN, en niet opgeven. Op een gegeven moment zal
iemand u toch serieus moeten nemen en niet uw probleem afdoen met 'ze
zijn gek'.

Succes,

AEnigma

bj
door bjck - Jul 24, 2005 om 01:17
82 Antwoorden / 0 Vragen

XS4all is van KPN. KPN beheert vaste net, KPN-DSL is de telco voor je DSL aansluiting bij XS4all.

Leg het bij XS4all neer om dit met KPN te regellen. Ze kunnen prima in de adminsitratie laten nakijken of je lijn nu wel of niet DSL-vrij is.

ww
door wwg - Jul 24, 2005 om 11:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

dank voor je antwoord. Maar ik ben al 6 weken met XS4ALL in discussie. Ze zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Petje af daarvoor.

Ze hebben al tig keer met KPN gebeld. Maar ze krijgen hetzelfde antwoord. Ik wordt van KPN naar XS4ALL gestuurd en andersom.

Op de een of andere manier komen zij er onderling ook niet uit.

user123
door user123 - Jul 24, 2005 om 13:22
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Kennelijk is er een "hickup" ontstaan in het nimmer (*kuch*) falende systeem. Het probleem is kennelijk dat u niemand treft met voldoende kennis en ervaring om het probleem aan te pakken. Ergens staat een vinkje verkeerd, maar deze kunt u zelf niet omzetten.

U zou moeten proberen zo hoog mogelijk in de boom bij KPN te komen en een aangetekende aansprakelijkheidstelling versturen. Gewoon met veel geweld in de organisatie roeren totdat iemand het probleem echt aan gaat pakken.

Gewoon een gedachte van leek : Administratief kan de lijn waarschijnlijk wel zijn gecleard, maar technisch hoeft dat niet zo te zijn. Wellicht wil iemand van KPN de daadwerkelijke schakeling controleren ?

ww
door wwg - Jul 27, 2005 om 20:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

Aansprakelijkheid was HET idee. Niet schriftelijk maar telefonisch een klacht met aansprakelijkheid ingediend.

Na twee dagen werd ik teruggebeld, met de mededeling dat mijn lijn binnen drie dagen vrijgemaakt wordt.

Lijn bleek bij het wisselen van lijnhouder niet vrijgemaakt te zijn. M.a.w. de vorige bezitter van mijn nummer had ook ADSL. Is bij het opzeggen van die lijn niet 'gesloopt' en dus "per ongeluk" mee naar mij gegaan.

Dat ze me drie weken geleden voor gek verklaarden toen ik dit voorstelde -op aanraden van provider, die had dit al vaker gezien- blijft erg merkwaardig.

Nog drie dagen en dan heb ik eindelijk weer een schone lijn !

Dank voor jullie antwoorden